Θεατρολόγοι σε διευθυντή Πρωτοβάθμιας Γ’ Αθήνας: Πλήθος καταγγελιών - «Αποκρύψατε κενά!»
««Απέκρυψε κενά, αφήνοντας ακάλυπτες τουλάχιστον μία στις τρεις σχολικές μονάδες που υπάγονται στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Γ' Αθήνας»

Επιστολή στον διευθυντή Πρωτοβάθμιας Γ’ Αθήνας, Ιωάννη Κάππο, έστειλαν ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ), το Επιμελητήριο  Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος(ΕΕΤΕ) και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Μουσικής επιστήμης(ΠΑΣΕΜΕ) για το πλήθος οργισμένων καταγγελιών που λαμβάνει για την «αχαρακτήριστη στάση της Διεύθυνσής σας να ΜΗΝ αποδώσει προς το Υπουργείο τον πλήρη αριθμό των κενών του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, όπως και των Εικαστικών και της Μουσικής».

Όπως τονίζουν στην επιστολή τους, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr, «απέκρυψε κενά, αφήνοντας ακάλυπτες –και εκτός της στελέχωσής τους με μόνιμους διορισμούς– τουλάχιστον μία στις τρεις σχολικές μονάδες που υπάγονται στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Γ' Αθήνας».

«Σύμφωνα με τη λογική σας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Περιστερίου, της Πετρούπολης, του Αιγάλεω, των Αγίων Αναργύρων, του Καματερού, του Ιλίου, της Αγίας Βαρβάρας και του Χαϊδαρίου ΔΕΝ δικαιούνται να διδάσκονται το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής από τον εξειδικευμένο εκπαιδευτικό» προσθέτουν.

Η επιστολή ΠΕΣΥΘ-ΕΕΤΕ-ΠΑΣΕΜΕ

Ανοικτή επιστολή προς τον Διευθυντή Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας, κο Ιωάννη Κάππο για καταγραφή και απόδοση όλων των οργανικών και λειτουργικών κενών του κλάδου ΠΕ91.01, ΠΕ79.01, ΠΕ08 και κάλυψή τους από τους αντίστοιχους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς

Με την παρούσα επιστολή, σας γνωρίζουμε ότι ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων έγινε αποδέκτης πλήθους οργισμένων καταγγελιών για την αχαρακτήριστη στάση της Διεύθυνσής σας να ΜΗΝ αποδώσει προς το Υπουργείο τον πλήρη αριθμό των κενών του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, όπως και των Εικαστικών και της Μουσικής. Απέκρυψε κενά, αφήνοντας ακάλυπτες –και εκτός της στελέχωσής τους με μόνιμους διορισμούς– τουλάχιστον μία στις τρεις σχολικές μονάδες που υπάγονται στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Γ' Αθήνας.

Σύμφωνα με τη λογική σας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Περιστερίου, της Πετρούπολης, του Αιγάλεω, των Αγίων Αναργύρων, του Καματερού, του Ιλίου, της Αγίας Βαρβάρας και του Χαϊδαρίου ΔΕΝ δικαιούνται να διδάσκονται το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής από τον εξειδικευμένο εκπαιδευτικό. Σύμφωνα με τη λογική σας, ο μαθητικός πληθυσμός που υπάγεται στη Διεύθυνσή σας δεν έχει ίσα δικαιώματα με τους μαθητές και τις μαθήτριες ανά την επικράτεια, όπου το μάθημα διδάσκεται με συνέπεια και επιστημονική γνώση, χωρίς εκπτώσεις και άνωθεν παρεμβολές. Την ίδια αντιμετώπιση δείχνεται και για τα Εικαστικά και τη Μουσική.Οι διδακτικές ώρες των μαθημάτων ειδικοτήτων (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Πληροφορική, Γυμναστική) δεν είναι μια καλή ευκαιρία “να καλύψουμε την ύλη άλλων μαθημάτων”, αλλά αναγκαιότητα και μέγιστη συμβολή στην πολύπλευρη και ολοκληρωμένη μάθηση και διαπαιδαγώγηση, που το ίδιο το Σύνταγμα επιβάλλει και αναγνωρίζει, ως δικαίωμα όλων των παιδιών  της χώρας.

Γιατί άραγε, εν έτει 2024, οι νόμοι δεν γίνονται σεβαστοί; Τι απαντάτε στους γονείς, στους μαθητές και στις μαθήτριες των σχολικών μονάδων, που ανήκουν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας; Γιατί άραγε, είστε η μοναδική Διεύθυνση στην Ελληνική Επικράτεια που αποκρύπτει τα κενά των μαθημάτων ειδικοτήτων και με έμφαση στα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής, όπως στη Θεατρική Αγωγή, στα Εικαστικά και στη Μουσική;

Σας επισημαίνουμε πως με βάση το δεσμευτικό περιεχόμενο των υπ’ αριθμ. 1858, 1859, και 1860/2017 αποφάσεων του ΣτΕ, τα μαθήματα των ειδικοτήτων ανατίθενται ως κανόνας σε εκπαιδευτικούς αντίστοιχων ειδικοτήτων. Μόνο κατ’ εξαίρεση και εκτάκτως, μπορεί το εκάστοτε μάθημα ειδικότητας να γίνει ανάθεση σε δασκάλους εκπαιδευτικούς ΠΕ70. Τούτο μάλιστα υπό δύο αυστηρές ουσιαστικές προϋποθέσεις, όπως τις ορίζει το Συμβούλιο της Επικρατείας (αλλά και όπως τις έχει εισηγηθεί το ίδιο το ΙΕΠ):

α) δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός,

β) διαπιστώνεται με αιτιολογημένη έκθεση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος, που του ανατίθεται έκτακτα η διδασκαλία του μαθήματος, έχει επαρκή γνώση, η οποία δεν τεκμαίρεται αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές.

Γιατί, κύριε Κάππο, η εξαίρεση έγινε κανόνας και ο κανόνας εξαίρεση;

Γιατί η έκτακτη ανάθεση των μαθημάτων ειδικοτήτων (με έμφαση στη Θεατρική Αγωγή, τα Εικαστικά και τη Μουσική), έγινε η δική σας κανονικότητα;

Γιατί στερήσατε από τις σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας τη δυνατότητα να στελεχωθούν με μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό, φέτος, αλλά και το 2021 όταν έγιναν ξανά μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών;

Γιατί εισηγηθήκατε φέτος την ίδρυση μόνο 3 (τριών!) οργανικών θέσεων για εκπαιδευτικούς θεατρολόγους ΠΕ91.01, ενώ γνωρίζατε ότι άνω των 100 σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης σας δεν διαθέτουν μόνιμο εξειδικευμένο εκπαιδευτικό ΠΕ91;

Γιατί στους μουσικούς εισηγηθήκατε μόνο 1 (έναν) μόνιμο διορισμό για το 2024 και μόλις 14 αναπληρωτές/ριες για την  Α΄ φάση , όταν το 2023 έφτασαν τους 27;

Γνωρίζουν οι γονείς τις επιλογές σας αυτές και ποια είναι η αιτιολόγηση για τις πράξεις σας;

Γιατί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής, Εικαστικών, Μουσικής που διαμένουν στη Γ' Αθήνας και θα μπορούσαν κάλλιστα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα κοντινά τους σχολεία, αναγκάζονται να μετακομίσουν, είτε να μετακινούνται σε άλλες περιοχές και νομούς για να εργαστούν, μέσα σε συνθήκες που κόστος διαβίωσης όλο ακριβαίνει;

Είμαστε εκπαιδευτικοί, με αγάπη για τη μόρφωση και την επιστημονική γνώση, την οποία προσπαθούμε με κάθε μέσο να μεταλαμπαδεύσουμε στους μαθητές και στις μαθήτριές μας. Όπως θα κάναμε για τα δικά μας παιδιά. Και τα δικά μας παιδιά φοιτούν στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, το οποίο θέλουμε να υπηρετούμε με όλες μας τις δυνάμεις, τιμώντας την επιστήμη που αγαπάμε, που επιλέξαμε να σπουδάσουμε και την οποία εξελίσσουμε με διαρκείς επιμορφώσεις. Επιθυμούμε το καλύτερο, και μόνον, για την αυριανή γενιά. Δεν δεχόμαστε εκπτώσεις, δεν υποχωρούμε. Είναι άραγε οι στόχοι μας κοινοί;

Συνοψίζοντας, σας αναφέρουμε ότι με την παρούσα επιστολή:

Ζητούμε απάντηση σε καθένα από τα αγωνιώδη ερωτήματα που θέσαμε παραπάνω και τα οποία αφορούν μαθητές, μαθήτριες, γονείς και εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης σας.

Ζητούμε να μας παραθέσετε τις σχολικές μονάδες της περιοχής ευθύνης σας, που δεν καλύπτονται αυτή τη στιγμή με το εξειδικευμένο προσωπικό εκπαιδευτικών ΠΕ91.01, ΠΕ79.01, ΠΕ08 και να αιτιολογήσετε την έλλειψη αυτή.

Ζητούμε τις αιτιολογημένες κρίσεις, που αποδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί φέτος η διδασκαλία των μαθημάτων μας, έχουν την απαραίτητη ακαδημαϊκή επάρκεια.

Ζητούμε εν όψει των προσλήψεων αναπληρωτών της β' φάσης και δεδομένης της επικείμενης καταγραφής και καταχώρισης από τις υπηρεσίες σας των λειτουργικών κενών, να μας κοινοποιήσετε τον αριθμό των σχολικών μονάδων που θα καλύψετε με εξειδικευμένο προσωπικό ειδικότητας ΠΕ91.01, ΠΕ79.01, ΠΕ08 και ποιες θα αφήσετε ακάλυπτες.

Ζητούμε να μας ενημερώσετε σε ποιες άλλες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για τη θεραπεία μιας κατάστασης που εσείς οι ίδιοι δημιουργήσατε και η οποία αφορά σημαντικό αριθμό μελών της σχολικής κοινότητας.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι προχωρήσαμε στη δική μας χαρτογράφηση (επισυνάπτεται) κάλυψης των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης σας με το εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό ΠΕ91. Παρατηρούμε ότι τουλάχιστον μία στις 3 σχολικές μονάδες παραμένουν –αυτή τη στιγμή– ακάλυπτες. Θέτουμε στη δημοσιότητα τα στοιχεία αυτά, αιτούμενοι μια δια ζώσης συζήτηση και ενημέρωση εκ μέρους σας, ώστε με τη σειρά μας να απαντήσουμε στα εύλογα και αγωνιώδη ερωτήματα, όσο και στις καταγγελίες των μελών μας.

Με εκτίμηση, τα Διοικητικά Συμβούλια

Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ)

 Επιμελητηρίου  Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος(ΕΕΤΕ)

 Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μουσικής επιστήμης(ΠΑΣΕΜΕ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλούνται αυτά τα γνωστά δημητριακά βρώμης

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

makri
Μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μ. Μακρή για την 11η Πανελλήνια & Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Ως αρμόδια Υφυπουργός και για το σχολικό αθλητισμό, θεωρώ εξαιρετικά σημαντική τη σπουδαία αθλητική πρωτοβουλία που ενθαρρύνει το Υπουργείο Παιδείας,...
Μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μ. Μακρή για την 11η Πανελλήνια & Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
pierrakakis
Μήνυμα του υπουργού Παιδείας για την 11η Πανελλήνια & Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Ο σχολικός αθλητισμός είναι μια πανανθρώπινη γλώσσα, που μας μαθαίνει να φροντίζουμε για το σώμα, το πνεύμα και τους γύρω μας.
Μήνυμα του υπουργού Παιδείας για την 11η Πανελλήνια & Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού