Thumbnail
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών/τριών Γερμανικής Γλώσσας ΠΕ

Ανακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών/τριών Γερμανικής Γλώσσας ΠΕ και καταγγέλλει ότι με νέα τροπολογία του ΥΠΑΙΘΑ προτείνεται στην ειδικότητα τους, Γερμανικά ΠΕ 07 να συσταθούν μόλις 14 οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια με ταυτόχρονη κατάργηση ισάριθμων θέσεων στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

«Συνεπώς, το Υπουργείο αναγγέλλει μεταφορά θέσεων από την μία στην άλλη βαθμίδα αγνοώντας για πολλοστή φορά τις αντικειμενικές ανάγκες του κλάδου, όπως αυτές καταγράφονται και επίσημα από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όλης της επικράτειας (κατόπιν πρόσκλησης του ίδιου του Υπουργείου!) και ανέρχονται για τον κλάδο μας σε 112 νέες οργανικές θέσεις», τονίζει η ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση

«Ως Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. (ΠΕΚΑΓΕΠΕ) καταγγέλλουμε τον εμπαιγμό εκπαιδευτικών, γονέων και μαθη-τών/-τριών με τη δημοσιοποίηση στις 9/7/2024 της τροπολογίας σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο «Οργανισμός Ακαδημίας Αθηνών», με το οποίο προβλέπεται ρύθμιση για τις οργανικές θέσεις κλάδων εκπαιδευτικού προσωπικού της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (προσθήκη άρθρου 13Α στον ν. 1566/1985) και προτείνεται στην ειδικότητα μας, Γερμανικά ΠΕ 07 να συσταθούν μόλις 14 οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια με ταυτόχρονη κατάργηση ισάριθμων θέσεων στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Συνεπώς, το Υπουργείο αναγγέλλει μεταφορά θέσεων από την μία στην άλλη βαθμίδα αγνοώντας για πολλοστή φορά τις αντικειμενικές ανάγκες του κλάδου, όπως αυτές καταγράφονται και επίσημα από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όλης της επικράτειας (κατόπιν πρόσκλησης του ίδιου του Υπουργείου!) και ανέρχονται για τον κλάδο μας σε 112 νέες οργανικές θέσεις.

Συγκεκριμένα για το μάθημα των Γερμανικών έχουμε τονίσει επανειλημμένως την άνιση μεταχείριση εκπαιδευτικών ΠΕ07, καθώς η Β’ Ξένη Γλώσσα αποτελεί μάθημα επιλογής στην Ε’ Δημοτικού και θα έπρεπε να επιλέγεται από όλους του μαθητές/-τριες ελεύθερα, όμως η πραγματικότητα είναι άλλη: Ο κλάδος καθηγητών/-τριών Γαλλικής (ΠΕ05) αριθμεί 274 περισσότερες οργανικές θέσεις από τον κλάδο ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ υπάρχουν περιοχές χωρίς καθόλου οργανικές θέσεις Γερμανικών, αποθαρρύνοντας τους γονείς να δηλώσουν τη Γερμανική Γλώσσα καθώς θεωρούν βέβαιο πως δεν θα σχηματιστεί τμήμα ούτως ή άλλως. Παρόλο που, σύμφωνα με στοιχεία του Τμήματος Στατιστικής και Ποιοτικής Επεξεργασίας Δεδομένων του Υπουργείου Παιδείας, ο αριθμός των μαθητών που διδάσκονται τη Γερμανική Γλώσσα στο Γυμνάσιο (την έχουν δε επιλέξει ως δεύτερη ξένη γλώσσα ήδη από την Ε’ Τάξη Δημοτικού) τα τελευταία χρόνια ανέρχεται περίπου στο μισό του συνόλου των μαθητών πανελλαδικά. 

Η νέα τροπολογία δυστυχώς δεν προχωρά σε άρση της ανισοκατανομής αλλά αντίθετα απαξιώνει για άλλη μια φορά τη θέση της Β’ Ξένης Γλώσσας στο εκπαιδευτικό σύστημα της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα που συνοδεύει το σχέδιο νόμου, ενισχύονται άλλες ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αυτές των Καλλιτεχνικών ΠΕ08 με 745 (!) νέες οργανικές θέσεις και ποσοστό κάλυψης 79% (είχαν ζητηθεί 942 θέσεις), της Θεατρικής Αγωγής ΠΕ91 με 508 (!) νέες θέσεις και κάλυψη 86% (είχαν ζητηθεί 587 θέσεις) και το αξιοσημείωτο ποσοστό της κάλυψης σε βαθμό σχεδόν 100% στον κλάδο της Πληροφορικής ΠΕ86 που αποκτά 353 νέες οργανικές στην Πρωτοβάθμια έχοντας εισηγηθεί 355. 

pin

Ο κλάδος μας, Γερμανικής ΠΕ07, για άλλη μια φορά βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να καταγγέλλει την άνιση και άδικη αντιμετώπιση του με ποσοστό ικανοποίησης αναγκών του κλάδου μόλις 12,5% (14 από 112 θέσεις ιδρύονται) και εκφράζει την αγωνία χιλιάδων εκπαιδευτικών αλλά και γονέων και μαθητών/-τριών πανελλαδικά, καθώς η  πολιτική απαξίωσης των Γερμανικών έχει πολλαπλές συνέπειες σε όλους τους εμπλεκόμενους:

  1. Οι μαθητές/-τριες δεν διδάσκονται σε πολλές περιπτώσεις την Γερμανική γλώσσα στο Δημοτικό- ενώ την έχουν επιλέξει- καθώς δεν υπάρχει εκπαιδευτικός και/ή το σχολείο θεωρείται (λανθασμένα) μη γερμανόφωνο λόγω έλλειψης οργανικότητας και οι γονείς θεωρούν την κατάσταση μη αναστρέψιμη.
  2. Οι μαθητές/-τριες αναγκάζονται να διαφύγουν στην ιδιωτική εκπαίδευση επιβαρύνοντας των προϋπολογισμό των οικογενειών. 
  3. Τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν τροφοδοτούνται με επαρκή αριθμό μαθητών/-τριων που έχουν διδαχτεί τη Γερμανική γλώσσα, οπότε οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας «περισσεύουν» και δεν συμπληρώνουν ωράριο ούτε σε 5 σχολεία πια
  4. Οι αναπληρωτές/-τριες που επί χρόνια στηρίζουν την επαρχία και καλύπτουν λειτουργικές αλλά και πολλές φορές πάγιες ανάγκες του κλάδου, έχοντας προσφέρει τα μέγιστα στη δημόσια εκπαίδευση, δεν πρόκειται να διοριστούν ποτέ ενώ υπάρχουν καταγεγραμμένες ανάγκες εκπαιδευτικών ΠΕ07 και στις 2 βαθμίδες. 

Σε μια ύστατη προσπάθεια ανάδειξης του προβλήματος, απαιτούμε από το Υπουργείο την ίδρυση επιπλέον οργανικών θέσεων ΠΕ07 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ώστε να επιτευχθεί ο διορισμός ικανοποιητικού αριθμού συναδέλφων ΠΕ07 για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των σχολείων μας και την πραγματικά ελεύθερη επιλογή της Β’ Ξένης Γλώσσας.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα