ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΠΟΓΝΩΣΗ
Πρόκειται για καθεστώς ομηρείας κατά το οποίο αντιμετωπίζονται ανόμοια όμοιες περιπτώσεις εκπαιδευτικών ανάλογα με το πότε διορίστηκαν και δημιουργεί εργαζόμενους δύο ταχυτήτων

Αν, όπως λέγεται, ο πολιτισμός μιας χώρας κρίνεται από τον τρόπο που αντιμετωπίζει τα πιο αδύναμα μέλη της και ιδίως όσους έχουν ειδικές ανάγκες, τότε η Ελλάδα δεν είναι μια ιδιαίτερα πολιτισμένη χώρα.

Τα παραδείγματα είναι πολλά, με τελευταίο την «έμπνευση» του Υπουργείου Παιδείας να χωρίσει σε δύο κατηγορίες του νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες και, χωρίς κανέναν απολύτως λόγο, να καταστήσει πολλούς εξ αυτών «όμηρους» της γραφειοκρατίας του. Και δεν είναι πρώτη φορά.

Τα παρόμοια έκανε  όταν επρόκειτο/πρόκειται για τη μονιμοποίηση των νεοδιοριζόμενων (που ως γνωστόν το Υπουργείο κράτησε/κρατάει σε ομηρία τους εκπαιδευτικούς 3 και 4 χρόνια για να τους εκβιάσει να αξιολογηθούν, ενώ όφειλε να τους μονιμοποιήσει στη διετία, μέχρι που ήρθε η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών για ακύρωση των πράξεων ανάκλησης της μονιμοποίησης νεοδιόριστων στην ΔΙ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής. και τώρα τρέχει -αλλά τρέχουν και οι εκπαιδευτικοί που βασανίζονται χωρίς λόγο.... Όταν πρόκειται όμως,  να εφαρμόσει τις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου για τις ειδικές κατηγορίες, τους εξαιρεί, οπως αναφέρει ο αιρετός Θεοδ.Κατσωνόπουλος...

Να εξηγηθούμε: 

Το ιστορικό

Αρκετοί εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν τα τελευταία χρόνια στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όπως προβλέπεται από το Π.Δ. 50/1996 και τις μετέπειτα τροποποιήσεις του.

Πρόκειται, κατά βάση, για εκπαιδευτικούς που είναι γονείς παιδιών με αναπηρία ή χρήζουν ειδικής θεραπευτικής αγωγής, καθώς και για εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους αντίστοιχα προβλήματα. Με προσωπικές θυσίες, επί δεκαετίες στήριξαν την λειτουργία των σχολείων ως συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί παρ’ όλες τις προσωπικές δυσκολίες που αντιμετώπιζαν, αλλά και τις δυσκολίες που τους δημιουργούσε το κράτος λόγω της πολυετούς αδιοριστίας.

Ως νεοδιόριστοι, οι εκπαιδευτικοί ειδικών κατηγοριών δικαιούνταν απόσπαση κατ εξαίρεση. Αυτό όμως αποτελούσε ένα ημίμετρο καθώς τους οδηγούσε κάθε χρόνο και σε διαφορετική σχολική μονάδα, δημιουργούσε προβλήματα στην επαγγελματική τους απόδοση, αλλά και προβλήματα στη διοίκηση η οποία έπρεπε να τους επανατοποθετεί.

Με το αρ.17 παρ.5 του ν.5128/2024 ο χρόνος απόσπασης των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες λογίζεται πλέον ως χρόνος υπηρέτησης της οργανικής και υπολογίζεται για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης.

Ομως, στην υπ. αριθμ. 94121/Ε2/21-08-2024 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ, αναφέρεται ότι οι ευνοϊκές διατάξεις του νόμου αφορούν μόνο τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται μετά τη δημοσίευση του νόμου, ήτοι μετά τις 30/07/2024 και όσους εκπαιδευτικούς διανύουν το δεύτερο έτος διορισμού τους κατά το διδακτικό έτος 2024-2025.

Αυτό σημαίνει πως οι νεοδιόριστοι των προηγούμενων ετών είναι καταδικασμένοι να παίρνουν αποσπάσεις για πάντα με όλες τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτό στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή.

Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, ένα τέτοιο καθεστώς ομηρείας κατά το οποίο αντιμετωπίζονται ανόμοια όμοιες περιπτώσεις δημιουργεί εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων και έρχεται σε σύγκρουση με όλη την λογική του εν λόγω νομοθετήματος η οποία καταγράφεται στην αιτιολογική έκθεσή του.

Παράλογο...

Το πρόβλημα είχε εντοπίσει προτού καν εκδοθεί η εγκύκλιος, η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε, που έγραφε σε ανακοίνωσή της λίγο πριν ανακοινωθεί η εν λόγω εγκύκλιος:

«Αν ερμηνευόταν κατ’ αυτόν τον τρόπο η συγκεκριμένη διάταξη θα δημιουργούσε το εξής παράδοξο: Για παράδειγμα, εκπαιδευτικός διορισθείς κατά τα προηγούμενα έτη, λαμβάνει κάθε έτος κατ’ εξαίρεση απόσπαση. Το ίδιο θα δικαιούται και νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός, μόνο που αυτός μετά από 2 έτη απόσπασης, θα θεωρείται ότι έχει υπηρετήσει την οργανική του και θα δικαιούται να αιτηθεί μετάθεσης. Από την άλλη μεριά, ο πρώτος, θα αποσπάται κάθε χρόνο, αν υπάρχει λειτουργικό κενό στον τόπο του, χωρίς όμως ποτέ να αποκτά δικαίωμα να αιτηθεί μετάθεση, παρά μόνο αν επιστρέψει και υπηρετήσει με φυσική παρουσία την οργανική του. Μια τέτοια στρεβλή ερμηνεία, η οποία θα αντιμετώπιζε ανόμοια όμοιες περιπτώσεις, θα καταστρατηγούσε τη λογική και το σκοπούμενο του εν λόγω νομοθετήματος, όπως αυτά αποτυπώνονται και στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου (επίλυση χρόνιων ζητημάτων στη διοίκηση), αλλά θα παρέλειπε και να πραγματώσει ένα δίκαιο αίτημα στο πλαίσιο του κοινωνικού κράτους δικαίου»

Κι όμως, αυτό ακριβώς το παράλογο συνέβη...

Και τώρα τι γίνεται;

Η περίπτωση αυτή μπορεί να μην αφορά χιλιάδες εκπαιδευτικούς, είναι όμως απολύτως ενδεικτική του τρόπου που ασκεί την διοίκηση το Υπουργείο Παιδείας και η παρούσα κυβέρνηση. Ουσιαστικά δεν υπαρχει κανένας λόγος να θεσπιστεί μια τέτοια διάκριση -η οποία εξάλλου κατά πάσα πιθανότητα θα καταπέσει στα δικαστήρια αν προσφύγει κάποιος ενδιαφερόμενος.

Ομως το Υπουργείο δείχνει καιρό τώρα πώς δεν ενδιαφέρεται αν «βασανίζει» ανθρώπους, και μάλιστα εκείνους που έχουν τις μεγαλύτερες ανάγκες, όπως δεν ενδιαφέρεται όταν βασανίζει μαθητές με ειδικές ανάγκες, στοιβάζοντάς τους σε αίθουσες που δεν τους χωράνε είτε στερώντας την παράλληλη στήριξη που έχουν ανάγκη, αρνούμενο να στείλει εκπαιδευτικό σε κάθε διαγνωσμένη περίπτωση που υπάρχει ανάγη, με αποτέλεσμα οι γονείς να προσφεύγουν -πληρώνοντας αδρά- σε εξωσχολική βοήθεια. 

Αυτό που ενδιαφέρει το Υπουργείο, είναι οι περικοπές παντού, ώστε να μπορεί να επαίρεται κατόπιν για τους εφετινούς μόνιμους διορισμούς -αποκρύπτοντας βέβαια τη «σφαγή» στους αναπληρωτές λόγω των αθρόων συγχωνεύσεων...

Πάντως οι εκπαιδευτικοί δεν προτίθενται να αφήσουν το ζήτημα να τραβήξει έτσι. Η ΔΟΕ απαιτεί από την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ να αντιμετωπίσουν την αδικία που οι ίδιοι δημιούργησαν με κάθε πρόσφορό τρόπο. Να δοθεί άμεσα η δυνατότητα στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς των προηγούμενων ετών να θεμελιώσουν το δικαίωμα μετάθεσης.

Σε κάθε περίπτωση το Δ.Σ. της ΔΟΕ θα αναλάβει όλες τις απαραίτητες συνδικαλιστικές και νομικές πρωτοβουλίες για την επίλυση του προβλήματος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kilkis
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς
«Η σχολή θα εστιάζει στη μηχανοτρονική, έναν κλάδο υψηλής εξειδίκευσης και μεγάλης  ζήτησης στην αγορά εργασίας.»
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς
Έλενα Ακρίτα
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίτα: «Αν βγει ο Πολάκης πρόεδρος, παραδίδω την έδρα»
H Έλενα Ακρίτα προαναγγέλλει παραίτηση από τα κοινοβουλευτικά αξιώματά της σε περίπτωση που ο Παύλος Πολάκης εκλεγεί πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίτα: «Αν βγει ο Πολάκης πρόεδρος, παραδίδω την έδρα»
noimatiki_1.jpg
Υπ. Παιδείας: Μαθητές Δημοτικού θα τραγουδήσουν στη νοηματική γλώσσα
«Ενσυναίσθηση και συμπερίληψη» από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 2ου Δ.Σ. Πεύκης - Θα τραγουδήσουν στη νοηματική γλώσσα
Υπ. Παιδείας: Μαθητές Δημοτικού θα τραγουδήσουν στη νοηματική γλώσσα