Tα μπάνια του λαού, όπως λέγαμε παλιά έχουν αρχίσει πλέον να μην ισχύουν τον εκπαιδευτικό χώρο.
Ας ξεκινήσουμε πρώτα από τους διευθυντές, οι οποίοι σε καθημερινή βάση δέχονται διάφορα μηνύματα από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης για κατανομές τμημάτων, δημιουργία τμημάτων, για αριθμό υπηρετούντων εκπαιδευτικών και για διάφορα άλλα.
Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι καλά να πάθουν αφού ήθελαν να γίνουν διευθυντές, ταυτόχρονα όμως έχουμε και τους αναπληρωτές και τους πίνακες των αναπληρωτών, έχουμε και τις δηλώσεις των υπεράριθμων και όλα αυτά γίνονται για έναν εξής απλό λόγο: Δεν υπάρχει από την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου παιδείας ο απαραίτητος προγραμματισμός.
Όπως πολλές φορές έχω τονίσει στα άρθρα μου, γύρω στο μήνα Ιούνιο θα έπρεπε να είχανε γίνει όλες αυτές εργασίες, οι οποίες ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς ή σε διευθυντές σχολείων από τις περιφερειακές διευθύνσεις μέσα στο καλοκαίρι .
Γύρω στις 10 Ιουνίου θα έπρεπε να γνώριζαν όλοι, ποιοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται και σε ποια σχολεία, να είχανε τελειώσει οι αποσπάσεις, να είχαν τελειώσει οι τοποθετήσεις υπεράριθμων, θα έπρεπε να είχαν βρεθεί τα λειτουργικά και να είχαν τοποθετηθεί σε αυτά οι εκπαιδευτικοί, έτσι ώστε στις 20 με 21 Ιουνίου να αναλάμβαναν όλοι υπηρεσία. Τίποτα όμως από όλα αυτά δεν έγινε και όλα αυτά επαναλαμβάνονται σαν κακώς κείμενα κάθε χρόνο μέσα στον Ιούλιο και στον Αύγουστο.
Φανταστείτε φτάνοντας προς τα τέλη Ιουλίου, οι αναπληρωτές δεν ξέρουν σε ποια σχολεία θα τοποθετηθούν για την επόμενη σχολική χρόνια, οι διευθύνσεις δεν γνωρίζουν, πώς και με ποιο τρόπο θα καλύψουν τα οργανικά ή λειτουργικά κενά και οι διευθυντές των σχολείων δεν ξέρουν πως θα κάνουν τις κατανομές του τμημάτων και ποιους να θεωρήσουν υπεύθυνος σε αυτά.
Το προσωπικό αναμένεται να εμφανιστεί στα σχολεία από την 1η έως και τις 10 Σεπτέμβρη, αυτή ή έλλειψη του προγραμματισμού που υπάρχει δεν δικαιολογεί τη λειτουργία μιας εύρυθμης κοινωνίας και πολιτείας, εκτός και αν κανένα δεν απασχολεί, τότε το μόνο που έχω να προσθέσω είναι ό,τι καλά βαδίζουμε. Θα μπορούσαν να γίνουν όλα αυτά και μες στο Σεπτέμβριο και μέσα στον Οκτώβρη ,αφού ούτως ή άλλως οι αναπληρωτές προσλαμβάνονται μέσα στο Πάσχα .
Πόσο απλά όμως θα ήταν όλα αν 10 με 12 Ιουνίου είχαν γίνει όλες αυτές οι πράξεις, οι τοποθετήσεις για αναλήψη υπηρεσίας. Οι αναπληρωτές είχανε όλο το χρονικό διάστημα για να μπορέσουν να βρούνε κατάλυμα που θα μείνουν, οι διευθυντές των σχολείων να γνώριζαν ακριβώς που και πως θα δημιουργήσουν τμήματα και με ποιους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς
Το κακό είναι ότι αυτό επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο σαν μία κακόγουστη φάρσα, ενώ θα μπορούσε να είχε επιλυθεί με πολύ πιο εύκολο τρόπο.
Δεν ξέρω πραγματικά ποια συμφέρονται κρύβονται πίσω από όλα αυτά, ξέρω όμως ότι μία χώρα που σέβεται τον εαυτό της και τους πολίτες της, προγραμματίζει τα αυτονόητα και δεν ζητάει από τους υπεύθυνους-υφισταμένους της να είναι εντάξει με τους προγραμματισμούς τους.
Πολλές φορές αισθάνομαι ότι τα ίδια πράγματα λέγονται πολλές φορές κι όμως τίποτα δεν αλλάζει. Εύχομαι κάποια στιγμή, ίσως μετά από πάρα πολλά χρόνια, κάποιοι να μπορέσουν να γυρίσουν σε αυτές τις σκέψεις και να τις κάνουν πράξη και τα μπάνια του λαού να είναι κανονικά μπάνια του λαού, η θερινή ραστώνη να είναι θερινή ραστώνη και όχι ένα συνεχόμενο άγχος για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
*Διευθυντής Ειδικού Αμαρουσίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη