Σχολείο - Μάθημα
Ζητούν την έγκαιρη ένταξη των Προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, ΥΜ-ΕΠΑΛ και των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) - Το ψήφισμα στο Avaaz

Σε διαδικτυακό ψήφισμα για τη συγκέντρωση ψηφιακών υπογραφών στο Avaaz προχωρά ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ), ζητώντας την έγκαιρη ένταξη των Προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, ΥΜ-ΕΠΑΛ και των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στο σχολικό πρόγραμμα.

Μέχρι στιγμής (Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου, 8:52 π.μ.) το ψήφισμα έχει συγκεντρώσει 112 υπογραφές και επιχειρείται να φτάσει τις 200.

Μπορείτε να υπογράψετε εδώ το ψήφισμα.

Το ψήφισμα

Ψήφισμα κλάδου ΠΕ02 για την έγκαιρη ένταξη των Προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, ΥΜ-ΕΠΑΛ και των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στο σχολικό πρόγραμμα.

Ι. Σύντομη περιγραφή των προγραμμάτων και των ωφελειών τους.

Τα προγράμματα ΖΕΠ και Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Γυμνάσιο είναι προγράμματα γενικής παιδείας που απασχολούν αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. 

Οι ΖΕΠ δημιουργήθηκαν για να διευκολύνουν την ένταξη των προσφύγων (που ενίοτε προέρχονται από πολύπαθες περιοχές, όπως η Ουκρανία ή έρχονται ασυνόδευτοι από περιοχές της Ασίας) στην ελληνική κοινωνία και στη σχολική ζωή. Μέσω των ΖΕΠ οι μαθητές/τριες, σταδιακά αποκτούν όλο και μεγαλύτερη τριβή με την ελληνική γλώσσα, έρχονται σε επαφή με τα ήθη, τα έθιμα και τις αξίες του τόπου που τους φιλοξενεί και εν καιρώ δύνανται να ενταχθούν επάξια σε κανονική τάξη.

Η Ενισχυτική Διδασκαλία δεν χρειάζεται συστάσεις. Λειτουργεί στο απογευματινό ωράριο και στόχος της είναι η κάλυψη των αδυναμιών των μαθητών Γυμνασίου στα αντικείμενα της Φιλολογίας, των Μαθηματικών και της Φυσικής. Η προώθηση, η έγκαιρη ένταξή της στα σχολεία και η εφαρμογή της σε περισσότερα γυμνάσια ανά περιοχή είναι καίρια σε μια περίοδο που δεν είναι σκόπιμο να καταφεύγουν οι μαθητές/τριες στην παραπαιδεία, πόσο μάλλον όταν η πρόσβαση στη δωρεάν παιδεία αποτελεί αναφαίρετο συνταγματικό τους δικαίωμα. Οι ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας -όπως ανάρτηση διαδικτυακού υλικού φροντιστηριακού τύπου-, παρά το γεγονός ότι αποτελούν μια ακόμη προσπάθεια από τις πολλές που ήδη έχουν γίνει ανεξάρτητα, λειτουργούν συμπληρωματικά και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τη δια ζώσης διδασκαλία.

ΙΙ. Η κατάσταση σήμερα και ο λόγος του ψηφίσματος 

Το ΦΕΚ για τις ΖΕΠ έχει εκδοθεί ήδη, αλλά εκκρεμεί η ένταξή τους σε κάποια φάση προσλήψεων αναπληρωτών, ενώ, αναφορικά με το πρόγραμμα της Ενισχυτική Διδασκαλίας, οι σχετικές διαδικασίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα. Η περσινή εμπειρία, ωστόσο, καταδεικνύει την ανάγκη πίεσης από ΤΩΡΑ: η μεγάλη καθυστέρηση ένταξης των ΖΕΠ σε φάση αναπληρωτών και η έναρξη της ενισχυτικής τον Ιανουάριο επέφερε σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία και των δύο προγραμμάτων. Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι η αργοπορία στην λειτουργία των ΖΕΠ επιβράδυνε τη διαδικασία ένταξης των προσφύγων στο σχολικό γίγνεσθαι, ενώ τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας έκλεισαν, επειδή από τον Νοέμβριο που έγιναν οι αιτήσεις ενδιαφέροντος από τους μαθητές/τριες μέχρι τις αναλήψεις υπηρεσίας τον Ιανουάριο οι ενδιαφερόμενοι/ες είχαν προβεί σε άλλον προγραμματισμό -παρόλο που το πρόγραμμα προωθήθηκε κανονικά από τα σχολεία. Είναι άτοπο να γίνεται λόγος για καθυστερήσεις δεδομένου ότι αμφότερα τα δύο προγράμματα χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Γι΄ αυτούς τους λόγους απαιτούμε:

  • Την άμεση ένταξη και λειτουργία των ΖΕΠ και του προγράμματος Συνδιδασκαλίας (ΥΜ-ΕΠΑΛ) στα ΕΠΑΛ στην αμέσως επόμενη φάση προσλήψεων εκπαιδευτικών, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την πλήρη στελέχωσή τους.
  • Την διεύρυνση των ΖΕΠ σε πλήρους ωραρίου με κατάλληλη και επαρκή υποστήριξη εντός και εκτός τάξης.
  • Την έγκαιρη έναρξη των διαδικασιών για το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, με την υποβολή των αιτήσεων να ξεκινά στα τέλη Σεπτεμβρίου, αλλά και την έγκαιρη πρόσληψη και τοποθέτηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία περί τα μέσα Οκτωβρίου, προκειμένου να μην υπονομευθεί ξανά αυτός ο σημαντικός για τα παιδιά θεσμός.
  • Την επέκταση του προγράμματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας και στο Λύκειο.
  • Την εφαρμογή του προγράμματος της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο ήμισυ τουλάχιστον του συνολικού αριθμού Γυμνασίων ανά Δήμο/Κοινότητα.

Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Φ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακης
Πιερρακάκης: Σύσταση επιτροπής αξιολόγησης για την κατανομή 128 εκ.€ στις «Συμπράξεις Ερευνητικής Αριστείας» μεταξύ ΑΕΙ-επιχειρήσεων
Για την αξιολόγηση και βαθμολόγηση των Αιτήσεων Χρηματοδότησης που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του Έργου
Πιερρακάκης: Σύσταση επιτροπής αξιολόγησης για την κατανομή 128 εκ.€ στις «Συμπράξεις Ερευνητικής Αριστείας» μεταξύ ΑΕΙ-επιχειρήσεων
kinitopiisi
Οι εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις αποδίδουν: Πάρθηκαν πίσω οι συγχωνεύσεις που αφορούσαν τα σχολεία της β/βάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Περιστερίου
«Επειτα από την πίεση Εκπαιδευτικών - Γονέων - Μαθητών πάρθηκαν πίσω οι συγχωνεύσεις που αφορούσαν τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του...
Οι εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις αποδίδουν: Πάρθηκαν πίσω οι συγχωνεύσεις που αφορούσαν τα σχολεία της β/βάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Περιστερίου