Καθηγητές για Ψηφιακό Φροντιστήριο: «Το ΥΠΑΙΘΑ εκτιμά ότι μόνο 88 εκπαιδευτικοί αρκούν για να καλύψουν τους μαθητές όλης της χώρας»
«Δεν είναι αποδεκτή παιδαγωγικά  οποιαδήποτε προσέγγιση που οδηγεί σε κατάργηση σχολικών μονάδων ή σε περιορισμό της λειτουργίας τους έστω και έμμεσα» - Η ανακοίνωση των καθηγητών

Για το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας τοποθετούνται οι καθηγητές, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι σε αυτό επικρατεί η αποσπασματικότητα, η έλλειψη στρατηγικής και περιορίζεται στο να αμβλυνθούν κενά προηγούμενων νομοθετικών παρεμβάσεων.

«Δεν είναι αποδεκτή παιδαγωγικά  οποιαδήποτε προσέγγιση που οδηγεί σε κατάργηση σχολικών μονάδων ή σε περιορισμό της λειτουργίας τους έστω και έμμεσα» τονίζει σε ανακοίνωσή της η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ).

«Η επίκληση οικονομιών κλίμακας ωστόσο από μια κυβέρνηση η οποία έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο όριο στις προσλήψεις μετακλητών υπαλλήλων θέτει ουσιαστικό ζήτημα αντιστοιχίας λόγων και έργων» προσθέτει.

Στη συνέχεια, αναφέρει ότι «η ρύθμιση για το ψηφιακό φροντιστήριο έχει θετικά χαρακτηριστικά, ωστόσο δεν είναι αρκετή για να αποκρύψει την μη ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης και ανάρτησης του υποστηρικτικού υλικού. Το Υπουργείο μάλιστα απηύθυνε πρόσκληση ενδιαφέροντος για 88 εκπαιδευτικούς εκτιμώντας ότι αυτός ο αριθμός επαρκεί για τις ανάγκες του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού σε σχέση με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα!».

Σε άλλο σημείο, υπογραμμίζει πως «στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εκπαιδευμένοι στη ΣυΕΠ σύμβουλοι υπηρέτησαν με επιτυχία τον θεσμό, αλλά οι θέσεις τους, το 2021, καταργήθηκαν».

«Η κυβέρνηση επίσης οφείλει να προβεί στις αναγκαίες διορθωτικές παρεμβάσεις σε σχέση με τις προβλέψεις που αφορούν εκπαιδευτικούς με αναπηρία (ή μέλη των οικογενειών τους )και να ανταποκριθεί με ευθύνη και δικαιοσύνη στην ανάγκη να στηριχτούν στην πράξη και όχι στα λόγια» επισημαίνει.

«Επιστέγασμα της πολιτικής θεώρησης της κυβερνητικής πλειοψηφίας είναι η πρόταση δημιουργίας ενός πρωτοφανούς καθεστώτος αναπλήρωσης του αιρετού που παραιτείται από συνάδελφο που ορίζει η διοίκηση και όχι από τον πρώτο επιλαχόντα με βάση το εκλογικό αποτέλεσμα, μια πρακτική με βαθιά αντιδημοκρατικό πρόσημο που ουσιαστικά παραχαράσσει την εκλογική διαδικασία και αποτέλεσμα για τα υπηρεσιακά συμβούλια» καταλήγει.

Η ανακοίνωση της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (ΠΕΚ)

ΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΧΩΡΙΣ ΟΡΑΜΑ

Η νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας η οποία συζητείται στο Κοινοβούλιο κυριαρχείται από την αποσπασματικότητα, την έλλειψη στρατηγικής και περιορίζεται στο να αμβλυνθούν κενά προηγούμενων νομοθετικών παρεμβάσεων.

Η ρύθμιση για το ψηφιακό φροντιστήριο έχει θετικά χαρακτηριστικά, ωστόσο δεν είναι αρκετή για να αποκρύψει την μη ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης και ανάρτησης του υποστηρικτικού υλικού. Το Υπουργείο μάλιστα απηύθυνε πρόσκληση ενδιαφέροντος για 88 εκπαιδευτικούς εκτιμώντας ότι αυτός ο αριθμός επαρκεί για τις ανάγκες του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού σε σχέση με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα!

Η πιο κρίσιμη ωστόσο παρέμβαση είναι αυτή για τις αυτόνομες τάξεις. Διαμορφώνει μια νέα πραγματικότητα όπου το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης δεν θα παρέχεται με τους ίδιους όρους. Η δημιουργία αυτόνομων τάξεων σε απομακρυσμένες περιοχές με την πρόβλεψη ψηφιακής συμπλήρωσης της διδασκαλίας οδηγεί στην αποδυνάμωση της φυσικής παρουσίας των εκπαιδευτικών. Δεν είναι αποδεκτή παιδαγωγικά  οποιαδήποτε προσέγγιση που οδηγεί σε κατάργηση σχολικών μονάδων ή σε περιορισμό της λειτουργίας τους έστω και έμμεσα.

Η επίκληση οικονομιών κλίμακας ωστόσο από μια κυβέρνηση η οποία έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο όριο στις προσλήψεις μετακλητών υπαλλήλων θέτει ουσιαστικό ζήτημα αντιστοιχίας λόγων και έργων. Πόσο μάλλον όταν η γεωπολιτική επιστρέφει με αμείλικτο πρόσημο και σηματοδοτεί την ανάγκη η στρατηγική που χαράσσεται σε απομακρυσμένες ή παραμεθόριες περιοχές να έχει ως κριτήριο την υπεράσπιση πρώτα και κύρια της παρουσίας και της διευκόλυνσης της ζωής των ανθρώπων που κατοικούν σε αυτές τις συνθήκες. Παιδαγωγικοί αλλά και εθνικοί λόγοι επιβάλλουν την ουσιαστική στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε αυτές τις περιοχές ως ζωτικό στοιχείο της κάθε τοπικής κοινωνίας.

Εντύπωση προκαλεί επίσης η επιλογή να διαμορφωθούν συνθήκες και όροι εισδοχής του ιδιωτικού τομέα σε  διάφορα πεδία. Τέτοια περίπτωση είναι η πρόβλεψη για τη συνδρομή των ομάδων δράσης για περιστατικά σχολικής βίας με έδρα τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης και από ειδικούς συμβούλους ιδιωτικού φορέα ο οποίος αναλαμβάνει την πρόσληψη και τη δαπάνη απασχόλησής τους. Γιατί αυτό δεν μπορεί να γίνει από το Υπουργείο Παιδείας το οποίο και θα έχει τη δυνατότητα να προσλαμβάνει αυτό το ειδικό επιστημονικό προσωπικό από τους πίνακες ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών τους οποίους άλλωστε έχουν ανάγκη τα σχολεία και οι δομές της εκπαίδευσης;  Αντίστοιχης θεώρησης επιλογή είναι και η πρόβλεψη  για την υλοποίηση από φορείς του δημοσίου τομέα ή από ιδιωτικούς φορείς εκστρατειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.  

Αλλά και στο πεδίο του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού απομειώνεται το βάρος του δημοσίου χαρακτήρα των παρεμβάσεων. Στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εκπαιδευμένοι στη ΣυΕΠ σύμβουλοι υπηρέτησαν με επιτυχία τον θεσμό, αλλά οι θέσεις τους, το 2021, καταργήθηκαν. Παράλληλα, παρόλο που υπάρχει πρόβλεψη για ίδρυση ΓΡΑΣΥΠ (Ν. 4823/3-8-2021), αυτά δεν ιδρύθηκαν ποτέ.  Μήπως το σχέδιο νόμου πρέπει να αξιοποιήσει τους συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού στη δημόσια εκπαίδευση;  Άραγε η επιλογή να δίνεται μια ευκαιρία σε ένα παιδί της Α Λυκείου σε ένα τεστ και μια (τηλε)συνεδρία επαγγελματικού προσανατολισμού σε όρους αποσύνδεσης από την εκπαιδευτική πραγματικότητα κρίνεται ως μια συνθήκη επαρκούς και ουσιαστικής παρέμβασης;

Η κυβέρνηση επίσης οφείλει να προβεί στις αναγκαίες διορθωτικές παρεμβάσεις σε σχέση με τις προβλέψεις που αφορούν εκπαιδευτικούς με αναπηρία (ή μέλη των οικογενειών τους )και να ανταποκριθεί με ευθύνη και δικαιοσύνη στην ανάγκη να στηριχτούν στην πράξη και όχι στα λόγια.

Επιστέγασμα της πολιτικής θεώρησης της κυβερνητικής πλειοψηφίας είναι η πρόταση δημιουργίας ενός πρωτοφανούς καθεστώτος αναπλήρωσης του αιρετού που παραιτείται από συνάδελφο που ορίζει η διοίκηση και όχι από τον πρώτο επιλαχόντα με βάση το εκλογικό αποτέλεσμα, μια πρακτική με βαθιά αντιδημοκρατικό πρόσημο που ουσιαστικά παραχαράσσει την εκλογική διαδικασία και αποτέλεσμα για τα υπηρεσιακά συμβούλια.

ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ

ΙΔΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΜΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η λίστα με τις 16 παραλίες σε Αττική και Εύβοια που πρέπει να αποφύγετε

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tourismos-santorini.jpg
Ντράπηκε και η ντροπή - Στη Σαντορίνη ζητούν από τους κατοίκους να μείνουν σπίτι λόγω τουρισμού
Μετά τα γαϊδουράκια, η τοπική Κοινότητα της Σαντορίνης κακοποιεί και τους κατοίκους της - Τους ζητά να μείνουν σπίτι λόγω τουρισμού κακοδιαχείριση
Ντράπηκε και η ντροπή - Στη Σαντορίνη ζητούν από τους κατοίκους να μείνουν σπίτι λόγω τουρισμού