Και νέο «άδειασμα» του Υπουργείου Παιδείας για τον αυταρχικό τρόπο με τον οποίο επιχειρεί να επιβάλει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, έρχεται από πανεπιστημιακούς καθηγητές.
Αυτή τη φορά πρόκειται για μέλη του διδακτικού προσωπικού της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ, ενώ έχει προηγηθεί αντίστοιχη κίνηση από τους καθηγητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ αλλά και από τη Συσπείρωση Πανεπιστημιακών.
Με ψήφισμά τους, καθηγητές της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ τονίζουν ότι ενώ η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου συνιστά μία σημαντική διεργασία με πολλαπλά οφέλη για την σχολική κοινότητα και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, εντούτοις η διαδικασία αξιολόγησης που ακολουθείται ενισχύει τη γραφειοκρατία, αποδυναμώνει τη συνεργασία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και υιοθετεί αυταρχικές πρακτικές απέναντι στους εκπαιδευτικούς, όπως η πρόσφατη εγκύκλιος για την άμεση αντικατάσταση των Διευθυντών σχολικών μονάδων
Το Ψήφισμα μελών της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ
Τα μέλη του διδακτικού προσωπικού της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ, ως πανεπιστημιακοί που το ερευνητικό και διδακτικό μας έργο αφορά τον χώρο της εκπαίδευσης, παρακολουθούμε με προβληματισμό τον δημόσιο διάλογο και τις διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και συνακόλουθα του εκπαιδευτικού έργου. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου συνιστά μία σημαντική διεργασία με πολλαπλά οφέλη για την σχολική κοινότητα και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Θα πρέπει να εντάσσεται σε μία διαδικασία κατά την οποία κάθε σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού και κοινωνικού πλαισίου, επιλέγει προτεραιότητες, ιεραρχεί στόχους, σχεδιάζει δράσεις και τις αποτιμά, στοχεύοντας στην βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας, αλλά και στην ενίσχυση της ευρύτερης σχολικής κοινότητας στην προοπτική μιας συμπεριληπτικής παιδαγωγικής λογικής. Προϋπόθεση αυτής της προσέγγισης είναι η συναίνεση των εμπλεκόμενων, το δημοκρατικό κλίμα εντός του συλλόγου διδασκόντων, και οι σχέσεις εμπιστοσύνης μέσα στην εκπαιδευτική ιεραρχία.
Αντίθετα με τα παραπάνω, η διαδικασία αξιολόγησης που ακολουθείται ενισχύει τη γραφειοκρατία, αποδυναμώνει τη συνεργασία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και υιοθετεί αυταρχικές πρακτικές απέναντι στους εκπαιδευτικούς, όπως η πρόσφατη εγκύκλιος για την άμεση αντικατάσταση των Διευθυντών σχολικών μονάδων, οι οποίοι αντιδρούν ακολουθώντας αποφάσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αναθεωρήσει τη στάση του, να αναπτύξει έναν ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες, ώστε να ληφθούν υπόψη όλοι οι θετικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική ζωή και συνδράμουν στη δημιουργία ενός καλύτερου σχολείου.
Αγαλιανού Ολυμπία, ΕΕΠ, ΤΕΑΠΗ
Αναγνωστάκη Λήδα, επικ. Καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ
Ανδρούσου Αλεξάνδρα, καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ
Ακριώτου Δέσποινα, ΕΕΠ, ΤΕΑΠΗ
Ασκούνη Νέλλη, καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ
Βούλγαρη Ηρώ, ΕΔΙΠ, ΤΕΑΠΗ
Γαλάνη Λία, αναπλ. Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ
Γιαννικοπούλου Αγγελική, καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ
Γιαννούλη Παναγιώτα, ΕΕΠ, ΤΕΑΠΗ
Κακάμπουρα Ρέα, αναπλ. καθηγήτρια, ΠΤΔΕ
Καλογήρου Τζίνα, καθηγήτρια, ΠΤΔΕ
Κατσιαμπούρα Γιάννα, επίκ. Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ
Κοκολάκη Μαρία, ΕΔΙΠ, ΠΤΔΕ
Κουβού Ουρανία, ΕΕΠ, ΤΕΑΠΗ
Κουράκη Χρυσούλα, ΕΔΙΠ, ΤΕΑΠΗ
Κουτρομάνος Γιώργος, αναπλ. Καθηγητής, ΠΤΔΕ
Κυριακοπούλου Αναστασία, ΕΔΙΠ, ΤΕΑΠΗ
Λάριος Νίκος, ΕΔΙΠ, ΠΤΔΕ
Λέκκα, Βάσια, επίκ. Καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ
Μάνεσης Διονύσης, ΕΔΙΠ, ΤΕΑΠΗ
Μαυρικάκη Λίτσα, καθηγήτρια, ΠΤΔΕ
Μισαηλίδου Χριστίνα, επίκ. Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ
Μποζατζής Νίκος, αναπλ. καθηγητής, ΤΕΑΠΗ
Νικολοπούλου Κλεοπάτρα, ΕΔΙΠ, ΤΕΑΠΗ
Ντεροπούλου Λούλα, αναπλ. καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ
Οικονομοπούλου Βασιλική, ΕΔΙΠ, ΠΤΔΕ
Παπαδοπούλου Ρόη, αναπλ. Καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ
Σκορδούλης Κώστας, καθηγητής, ΠΤΔΕ
Σταράκης Γιάννης, ΕΔΙΠ, ΤΕΑΠΗ
Στεφανίδου Κωνσταντίνα, ΕΔΙΠ, ΠΤΔΕ
Σφυρόερα Μαρία, αναπλ. καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ
Τσαλαγιώργου Ελένη, ΕΔΙΠ, ΤΕΑΠΗ
Τσάφος Βασίλης, καθηγητής, ΤΕΑΠΗ
Φάκου Αιμιλία, ΕΔΙΠ, ΤΕΑΠΗ
Χαραβιτσίδης Πέτρος, επίκ. Καθηγητής, ΤΕΑΠΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη