Κοινή παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 23 Μαΐου στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., με παρουσία των μελών του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.), της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.) και της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.), σχετικά με τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων και μαζικούς διορισμούς, για την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.
Με ανακοίνωσή του ο Π.Ε.ΣΥ.Θ. Σύλλογος Θεατρολόγων αναφέρει πως αντιπροσωπεία των τριών Σωματείων συναντήθηκε με τον κ. Γιώργο Δεστέ, Διευθυντή του Ιδιαίτερου Γραφείου του ΓΓ και τους συμβούλους του ΓΓ, κ.κ. Απόστολο Παπακωνσταντίνου και Ηλία Μαρούδα.
Στο κεντρικό ερώτημα για το αν και πότε θα συσταθούν οργανικές θέσεις για τους κλάδους μας, οι απαντήσεις ήταν γενικές και αόριστες. “Υπάρχει πρόθεση, γίνονται προσπάθειες, εξαρτώνται από άλλους φορείς και παράγοντες, δεν ξέρουμε πόσες, δεν ξέρουμε πότε”. Διάχυτη η αίσθηση πως “… Θα πορευόμαστε προς τις οργανικές σήμερα, αύριο και για πάντα!”.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Κοινή παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 23 Μαΐου στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., με παρουσία των μελών του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.), της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.) και της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.). Ως συνάδελφοι/ισσες εκπαιδευτικοί με κοινό όραμα και αγώνα συγκεντρωθήκαμε ώστε να διεκδικήσουμε τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων και μαζικούς διορισμούς, για την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία! Για να πάψει η ομηρία και η περιπλάνηση εκατοντάδων συναδέλφων /φισσών μας και η υποβάθμιση της εκπαίδευσης των μαθητών /μαθητριών μας.
Ως συνάδελφοι/ισσες εκπαιδευτικοί με κοινό όραμα και αγώνα συγκεντρωθήκαμε ώστε να διεκδικήσουμε τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων και μαζικούς διορισμούς, για την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία! Για να πάψει η ομηρία και η περιπλάνηση εκατοντάδων συναδέλφων /φισσών μας και η υποβάθμιση της εκπαίδευσης των μαθητών /μαθητριών μας.
Αντιπροσωπεία των τριών Σωματείων συναντήθηκε με τον κ. Γιώργο Δεστέ, Διευθυντή του Ιδιαίτερου Γραφείου του ΓΓ και τους συμβούλους του ΓΓ, κ.κ. Απόστολο Παπακωνσταντίνου και Ηλία Μαρούδα. Στο κεντρικό μας ερώτημα για το αν και πότε θα συσταθούν οργανικές θέσεις για τους κλάδους μας, οι απαντήσεις ήταν γενικές και αόριστες. “Υπάρχει πρόθεση, γίνονται προσπάθειες, εξαρτώνται από άλλους φορείς και παράγοντες, δεν ξέρουμε πόσες, δεν ξέρουμε πότε”. Διάχυτη η αίσθηση πως “… Θα πορευόμαστε προς τις οργανικές σήμερα, αύριο και για πάντα!”. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ίδιες προθέσεις – υποσχέσεις μας έχουν δοθεί και στις προηγούμενες τρεις συναντήσεις που είχαμε στο τρέχον σχολικό έτος.
Πιο συγκεκριμένα ειπώθηκε:
- Η κατανομή των διορισμών θα ανακοινωθεί μετά την ανακοίνωση των οριστικών πινάκων 1/ΓΕ και 2/ΓΕ, η οποία τοποθετείται χρονικά μετά τις 20 Ιουνίου 2024.
- Γίνεται προσπάθεια για αρκετά περισσότερους διορισμούς από τους/τις 4.065 φετινούς αποχωρήσαντες εκπαιδευτικούς, αν ευδοκιμήσει η σύσταση νέων οργανικών θέσεων.
- Ερευνούν την πιθανότητα να γίνουν πρόσθετες μεταθέσεις στα νέα οργανικά κενά (αν αυτά συσταθούν), με αποτέλεσμα να επηρεαστούν οι διορισμοί. Σε κάθε περίπτωση διαβεβαίωσαν ότι δεν μπορούν να γίνουν διορισμοί σε οργανικά κενά που δεν δόθηκαν προηγουμένως σε μεταθέσεις.
- Όσον αφορά την εξαγγελία της επιπλέον ώρας για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, τονίστηκε από την πλευρά των εκπροσώπων του Υπουργείου ότι αποτελεί πρωτοβουλία του Υπουργού κ. Κ. Πιερρακάκη. Η πορεία του χρονοδιαγράμματος για τυχόν έγκαιρη περάτωση των ενεργειών της Επιτροπής, ώστε να προβλεφθούν οι ώρες και οι θέσεις που αναλογούν στους εκπαιδευτικούς για την επόμενη σχολική χρονιά, δεν διασαφηνίστηκε από πλευράς τους.
- Αποθαρρυντική απάντηση εισπράξαμε για το πάγιο αίτημα του Π.Ε.ΣΥ.Θ. όσον αφορά την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε' και Στ΄ Δημοτικού. Οι εξαγγελίες του Υπουργού για ενίσχυση των Τεχνών στην Εκπαίδευση παραμένουν αίολες, ενόσω η βία καλπάζει ανάμεσα στον μαθητικό πληθυσμό. Η πολιτική ηγεσία γνωρίζει ότι στα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία όπου οι Τέχνες ανθούν, τα φαινόμενα της βίας και του εκφοβισμού εξαλείφονται. Ωστόσο, παρά τις μελέτες που αναδεικνύουν τον ευεργετικό ρόλο των Τεχνών και τις έχει υπόψη του ο κ. Πιερρακάκης, επιλέγει και εδώ να κωφεύει.
- Συζητήθηκε εκτενώς το ζήτημα της εισαγωγής του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση. Οι εκπρόσωποι των Σωματείων μας αναφέρθηκαν στα προγράμματα εκπαίδευσης των ιδιωτικών νηπιαγωγείων, τα οποία διαφημίζουν τα μαθήματα της γυμναστικής, του θεάτρου και των εικαστικών ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την εγγραφή των νηπίων, τη στιγμή που τα παιδιά της δημόσιας εκπαίδευσης μειονεκτούν στην πρόσβαση κυρίως της κινητικής δημιουργικότητας.
- Για την απουσία καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Γενικό Λύκειο δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση. Όταν ρωτήθηκαν γιατί δεν έχει συσταθεί αντίστοιχη επιτροπή (όπως για την Φυσική Αγωγή) για να μελετήσει το ζήτημα πάλι δεν δόθηκε σαφής απάντηση.
- Για την μη διδασκαλία των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο», δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση. Αναφέρθηκε ότι επιτροπές ασχολούνται με το πρόγραμμα του μελλοντικού ΓΕΛ, χωρίς να διασαφηνίζεται ποιοι τις αποτελούν και γιατί δεν υπάρχει διαβούλευση με τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς.
- Απέκλεισαν την παύση λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων! Συζητείται σε επίπεδο διαβούλευσης των χωρών- μελών της Ε.Ε. και δεν καθορίζεται χρονικά.
- Για την απουσία οργανικών κενών στην Ειδική Αγωγή της Α’ θμιας δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση.
- Προέτρεψαν να πραγματοποιήσουμε νέα συνάντηση μετά τις 15 Ιουνίου, όπου πιθανότατα θα έχουν περισσότερες πληροφορίες για τα ζητήματα τα οποία εκθέσαμε.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η αναγνώριση του προβλήματος της πλήρους ανυπαρξίας οργανικών θέσεων για τους ΠΕ91.01 Θεατρικής Αγωγής, τα λόγια συμπάθειας όσον αφορά την πολυετή παρουσία και προσφορά τους στην εκπαίδευση, οι καλές προθέσεις για την ίδρυση ενός ικανού αριθμού οργανικών θέσεων χωρίς ωστόσο χρονικό ορίζοντα, δεν αποκαθιστούν την αδικία που έχουν υποστεί επανειλημμένα: τον ουσιαστικό και πλήρη αποκλεισμό τους από τους μόνιμους διορισμούς!
Η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Γενικό Λύκειο και η τραγελαφική ως προς τα αποτελέσματα υποκατάσταση με τα μαθήματα της ΕΔΕΜ ολοκληρώνει φέτος τέσσερα χρόνια. Δυστυχώς, παρά την αναγνώριση του προβλήματος και τις καλές προθέσεις, καμιά ουσιαστική πρωτοβουλία δεν έχει αναληφθεί για την αποκατάσταση της βλάβης στους υποψήφιους ΑΕΙ με προαπαιτούμενα ειδικά μαθήματα σχεδίου και τις οικογένειές τους.
Τα δίκαια αιτήματά μας θα μας φέρουν πολύ σύντομα και πάλι μπροστά στην πύλη του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας και παραμένουμε στις επάλξεις!
Ευχαριστούμε για τη στήριξη την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών/τριών Γερμανικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.ΚΑ.ΓΕ.Π.Ε).
Επίσης ευχαριστούμε θερμά όλους τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, που σταθερά μας στηρίζουν με κείμενα, παρουσία και κηρύσσοντας διευκολυντικές στάσεις εργασίας:
ΣΕΠΕ Βύρωνα – Καισαριανής – Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη»
ΣΕΠΕ Ανατολικής Αττικής «Κώστας Σωτηρίου» Σύλλογος Εκπαιδευτικών
ΣΕΠΕ Κορινθίας
ΣΕΠΕ Δάφνης – Υμηττού – Ν. Κόσμου – Αγ. Αρτεμίου «Ο Μακρυγιάννης»
ΣΕΠΕ «Ο Παρθενώνας»
ΣΕΠΕ Σαλαμίνας
ΣΕΠΕ Ν. Ιωνίας – Ηρακλείου – Μεταμόρφωσης – Λυκόβρυσης «Γ. Σεφέρης»
ΣΕΠΕ Κερατσινίου – Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης»
ΣΕΠΕ Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος»
ΣΕΠΕ Αμαρουσίου
ΕΛΜΕ Πειραιά
Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Το ΔΣ του Π.Ε.ΣΥ.Θ.
Το ΔΣ της Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.
Το Δ.Σ. της ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη