Aρνητικές επιπτώσεις της συνεχούς εναλλαγής δασκάλων
«Αντιπροσωπευτική εκδήλωση αυτής, η βαθύτατη, διπλόδρομη σχέση αγάπης, εκτίμησης και θαυμασμού μεταξύ δασκάλου και μαθητών. Μία σχέση που καθορίζεται αλλά στην πορεία καθορίζει την ποιότητα της διδασκαλίας»

Όσο κι αν το Υπουργείο ποθεί να υποβιβάσει την παιδαγωγική και την διδασκαλία σε ποσοτική επιστήμη και αξιολογήσιμο προϊόν, όπως για παράδειγμα η εξυπηρέτηση σε κάποιο τουριστικό κατάλυμα, εκείνη αντιστέκεται με την πιο σθεναρή της μορφή. Η μορφή αυτή παραμένει πέρα ως πέρα ποιοτική και μη μετρήσιμη.

Αντιπροσωπευτική εκδήλωση αυτής, η βαθύτατη, διπλόδρομη σχέση αγάπης, εκτίμησης και θαυμασμού μεταξύ δασκάλου και μαθητών. Μία σχέση που καθορίζεται αλλά στην πορεία καθορίζει την ποιότητα της διδασκαλίας.

Ένας εκπαιδευτικός που γνωρίζει την ψυχοσύνθεση των μαθητών, τον χαρακτήρα, τα ενδιαφέροντα, τους φόβους, τους τρόπους αντίδρασης είναι μακράν αποδοτικότερος και πιο αποτελεσματικός, όχι μόνο στην μετάδοση γνώσης αλλά και στο έργο του ως συντονιστής μίας συνεχώς αναπτυσσόμενης ομάδας, από έναν εκπαιδευτικό που στερείται αυτών των δεδομένων.

Αντίστοιχα, οι μαθητές που έχουν οικοδομήσει μία σχέση με τον δάσκαλό τους και αισθάνονται άνετα με τον άνθρωπο απέναντι τους θα εκφράσουν απορίες, φόβους και ανησυχίες πιο εύκολα. Θα αστειευτούν αλαφραίνοντας τον πνευματικό μόχθο της τάξης. Θα είναι πιο δεκτικοί σε κάθε παρατήρηση και εποικοδομητική κριτική, αφού αυτή προέρχεται όχι από έναν δημόσιο λειτουργό αλλά από ένα αγαπημένο τους πρόσωπο. Γνωρίζουν άλλωστε ότι ακριβώς επειδή νοιάζεται για αυτούς είναι αυστηρός και έχει απαιτήσεις.

Η μονιμότητα και η σταθερότητα των εκπαιδευτικών είναι μία -σε άλλες χώρες- εννοούμενη και αναφαίρετη προϋπόθεση για κάθε ουσιαστικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Στην χώρα μας είναι βραβείο το οποίο απονέμει το Υπουργείο -με μισή καρδιά και κατεβασμένα μούτρα- σε όσους σπατάλησαν χρήματα σε κούφια πτυχία και σε όσους έχουν ήδη καταστραφεί ολοκληρωτικά ως άτομα έχοντας σπαταλήσει τα νεανικά τους χρόνια κάνοντας τον γύρο της Ελλάδας, ζητώντας δανεικά για να βγει ο μήνας και μένοντας σε αντίσκηνα στις Κυκλάδες. Άλλωστε το χαμηλό χρονικά ωράριο τους τούς καθιστά βαρεμένα τεμπελόσκυλα που οποιοδήποτε δικαίωμα πέρα από ξηρά τροφή και νερό αποτελεί εγωιστική αξίωση.
Τολμώ να πω πως το επίκεντρο ολόκληρης της κοινωνίας και του συνόλου των επιδιώξεων της πρέπει να είναι η επόμενη γενιά, τα παιδιά μας, οι μαθητές μας. Παρακάτω παρατίθενται  οι σκέψεις δύο μαθητριών - εννιάχρονων, εύστοχων, καθαρών μυαλών- όταν μαθαίνουν πως ο δάσκαλός τους, ο άνθρωπος που αναμένουν με χαρά να ανταμώσουν ξανά την επόμενη χρονιά, τους ενημερώνει με θλίψη πως ίσως βρίσκεται στην Άρτα, τα Γιάννενα ή κάποια άλλη ξεχασμένη από Θεό, ανθρώπους και καιρούς γωνιά αυτής της καταδικασμένης χώρας.

Ωστόσο όλα βαίνουν καλώς σύμφωνα με το Υπουργείο. Η κωμική αξιολόγηση των ανθρώπων που δίνουν την ζωή τους -κυριολεκτικά- για τα παιδιά μας προχωρά. Τι κι αν χρησιμοποιήθηκαν πλήθος απειλές και τρομοκρατικές τακτικές για αυτό. Τίποτα περισσότερο δεν αξίζουν αυτά τα υπάνθρωπα, φυγόπονα, ποταπά υποκείμενα. Οι δάσκαλοι. Που κάποτε στρεφόμασταν σε αυτούς για καθοδήγηση και ασφαλή χάραξη πορείας αλλά τώρα αποφασίσαμε από μνησικακία και μικρότητα πως δεν αξίζουν παρά την λοιδορία, την χλεύη, τον οικονομικό εξευτελισμό και την ανθρώπινη απαξίωση μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Γράφουν οι δύο μαθήτριες:

Κάντε μας την χάρη

Αγαπητό Υπουργείο, σας παρακαλούμε πάρα πολύ να μην διώξετε τον κύριο Γιώργος Ξημέρης. Θέλουμε αν μπορείτε να τον αφήσετε έναν χρόνο ακόμα στην τάξη μας γιατί θέλουμε να έχουμε έναν τόσο έξυπνο άνθρωπο στην τάξη μας.

Θέλουμε επειγόντως να τον πάρουμε γιατί μας μαθαίνει με εύκολο τρόπο τα μαθήματα, κάνει πολλά αστεία, τραγουδάμε διάφορα τραγούδια και ξένης γλώσσας και ελληνικών, μας μαθαίνει διάφορους ανθρώπους που δεν τους ξέραμε, όπως τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, τον Μπόμπ Ντύλαν, τον τραγουδιστή, τον Ράντγιαρντ Κίπλινγκ και τον Τσαρλς Μπουκόφσκι.

Επίσης, για παιχνίδι μας κάνει τα τετράδια φρίσμπι και μας μαθαίνει μαντινάδες. Και τον λατρεύουν όλα τα απιδιά της τάξης μας. Σας παρακαλούμε κάντε μας την χάρη.

Α., Β., Ε., Μ., προς το Υπουργείο.

gramma

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδιά
Απόλυτη φρίκη: Τρία παιδιά ζούσαν για μήνες με το πτώμα του 8χρονου αδελφού τους
Τα εγκατέλειψε η μητέρα τους για να μείνει με τον δολοφόνο του και εισέπραττε κανονικά τα επιδόματα
Απόλυτη φρίκη: Τρία παιδιά ζούσαν για μήνες με το πτώμα του 8χρονου αδελφού τους
Αφροδίτη Λατινοπούλου
Μπογδάνος κατά Λατινοπούλου για «πλαστές υπογραφές» στην ιδρυτική διακήρυξη του κόμματός της
Ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος έκανε αναφορά στον Άρειο Πάγο σε βάρος της Αφροδίτης Λατινοπούλου
Μπογδάνος κατά Λατινοπούλου για «πλαστές υπογραφές» στην ιδρυτική διακήρυξη του κόμματός της
pierrakakis new2
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής σε Πιερρακάκη: «Απαξιωτική και αδικαιολόγητη η αφαίρεση της ειδικότητάς μας από τα ΚΕΔΑΣΥ»
«Η αφαίρεση της ειδικότητας των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) από τις ομάδες αξιολόγησης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι ιδιαίτερα απαξιωτική και...
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής σε Πιερρακάκη: «Απαξιωτική και αδικαιολόγητη η αφαίρεση της ειδικότητάς μας από τα ΚΕΔΑΣΥ»
Πολυτεχνείο
Ημέρες Πολυτεχνείου, η νεολαία αγωνίζεται και επαναστατεί με αιτία
Με αφορμή γεγονότα και καταστάσεις σε σκοτεινές και δύσκολες περιόδους της ελληνικής ιστορίας, ας μιλήσουμε για τη νεολαία και τους νέους που...
Ημέρες Πολυτεχνείου, η νεολαία αγωνίζεται και επαναστατεί με αιτία