Κατ' οίκον διδασκαλία: Οι 4 τρόποι παροχής της και οι αλλαγές με το νομοσχέδιο Πιερρακάκη
Η κατ’ οίκον διδασκαλία δεν παρέχεται υποχρεωτικά από εκπαιδευτικό Ε.Α.Ε. παρά μόνο, εάν γνωματεύσει σχετικά το οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Τέσσερις περιπτώσεις κατ' οίκον διδασκαλίας προβλέπει το εκπαιδευτικό σύστημα για μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν η φοίτηση καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος ή στα τμήματα ένταξης.

Μάλιστα, σε περιπτώσεις διδασκαλίας σε νοσοκομεία η δομές, μπορεί να χρησιμοποιείται και το σύστημα της τηλεκπαίδευσηςΗ κατ’ οίκον διδασκαλία δεν παρέχεται υποχρεωτικά από εκπαιδευτικό Ε.Α.Ε. παρά μόνο, εάν γνωματεύσει σχετικά το οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..

Επιπλέον, με το νέο πολυνομοσχέδιο Πιερρακάκη που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, επέρχονται ορισμένες αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο για την κατ' οίκον διδασκαλία, ως εξής: 

Κατ’ οίκον διδασκαλία ή διδασκαλία σε νοσηλευτικά ιδρύματα μαθητών που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας

– Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 6 ν. 3699/2008

Στην παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), περί φοίτησης μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις

:α) στην περ. γ), αα) στο τρίτο εδάφιο προστίθενται οι λέξεις «ή δημόσιο ή ιδιωτικό νοσοκομείο», αβ) στο έκτο εδάφιο το ακρωνύμιο «ΚΕΔΔΥ» αντικαθίσταται με το ακρωνύμιο «ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.»

β) προστίθεται περ. δ) και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:

«4.Όταν η φοίτηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος ή στα τμήματα ένταξης, λόγω των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους, ηεκπαίδευση των μαθητών αυτών παρέχεται:

α) Σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ.

β) Σε σχολεία ή τμήματα που λειτουργούν είτε ως αυτοτελή είτε ως παραρτήματα άλλων σχολείων σε νοσοκομεία, κέντρα αποκατάστασης, ιδρύματα αγωγής ανηλίκων, ιδρύματα χρονίως πασχόντων ή Υπηρεσίες εκπαίδευσης και αποκατάστασης των Μονάδων Ψυχικής Υγείας, εφόσον σε αυτά διαβιούν άτομα σχολικής ηλικίας με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι εκπαιδευτικές αυτές δομές θεωρούνται ΣΜΕΑΕ που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εμπίπτουν στο πλαίσιο της ΕΑΕ παιδιών σχολικής ηλικίας και εφαρμόζουν εκπαιδευτικά προγράμματα που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Οι λεπτομέρειες οργάνωσης και λειτουργίας αυτών των ΣΜΕΑΕ ρυθμίζονταιαπό κοινές υπουργικέςαποφάσεις των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργών. Φορείς, Ν.Π.Ι.Δ., πιστοποιημένοι από το Ε.ΚΕ. ΠΙΣ., μπορούν να παρέχουν ισότιμα με τις ΣΜΕΑΕ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Συμβουλευτικές Υποστηρικτικές Υπηρεσίες σε άτομα άνω των δεκαπέντε (15) ετών με βαριά νοητική υστέρηση και συνοδές αναπηρίες.

γ) Με διδασκαλία στο σπίτι, όταν αυτή κρίνεται αναγκαία,για σοβαρά βραχυχρόνια ή χρόνια προβλήματα υγείας,τα οποία δεν επιτρέπουν τη μετακίνηση καιφοίτηση των μαθητών στο σχολείο. Η έγκριση της διδασκαλίας στο σπίτι γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης της αντίστοιχης βαθμίδας στην οποία φοιτά ο μαθητής, κατόπιν αιτιολογημένης πρόσφατης ιατρικής γνωμάτευσης, στην οποία αναγράφεται η διάρκεια επιβεβλημένης παραμονής στο σπίτι. Η γνωμάτευση αυτή παρέχεται από δημόσια ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία ή δημόσια υγειονομική επιτροπή ή δημόσιο νοσοκομείο. Οι προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις διέπονται από τις διατάξεις των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων. Στο πρόγραμμα διδασκαλίας στο σπίτι μπορεί να χρησιμοποιείται και το σύστημα της τηλεκπαίδευσης. Η κατ’ οίκον διδασκαλία δεν παρέχεται υποχρεωτικά από εκπαιδευτικό Ε.Α.Ε. παρά μόνο, εάν γνωματεύσει σχετικά το οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..

δ) Με διδασκαλία σε χώρο νοσηλευτικού ιδρύματος ή σε δομές φιλοξενίας μαθητών που χρήζουν νοσηλείας, κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης τουνοσηλευτικού ιδρύματος νοσηλείας του μαθητή. Στο πρόγραμμα διδασκαλίας μαθητών που νοσηλεύονται ή χρήζουν νοσηλείας και διαμένουν σε δομές φιλοξενίας, μπορεί να χρησιμοποιείται και το σύστημα της τηλεκπαίδευσης. Η διδασκαλία του δεύτερου εδαφίου δεν παρέχεται υποχρεωτικά από εκπαιδευτικό Ε.Α.Ε. παρά μόνο, εάν γνωματεύσει σχετικά το οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

synodos prytaneon mystras
Σύνοδος Πρυτάνεων: Τον Μάϊο στη Θεσσαλονίκη η επόμενη - Τι ζητούν τα ΑΕI, τι φέρνει ο Πιερρακάκης
Ζήτημα αιχμής αναμένεται να είναι τόσο η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη των ΑΕΙ που θα γίνει κατόπιν προτάσεων των ιδίων των ΑΕΙ αλλά κυρίως της...
Σύνοδος Πρυτάνεων: Τον Μάϊο στη Θεσσαλονίκη η επόμενη - Τι ζητούν τα ΑΕI, τι φέρνει ο Πιερρακάκης
Δίκη Βασίλη Μάγγου
Γιάννης Μάγγος: Η καταδίκη των τριών αστυνομικών ανοίγει μία χαραμάδα για την καταπολέμηση της αστυνομικής βίας
Επισημαίνει τη σημασία του κινήματος αλληλεγγύης και τονίζει ότι η υπόθεση αναδεικνύει τις βαθιές παθογένειες του συστήματος, την εγκληματική...
Γιάννης Μάγγος: Η καταδίκη των τριών αστυνομικών ανοίγει μία χαραμάδα για την καταπολέμηση της αστυνομικής βίας
εκπαιδευτικοσ
Ατελείωτος αυταρχισμός: Νέες καθαιρέσεις 4 Διευθυντών και Υποδιευθυντών γιατί συμμετείχαν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση...
Ο ΣΕΠΕ Κέρκυρας ζητά να ανακληθεί η καθαίρεση των 4 Δ/ντών και Υπο/ντών στη ΔΕ που συμμετείχαν στην νόμιμα προκηρυγμένη απεργία – αποχή των...
Ατελείωτος αυταρχισμός: Νέες καθαιρέσεις 4 Διευθυντών και Υποδιευθυντών γιατί συμμετείχαν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση...
παιδί
Πόσοι μικροί άγγελοι πρέπει να πεθάνουν για να κινητοποιηθούμε σαν κοινωνία;
Πόσοι κακοποιημένοι πρέπει να γίνουν κακοποιητές για να πάρει το κράτος μέτρα στο θέμα της πρόληψης;
Πόσοι μικροί άγγελοι πρέπει να πεθάνουν για να κινητοποιηθούμε σαν κοινωνία;