ekpaideytikos
Εξοργιστική και κατάφορη αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών που είναι γονείς παιδιών με αναπηρία

Με αφορμή το υπ. Αριθμ. 94121/Ε2/21-08-2024 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σχετικά με την υποβολή αιτήσεων απόσπασης για το διδακτικό έτος 2024-2025, έρχεται στο φως μια εξοργιστική και κατάφορη αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών που είναι γονείς παιδιών με αναπηρία. Είναι αδιανόητο και απαράδεκτο να διαπιστώνουμε ότι από τους εκπαιδευτικούς που εντάσσονται στις ειδικές κατηγορίες, μόνο εκείνοι που διορίστηκαν τα έτη 2020-2022 αποκλείονται από τις ευεργετικές διατάξεις της πρόσφατα ψηφισθείσας τροπολογίας, εξαιτίας της έλλειψης αναδρομικής ισχύος, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις τους.

Η συγκεκριμένη τροπολογία αναφέρεται στο Προεδρικό Διάταγμα 50/1996, το οποίο αναγνωρίζει τις κατηγορίες εκπαιδευτικών που χρήζουν ειδικής στήριξης, κατατάσσοντάς τους στις λεγόμενες «ειδικές κατηγορίες». Ο τότε νομοθέτης, που ήταν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, είχε πλήρη κατανόηση των αναγκών αυτών των εκπαιδευτικών και θεσμοθέτησε μέτρα με διαχρονική ισχύ για την υποστήριξή τους.

Ωστόσο, η σημερινή και η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δείχνουν να αγνοούν αυτό που ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε αντιληφθεί και προνοήσει πριν από 28 χρόνια. Το 2020, μετά από πιέσεις και εκκλήσεις, ο νομοθέτης αναγνώρισε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία και προχώρησε σε μια τροπολογία που προσέφερε μόνο τη δυνατότητα απόσπασης, σαν να πρόκειται το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες αυτές να είναι παροδικό και να διαρκεί μόνο ένα έτος. Το 2024, παρά τη θέσπιση μιας νέας τροπολογίας στον ίδιο νόμο, η αδικία παραμένει, καθώς οι εκπαιδευτικοί γονείς που διορίστηκαν την περίοδο 2020-2022 παραμένουν επιδεικτικά εκτός ειδικής κατηγορίας, με αποτέλεσμα να μη λαμβάνουν την απαραίτητη υποστήριξη που δικαιούνται.

Είναι τουλάχιστον εξοργιστικό το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί που αδικούνται από αυτή τη διάκριση δεν υπερβαίνουν τους 50 σε σύνολο άνω των 17.000 διορισμών, ενώ υπάρχουν κενές θέσεις σε όλες τις ειδικότητες και σχολεία, μετά από μια δεκαετία χωρίς διορισμούς. Αυτή η κατάσταση φανερώνει την πλήρη αποτυχία του νομοθέτη να επιδείξει την απαιτούμενη ενσυναίσθηση και να ανταποκριθεί με δικαιοσύνη στις ανάγκες αυτών των οικογενειών, που μάχονται καθημερινά για το αυτονόητο.

Παρόλα αυτά υπενθυμίζουμε ότι και όσοι ευεργετούνται και όσοι αδικούνται ανήκουν στην ίδια ομάδα. Οι δυσκολίες που περνούν καθημερινά οι άνθρωποι που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες έχουν οξύνει σε τέτοιο βαθμό την ενσυναίσθηση τους που είναι αδύνατον να χειροκροτήσουν διευκολύνσεις που δεν αφορούν όλους όσοι έχουν τις ίδιες ανάγκες ακόμη κι αν αφορούν τους ίδιους ατομικά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mornos
Μόρνος: Αναδύθηκε το βυθισμένο χωριό Κάλλιο λόγω της λειψυδρίας (Pic)
«Αν πέσει πολύ η στάθμη σημαίνει ότι οι Αθηναίοι θα πρέπει να μετακομίσουν» είπε ο ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ Κ. Χατζημπίρος
Μόρνος: Αναδύθηκε το βυθισμένο χωριό Κάλλιο λόγω της λειψυδρίας (Pic)
vretania
Σοκ σε σχολείο! - 17χρονος μαθητής προσπαθεί να σκοτώσει με ένα κομμάτι γυαλιού 12χρονη
Μαθητής προσπαθεί να σκοτώσει με ένα κομμάτι γυαλιού 12χρονη - «Ό,τι είναι να γίνει θα γίνει σήμερα με τη βοήθεια του παντοδύναμου Θεού», έγραφε ο...
Σοκ σε σχολείο! - 17χρονος μαθητής προσπαθεί να σκοτώσει με ένα κομμάτι γυαλιού 12χρονη
achilleas_priamos
Πρωτόλειες σκέψεις για την Ιλιάδα
«Η καθοριστική, η αποφασιστική ιδέα ήλθε από την καθηγήτρια. Μας επεσήμανε ότι ένα από τα πιο εμβληματικά ρητά και διδάγματα του Ομήρου το «εις...
Πρωτόλειες σκέψεις για την Ιλιάδα