koutouzis manolis
Τα αποτελέσματα των πρυτανικών εκλογών στο ΕΑΠ - Το ευχαριστήριο μήνυμα του Μανώλη Κουτούζη

Εκλέχθηκε σήμερα με 9 ψήφους (στους 11) ο πρώτος Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), ο καθηγητής Μανώλης Κουτούζης.

O έτερος υποψήφιος Πρύτανης και νυν πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής, καθηγητής Ι. Καλαβρουζιώτης έλαβε 2 (στους 11) ψήφους.

Μετά από εισήγηση του Μανώλη Κουτούζη, Αντιπρυτάνεις το Συμβούλιο Διοίκησης όρισε τους  καθηγητές:

  • Β.Βερύκιο 
  • Ε. Ζέρβας  
  • Τ. Καγιαλή  
  • Α. Μιχιώτη  

Το ευχαριστήριο μήνυμα του Μανώλη Κουτούζη

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι μέλη ΔΕΠ του ΕΑΠ

Αγαπητές και αγαπητοί συνεργάτες,

Αγαπητά μέλη της κοινότητας του ΕΑΠ.

Η σημερινή μέρα είναι ιστορική για το Πανεπιστήμιό μας. Για πρώτη φορά μετά από 27 χρόνια λειτουργίας, έχουμε δημοκρατικά εκλεγμένες Πρυτανικές Αρχές στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Ολοκληρώθηκε έτσι μια πρωτόγνωρη για όλους/ες εμάς διαδικασία, η οποία κατά τη γνώμη μου ήταν γόνιμη και δημιουργική. Η διαδικασία αυτή μας έκανε να σκεφτούμε και να συζητήσουμε για το Πανεπιστήμιό μας, τις προσδοκίες μας γι αυτό, να αναστοχαστούμε και να αποτιμήσουμε την μέχρι τώρα πορεία του και να δεσμευτούμε για το μέλλον του.

Ξεκινάει μια νέα εποχή για το ΕΑΠ, μια εποχή γεμάτη προκλήσεις, τις οποίες είμαι βέβαιος ότι θα αντιμετωπίσουμε με συναίνεση, ενότητα, αμοιβαία υποστήριξη και συνεργασία.

Θέλω να ευχαριστήσω τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης για την εμπιστοσύνη και την τιμή που έδειξαν στο πρόσωπό μου εκλέγοντας με πρώτο Πρύτανη του ΕΑΠ. Μαζί με όλα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης, αλλά μαζί και με όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα του ΕΑΠ, θα προσπαθήσουμε να οδηγήσουμε το Πανεπιστήμιό μας στη νέα εποχή. Θερμές ευχαριστίες και στους νέους Αντιπρυτάνεις μας για όλη την βοήθεια.

Με αίσθημα ευθύνης και διαρκή αγωνία για το καλό του ΕΑΠ θα υπηρετήσω, τη θέση του Πρύτανη με αφοσίωση, πίστη στο συλλογικό όραμα, δικαιοσύνη και ήθος. Δεσμεύθηκα επίσης ότι θα επιδιώξω τη μέγιστη δυνατή συναίνεση. Το νέο περιβάλλον, οι νέες προκλήσεις και ευκαιρίες δεν μπορούν να αξιοποιηθούν με άλλο τρόπο παρά μόνο με συναίνεση, συλλογικότητα, ανοικτό διάλογο και μέγιστη αξιοποίηση γνώσεων, ιδεών και ικανοτήτων.

Όπως αναφέρεται και στο Σχέδιο Ανάπτυξης που καταθέσαμε, κατά τη διάρκεια της θητείας μου θα εστιάσω τις προσπάθειές μου σε έξι βασικούς άξονες/προτεραιότητες.

• Στον ανασχεδιασμός και περαιτέρω ενίσχυση της ποιότητας των προσφερόμενων Προγραμμάτων Σπουδών, με έμφαση στο αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό υλικό και στη βιωματική εκπαιδευτική εμπειρία των φοιτητών/ριών.

• Στη δημιουργία ασφαλούς συμπεριληπτικού περιβάλλοντος, με ίσες ευκαιρίες για όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας.

• Στις δημοκρατικές διαδικασίες, διαφάνεια, συλλογικότητα και συμμετοχικότητα στις αποφάσεις. Όλα αυτά θα συνοδεύονται από διαρκή λογοδοσία.

• Στις ουσιαστικές δράσεις εξωστρέφειας και βελτίωση της αναγνωρισιμότητας του ΕΑΠ, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το ΕΑΠ πρέπει να αξιοποιήσει το συγκριτικό του πλεονέκτημα.

• Στην ανάπτυξη των ακαδημαϊκών και ερευνητικών υποδομών, με βάση τον στρατηγικό προγραμματισμό του ιδρύματος.

• Στην Ανάπτυξη της έρευνας, τόσο της βασικής όσο και της εφαρμοσμένης, σε τομείς αιχμής και σε σύνδεση με τις ανάγκες της κοινωνίας.

Το όραμά μας για το ΕΑΠ είναι να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την ποιότητα των ακαδημαϊκών προδιαγραφών του να ενισχύσει την αξιοκρατία, την ανοικτότητα σε συνεργάτες, διδάσκοντες/ουσες και φοιτητές/ριες, όπως και σε ιδέες, μεθόδους και πρακτικές, που θα δίνει ευκαιρίες στις φοιτήτριες και τους φοιτητές του, καθώς και στο ακαδημαϊκό και διοικητικό του προσωπικό να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες και τις προοπτικές τους. Ενα Πανεπιστήμιο που θα αποτελεί σημείο αναφοράς στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με διαρκή προσφορά καινοτόμου γνώσης στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση.

Στην προσπάθεια αυτή πολύτιμη βοήθεια θα προσφέρουν τόσο οι συνάδελφο, μέλη ΔΕΠ του ΕΑΠ όσο και το διοικητικό μας προσωπικό. Πολύτιμοι αρωγοί θα είναι και οι εκατοντάδες συνάδελφοι Καθηγητές/ριες-Σύμβουλοι (ΣΕΠ) οι οποίοι/ες αποτελούν και τους/τις καλύτερους/ες πρεσβευτές του ΕΑΠ στη χώρα και το εξωτερικό!

Αγαπητές και αγαπητοί μου,

Για μια ακόμη φορά και εκ μέρους των νέων Αντιπρυτάνεων, σας ευχαριστώ όλους/ες για την εμπιστοσύνη και την τιμή. Πιστεύω ακράδαντα στις δυνατότητες του ΕΑΠ, στη δυναμική του όπως και στις ικανότητες και την αφοσίωση των ανθρώπων του. Η επόμενη τετραετία θα είναι γεμάτη προκλήσεις. Με σκληρή δουλειά, ενότητα, δέσμευση και γνώση, είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε!

Να είστε όλοι/ες καλά.

Μανώλης Κουτούζης

 

Βιογραφικό του  Μανώλη Κουτούζη 

Καθηγητής - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων/Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Email to: [email protected]

Ο Μανώλης Κουτούζης γεννήθηκε το 1966 στην Κάλυμνο. Είναι Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του ΕΑΠ, Καθηγητής Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος “Εκπαίδευση Ενηλίκων”. Είναι Πτυχιούχος του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ, κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος (ΜΑ in Organization, Planning and Management in Education) και Διδακτορικού Διπλώματος (PhD in Education) του Πανεπιστημίου του Reading (UK). Με υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright παρακολούθησε και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Study of the United States Institute στο University of Illinois, Chicago.

Τα πεδία της ερευνητικής και διδακτικής του δραστηριότητας αφορούν στην Διοίκηση της Εκπαίδευσης, την Εκπαιδευτική Ηγεσία (με έμφαση στις ευπαθείς ομάδες), τα Σχολεία ως Μανθάνοντες Οργανισμούς, την Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση καθώς και την Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού. Η συνεργασία του με το ΕΑΠ ξεκίνησε το 1998 (συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού) και ήταν ΣΕΠ του ΕΑΠ από το ακαδ. έτος 2000- 2001.

Ήταν μέλος της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης (ΜΕΑΕ) στην πρώτη φάση της λειτουργίας της. Έχει διδάξει σε μεταπτυχιακά προγράμματα στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων

Από το 1999 έως το 2008 ήταν Ερευνητής στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας του Υπουργείου Παιδείας, ενώ από το 2009 έως το 2014, οπότε και διορίστηκε ΔΕΠ στο ΕΑΠ, ήταν Υπεύθυνος του Τομέα Προγραμμάτων και Ερευνών του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ.

Είχε επίσης μακροχρόνια συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ τόσο ως εκπαιδευτής όσο και ως επιστημονικός υπεύθυνος ερευνητικής μελέτης, ενώ ήταν Αντιπρόεδρος της Αναπτυξιακής Σύμπραξης «Επιχειρείν» με συμπράττοντες φορείς: ΚΕΘΕΑ, ΟΚΑΝΑ, 18 ΑΝΩ, ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ. Έχει διατελέσει εμπειρογνώμονάς (country expert) σε προγράμματα του ΟΟΣΑ, επιστημονικός υπεύθυνος προγραμμάτων που σχετίζονται με τα ζητήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής και της διοίκησης των εκπαιδευτικών μονάδων, μέλος Επιτροπών Αξιολόγησης Πανεπιστημιακών Τμημάτων/Προγραμμάτων καθώς και μέλος Επιτροπών Αξιολόγησης Στελεχών Εκπαίδευσης

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

1. Koutouzis, M., Papadopoulou, A. & Chalkiadaki, A. (2024) Lifelong Learning and Adult Education: The Dropout of Trainees in Greek Second Chance Schools in Barkatsas, T., Mclaughlin, P. & Goff W. (eds) Reimagining Education for the Second Quarter of the 21st Century and Beyond, Brill. Leiden. 2. Koutouzis, M. & Magou, A., (2023) The Dark Side of School Leadership: The Perspective of Primary and Secondary School Teachers in Soulis, S-G, Liakopoulou, M & Galani A., Challenges and Concerns in 21st Century Education, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 137-149. 3. Λαλιώτη, E. & Kουτούζης, M. (2023), Η κουλτούρα του Ελληνικού δημόσιου σχολείου: προσπάθεια τυπολογικής κατάταξης με βάση τις απόψεις των εκπαιδευτικών, Έρευνα στην Εκπαίδευση, Vol. 12 (1), 118-146. 4. Κουτούζης, Μ & Λαλιώτη Ε., (2020) Κουλτούρα σχολικού οργανισμού: αναζητώντας στοιχεία προσδιορισμού στο ελληνικό πλαίσιο αναφοράς, στο Σύγχρονες Προσεγγίσεις για ένα Αυτόνομο Ελληνικό Σχολείο, Αθήνα: Γρηγόρης (σ. 137-186). 5. Koutouzis, M. (2020) Marsick and Mezirow: Dancing to Different Tunes in Kokkos, A (ed) Expanding Transformational Theory: Affinities Between Jack Mezirow and Emancipatory Educationalists, Routledge, London, 2020. 6. Koutouzis M. & Papazoglou A., (2022) Challenges and opportunities for the development of schools as learning organisations in the Greek context, International Journal of Learning and Change, Vol.14 (4) (374-389). 7. Papazoglou A. & Koutouzis M. (2020) «Schools as learning organisations in Greece: Measurement and first indications» European Journal of Education, Vol. 55 No.1, 43-57. 8. Παπαδάκης, Ν., Κυρίδης, Α., Κουτούζης, Μ., & Παπαργύρης, Α. Οι Νέοι στις Εκβολές της Κρίσης. Κρίση, Νεανική Ανεργία και Neets στην Ευρώπη και της Ελλάδα. Μια κριτική επισκόπηση. Στο: Χιωτάκης, Ν. & Παπαδάκης, Ν. (επ) Πολιτική Επιστήμη: Σύγχρονες Τάσεις και Διακυβευματα – Τιμητικός Τόμος για τον Καθηγητή Α-Ι.Δ Μεταξά, Σιδέρης, Αθήνα, 2018. 9. Koutouzis M., Spiriadou K. (2017) «The Interaction between Professional and Social Identity of Greek Primary School Educators» International Journal of Education, Vol. 9 No. 4, 2017

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες