Σε όλα τα λεξικά η λέξη αναπληρώνω σημαίνει ότι αντικαθιστώ κάποιον, οριστικά η προσωρινά καλύπτω ένα κενό ή κάνω την εργασία κάποιο άλλου.
Δεν σημαίνει ότι πιάνω μία δουλειά ,την οποίαν δεν ξέρω πότε θα την ξεκινήσω και πότε θα την τελειώσω .
Κατά την ανάγνωση ενός δημοσιεύματος του site alfavita, πληροφορήθηκα ότι την τελευταία πενταετία ο μέσος όρος πρόσληψης αναπληρωτών είναι 25.000 εκπαιδευτικοί!!!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το alfavita.gr, οι προσλήψεις για την Α Φάση 2023 - 24 (1/9) ήταν 28.353, το 2022 - 23 (26/8) ήταν 31.846, το 2021-22 (26/) ήταν 25.028, το 2020 - 21(25/8) ήταν 21.065 ενώ το 2019 - 20 (5/9) ήταν 16.191 εκπαιδευτικοί.
Ποιος λοιπόν είναι ο λόγος που αυτοί οι 25.000 εκπαιδευτικοί δεν γίνονται μόνιμοι, ώστε να μην έχουμε αναπληρωτές στην πρώτη φάση ;
Θα πρέπει να θυμίσουμε ότι υπάρχουν πολλά είδη φάσεων προσλήψεων, δηλαδή αναπληρωτών, τα οποία ξεκινούν από το Σεπτέμβριο και φτάνουν μέχρι και μέσα στο Πάσχα .
Να δούμε κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα για να γίνει αντιληπτό ότι υπάρχουν σχολεία των οποίον οι αναπληρωτές φτάνουν γύρω στον 3ο ή 4ο μήνα ανά έτος (τα στοιχεία πάλι έχουν αντιληφθεί από το alfavita).
Αναλυτικά βλέπουμε ότι:
Πέρυσι η τελευταία προκήρυξη για προσλήψεις αναπληρωτών έγινε στις 14 Μαρτίου. Τα προηγούμενα χρόνια έχει γίνει μέσα στον Απρίλιο.
Άρα γιατί ενώ είναι γνωστό πως υπάρχει μεγάλη έλλειψη εκπαιδευτικών δεν μονιμοποιούμε 24.000 αλλά έχουμε σειρά φάσεων προσλήψεων που δημιουργούν προβλήματα στα σχολεία;
Επειδή κάποιος μπορεί να πει ότι οι λόγοι είναι οικονομικοί, η απάντηση είναι πως η εκπαίδευση των παιδιών μας θα πρέπει να έχει πρωτεύοντα ρόλο στην οικονομική πολιτική κάθε χώρας.
Όταν πραγματοποιούνται προσλήψεις μετά την έναρξη του σχολικού έτους σημαίνει ότι έχουν χαθεί αρκετές ώρες διδασκαλίας.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν μιλάμε για κάλυψη αδειών βραχυχρόνιων 5-10 ημερών. Μιλάμε για κενά εκπαιδευτικών τα οποία σημειώνονται από την αρχή της χρονιάς.
Αγαπημένοι μου φίλοι, η παιδεία και η εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας αν θελήσουμε να χτίσουμε μία κοινωνία δίκαιη, ισότιμη ,με αξίες, κατά των ανισοτήτων, με ίσες ευκαιρίες σε όλους.
Για αυτό το λόγο προτείνω να προκηρυχθεί του χρόνου κάλυψη όχι 25.000 αναπληρωτών αλλά 25.000 μονίμων πλέον εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις τάξεις.
Θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για τη δικαιοσύνη στην εκπαίδευση γιατί όπως και ο ποιητής Καρυωτάκης γράφει:
«Καλό ταξίδι, αλαργινό καράβι μου, στου απείρου
και στης νυχτός την αγκαλιά, με τα χρυσά σου φώτα!
Να ‘μουν στην πλώρη σου ήθελα, για να κοιτάζω γύρου
σε λιτανεία να περνούν τα ονείρατα τα πρώτα.
Η τρικυμία στο πέλαγος και στη ζωή να παύει,
μακριά μαζί σου φεύγοντας πέτρα να ρίχνω πίσω,
να μου λικνίζεις την αιώνια θλίψη μου, καράβι,
δίχως να ξέρω πού με πας και δίχως να γυρίσω!»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη