φιλόλογοι
«Οι φιλόλογοι εκπαιδευτικοί δεν πρόκειται να συμβιβαστούμε με οποιαδήποτε απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. που, με το πρόσχημα του «εξορθολογισμού» της εκπαίδευσης, εξυπηρετεί έναν στείρο οικονομισμό εποφθαλμιώντας στην εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού»

Εντονη αποδοκιμασία και απαρέσκειά  αναφορικά με την πρόταση του ΥΠΑΙΘΑ σύμφωνα με την οποία δεν εγκρίνεται η κατά παρέκκλιση λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου, εκφράζει με ανοικτή επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ)

Ο ΣΑΦ τονίζει ότι παρά τους χιλιάδες άνεργους φιλολόγους εκπαιδευτικούς, πολλοί μαθητές αυτή τη στιγμή αδυνατούν να παρακολουθήσουν Αρχαία και Λατινικά στο σχολείο τους –βασικά μαθήματα προσανατολισμού– και εξαναγκάζονται σε μια άδικη και βάναυση αλλαγή του σχολικού τους περιβάλλοντος την τελευταία τους χρονιά στο Λύκειο, σε μια κρίσιμη καμπή της ζωής τους λίγο πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις και την μεταπήδησή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση! Ανάλογες αντιδράσεις και καταγγελίες για ελλείψεις εκπαιδευτικών, συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών σημειώνονται σε πάρα πολλά σχολεία της χώρας μας.

Ο Σύλλογος ζητά άμεση απόσυρση και άρση της πρότασης αυτής περί συγχωνεύσεων και κατάργησης ολιγομελών τμημάτων στο σύνολο των σχολείων που αυτές προωθήθηκαν και της συνακόλουθης εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού φιλολόγων.

Όλη η επιστολή του Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ)

ΠΡΟΣ:

Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Πιερρακάκη Κυριάκο

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Υφυπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κκ. Μακρή Ζέττα, Λυτρίβη Ιωάννα

Γενικό Γραμματέα Α/θμιας & Β/θμιας, κ. Κατσαρό Ιωάννη

Θέμα: Συγχωνεύσεις τμημάτων Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών, Περικοπές σε εκπαιδευτικό προσωπικό Φιλολόγων, Εξορθολογισμός τμημάτων Γενικής Παιδείας

Αξιότιμε κύριε, Αξιότιμη κυρία,

Με την παρούσα επιστολή διαμαρτυρίας, θα θέλαμε να σάς εκφράσουμε κατηγορηματικά και απερίφραστα την έντονη αποδοκιμασία και απαρέσκειά μας αναφορικά με την πρόταση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (αρ. Πρωτ. 101210/Δ2, 06/09/2024), σύμφωνα με την οποία δεν εγκρίνεται η κατά παρέκκλιση λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου. Παράλληλα, δηλώνουμε με σαφήνεια ότι συμπαραστεκόμαστε, στηρίζουμε και συστρατευόμαστε με γονείς και κηδεμόνες, μαθητές/-τριες (εφεξής μαθητές) και πολιτιστικούς συλλόγους που αγωνίζονται, ώστε να διατηρηθούν ανοιχτά όλα τα τμήματα σε κάθε σχολείο επιτρέποντας μεν την απρόσκοπτη συνέχεια του εκπαιδευτικού μας έργου, επιβοηθώντας δε την πρόοδο και την επίτευξη των μαθησιακών και όχι μόνο στόχων των μαθητών μας λίγο πριν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, άλλωστε, μέριμνα όλων των εμπλεκόμενων φορέων είναι να εξασφαλιστεί μια όσο το δυνατόν ομαλή επιστροφή των μαθητών στις σχολικές τους υποχρεώσεις. Οι προσπάθειες και οι ευχές όλων επικεντρώνονται σε μια άκρως δημιουργική, ευχάριστη σχολική χρονιά που θα διοχετεύσει ελπίδα και αισιοδοξία στους μαθητές και που θα τους εμπνεύσει να επιτύχουν τους μελλοντικούς τους στόχους με δύναμη και αυτοπεποίθηση.

Αντιθέτως, ελάχιστες μέρες μετά την επίσημη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και μετά την ανωτέρω απόφαση, αποτυπώνεται μια εικόνα διάλυσης και κατάρρευσης σε πολλά σχολεία της χώρας μας, την οποία δυστυχώς καλούνται να αντιμετωπίσουν γονείς και φιλόλογοι εκπαιδευτικοί εξαιτίας των πολλαπλών προβλημάτων που έχουν συνεπιφέρει τόσο οι συγχωνεύσεις τμημάτων όσο και οι ελλείψεις εκπαιδευτικών του ομώνυμου κλάδου.

Συγκεκριμένα, το 2ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, το 6ο ΓΕΛ Τρικάλων, το Λύκειο στο Αιτωλικό είναι μερικά μόνο χαρακτηριστικά παραδείγματα σχολείων των οποίων οι μαθητές τους υποβάλλονται σε μια αιφνίδια κατάργηση ή και συγχώνευση τμημάτων της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών στο σχολείο τους. Παρά τους χιλιάδες άνεργους φιλολόγους εκπαιδευτικούς, πολλοί μαθητές αυτή τη στιγμή αδυνατούν να παρακολουθήσουν Αρχαία και Λατινικά στο σχολείο τους –βασικά μαθήματα προσανατολισμού– και εξαναγκάζονται σε μια άδικη και βάναυση αλλαγή του σχολικού τους περιβάλλοντος την τελευταία τους χρονιά στο Λύκειο, σε μια κρίσιμη καμπή της ζωής τους λίγο πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις και την μεταπήδησή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση! Ανάλογες αντιδράσεις και καταγγελίες για ελλείψεις εκπαιδευτικών, συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων Ανθρωπιστικών Σπουδών σημειώνονται σε πάρα πολλά σχολεία της χώρας μας.

Είναι πρωταρχικής σημασίας να τονιστεί, εδώ, ότι η εν λόγω απόφαση παραβλέπει κοινωνικά κριτήρια και εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών/ριών (προβλήματα υγείας-ειδικές ανάγκες μαθητών, αδέλφια σε διαφορετικό σχολείο, μετακίνηση με λεωφορείο, ανάγλυφο περιοχών-αποστάσεων) και συνεπάγεται οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών, επιπρόσθετο άγχος, απορρύθμιση, και ψυχολογικά προβλήματα. Η σύμπτυξη τμημάτων, ομολογουμένως, υποβάλλει τους μαθητές κάθε τάξης, σε μια ανεκδιήγητη πρόκληση, αυτή της εγκατάλειψης της καθημερινότητάς τους, των φίλων και συμμαθητών τους. Το σύνολο σχεδόν των μαθητών, μάλιστα, εκλαμβάνει την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, και όλα τα επακόλουθα αυτής, ως ποινή υποστηρίζοντας ότι δεν τούς αξίζει μια τέτοια άδικη μεταχείριση.

Οι φιλόλογοι εκπαιδευτικοί δεν πρόκειται να συμβιβαστούμε με οποιαδήποτε απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. που, με το πρόσχημα του «εξορθολογισμού» της εκπαίδευσης, εξυπηρετεί έναν στείρο οικονομισμό εποφθαλμιώντας στην εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού. Είναι αναμφισβήτητο ότι με τις συγχωνεύσεις τμημάτων –σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό του κλάδου ΠΕ02 Φιλολόγων– καταστρατηγούνται βασικές αρχές της Παιδαγωγικής Επιστήμης, υποδαυλίζονται οι ήδη αυξημένες εκπαιδευτικές ανισότητες, ενώ, τέλος, διαταράσσεται πλήρως η ομαλή σχολική καθημερινότητα των μαθητών, που εν προκειμένω αντιμετωπίζονται ως αριθμοί και αποκλείονται άτεγκτα από την αποτελεσματική μάθηση.

Καθιστούμε ξεκάθαρο ότι ο κλάδος των φιλολόγων αντιστρατεύεται οποιαδήποτε «εξορθολογιστική» απόφαση που έχει ως απότοκο την υποβάθμιση των Ανθρωπιστικών Σπουδών, το κλείσιμο των σχολικών μονάδων και την αποδιοργάνωση σύσσωμης της σχολικής κοινότητας. Ο μόνος εξορθολογισμός, που είναι επιβεβλημένος στο ελληνικό σχολείο και τον οποίο προσυπογράφουν οι φιλόλογοι εκπαιδευτικοί αυτή τη στιγμή, αφορά στη μείωση του αριθμού των μαθητών στα υπερμεγέθη τμήματα γενικής παιδείας, όπου μέχρι τώρα στοιβάζονται 25 και 28 μαθητές, δυσχεραίνοντας το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, λοιπόν, καταδικάζουμε τη συγκεκριμένη απόφαση και ζητάμε επιτακτικά από το αρμόδιο Υπουργείο την άμεση απόσυρση και άρση της πρότασης αυτής περί συγχωνεύσεων και κατάργησης ολιγομελών τμημάτων στο σύνολο των σχολείων που αυτές προωθήθηκαν και της συνακόλουθης εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού φιλολόγων.

Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας διεκδικώντας:

  • την πλήρη αποκατάσταση και την καθολική διατήρηση και επαναλειτουργία όλων των τμημάτων της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου χωρίς να μεσολαβούν πολιτικές παρεμβάσεις για το γράψιμο και το σβήσιμο τμημάτων

  • την ευρύτερη αποκατάσταση του βαθέος πλήγματος που έχουν υποστεί οι Ανθρωπιστικές Σπουδές και τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα όλων των τάξεων

  • την άμεση στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων με τον απαραίτητο αριθμό φιλολόγων εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική αγωγή

  • τέλος, ενθαρρύνουμε και αιτούμαστε ρητά την εφαρμογή του εξορθολογισμού στις τάξεις γενικής παιδείας, όπως διατυπώθηκε παραπάνω, ήτοι με την μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας και θεωρούμε αναμενόμενη την θετική σας ανταπόκριση αλλά και την ικανοποίηση των αιτημάτων-διεκδικήσεών μας για μια δίκαιη, ισότιμη Αγωγή, Παιδεία, Μάθηση, Μόρφωση, Εκπαίδευση, Διδασκαλία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολειο
Ξεσπά ο πατέρας του μαθητή που δέχτηκε αποβολή για κινητό - «Το έβγαλε να το κλείσει»
Σε δηλώσεις προχώρησε ο πατέρας του μαθητή που πήρε αποβολή για τη χρήση κινητού στο σχολειο
Ξεσπά ο πατέρας του μαθητή που δέχτηκε αποβολή για κινητό - «Το έβγαλε να το κλείσει»