mousiko-sxoleio
Του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου

Στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 17 Ιουλίου, συν τοις άλλοις, θα εξεταστούν και οι 49 ενστάσεις των εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων για τις μεταθέσεις του έτους 2024.

Έχω τονίσει και επαναλαμβάνω ότι κατάλληλος χρόνος για την εξέταση των ενστάσεων επί των μεταθέσεων που ανακοινώθηκαν τέλη Μαρτίου θα ήταν περί τα τέλη Μαΐου, αρχές Ιουνίου, σε κάθε περίπτωση πριν τη λήξη του διδακτικού έτους, προκειμένου όλοι οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν το σχολείο που θα παρουσιαστούν και έγκαιρα να κάνουν τον προγραμματισμό τους. Να θυμίσω ότι οι εκπαιδευτικοί είχαν δικαίωμα υποβολής ένστασης 15 μέρες μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων.

Το ίδιο ισχύει και για τις ενστάσεις σε ότι αφορά τις αποσπάσεις, δηλ πρέπει έγκαιρα να εξεταστούν από το Συμβούλιο - εντός του Ιουλίου – προκειμένου όλοι/όλες οι συνάδελφοι/ισσές μας να γνωρίζουν την περιοχή και το σχολείο στο οποίο θα παρουσιαστούν τον Σεπτέμβρη και σε περίπτωση μη δικαίωσης να μπορέσουν να επανέλθουν με νέα αίτηση.

Επικείμενοι διορισμοί

Με επιφύλαξη να μεταφέρω και την πληροφορία ότι θα γίνουν λίγο πάνω από 100 διορισμοί εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων σε Μουσικά Σχολεία και ΠΕ79.01 και ΤΕ16 με «ταβάνι» τους 116 (απ' τα εναπομείναντα κενά μεταθέσεων που συνολικά ήταν 268) και επίσης είναι σε εκκρεμότητα 7 αιτήσεις μετάταξης από Α/θμια σε Β/θμια, για τις οποίες πρέπει πρώτα να γνωμοδοτήσει η ΕΕΜΠ και εν συνεχεία το ΚΥΣΔΕ.

Μια οφειλόμενη απάντηση

Για όσους παρακολουθούν τα ενημερωτικά μου, είναι γνωστές και δημοσιοποιημένες οι θέσεις και παρεμβάσεις μου τόσο εντός του Συμβουλίου όσο και στη δημόσια σφαίρα γενικότερα. Δεν είμαι ο αιρετός που κάνει μόνο ποσταρίσματα στο φβ, ούτε ο αιρετός που κάνει μόνο θόρυβο στο Συμβούλιο.

Το γεγονός ότι τα θέματα των Μουσικών Σχολείων (το δαιδαλώδες ισχύον πλαίσιο μεταθέσεων – αποσπάσεων σε μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, οι ενέργειες, τα λάθη και οι παραλείψεις της διοίκησης) έχουν αναδειχθεί πολλές φορές (με παρεμβάσεις στο Συμβούλιο, με υπομνήματα – επιστολές στην πολιτική ηγεσία, με συνεχείς αναφορές σε συναντήσεις με αρμόδιους θεσμικούς παράγοντες κλπ) και έχουν οδηγήσει αξιωματούχους και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να επεξεργάζονται αλλαγές προς το δικαιότερο και ορθότερο για τους εκπαιδευτικούς, συνιστά αναμφίβολα μια θετική εξέλιξη και είναι απόρροια της κοινής προσπάθειας ανθρώπων χωρίς ιδιοτελείς σκοπούς. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μέχρι την τελική δικαίωση. Όλοι μαζί, κανείς δεν περισσεύει σε αυτή την προσπάθεια.

Όμως, δυστυχώς, κάποια μεμονωμένα άτομα, μέλη συνδικαλιστικών παρατάξεων, έχουν επιλέξει την οδό της πόλωσης, της στείρας αντιπαράθεσης και της επίδειξης ισχύος «ποιος θα κυριαρχήσει στη συνδικαλιστική αρένα». Αυτό έπραξαν ενόψει εκλογών για το Συνέδριο της ΟΛΜΕ, το ίδιο αναμένεται να πράξουν και ενόψει εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια.

Με βάση τη δική μου λογική και συνδικαλιστική ηθική, ο «εχθρός» δεν είναι οι άλλες συνδικαλιστικές παρατάξεις και οι συνάδελφοι/ισσες μέλη τους. Εχθρός μας είναι τα προβλήματα της εκπαίδευσης, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι εκπαιδευτικοί στη σχολική μας καθημερινότητα και οι πολιτικές που τα δημιουργούν.

Και φυσικά πρέπει να μας προβληματίσει το γεγονός της απαξίωσης του συνδικαλισμού και των συνδικαλιστών από μεγάλη μερίδα του κλάδου, όπως αποτυπώθηκε και στο ιστορικό χαμηλό συμμετοχής στις εκλογές των ΕΛΜΕ για το Συνέδριο της ΟΛΜΕ (συμμετοχή περίπου 29.500 εκπαιδευτικών, όταν πριν λίγα χρόνια ο αριθμός των εγγεγραμμένων μελών ήταν πολύ μεγαλύτερος. Αναφέρω ενδεικτικά τις 35.100 στο 19ο και τι 52.500 στο 14ο Συνέδριο). Πρέπει να μας προβληματίσει ο τρόπος που επιλέγουμε να κάνουμε συνδικαλισμό και αν αυτός εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κλάδου ή … κάτι άλλο.

Ειδικά σε ότι αφορά το ΚΥΣΔΕ φαντάζομαι ότι οι επιθέσεις προς το πρόσωπό μου θα ενταθούν, αλλά έχω να πω ότι οι επιθέσεις δεν με πτοούν, τουναντίον με πεισμώνουν. Διότι δεν εξαρτώμαι από κανέναν πολιτικό φορέα, κανένα γραφείο τύπου κόμματος δεν μου δίνει εντολές, δεν είναι αυτοσκοπός μου τα αξιώματα και κινούμαι με γνώμονα το συμφέρον του κλάδου, τα συμφέροντα όλων των συναδέλφων και συναδελφισσών μου.

Να αναφέρω ότι πέρα από posts στο διαδίκτυο και δημόσιες αναρτήσεις σε εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, θέσεις μου, παρεμβάσεις και αιτήματα γνωστοποιούνται στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ και την πολιτική ηγεσία. Η συνεχής πίεση και ο αγώνας κάποιων συγκεκριμένων ανθρώπων-συναδέλφων/ισσών, εκπροσώπων συλλόγων - και όχι μόνο – εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας (γνωστοί/ές στους κύκλους των καθηγητών μουσικής) φαίνεται/ελπίζω να αποφέρει άμεσα θετικά αποτελέσματα. Τις κινήσεις των ανθρώπων αυτών τις στήριξα με όλες μου τις δυνάμεις, πρώτα απ΄ όλα συνυπογράφοντας το πρώτο υπόμνημα που μου κοινοποιήθηκε και αφορούσε στο αίτημα για σαφή μοριοδότηση και συγκεκριμενοποίηση των κριτηρίων αναφορικά με τις μεταθέσεις-αποσπάσεις σε μουσικά σχολεία. Υπόμνημα το οποίο στηρίχθηκε από πλήθος συναδέλφων/ισσών αλλά και 25 ΕΛΜΕ της χώρας. Εν συνεχεία και μετά από πολύ δουλειά και διαβούλευση, κατατέθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις οι οποίες και αποτελούν αποφάσεις του 21ουΣυνεδρίου της ΟΛΜΕ:

Σύμφωνα με τις διατάξεις βάσει των οποίων πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία δεν προβλέπεται μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων προς μετάθεση εκπαιδευτικών, ούτε κατάταξη όλων των υποψηφίων σε αξιολογική σειρά.

Δεν προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις ανακοίνωση πινάκων με τα στοιχεία των αιτούντων μετάθεση σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.

Οι μεταθέσεις στα σχολεία αυτά πραγματοποιούνται βάσει προσόντων και όχι μοριοδότησης. Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι καταπατείται η αρχή της ισότητας την οποία καθιερώνει το άρθρο 4§1 του Συντάγματος ο οποίος επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση των προσώπων που τελούν κάτω από τις ίδιες συνθήκες.

Ενώ όλοι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί μπορούν να υπολογίσουν με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο τα μόριά τους και τη θέση τους σε ανάλογη λίστα ονομάτων, στη περίπτωση των εκπαιδευτικών των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων αυτή είναι μία παντελώς ανύπαρκτη δυνατότητα.

Αυτό αποδεικνύεται καθώς:

Δεν υφίσταται καθορισμένος, οριζόντιος τρόπος επιλογής κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό του/της κάθενος/μιας υποψηφίου/ας.

Δεν υφίσταται αναρτημένος στο ΥΠΑΙΘΑ πίνακας προσόντων και αντίστοιχης μοριοδότησης των υποψηφίων.

Η άνιση μεταχείριση που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων είναι προφανής και επιβάλλεται να υπάρξει ξεκάθαρη μοριοδότηση και πίνακας κατάταξης, όπως ισχύει για τους/τις υπόλοιπους/ες εκπαιδευτικούς.

Τα κοινωνικά κριτήρια ενώ α) κατά τη διαδικασία του διορισμού των εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων συνυπολογίστηκαν από τον ΑΣΕΠ και β) είναι βασικό κριτήριο στις μεταθέσεις/αποσπάσεις των υπολοίπων συναδέλφων/ισσών στα σχολεία της Γενικής Παιδείας, στις μεταθέσεις/αποσπάσεις των Μουσικών/Καλλιτεχνικών Σχολείων δεν προσμετρώνται καθόλου, ως θα έπρεπε, μιας και οι μεταθέσεις και ακόμα περισσότερο οι αποσπάσεις, έχουν κατά κύριο λόγο κοινωνικό πρόσημο.

Απαιτούμε:

Άμεση τροποποίηση της εγκυκλίου Μεταθέσεων & Αποσπάσεων για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, η οποία θα περιλαμβάνει ξεκάθαρη μοριοδότηση για κάθε προσόν ξεχωριστά και συνυπολογισμό όλων των κριτηρίων (ακαδημαϊκών, προϋπηρεσία, κοινωνικών).

Άμεση σύσταση αξιολογικού πίνακα κατάταξης των υποψηφίων.

Άμεση τροποποίηση της διαδικασίας των αμοιβαίων μεταθέσεων για τα μουσικά σχολεία.

Άμεση τροποποίηση της διαδικασίας δεύτερης φάσης αποσπάσεων, έχοντας το δικαίωμα αίτησης απόσπασης σε όλα τα Μουσικά Σχολεία, ανεξάρτητα από το αν υφίσταται λειτουργικό κενό ή όχι στα σχολεία επιλογής κατά τη διάρκεια των αιτήσεων.

Αύξηση οδοιπορικών και ημερήσιας αποζημίωσης και βελτίωση εργασιακών συνθηκών όσων μετακινούνται εκτός τόπου υπηρεσίας τους για συμμετέχουν στην διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων.

*Θοδωρής Κατσωνόπουλος Αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στο ΚΥΣΔΕ εκλεγμένος με τις ΣΥΝεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις  - ΣΥΝ.Ε.Κ.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mouroutoglou
Έφυγε από τη ζωή, μόλις στα 51 του, ο καθηγητής Πανεπιστημίου Χρήστος Μουρούτογλου
Το τελευταίο διάστημα έδωσε σκληρή μάχη με τον καρκίνο. Η είδηση του θανάτου του σκόρπισε θλίψη σε φοιτητές και προσωπικό του Πανεπιστημίου.
Έφυγε από τη ζωή, μόλις στα 51 του, ο καθηγητής Πανεπιστημίου Χρήστος Μουρούτογλου
ekpaideytikoi
Υπουργείο Παιδείας: Ανατροπή με τροποποίηση πινάκων 1ΓΤ/2024 και 2ΓΔ/2024 εκπαιδευτικών
Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία υπολογίζεται σε μήνες χωρίς να υπολογίζονται τα υπόλοιπα ημερών (ΦΕΚ)
Υπουργείο Παιδείας: Ανατροπή με τροποποίηση πινάκων 1ΓΤ/2024 και 2ΓΔ/2024 εκπαιδευτικών