Ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου
Θέμα: Σχετικά με τις συνεδριάσεις του ΚΥΣΔΕ στις 20, 25 & 27/06/2024 και την εκπαιδευτική επικαιρότητα
Ολοκληρώθηκαν την Πέμπτη 27 Ιουνίου, οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς «έτρεξε» το σύστημα για 2.570 αιτήσεις στη Γενική και 560 αιτήσεις στην ΕΑΕ.
Ποσοστό ικανοποίησης αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ 94,82%! Πιο συγκεκριμένα παίρνουν απόσπαση από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ 2.437 εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένου 510 κατά προτεραιότητα, 73 νεοδιόριστων και 49 κατ' εξαίρεση. Στην ΕΑΕ αποσπώνται 467 εκπαιδευτικοί, από τους οποίους οι 70 σε ΚΕΔΑΣΥ και 7 σε ΣΜΕΑΕ κωφών - τυφλών.
Σε προηγούμενες συνεδριάσεις του ΚΥΣΔΕ (20 και 25 Ιουνίου) είχαν εξεταστεί αιτήσεις εκπαιδευτικών για απόσπαση σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία. Κατόπιν εξέτασης των αιτήσεων, αποσπάστηκαν 25 εκπαιδευτικοί σε Καλλιτεχνικά Σχολεία (19 γενικών και 6 καλλιτεχνικών ειδικοτήτων) και σε Μουσικά Σχολεία αποσπάστηκαν 94 εκπαιδευτικοί μουσικών και 114 εκπαιδευτικοί γενικών ειδικοτήτων.
Σχετικά με τα λειτουργικά κενά με βάση τα οποία έγιναν οι αποσπάσεις, το ΚΥΣΔΕ έλαβε την απόφαση να «τρέξει» το σύστημα με τα περισσότερα λειτουργικά κενά και τα λιγότερα πλεονάσματα απ' αυτά που είχαν δηλωθεί αρμοδίως στο ΟΠΣΥΔ από τις ΔΔΕ και ΠΔΕ. Σε ότι αφορά τις κοινές ειδικότητες, να σημειώσω ότι το σύστημα «έτρεξε» πρώτα στα κενά της βαθμίδας του εκπαιδευτικού και κατόπιν στα εναπομείναντα κενά της Α/θμιας.
Τα συνολικά λειτουργικά κενά που «έτρεξαν» στο σύστημα ήταν 9. 025 για τη Γενική και 1.453 για ΕΑΕ - ΣΜΕΑΕ (τα 34 αφορούσαν σχολεία τυφλών - κωφών) συν 165 λειτουργικά κενά στα 71 ΚΕΔΑΣΥ της χώρας (107 των ΠΕ02 και 58 των ΠΕ03/ΠΕ04).
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων σε Μουσικά Σχολεία
Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς μουσικών ειδικοτήτων, για άλλη μια φορά, με κύρια ευθύνη της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας προκλήθηκε αναστάτωση. Πέραν του γεγονότος ότι πραγματοποιήθηκαν ΜΟΝΟ 94 αποσπάσεις και έμειναν ακάλυπτες θέσεις σε μουσικά σχολεία, να σημειώσω και τα παρακάτω:
Το ΚΥΣΔΕ, στη συνεδρίαση της 25ης Ιουνίου, υιοθέτησε κατά πλειοψηφία τις προτάσεις της Επιτροπής. Όμως, είχε απευθύνει ερώτημα στην ΕΕΜΠ επί του περιεχομένου καταγγελίας ομάδας εκπαιδευτικών και δεν έλαβε κάποια απάντηση, που ερμηνεύεται (;) ότι η πρόταση της ΕΕΜΠ ήταν ορθή. Παρά ταύτα αν κάποιος εκπαιδευτικός κρίνει ότι αδικείται μπορεί να υποβάλλει αίτηση θεραπείας και να επανεξεταστεί το θέμα του (5 μέρες μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων).
Προσωπικά, διαφοροποιήθηκα και τοποθετήθηκα με βάση και τα όσα αναφέρονται στην καταγγελία των εκπαιδευτικών, ανέφερα συγκεκριμένα παραδείγματα, επέμεινα και ζήτησα από το Συμβούλιο να ελέγξει και να αποκαταστήσει τις όποιες αδικίες. Εγγράφως είχα ζητήσει, να παρίσταται μέλος της Επιτροπής στις συνεδριάσεις που θα εξετάζαμε θέματα αποσπάσεων εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων σε μουσικά σχολεία. Δυστυχώς, το αίτημα μου δεν εισακούστηκε. Πρώτη και τελευταία φορά που μέλος της Επιτροπής έδωσε το παρόν, κατόπιν αιτήματός μου, ήταν στη συνεδρίαση της 5ης Απριλίου 2024. Μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων (Παρασκευή 28/06), οι εκπαιδευτικοί που θεωρούν ότι έχουν αδικηθεί, είναι σημαντικό να προχωρήσουν σε ενστάσεις, αιτήσεις θεραπείας και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να επιτρέψουμε την εξέτασή τους με τη νέα χρονιά. Καταγγέλλω την ΕΕΜΠ για τους εξής σημαντικούς λόγους:
1. Δεν απάντησε, ως όφειλε, επί μιας σοβαρής καταγγελίας εκπαιδευτικών, ανάμεσα στους οποίους ήταν και εκπαιδευτικοί με έννομο συμφέρον,
2. Δεν απάντησε και στα δικά μου ερωτήματα και προβληματισμούς σχετικά με τον τρόπο που αξιολόγησε τις αιτήσεις απόσπασης, τι κριτήρια τέθηκαν και δεν απάντησε ότι δεν ευσταθούν οι καταγγελίες των εκπαιδευτικών,
3. Δεν παρευρέθηκε κανένα μέλος της Επιτροπής σε καμία συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ, παρότι τους ζητήθηκε, 4. Έχουν σημειωθεί πολύ μεγάλες καθυστερήσεις σε ότι αφορά την εξέταση των ενστάσεων και αιτήσεων επανεξέτασης τόσο για τις περσινές αποσπάσεις, όσο και για τις φετινές μεταθέσεις. Οφείλει η Επιτροπή, μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, να διαβιβάζει τις προτάσεις της στο ΚΥΣΔΕ. Όλες αυτές οι καθυστερήσεις έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στους εκπαιδευτικούς, τους προκαλεί εύλογο άγχος και ανασφάλεια, απορρυθμίζεται και αναστατώνεται η προσωπική και επαγγελματική τους ζωή.
Τα ίδια ισχύουν και σε ότι αφορά την πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου, μετά από διορθωτική πράξη της ΕΕΜΠ (κοινοποιήθηκε 4 μέρες μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων) για μια νέα μετάθεση σε Μουσικό Σχολείο, μία τροποποίηση και δύο ανακλήσεις, ενώ το ΚΥΣΔΕ είχε συνεδριάσει και αποφασίσει προ δύο μηνών. Το ΚΥΣΔΕ, στη συνεδρίαση στις 25/06, εξέτασε τις ενστάσεις των εκπαιδευτικών οι οποίοι θίγονται από τις παραπάνω αποφάσεις. Δεν ικανοποίησε τα αιτήματά τους για τις μεταθέσεις, όμως τους έδωσε τη δυνατότητα για απόσπαση κατ’ εξαίρεση εφόσον το αιτηθούν.
Καλλιτεχνικά σχολεία
Σε Καλλιτεχνικά Σχολεία αποσπάστηκαν 25 εκπαιδευτικοί εκ των οποίων οι 6 καλλιτεχνικών ειδικοτήτων μετά από πρόταση της αντίστοιχης Επιτροπής.
Εξετάστηκαν επίσης οι ενστάσεις επί των μεταθέσεων σε Καλλιτεχνικά Σχολεία. Η Επιτροπή της Καλλιτεχνικής Παιδείας, εμμένοντας στην αρχική της πρόταση, δεν έκανε καμία δεκτή. Το ΚΥΣΔΕ, κατά πλειοψηφία και με δική μου διαφοροποίηση, υιοθέτησε την πρόταση της Επιτροπής.
Είναι σημαντικό, με βάση και τη θέση του κλάδου, ότι ολοκληρώνονται όλες οι αποσπάσεις έγκαιρα, εντός του διδακτικού έτους.
Επειδή δέχομαι ερωτήματα για το αν γίνουν συμπληρωματικές αποσπάσεις σε φορείς (δεν είναι δυστυχώς αρμοδιότητα του ΚΥΣΔΕ, αλλά του Υπουργού και είναι κάτι που οι αιρετοί διεκδικούμε να αλλάξει), ενημερώθηκα ότι μπορεί να γίνουν κάποιες ακόμα αποσπάσεις εντός του Ιουλίου.
Μετατάξεις
Αναφορικά με τις μετατάξεις σε κλάδους της Δευτεροβάθμιας, η εξέτασή τους από το ΚΥΣΔΕ τοποθετείται στα μέσα Ιουλίου.
Σχετικά με τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται από τη στιγμή που το ΚΥΣΔΕ γνωμοδοτεί/αποφασίζει επί κάποιων θεμάτων, η αρμόδια υπηρεσία συντάσσει άμεσα τα σχετικά σχέδια αποφάσεων και απομένουν μόνο τα τυπικά, δηλ οι υπογραφές, με τελική αυτή του Υπουργού, τόνισα ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί κι ότι είναι εις βάρος των εκπαιδευτικών τόσο για υπηρεσιακούς λόγους όσο και για προσωπικούς-οικογενειακούς. Η πολιτική ηγεσία οφείλει άμεσα να επιληφθεί του θέματος.
Στις συνεδριάσεις του ΚΥΣΔΕ στις 20 &25 Ιουνίου εξετάστηκαν ακόμα:
Ενστάσεις επί των μεταθέσεων σε Καλλιτεχνικά Σχολεία.
Η Επιτροπή Καλλιτεχνικής Παιδείας εμμένοντας στην αρχική της πρόταση δεν έκανε καμία δεκτή, το ΚΥΣΔΕ, κατά πλειοψηφία και δική μου διαφοροποίηση, υιοθέτησε την πρόταση της Επιτροπής.
Εκπρόθεσμη ένσταση επί των μεταθέσεων.
Κατά πλειοψηφία, το ΚΥΣΔΕ δεν την έκανε δεκτή, με διαφοροποίηση των αιρετών επί της ουσίας.
Εκπρόθεσμη αίτηση απόσπασης για ΠΥΣΔΕ, το ΚΥΣΔΕ, κατά πλειοψηφία, δεν την έκανε δεκτή.
Αποσπάσεις σε ερευνητικά κέντρα.
Εξετάστηκαν τρεις (3) αιτήσεις, το Συμβούλιο, για όλες απεφάνθη αρνητικά κατά πλειοψηφία, με δική μου διαφοροποίηση.
Μία (1) αίτηση διακοπής απόσπασης.
Το Συμβούλιο απεφάνθη αρνητικά λόγω λήξης του διδακτικού έτους, άρα ήταν άνευ ουσίας.
Τέσσερις (4) αιτήσεις τροποποίησης των αιτήσεων απόσπασης.
Το ΚΥΣΔΕ ήταν θετικό.
Μία (1) αίτηση μετάταξης για λόγους υγείας.
Το ΚΥΣΔΕ γνωμοδότησε θετικά, όπως επίσης και για μία (1) αίτηση μετάταξης εκπαιδευτικού στην Πρωτοβάθμια.
Δύο (2) αιτήσεις παραίτησης.
Το Συμβούλιο κατά πλειοψηφία ήταν αρνητικό για τη μία (1).
Μία (1) αίτηση στελέχους εκπαίδευσης για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου.
Το Συμβούλιο ήταν θετικό.
Δύο (2) ενστάσεις εκπαιδευτικών επί μη αποδέσμευσής τους από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα για μετάταξη μέσω ΕΣΚ στα πλαίσια του Α΄ Κύκλου Κινητικότητας.
Το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά. Η μία περίπτωση αφορούσε συνάδελφο που δεν έχει πράξη μονιμοποίησης, όμως αυτό δεν αποτελεί τυπικό κώλυμα και ΚΑΚΩΣ κάποιοι φορείς υποδοχής και υπουργεία αιτιολογούν ότι η μη μονιμοποίηση αποτελεί κώλυμα και δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η μετάταξη του εκπαιδευτικού.
Αναφορικά με αίτηση εκπαιδευτικού των ΣΑΕΚ για αναγνώρισης προϋπηρεσίας, το θέμα αναβλήθηκε προκειμένου να ετοιμάσει σχετική εισήγηση η αρμόδια υπηρεσία.
Τέλος, εξετάστηκαν:
- Μία (1) αίτηση ανάκλησης μετάταξης εκπαιδευτικού ΔΕ. Θετική η γνωμοδότηση του Συμβουλίου.
- Μία (1) αίτηση εκπαιδευτικού ΔΕ για απόσπαση σε θέση ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού για λόγους υγείας μέσω ΕΣΚ. Το ΚΥΣΔΕ γνωμοδότησε θετικά για την αποδέσμευση του συναδέλφου.
- Μία (1) αίτηση εκπαιδευτικού ΔΕ για μετάταξη σε θέση ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού για λόγους υγείας μέσω ΕΣΚ. Κατά πλειοψηφία το Συμβούλιο γνωμοδότησε αρνητικά για την αποδέσμευση της εκπαιδευτικού. Οι αιρετοί διαφοροποιηθήκαμε.
- Μία (1) αίτηση εκπαιδευτικού ΔΕ για μετάταξη στην ΠΕ. Το Συμβούλιο γνωμοδότησε αρνητικά με μειοψηφία των αιρετών.
- Τέσσερις (4) αιτήσεις μετάταξης εκπαιδευτικών ΔΕ στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 85 του ν.4547/2018 (τ.Α΄102) και την αριθμ.41903/Ε2/19-04-2024 εγκύκλιο της αρμόδια υπηρεσίας του υπουργείου.
Από τις 4 εξεταζόμενες αιτήσεις, το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά μόνο για τη μία, με διαφοροποίηση των αιρετών.
Διορισμοί εκπαιδευτικών
Με δεδομένο ότι αναμένονται οι διορισμοί του 2024, «θα γίνουν σύντομα», όπως χαρακτηριστικά είπε ο Υπουργός, πρέπει να διεκδικήσουμε:
1. Να πραγματοποιηθούν μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για κάλυψη των χιλιάδων πάγιων κενών της Δ.Ε, σε κάθε περίπτωση να γίνουν διορισμοί πολύ περισσότεροι από τον αριθμό των 4.065 αποχωρήσεων (εφαρμογή του κανόνα 1-1 που εφαρμόζεται από το 2019 στον δημόσιο τομέα και στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια). Βέβαια, αν ισχύει η πληροφορία ότι το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από το Υπουργείο Εσωτερικών να εγκριθούν 4.610 πιστώσεις για τους διορισμούς του 2024, δηλ ο συνολικός ο αριθμός που θα εγκριθεί θα είναι οι 4.045 (αποχωρήσεις) ή ότι ζήτησε το ΥΠΑΙΘΑ, δηλ 4.610, κάνουμε λόγο για σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τα χιλιάδες κενά και τις πάγιες ανάγκες της εκπαίδευσης.
2. Να γίνει μια, κατά το δυνατόν, δίκαιη κατανομή των διορισμών σε Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια (Γενική Εκπαίδευση και ΕΑΕ) και τουλάχιστον να καλυφθούν, για όλες τις ειδικότητες, όλα τα εναπομείναντα οργανικά κενά των μεταθέσεων. Καμία ειδικότητα να μην αδικηθεί ως προς την κατανομή των επικείμενων διορισμών. Το ποσοστό κάλυψης των κενών με διορισμούς κατά κλάδο/ειδικότητα να μην παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις.
Το σύνολο των οργανικών κενών στη Δ.Ε. μετά τις μεταθέσεις και πριν τις μετατάξεις είναι 3.450, 2.621 τα οργανικά κενά στη Γενικής και 829 στην ΕΑΕ. Παρακάτω παρατίθενται τα οργανικά κατά κλάδο/ειδικότητα, όπως διαβιβάστηκαν από το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου στο τμήμα Προσλήψεων και Διορισμών.
Η όλη συζήτηση, με αφορμή τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, γίνεται τελικά για το πώς θα διαχειριστούμε τη φτώχεια μας, τη στιγμή που η δημόσια δαπάνη για την Παιδεία σε ποσοστό επί του ΑΕΠ παραμένει καθηλωμένη (2,8%) και αποκλίνει κατά πολύ από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά άνω του 5% .
Η δημόσια δαπάνη για την Παιδεία είναι/θα πρέπει να θεωρείται ΕΠΕΝΔΥΣΗ και σε καμία περίπτωση σπατάλη. Διεκδικούμε αυτή η δαπάνη να αυξηθεί τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ, διεκδικούμε αυξήσεις στους μισθούς μας, διεκδικούμε την υπογραφή κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας και πολλά ακόμα που αποτελούν αποφάσεις και θέσεις της Ομοσπονδίας. Η σημαντική εξέλιξη είναι ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσε στις 30/4/24 εξώδικο στο ΥΠΑΙΘΑ για την έναρξη διαπραγματεύσεων για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που περιλαμβάνει όλα τα αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά είχαν ψηφιστεί στο 20ο Συνέδριο (οικονομικά, εργασιακά, συνταξιοδοτικά, συνδικαλιστικά, αξιολόγηση, μονιμοποίηση, δικαιώματα αναπληρωτών/τριών, υπηρεσιακές μεταβολές, σχολική βία κλπ).
ΚΛΑΔΟΣ-ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΓΕΝΙΚΗΣ | ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΙΔΙΚΗΣ |
ΠΕ01 | 71 | 7 |
ΠΕ02 | 522 | 106 |
ΠΕ03 | 452 | 276 |
ΠΕ04.01 | 130 | 34 |
ΠΕ04.02 | 133 | 12 |
ΠΕ04.04 | 119 | 7 |
ΠΕ04.05 | 39 | 4 |
ΠΕ05 | 69 | 0 |
ΠΕ06 | 100 | 4 |
ΠΕ07 | 11 | 0 |
ΠΕ08 | 27 | 68 |
ΠΕ11 | 58 | 24 |
ΠΕ33 | 25 | 0 |
ΠΕ34 | 2 | 0 |
ΠΕ78 | 39 | 21 |
ΠΕ79.01 | 25 | 24 |
ΠΕ79.02 | 1 | 0 |
ΠΕ80 | 92 | 28 |
ΠΕ81 | 29 | 1 |
ΠΕ82 | 123 | 4 |
ΠΕ83 | 70 | 3 |
ΠΕ84 | 41 | 0 |
ΠΕ85 | 12 | 0 |
ΠΕ86 | 89 | 26 |
ΠΕ87.01 | 27 | 0 |
ΠΕ87.02 | 46 | 3 |
ΠΕ87.03 | 14 | 9 |
ΠΕ87.04 | 7 | 0 |
ΠΕ87.05 | 0 | 1 |
ΠΕ87.06 | 0 | 1 |
ΠΕ87.07 | 2 | 0 |
ΠΕ87.08 | 13 | 0 |
ΠΕ87.09 | 22 | 0 |
ΠΕ87.10 | 1 | 1 |
ΠΕ88.01 | 38 | 40 |
ΠΕ88.02 | 13 | 32 |
ΠΕ88.03 | 6 | 3 |
ΠΕ88.04 | 9 | 32 |
ΠΕ88.05 | 1 | 8 |
ΠΕ89.01 | 28 | 21 |
ΠΕ89.02 | 0 | 22 |
ΠΕ90 | 16 | 0 |
ΤΕ16 | 2 | 0 |
ΤΕ01.04 | 2 | 0 |
ΤΕ01.06 | 2 | 0 |
ΤΕ01.07 | 1 | 0 |
ΤΕ01.13 | 1 | 1 |
ΤΕ01.19 | 8 | 2 |
ΤΕ02.02 | 6 | 0 |
ΤΕ02.04 | 1 | 0 |
ΤΕ02.05 | 0 | 1 |
ΤΕ02.06 | 0 | 1 |
ΔΕ01.14 | 0 | 2 |
ΔΕ01.17 | 8 | 0 |
ΔΕ02.01 | 35 | 0 |
ΔΕ02.02 | 33 | 0 |
ΣΥΝΟΛΟ | 2621 | 829 |
Ποιες είναι οι θέσεις μας για προσλήψεις και διορισμούς εκπαιδευτικών;
Πάγια θέση της ΟΛΜΕ είναι η κάλυψη των χιλιάδων κενών της Δημόσιας Εκπαίδευσης να γίνει με μαζικούς μόνιμους διορισμούς και επιτέλους να μπει ένα τέλος στο απαράδεκτο καθεστώς των «μονίμων» αναπληρωτών/τριών. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας αρνείται -και ενώ μπαίνουμε στην τέταρτη χρονιά- να μονιμοποιήσει τους χιλιάδες συναδέλφους/ισσες μας που διορίστηκαν τον Αύγουστο του 2020 με αποτέλεσμα να παρατείνεται μία κατάσταση ομηρίας και ανασφάλειας που καθιστά τους/τις συναδέλφους πιο ευάλωτους/ες σε πιέσεις, προκειμένου να δέχονται αδιαμαρτύρητα την αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου, αυτήν που ο κλάδος μας στην συντριπτική του πλειοψηφία αντιμάχεται σθεναρά. Μετά την καθολική αντίδραση στις εξαγγελίες για προσλήψεις εκπαιδευτικών με την καθιέρωση γραπτού διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ υπήρξε μια «αναδίπλωση» για την εξεύρεση καταλληλότερου «επικοινωνιακά» χρόνου… Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει αντιπαλέψει διαχρονικά τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, που ακυρώνει και απαξιώνει τα πτυχία των εκπαιδευτικών! Το ίδιο θα πράξει και τώρα!
Συναισθάνομαι την αγωνία όσων περιμένουν από το Υπουργείο να ανακοινώσει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τον συνολικό αριθμό των επικείμενων διορισμών, όπως και την κατανομή στις βαθμίδες και τους κλάδους.
Το Υπουργείο πρέπει ΑΜΕΣΑ να προβεί σε ανακοινώσεις και να καθησυχάσει τις χιλιάδες των ενδιαφερομένων που αγωνιούν.
Εύχομαι σε όλες και όλους σας καλό καλοκαίρι και καλές διακοπές!
Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Θοδωρής Κατσωνόπουλος, εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη