prytaneia-ekpa
Εξι ελληνικά πανεπιστήμια στη Λίστα της Σαγκάης

Εξι ελληνικά πανεπιστήμια βρίσκονται στην πρώτη χιλιάδα της Παγκόσμιας Ακαδημαϊκής Αξιολόγησης των Πανεπιστημίων (Academic Ranking of World Universities – ARWU), γνωστής και ως «Κατάταξη της Σαγκάης». Η κατάταξη αυτή θεωρείται από τις πιο σημαντικές παγκοσμίως και ανακοινώθηκε χθες από τον ανεξάρτητο μη κερδοσκοπικό οργανισμό Shanghai Ranking Consultancy.

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) βρίσκεται στις πρώτες 400 θέσεις (συγκεκριμένα στις θέσεις 301-400). Τα άλλα πέντε ελληνικά ΑΕΙ που συμπεριλαμβάνονται στην «Κατάταξη της Σαγκάης» είναι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) στις θέσεις 501-600, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) στις θέσεις 801-900, το Πανεπιστήμιο Κρήτης στις θέσεις 801-900, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στις θέσεις 801-900 και το Πανεπιστήμιο Πατρών στις θέσεις 901-1000. Να σημειωθεί ότι για δύο από τα έξι ελληνικά πανεπιστήμια της λίστας έχουν μεταβληθεί οι θέσεις σε σχέση με πέρυσι επί τα χείρω. Συγκεκριμένα: το 2023 το Πανεπιστήμιο Κρήτης ήταν στις θέσεις 701-800, ενώ το Πανεπιστήμιο Πατρών πέρυσι βρισκόταν στις θέσεις 701-800. Η θέση των άλλων παραμένει η ίδια σε σχέση με πέρυσι.

Επικράτηση Αμερικανών και Βρετανών

Στις πρώτες θέσεις της «Κατάταξης της Σαγκάης», όπως γίνεται εξάλλου τα τελευταία χρόνια, επικρατούν τα αμερικανικά και βρετανικά πανεπιστήμια. Πρώτο στην κατάταξη είναι το Χάρβαρντ και ακολουθούν το Στάνφορντ και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), το Κέιμπριτζ και το Μπέρκλεϊ. Το 2024 είναι η τρίτη χρονιά που η συγκεκριμένη πεντάδα είναι στην κορυφή. Ακολουθούν η Οξφόρδη, το Πρίνστον, το ΚαλΤεκ (Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας), το Κολούμπια, ενώ την πρώτη δεκάδα κλείνει το Πανεπιστήμιο του Σικάγου.

Κάθε χρόνο αξιολογούνται από την ARWU περισσότερα από 2.500 πανεπιστήμια και δημοσιοποιείται η λίστα με τα 1.000 πρώτα. Από το 2003 που άρχισε η δημοσίευση της κατάταξης μέχρι το 2019 ο πίνακας συμπεριλάμβανε τα καλύτερα 500 πανεπιστήμια.

Να σημειωθεί ότι τα πανεπιστήμια κατατάσσονται με βάση έξι δείκτες ακαδημαϊκής και ερευνητικής επίδοσης. Οι δείκτες αυτοί είναι: ο δείκτης Alumni (o αριθμός των αποφοίτων που έχουν λάβει βραβεία, π.χ. Νομπέλ, με βάρος 10%), ο δείκτης Award (ο αριθμός των μελών ΔΕΠ που έχει λάβει βραβεία, π.χ. Νομπέλ, με βάρος 20%), ο δείκτης HiCi ( ο αριθμός των μελών που συμπεριλαμβάνονται σε λίστες ερευνητών με μεγάλο αριθμό ετεροαναφορών, με βάρος 20%), ο δείκτης N&S (αριθμός δημοσιεύσεων στα περιοδικά «Nature» και «Science» με βάρος 20%), ο δείκτης Pub (ο αριθμός δημοσιεύσεων που περιλαμβάνονται στις βάσεις δεδομένων Science Citation Index και Social Sciences Citation Index, με βάρος 20%) και ο δείκτης PCP (η κανονικοποιημένη κατά κεφαλή ακαδημαϊκή επίδοση, με βάρος 10%).

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith2
Πρόσκληση σε ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας 2.538 εκπαιδευτικών διοριζόμενων σε κενές οργανικές θέσεις ΕΑΕ, Γενικής Εκπαίδευσης και Μουσικών Σχολείων
Οι διοριζόμενοι/ες υποχρεούνται να παρουσιαστούν στον/στην προϊστάμενο/η της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας από...
Πρόσκληση σε ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας 2.538 εκπαιδευτικών διοριζόμενων σε κενές οργανικές θέσεις ΕΑΕ, Γενικής Εκπαίδευσης και Μουσικών Σχολείων
proaulio
Εκπαιδευτικοί Σητείας: «Αντιπαιδαγωγική η συγχώνευση τμημάτων»
Ψήφισμα στήριξης των σχολείων και των μαθητών της Σητείας απέναντι στην αντιπαιδαγωγική συγχώνευση τμημάτων σχολικών μονάδων
Εκπαιδευτικοί Σητείας: «Αντιπαιδαγωγική η συγχώνευση τμημάτων»
ypourgeio-paideias.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Προχωράμε στην ανακοίνωση των προσλήψεων αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Η πρώτη ανακοίνωση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών της Α΄φάσης
Υπουργείο Παιδείας: Προχωράμε στην ανακοίνωση των προσλήψεων αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
σχολειο μαθητές
ΟΛΜΕ: Βαθιά αντιπαιδαγωγική η απόρριψη ολιγομελών Τμημάτων και οι μαζικές συγχωνεύσεις στα σχολεία
ΟΛΜΕ: Η μη έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων αποτυπώνει μια πολιτική επιλογή με βαθιά αντιεκπαιδευτικό πρόσημο και ουσιαστικά βρισκόμαστε...
ΟΛΜΕ: Βαθιά αντιπαιδαγωγική η απόρριψη ολιγομελών Τμημάτων και οι μαζικές συγχωνεύσεις στα σχολεία