Με αντικείμενο την ίδρυση Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) – γνωστό ως ¨CAMPUS¨ - στην Έδεσσα, ο Γιώργος Καρασμάνης είχε τη Δευτέρα συνάντηση με τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Γιώργο Βούτσινο.
Γιώργος Βουτσίνος
Ο πρώην Υπουργός ανέπτυξε στον Γ.Γ. τα επιχειρήματα που συνηγορούν στην ίδρυση του Κέντρου και συγκεκριμένα ότι: Η Έδεσσα ως πρωτεύουσα του Νομού, διαθέτει όλες τις αναγκαίες κτιριακές υποδομές που τα τελευταία χρόνια έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά, καθώς και τον απαραίτητο εργαστηριακό εξοπλισμό ο οποίος επίσης αναβαθμίστηκε πρόσφατα.
Από πλευράς του ο κ. Βούτσινος, ενημέρωσε τον Γιώργο Καρασμάνη ότι οι σχετικές διαδικασίες είναι στην αρχή, δεδομένου ότι έχει ξεκινήσει η ¨χαρτογράφηση¨ σε όλη τη Χώρα και θα ακολουθήσει, όπως είπε, η αξιολόγηση όλων των στοιχείων και των αιτημάτων, προκειμένου να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις.
ΦΕΚ: Ο νέος νόμος 5082/2024 για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, πολυδύναμα campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ( Ε.Κ., ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ.), θα ιδρυθούν στις εξής Περιφέρειες:
- Αττική 12
- Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης 4
- Δυτική Ελλάδα 6
- Δυτική Μακεδονία 3
- Ηπείρου 4
- Θεσσαλία 3
- Ιονίων Νήσων 1
- Κεντρική Μακεδονία 13
- Κρήτη 2
- Βόρειο Αιγαίο 1
- Νότιο Αιγαίο 2
- Πελοποννήσου 4
- Στερεά Ελλάδα 5
Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας:
«Η ίδρυση των Κ.Ε.Ε.Κ. έρχεται να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ όλων των δομών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας και την τοπική οικονομία. Σε κάθε Κ.Ε.Ε.Κ. θα συνυπάρχουν και θα αλληλεπιδρούν, διατηρώντας την οργανική αυτοτέλειά τους, Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.), Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), ενώ θα παρέχεται και παρέχεται και Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας.
Το προτεινόμενο μοντέλο θα ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων, με στόχο τη βέλτιστη ανταπόκριση στις ανάγκες της αγοράς εργασίας αλλά και την αποφυγή επικαλύψεων μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων, οι οποίες δημιουργούν σύγχυση στους μαθητές και οδηγούσαν σε εκροές από το σύστημα. Στόχος της παρέμβασης είναι η ολιστική προσέγγιση της μάθησης, οι συνέργειες, η εξοικονόμηση πόρων, η καινοτομία και η διάχυση καλών πρακτικών, η ενίσχυση της σύζευξης με την αγορά εργασίας και την τοπική κοινωνία, με τελικό όφελος για την εθνική οικονομία και, κυρίως, για τους μαθητές που θα επιλέξουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Για την ίδρυση ενός Κ.Ε.Ε.Κ. θα πρέπει να συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο (campus) τουλάχιστον μία δομή εκπαίδευσης, μία δομή κατάρτισης κι ένα εργαστηριακό κέντρο (Ε.Κ.), ενώ θα δοθεί έμφαση σε πρόσθετα κριτήρια, όπως οι χώροι διδασκαλίας, οι υλικοτεχνικές υποδομές, η προσβασιμότητα για ΑμεΑ και η εγγύτητα με μέσα μεταφοράς. Προβλέπεται ότι με βάση τις υφιστάμενες δομές, μπορούν αν ιδρυθούν περίπου 60 Κ.Ε.Ε.Κ. (23 περιπτώσεις συγκροτημάτων με ημερήσιο/α ΕΠΑ.Λ., Ι.Ε.Κ. και Ε.Κ. και 37 περιπτώσεις συγκροτημάτων με ημερήσιο/α και εσπερινό ΕΠΑ.Λ., Ι.Ε.Κ. και Ε.Κ.).
Περαιτέρω, τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) αναβαθμίζονται και θα αποτελούν οργανική μονάδα κάθε Κ.Ε.Ε.Κ., εξυπηρετώντας όλες τις επί μέρους μονάδες που το απαρτίζουν, ενώ θα αυξηθεί και η στελέχωσή τους».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη