MAKRI
Πώς προσμετράται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών – Θέματα που τα ρυθμίζει η Υπουργική Απόφαση 104627/7-8-2020.

Για τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών που προέρχονται από την ιδιωτική εκπαίδευση και εργάζονται ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι και αυτή τη στιγμή αποκλείονται από το δικαίωμά τους να κάνουν αίτημα για διορισμό εξαιτίας του κριτηρίου για τα δύο πλήρη διδακτικά έτη, όταν πέρσι η απόφαση πρόσληψης αναπληρωτών βγήκε 4 Σεπτεμβρίου και για αυτές τις τρεις μέρες δεν έχουν το δικαίωμα να κάνουν τα χαρτιά τους για διορισμό, τοποθετήθηκε η Υφ. Παιδείας και Ζέττα Μακρή απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή, του Βουλευτή Α΄ Αθηνών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Νέα Αριστερά, κου Αθανάσιου Ηλιόπουλου προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα: «Πλήθος αναπληρωτών εκπαιδευτικών προερχόμενων από την ιδιωτική εκπαίδευση αποκλείεται από επικείμενους διορισμούς με υπαιτιότητα του ΥΠΑΙΘΑ».

Τι είπε η υφυπουργός

Η κα Μακρή ανέφερε πως για να μπούνε στον κατάλογο εκείνων που θα διοριστούν, οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θητεύουν στην ιδιωτική εκπαίδευση, έχουν μια σειρά από προϋποθέσεις: Πόσο καιρό θα έχουν υπηρετήσει στη δημόσια εκπαίδευση, με ποιον τρόπο έχει λυθεί η σύμβασή τους και πόσο καιρό έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές. 

Η προϋπηρεσία ξεκινά να προσμετράται από την ημερομηνία που εκδίδεται η απόφαση πρόσληψης (Αυτά τα ρυθμίζει η υπουργική απόφαση (104627/ΓΔ5/7-8-2020)

Η προϋπόθεση είναι η απόφαση πρόσληψης να έχει εκδοθεί εντός του οικείου διδακτικού έτους και η ανάληψη υπηρεσίας να γίνεται εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει η απόφαση πρόσληψης.

Ολοι οι προσληφθέντες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που έχουν προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ υπηρετούν από μεταγενέστερη ημερομηνία στη σχολική μονάδα η προσμέτρηση της υπηρεσίας τους ξεκινά κάποιες μέρες νωρίτερα, δηλαδή από την έκδοση της απόφασης.

Έχουν δηλαδή μια πλασματική προσμέτρηση προϋπηρεσίας μιας ή συνήθως και περισσοτέρων ημερών. Και αυτό δείχνει την ευαισθησία της Διοίκησης, γιατί η Διοίκηση αντιλαμβάνεται ότι χρειάζονται κάποιες μέρες μέχρι να πάνε να αναλάβουν υπηρεσία, αλλά από την ημέρα που ανακοινώνεται ο διορισμός τους μέχρι την ανάληψη υπηρεσίας αυτός ο πλασματικός χρόνος προσμετράται”.

Ενδεικτικά:

“Στο σχολικό έτος 2023 – 2024 αυτοί που προσλήφθηκαν στην α΄ φάση πήραν τρεις έως τέσσερις ημέρες πλασματικής προϋπηρεσίας. Η απόφαση πρόσληψης εκδόθηκε στις 4-9-2023 και υπηρεσία ανέλαβαν στις 7 ή 8-9-2023. Στη β΄ φάση είχαν πέντε ή έξι ημέρες πλασματικής προϋπηρεσίας. Η απόφαση πρόσληψης εκδόθηκε στις 5-10-2023 και ανέλαβαν υπηρεσία στις 10 και 11-10-2023.

Το ίδιο ίσχυσε και το έτος 2022-2023 που στην α΄ φάση πήραν πέντε ημέρες -να μην κουράσω με ημερομηνίες- και στη β΄ φάση τρεις έως τέσσερις ημέρες”.

Τι συνέβαινε μέχρι το σχολικό έτος 2013-2014

“Μέχρι το σχολικό έτος 2013-2014 οι εκπαιδευτικοί δεν παίρνανε καμία πλασματική προσμέτρηση της προϋπηρεσίας γιατί, σύμφωνα με τις ισχύουσες τότε διατάξεις, η προϋπηρεσία υπολογιζόταν από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στη σχολική μονάδα τοποθέτησης και όχι από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης πρόσληψης.

Αυτό ισχύει από το 2014 και μετά, που παίρνουν την πλασματική προϋπηρεσία υπό τον όρο ότι υπάρχουν και οι άλλες προϋποθέσεις. Άρα λοιπόν η ενδεχόμενη απώλεια ημερών προϋπηρεσίας, επειδή οι προσλήψεις έγιναν ελάχιστες μέρες μετά την έναρξη του διδακτικού έτους ισοσταθμίζεται με την παροχή πλασματικής προϋπηρεσίας στους εκπαιδευτικούς”.

Καμία υποχρέωση οι προσλήψεις να γίνονται 1η Σεπτεμβρίου

“Από το θεσμικό πλαίσιο δεν υπάρχει καμία υποχρέωση οι προσλήψεις να γίνονται 1η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους. Από το σχολικό έτος 2014-15 μέχρι και το 2023-24, μόνο κατά τα σχολικά έτη 2020-21, 2021-22 και 2022-23 έγιναν προσλήψεις την 1η Σεπτεμβρίου. Όλες τις υπόλοιπες φορές έγιναν αργότερα. Κι αυτό γιατί ο νόμος υποχρεώνει τη Διοίκηση να προβεί στις ενέργειες αυτές όταν διαπιστωθούν τα κενά. Εάν δεν έχουν διαπιστωθεί, δεν είναι μόνον η ημερομηνία -που έχει αυτά τα αποτελέσματα που αναφέρατε- που θα υποχρεώσει τη Διοίκηση να κάνει πράξη χωρίς να έχει διαπιστώσει τι κενά θα καλύψει και τι πρέπει να κάνει”. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paralies3
Η λίστα με τις 16 παραλίες σε Αττική και Εύβοια που πρέπει να αποφύγετε
Αυτές είναι οι 16 παραλίες της Αττικής και της Εύβοιας που παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα παθογόνων μικροοργανισμών
Η λίστα με τις 16 παραλίες σε Αττική και Εύβοια που πρέπει να αποφύγετε