Σχολική αίθουσα
Δήλωση διαμαρτυρίας για τη συστηματική παραβίαση από τους Διευθυντές/Διευθύντριες των Δημοτικών σχολείων Γ’ Αθήνας της ισχύουσας νομοθεσίας για τη διαδικασία επιλογής της 2ης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο

Με ανακοίνωσή της η Τοπική Επιτροπή ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας Γ’ Αθήνας διαμαρτύρεται για τη συστηματική παραβίαση από τους Διευθυντές/Διευθύντριες των Δημοτικών σχολείων Γ’ Αθήνας της ισχύουσας νομοθεσίας για τη διαδικασία επιλογής της 2ης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο.

Όπως αναφέρεται, κάθε χρόνο παρατηρούν την επανάληψη των ίδιων λαθών και παραλείψεων.

Τονίζεται ότι, «στα περισσότερα Δημοτικά Σχολεία της Γ’ Αθήνας (αν όχι σε όλα) παραλείπεται παρανόμως το προαναφερόμενο υποχρεωτικό, απαραίτητο και πλέον σημαντικό βήμα της ενημέρωσης με επιστολή όλων των γονέων/κηδεμόνων των παιδιών που θα φοιτήσουν στο Γυμνάσιο, ότι σε αυτό υπάρχει η δυνατότητα διδασκαλίας διαφορετικής γλώσσας από αυτήν που έχουν ήδη διδαχθεί στο Δημοτικό».

Η ανακοίνωση

«Με λύπη, αλλά και αγανάκτηση, παρακολουθούμε κάθε σχολικό έτος να επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη και οι ίδιες παραλείψεις από τους Διευθυντές/Διευθύντριες των γειτονικών μας Δημοτικών Σχολείων, των οποίων οι μαθητές/μαθήτριες θα φοιτήσουν στην Α’ Γυμνασίου.

Η διάταξη της παρ. 4 της αριθμ. 53476/ΓΔ4/28-03-2017 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 1171/τ. Β΄/04-04-2024) ορίζει ρητά τα εξής: «Κατ’ εξαίρεση, οι γονείς μαθητών/μαθητριών που έχουν λόγους να αλλάξουν στην Α’ Γυμνασίου την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας δύνανται να υποβάλουν σχετική αιτιολογημένη γραπτή αίτηση έως την 10η Ιουνίου στη Διεύθυνση του Δημοτικού από το οποίο αποφοιτούν οι μαθητές/τριες. Οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών σχολείων ενημερώνουν για την παραπάνω προθεσμία τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών της ΣΤ΄ τάξης με επιστολή τους εντός του Μαϊου. Οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών επισυνάπτουν την αίτηση στον τίτλο σπουδών που αποστέλλουν στο Γυμνάσιο εγγραφής των μαθητών/τριών».

Επισημαίνεται δε ότι κάθε σχολικό έτος εκδίδεται σχετική εγκύκλιος που ορίζει διαφορετική σχετική καταληκτική ημερομηνία, προφανώς για λόγους διευκόλυνσης των εμπλεκόμενων. Για παράδειγμα, η φετινή αριθμ. Φ52/37359/Δ1/10-04-2024 εγκύκλιος του ΥΠ.ΠΑΙ.Θ.Α. ορίζει την 17η Μαϊου 2024 ως τέλος της σχετικής προθεσμίας. Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, δεσμευτική είναι η ημερομηνία της Υπουργικής Απόφασης (δηλ. η 10η Ιουνίου), αφού περιέχεται σε κανονιστικό κείμενο ανώτερης τυπικής ισχύος από αυτό της εγκυκλίου.

Παρόλα αυτά, στα περισσότερα Δημοτικά Σχολεία της Γ’ Αθήνας (αν όχι σε όλα) παραλείπεται παρανόμως το προαναφερόμενο υποχρεωτικό, απαραίτητο και πλέον σημαντικό βήμα της ενημέρωσης με επιστολή όλων των γονέων/κηδεμόνων των παιδιών που θα φοιτήσουν στο Γυμνάσιο, ότι σε αυτό υπάρχει η δυνατότητα διδασκαλίας διαφορετικής γλώσσας από αυτήν που έχουν ήδη διδαχθεί στο Δημοτικό, αφού όμως προηγηθεί αιτιολογημένη γραπτή αίτηση στο Δημοτικό έως τις 10 Ιουνίου του τρέχοντος σχολικού έτους.

Η παράλειψη της συγκεκριμένης ενέργειας, δηλαδή της αποστολής ενημερωτικής επιστολής, έχει τις εξής πολύ σημαντικές νομικές και άλλες συνέπειες:

1. Συνιστά παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας, η οποία καθιστά την υποβολή αιτιολογημένης γραπτής αίτησης εκ μέρους του γονέα/κηδεμόνα πρακτικά αδύνατη (αφού δεν έχει ενημερωθεί σχετικά). Σε κάθε περίπτωση, οδηγεί τον γονιό/κηδεμόνα σε πλάνη ότι δεν μπορεί να γίνει αλλαγή της δεύτερης ξένης γλώσσας εφεξής.

2. Παραβιάζει την αρχή της χρηστής διοίκησης, την αρχή της προστασίας των δικαιωμάτων του διοικουμένου, καθώς και την αρχή της ίσης μεταχείρισης των διοικουμένων, παραβιάζει δηλαδή βασικές γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου.

3. Στερεί από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών την απαραίτητη ενημέρωση για την άσκηση του σημαντικού δικαιώματος του παιδιού τους στην εκπαίδευση, το οποίο είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο στο άρθρο 16 του Συντάγματος. Ειδικότερη έκφανση του δικαιώματος αυτού αποτελεί το δικαίωμα στην διδασκαλία μιας δεύτερης ξένης γλώσσας, την οποία θα επιλέξει και δεν θα του επιβληθεί. Για να καταλάβει κανείς τη σημασία αυτής της δυνατότητας, αρκεί να λάβει υπόψη το γεγονός ότι στην πράξη οι μαθητές που επιλέγουν τα Γερμανικά στο Δημοτικό ως 2η ξένη γλώσσα, κατά κανόνα δεν τα διδάσκονται εξαιτίας των σχετικών διατάξεων της αριθμ. Φ.52/63/12873/Γ1/06-02-2012 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 253/τ. Β΄/13-02-2012) η οποία ορίζει σχετικά: «Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος παράλληλης διδασκαλίας ή τμήματος που συγκροτείται από μαθητές δύο ή περισσότερων τμημάτων είναι 12 μαθητές. ….. Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του απαιτούμενου ελάχιστου αριθμού μαθητών για τη δημιουργία τμήματος σε μία γλώσσα προτίμησης, τότε οι μαθητές ακολουθούν υποχρεωτικά την επιλογή με τις περισσότερες προτιμήσεις».

Επιπλέον, συχνά στα Δημοτικά Σχολεία παρότι δημιουργούνται τμήματα Γερμανικών δεν τοποθετούνται εκπαιδευτικοί της Γερμανικής Γλώσσας, με αποτέλεσμα οι μαθητές/μαθήτριες και οι γονείς/κηδεμόνες να αποθαρρύνονται και να αποτρέπονται να επιλέξουν την δεύτερη ξένη γλώσσα που επιθυμούν, γνωρίζοντας ότι τα παιδιά τους τελικά δεν θα διδαχθούν ποτέ την γλώσσα που επέλεξαν αλλά την γλώσσα που επέλεξαν ελεύθερα οι υπόλοιποι μαθητές. Με αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχει ίση αντιμετώπιση των μαθητών όσον αφορά την επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν σε καταπάτηση τόσο των από καιρό θεμελιωμένων δικαιωμάτων των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/κηδεμόνων τους, όσο και της δικής μας επαγγελματικής επιβίωσης και ευημερίας, ως κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας. Θίγουν το άμεσο και ενεστώς έννομο συμφέρον και δικαίωμά μας να παρέχουμε με ισότιμους όρους με τους καθηγητές ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας το αγαθό της εκπαίδευσης στους/στις μαθητές/μαθήτριές μας.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω, ζητούμε να ληφθεί άμεσα επανορθωτική δράση εκ μέρους των εμπλεκόμενων δύο Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, δηλ. της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας, προκειμένου να εξασφαλιστεί αφενός η άμεση επανόρθωση της ήδη σοβαρά διαταραχθείσας για το νέο σχολικό έτος κατάστασης και των αρνητικών συνεπειών της για τους μαθητές/μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς ΠΕ07 και αφετέρου να εξασφαλιστεί η ουσιαστική μέριμνα για την αποφυγή παρόμοιων φαινομένων στο μέλλον.

Με την επιφύλαξη άσκησης παντός νομίμου δικαιώματός μας.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Επίσημο: 10.000 νέους μόνιμους διορισμούς στη δημόσια Παιδεία ανακοίνωσε ο Πιερρακάκης
4.451 θέσεις προς κάλυψη με βάση τον δημοσιονομικό κανόνα μία πρόσληψη για μία αποχώρηση και 5.549 επιπλέον - Αναμένεται η κατανομή
Επίσημο: 10.000 νέους μόνιμους διορισμούς στη δημόσια Παιδεία ανακοίνωσε ο Πιερρακάκης