Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας με σχετικής της ανακοίνωση αναφέρεται στους αδιόριστους επιτυχόντες εκπαιδευτικούς του ΑΣΕΠ 2008.
«Έχουμε για την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ένα ατέλειωτο κυνήγι δεξιοτήτων μόνο και μόνο για να διασφαλίσουν μια θέση αναπληρωτή, με την γνωστή σε όλους περιπλάνηση ανά την χώρα και τα ανάλογα έξοδα, τα οποία ο μισθός δεν καλύπτει σχεδόν ποτέ, με την ελπίδα ότι έτσι, ίσως κάποτε, έρθει η πολυπόθητη μονιμοποίηση, με ενδιάμεσους σταθμούς την χρόνια ετεροαπασχόληση και ανεργία», τονίζει χαρακτηριστικά.
«Εκπαιδευτικοί οι οποίοι κλήθηκαν να “αποδείξουν” για μία ακόμα φορά την αξία του πτυχίου τους, μόνο και μόνο για να μείνουν εκτός εκπαίδευσης για την επόμενη τουλάχιστον δεκαετία λόγω του παγώματος των διορισμών, στερήθηκαν όμως σε αυτό το διάστημα ακόμα και την ελάχιστη δυνατότητα της αναπλήρωσης, λόγω της πολυνομίας από πλευράς διοίκησης του Υπ. Παιδείας ως προς αυτές τις προσλήψεις», καταλήγουν οι εκπαιδευτικοί.
Αναλυτικά:
Για ένα ακόμα καλοκαίρι το Υπουργείο Παιδείας πανηγυρίζει για τους 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών που πραγματοποίησε. Η πραγματικότητα όμως δείχνει πως αυτοί οι διορισμοί είναι σταγόνα στον ωκεανό, πολύ πιο κάτω από τα πραγματικά κενά που υπάρχουν.
Από την 12ετία των παγωμένων διορισμών μέχρι και σήμερα, έχουμε για το διάστημα μετά το 2020 και κάτω από την πίεση του κλάδου, περίπου 36.000 διορισμούς σε Γενική και Ειδική Αγωγή. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνταξιοδοτηθεί από το 2010 και μετά είναι πάνω από 56.000. Αντίστοιχα τα κενά των εκπαιδευτικών φέτος ήταν πάνω από 52.500, τα οποία καλύφθηκαν από αναπληρωτές, ενώ έχουν χαθεί χιλιάδες οργανικές θέσεις στα σχολεία με τις συγχωνεύσεις, τις καταργήσεις τμημάτων και σχολείων, αλλά και την αύξηση του αριθμού μαθητών στην τάξη στους 27, τακτική που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα με το κόψιμο χιλιάδων τμημάτων σε όλη την Ελλάδα.
Αυτό επιβεβαιώνει στην πράξη την πολιτική η οποία ακολουθείται από τις διοικήσεις του Υπουργείου Παιδείας, με την διαρκή απαξίωση και υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, το οποίο παραμένει υποστελεχωμένο. Σε αυτή την εξίσωση έχουμε και την χρήση των αναπληρωτών, ως μέσο για το χτύπημα και των εκπαιδευτικών στο δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.
Τελευταία πράξη στο έργο αυτό είναι και η προσπάθεια του υπουργείου να περάσει μέσω των νεοδιοριζόμενων την λεγόμενη αξιολόγηση, η οποία επιχειρεί να εμβαθύνει περαιτέρω το πέρασμα στο σχολείο της αγοράς, το οποίο είναι ξένο και μακριά, τόσο από τις ανάγκες του λαού για δημόσια και δωρεάν παιδεία και μόρφωση, όσο και των εκπαιδευτικών για πλήρη, μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.
Έτσι Έχουμε για την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ένα ατέλειωτο κυνήγι δεξιοτήτων μόνο και μόνο για να διασφαλίσουν μια θέση αναπληρωτή, με την γνωστή σε όλους περιπλάνηση ανά την χώρα και τα ανάλογα έξοδα, τα οποία ο μισθός δεν καλύπτει σχεδόν ποτέ, με την ελπίδα ότι έτσι, ίσως κάποτε, έρθει η πολυπόθητη μονιμοποίηση, με ενδιάμεσους σταθμούς την χρόνια ετεροαπασχόληση και ανεργία»
Στην ίδια ακριβώς θέση βρίσκονται εδώ και 15 χρόνια οι αδιόριστοι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί του ΑΣΕΠ 2008. Εκπαιδευτικοί οι οποίοι κλήθηκαν να “αποδείξουν” για μία ακόμα φορά την αξία του πτυχίου τους, μόνο και μόνο για να μείνουν εκτός εκπαίδευσης για την επόμενη τουλάχιστον δεκαετία λόγω του παγώματος των διορισμών, στερήθηκαν όμως σε αυτό το διάστημα ακόμα και την ελάχιστη δυνατότητα της αναπλήρωσης, λόγω της πολυνομίας από πλευράς διοίκησης του Υπ. Παιδείας ως προς αυτές τις προσλήψεις.
Σημείο σταθμός υπήρξε το 2019 ο νόμος Γαβρόγλου, ο οποίος μεταξύ άλλως προέβλεπε τον επιλεκτικό διορισμό μόνο 450 επιτυχόντων του ΑΣΕΠ, οι οποίοι είχαν ως τότε δικαστικές αποφάσεις που τους δικαίωναν, αφήνοντας εκτός όσους ως τότε, είτε δεν είχαν την ενημέρωση για να κινηθούν νομικά, είτε την οικονομική δυνατότητα, ή δεν είχαν ήδη τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις. Το αποτέλεσμα είναι οι υπόλοιποι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ, να μείνουν εκτός διορισμών, αλλά και να χάσουν ακόμα και την όποια ελπίδα αναπλήρωσης έστω, μιας και σβήστηκαν και τα όποια μόρια είχαν από την επιτυχία τους.
Η θέση του υπουργείου σταθερά έκτοτε είναι πως οι επιτυχόντες αυτοί είναι είτε εκπρόθεσμοι, λες και το δικαίωμα στην μόνιμη και σταθερή δουλειά έχει ημερομηνία λήξης, ή απλά άτυχοι, μιας και η επιτυχία τους στον διαγωνισμό συνέπεσε με την κρίση, το οποίο αρνείται έτσι στην πράξη την θέση που έχουν και οι ασεπίτες στην εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο αυτό στηρίζουμε το δίκαιο αίτημα των αδιόριστων επιτυχόντων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ για άμεσο διορισμό, ακόμα και αν δεν διαθέτουν προσωπικές δικαστικές αποφάσεις, στην βάση μαζικών διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, που θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες των σχολείων σε διδακτικό προσωπικό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
SKG: Τι σημαίνει η συντομογραφία της Θεσσαλονίκης;
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση