Το φιάσκο με τα Πρότυπα σχολεία
Οργή από τις οικογένειες των υποψηφίων της Α’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου Προτύπων εξαιτίας των λαθών στα φετινά θέματα

Όταν αντί να αναβαθμίσεις τα δημόσια σχολεία πολλαπλασιάζεις τα Πρότυπα και οι εξετάσεις εισαγωγής σ’ αυτά μετατρέπονται σε μίνι Πανελλαδικές, τότε ο κίνδυνος του φιάσκου θα πολλαπλασιαστεί κι αυτός. Οταν έχεις προσθέσει στις οικογένειες ακόμα ένα μεγάλο οικονομικό φορτίο προετοιμασίας για να περάσουν τα παιδιά τους στα «καλά» Πρότυπα Γυμνάσια - Λύκεια, τότε θα πρέπει να περιμένεις ανάλογη αντίδραση στην ανοργανωσιά, τα ανεπίτρεπτα λάθη των επιτροπών και την αναπόφευκτη πληγή του αδιάβλητου. Είναι πολύ θυμωμένες οι οικογένειες των υποψηφίων της Α’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου Προτύπων εξαιτίας των λαθών στα φετινά θέματα. Σκέφτονται ακόμη και να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη. Κύριε Πιερρακάκη, κύριε πρωθυπουργέ.

Το περασμένο Σάββατο 18 Μαΐου, για τις 1.794 θέσεις που προσφέρονται την επόμενη χρονιά στα Πρότυπα Σχολεία διαγωνίστηκαν 9.554 μαθητές!!! Ο υψηλότερος, μέχρι σήμερα, αριθμός μετά τις συνεχιζόμενες αυξήσεις των αιτήσεων που προκάλεσε ο υπερδιπλασιασμός των Προτύπων από το 2021. Συγκεκριμένα, από τα 62 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία που λειτουργούσαν το σχολικό έτος 2019-2020, αυξήθηκαν σε 112 το 2020-2021, έγιναν 120 το 2022-2023 ενώ για το έτος 2024-2025 θα λειτουργήσουν 144 Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια. Αναλόγως αυξανόμενη, φυσικά, και η συμμετοχή στις εξετάσεις. Το 2021 για 1.494 θέσεις κατατέθηκαν 6.231 αιτήσεις, για το έτος 2023-2024 ο αριθμός των αιτήσεων εκτοξεύεται στις 9.276 για 1.696 θέσεις ενώ φέτος για το έτος 2024-2025 ξεπέρασαν τις 9.500.

Φέτος, τα παιδιά εξετάστηκαν σε 25 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στη Γλώσσα (στη βάση άγνωστου κειμένου που τους δίνεται) και σε 25 ερωτήσεις στα Μαθηματικά. Ηταν πολλές οι διαμαρτυρίες μαθητών και γονέων, είτε για το γεγονός ότι οι ερωτήσεις ήταν εκτός γνωστικού πεδίου των μαθητών είτε για τα λάθη τόσο στις ερωτήσεις όσο και στις απαντήσεις (!) που διατυπώθηκαν. Τα περισσότερα προβλήματα παρατηρήθηκαν στη Γλώσσα για την εξέταση εισαγωγής στην Α’ Γυμνασίου. Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αναγνωρίσει τα λάθη και να υποσχεθεί δίκαιη βαθμολόγηση δεν λύνει το πρόβλημα, το οποίο όσο συνεχίζεται η ίδια πολιτική τόσο θα διογκώνεται.

Και το πρόβλημα είναι πολυδιάστατο. Μπορεί να ξεκινάει από την αυταπόδεικτη εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου αλλά φτάνει στην υπολειτουργία ακόμα κι αυτών των πολυδιαφημισμένων Προτύπων. Δεν αρκεί να βαφτίσεις ένα σχολείο ως Πρότυπο. Πρέπει και να το υποστηρίξεις. Δεν αρκεί να δημιουργήσεις τις προϋποθέσεις ανισότητας και να δημιουργήσεις σχολεία δύο ταχυτήτων προκειμένου να εξυπηρετήσεις τον απώτερο σκοπό της συρρίκνωσης της δημόσιας Παιδείας. Πρέπει, αν μη τι άλλο, στις υποχρεωτικά και πολλαπλώς δοκιμασμένες (οικονομικά, ψυχολογικά) οικογένειες να αποδείξεις ότι έχεις, πράγματι, διασφαλίσει την ακριβοθώρητη άριστη εκπαίδευση για τα παιδιά τους. Αυτή τη στιγμή, τα περισσότερα Πρότυπα Σχολεία της χώρας έχουν τεράστιες ελλείψεις σε εξοπλισμό, σε κτιριακές υποδομές αλλά και λειτουργικές δυνατότητες. Ακόμα, δεν μπορείς να «πουλάς» καινοτομία αλλά να διατηρείς το ίδιο παρωχημένο υλικό, το ίδιο ωρολόγιο πρόγραμμα με τα υπόλοιπα σχολεία. Δεν μπορεί, για παράδειγμα, να προβλέπεις μία ώρα για τη Φυσική στην Α’ Γυμνασίου και να παραπονιέσαι για τα αποτελέσματα στον διαγωνισμό της PISA που μόνιμα τα τελευταία χρόνια αναδεικνύει το πρόβλημα των Ελλήνων μαθητών στην κριτική σκέψη. Δεν μπορεί να διαφημίζεις το υψηλό επίπεδο των εκπαιδευτικών των Προτύπων και να μην έχεις κάνει αξιολόγηση για 10 ολόκληρα χρόνια αλλά να έχεις περιοριστεί στην τακτοποίηση ημετέρων. Χρόνια τώρα μετράμε πολλές αμαρτωλές ιστορίες από την εκάστοτε Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων έως τις διαδικασίες πρόσληψης διαφόρων ειδικοτήτων. Για την ιστορία, μόλις πέρυσι έγινε αξιολόγηση στους αναπληρωτές και φέτος στους μόνιμους.

Τέλος, δεν μπορεί να υποχρεώνεις τους μαθητές στην ψηφοθηρική λογική και τον ακραίο ανταγωνισμό από τόσο μικρές ηλικίες, δεδομένου ότι η προετοιμασία για τις εξετάσεις στα Πρότυπα ξεκινά από την Ε’ Δημοτικού. Και μιας κι ο λόγος για την προετοιμασία, να υπενθυμίσουμε ότι ο τζίρος των ειδικών φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων έχει φτάσει τα τελευταία χρόνια σε δυσθεώρητα ύψη.

Το κείμενο είναι γραμμένο σε δεύτερο ενικό για τον προφανή λόγο. Κύριε υπουργέ, κύριε πρωθυπουργέ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολικές τσάντες σάκες δημοτικό σχολείο πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Σφοδρές αντιδράσεις γονέων για τη νέα πλατφόρμα εγγραφής στην Α’ Δημοτικού
Η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας για την εγγραφή των μαθητών στην Α’ Δημοτικού προκαλεί αντιδράσεις λόγω αδικιών και αποκλεισμών,...
Σφοδρές αντιδράσεις γονέων για τη νέα πλατφόρμα εγγραφής στην Α’ Δημοτικού
dikastes-1.jpg
Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων: Η κυβέρνηση υποχρεούται να καταβάλει τον 13ο και 14ο μισθό
Καταγγέλλεται η κυβερνητική στάση ως κοινωνική αδικία, σημειώνοντας ότι ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη οι μισθοί και οι συντάξεις έχουν αποκατασταθεί...
Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων: Η κυβέρνηση υποχρεούται να καταβάλει τον 13ο και 14ο μισθό
ntountouka_55_4.jpg
Απεργία 9 Απριλίου - ΟΙΕΛΕ: «Αρνούμαστε να είμαστε το πιο χαμηλά αμειβόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ε.Ε.»
Η ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργία της 9ης Απριλίου: Δεν αντέχουμε άλλο, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια γεμάτα, οι τσέπες μας άδειες!
Απεργία 9 Απριλίου - ΟΙΕΛΕ: «Αρνούμαστε να είμαστε το πιο χαμηλά αμειβόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ε.Ε.»