Άλλη μια επικοινωνιακή φούσκα που έσπασε πολύ γρήγορα αποδεικνύεται το σχέδιο αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού από την κυβέρνηση. Η μεγάλη φιέστα που οργανώθηκε άρον άρον για να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός την «εθνική καμπάνια» ήταν το μόνο, εν τέλει, που μελετήθηκε σωστά. Ολα τα άλλα, στο πόδι. Το σβήσε-γράψε στο γραφείο του υπουργού Παιδείας δεν έχει τελειωμό για τις ποινές των μαθητών που εν τέλει θα εγκριθούν.
Πιο χαρακτηριστική η προσπάθεια για την επιβολή της «υπογραφής του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου από τους γονείς, στην αρχή του έτους, ως προϋπόθεση εγγραφής». Έχει σκοντάψει στο απόλυτο εμπόδιο. Το Σύνταγμα. Η βασική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική. Και οι γονείς υποχρεούνται να εγγράψουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Τελεία. Καλή η επικοινωνία, καλύτερη η γνώση. Δεν ήξερε, δεν ρώτησε, ούτε φρόντισε να μην εκτεθεί ο Κυριάκος ο δεύτερος.
Εδώ και πολλές ημέρες, στο υπουργείο, οι (καθυστερημένες) συσκέψεις με τους καθ’ ύλην αρμόδιους για το ζήτημα έχουν πάρει φωτιά. Προσπαθούν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα κι όλο τους ξεφεύγει. Δεν γίνεται να υποστηρίζεις την πρωθυπουργική πρεμούρα για προεκλογικές παράτες και παράλληλα να παίζεις επικίνδυνα με το Σύνταγμα, με εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικούς, αλλά και με την προοπτική της προσωπικής γελοιοποίησης.
Κοροϊδία
Ίσως ο κ. Πιερρακάκης να βλέπει μακριά, πέρα από τα σύνορα του Αμαρουσίου, αλλά ακόμα είναι υπουργός Παιδείας. Θα πρέπει να έχει καταλάβει, πια, ότι ακόμα κι αν δεν κατέχεις τη γνώση δεν επιχειρείς την κοροϊδία. Μέχρι τώρα διώκονταν οι γονείς που δεν έγραφαν τα παιδιά τους στα σχολεία και τώρα θα αποβάλλονται διά παντός οι μαθητές επειδή οι γονείς δεν θα υπογράφουν ένα μανιφέστο συμπεριφοράς; Πόσο επικίνδυνα μπορεί να παίξει μια κυβέρνηση με την κοινωνία προκειμένου να δια-φυλάξει το προφίλ της;
Και δεν φτάνει αυτό. Προχωρά και σε άλλα, κενά νοήματος βήματα που όσοι γνωρίζουν γελάνε για να μην κλαίνε ή για να μην πάρουν στα σοβαρά το δούλεμα. Είναι οι απίθανες σκέψεις για την ώρα προσέλευσης των μαθητών στην τάξη, το φρεσκάρισμα της υπάρχουσας πρόβλεψης περί κατοχής κινητού εντός σχολείου και οι όροι κλιμάκωσης των ολιγοήμερων αποβολών. Ενδεικτικά:
● Σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο, όταν ο εκπαιδευτικός μπαίνει στην τάξη, σταματάει ο χρόνος. Όσοι μαθητές εισέλθουν αργότερα παίρνουν απουσία. Η νέα προτεινόμενη διάταξη προβλέπει «προσμέτρηση των καθυστερημένων προσελεύσεων των μαθητών στις απουσίες». Δηλαδή, μια απουσία στη 15λεπτη καθυστέρηση, μια απουσία στις τρεις μικρότερες καθυστερήσεις. Και εδώ είναι που βάζουν στοίχημα οι εκπαιδευτικοί: Είναι βέβαιο ότι οι μαθητές θα μπαίνουν στην αίθουσα το… 14ο λεπτό για να μην πάρουν απουσία. Για τρεις μερούλες, καλά θα τους βγει.
Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, δε, καθυστερούν να φτιάξουν το excel στο οποίο θα γράφουν για τον Γιαννάκη που προσήλθε μια φορά στο 13ο λεπτό, άλλη μια στο 10ο κι άλλη νταν στο 15ο λεπτό, για τον Μιχαλάκη που έρχεται ανάμεσα στο 5ο και το 10ο λεπτό, την Κατερίνα που τη μια φορά ήταν στην τάξη πιο νωρίς απ’ όλους, τη δεύτερη μετά το 15λεπτο και την τρίτη στα έξι λεπτά. Πληροφορίες για την τύχη του μέτρου; Θα σβηστεί από την τελική λίστα.
● Για τη χρήση του κινητού μέχρι τώρα ίσχυε: «Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου», όπως και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές με σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, αλλά και η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο στους διαδικτυακούς τόπους των μονάδων.
Τώρα προβλέπεται ο μαθητής να έχει απενεργοποιημένο το κινητό του στην τσάντα. Κι αν μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί, τότε θα αντιμετωπίζεται με τις ολιγοήμερες αποβολές ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού. Τι θα γίνει εν τέλει; Θα επανέλθει η απλή και σαφής προηγούμενη διάταξη περί μη κατοχής και μαζί όλες οι υπόλοιπες για τη χρήση.
● Οι αποβολές των μαθητών προς το παρόν εκτίονται στο γραφείο του διευθυντή ή των εκπαιδευτικών. Η νέα πρόταση είναι ο μαθητής να μένει στο σπίτι και προς το παρόν θεωρούν ότι είναι πιο σωστή. Έχει πέσει μελέτη…
● Ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων ήταν αποφασιστικός έως τώρα για τις αποφάσεις και τον τρόπο εφαρμογής των ποινών. Τώρα θα είναι υπό αίρεση. Ο διευθυντής θα κρίνει αν οι προτεινόμενες ποινές είναι αρκετά αυστηρές και θα έχει το δικαίωμα να τις κάνει αυστηρότερες. Όχι πολλά θάρρητα στα όργανα.
Φυσικά, υπάρχουν και οι άλλες τιμωρίες που εξαγγέλθηκαν και φαίνεται ότι θα μείνουν καθώς δίνουν καθαρά την εικόνα της πολιτικής της κυβέρνησης της Ν.Δ. Καταστολή, καμία πρόληψη, ούτε πρόσληψη ειδικών, ούτε σοβαρό σχέδιο για τόσο σοβαρά φαινόμενα που έχουν κοινωνικές αφετηρίες και προεκτάσεις.
Καταγγελίες
Νόμος και τάξη μόνο. Με επαναφορά της πενθήμερης, πληρωμή των φθορών από τις οικογένειες (κι αν δεν μπορούν, το ποσό θα μπει στην ΑΑΔΕ), ενεργοποίηση της πλατφόρμας των επώνυμων καταγγελιών. Να υπενθυμίσουμε πως αυτή τη στιγμή, στα σχολεία αναλογεί ένας ψυχολόγος σε περίπου 1.500 παιδιά, αφού ο επιστήμονας αλλάζει κάθε μέρα σχολείο. Έχει πέντε σχολεία την εβδομάδα. Όχι, δεν έχουν εξαγγελθεί προσλήψεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη