sxoleio
Όταν οι νόμοι (δεν) εφαρμόζονται με στόχο την «εξοικονόμηση» εκπαιδευτικού προσωπικού - Ο «εξορθολογισμός» οδηγεί σε παραλογισμούς

Χτες δημοσιεύσαμε στο alfavita.gr την περίπτωση 13 μαθητών σχολείου που διάλεξαν να διδαχθούν Γερμανικά, αλλά μετά το πρώτο μάθημα, στο οποίο ζωγράφισαν γερμανικές σημαίες, έμαθαν τις πρώτες λέξεις και έγραψαν τα υλικά που θα χρειαστούν για όλη τη χρονιά, ενημερώθηκαν ότι ...το Τμήμα καταργείται και θα διδαχθούν υποχρεωτικά Γαλλικά.

Σημειώσαμε μάλιστα ότι είναι μια απολύτως ενδεικτική περίπτωση, δεν είναι όμως η μόνη περίπτωση μαθητών που ζητάνε να μάθουν μια γλώσσα αλλά καταλήγουν να διδάσκονται μια άλλη. Δυστυχώς,  συμβαίνει και το αντίθετο: Να ζητούν Γαλλικά, να τα έχουν διδαχθεί στο Δημοτικό, αλλά να τους εξαναγκάζουν να διδαχθούν Γερμανικά στο Γυμνάσιο!

Πράγματι, σε αρκετά σχολεία οι μαθητές επιλέγουν να διδαχθούν μια 2η ξένη γλώσσα, αλλά -λόγω και των συγχωνεύσεων- αναγκάζονται να διδαχθούν μια άλλη που δεν ζήτησαν, όποια ...υπάρχει εύκαιρος καθηγητής και τμήμα... 

Ειναι τραγικό: Ακόμα και σε περιπτώσεις μαθητών που σε όλο το Δημοτικό διδάσκονταν μια γλώσσα, εν προκειμένω τα Γαλλικά, αναγκάζονται στο Γυμνάσιο να μάθουν μια άλλη γλώσσα (Γερμανικά) ελλείψει διαθέσιμου εκπαιδευτικού Γαλλικής κλ. ΠΕ05!

Οι καθηγητές των Γαλλικών τα εξηγούν όλα παρακάτω σε ανοικτή τους επιστολή. Εμεις έχουμε μια απορία:

Αυτό εννοείτε «εξορθολογισμό» κ.Πιερρακάκη;

Ολη η ανοικτή επιστολή του του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Π.Ε. Ελλάδας

Με αφορμή την περίπτωση του Γυμνασίου Μώλου Φθιώτιδος επανερχόμαστε στο θέμα των Υ.Α. που καθορίζουν τη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στο εν λόγω σχολείο φοιτούν στην Α΄ Τάξη τη φετινή σχολική χρονιά 24 μαθητές και μαθήτριες που στο Δημοτικό είχαν διδαχθεί τη γαλλική γλώσσα. Ο Διευθυντής του σχολείου ενημέρωσε μαθητές και γονείς ότι στο Γυμνάσιο δεν θα διδαχθούν τη Γαλλική, γλώσσα που διδάχθηκαν στο Δημοτικό, αλλά τη Γερμανική, ελλείψει διαθέσιμου εκπαιδευτικού Γαλλικής κλ. ΠΕ05. Σε επικοινωνία της Γ.Γ. του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής ΠΕ Ελλάδας -APF FU de Grèce- με την υπεύθυνη της Δ.Δ.Ε. Φθιώτιδας σχετικά με το θέμα η απάντησή της ήταν: «Δεν πρόκειται να τοποθετηθεί εκπαιδευτικός ΠΕ05. Ό,τι και να κάνετε την 1η Οκτωβρίου θα κάνουν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει εκπαιδευτικός σύμφωνα με το νόμο.» .

Για τη σχετική διάταξη της Υ.Α. 53476/ΓΔ4/04-04-2017 Y.A. (Β΄ 1171) με θέμα:

«Επιλογή δεύτερης Ξένης Γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων» για το Γυμνάσιο έχουμε επανειλημμένα ζητήσει την κατάργηση της παρ. 5 που ορίζει ότι «Αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του/της εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης τότε οι μαθητές/τριες διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.». Δυστυχώς, λόγω του μικρού αριθμού προσλήψεων αναπληρωτών Γαλλικής κλ.ΠΕ05 που σε μεγάλο ποσοστό ήταν προσλήψεις Αναπληρωτών Μειωμένου Ωραρίου, τα κενά παραμένουν και Διευθυντές Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, προχωρούν, με τον εξαναγκασμό των μικρών μαθητών/τριών να παρακολουθήσουν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός, σε ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος ελεύθερης επιλογής της 2ης Ξένης Γλώσσας και, κατά συνέπεια, της διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας.

Γνωρίζουν πολύ καλά οι αρμόδιοι στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ότι, ακόμη και μετά από αυτή την αδικαιολόγητη και αντιπαιδαγωγική «διευθέτηση», όχι μόνο τα κενά θα εξακολουθούν να υφίστανται σε πολλές περιοχές της χώρας, αλλά, επιπλέον, οι επιπτώσεις για μαθητές/τριες θα είναι δυσμενέστατες ψυχοσυναισθηματικά, παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά.

Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς αναρωτούνται με οργή:

  • Για ποιον λόγο εφαρμόζονται επιλεκτικά οι διατάξεις των Υ.Α. και μάλιστα μόνο αυτές που εξυπηρετούν την προσπάθεια του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να«εξοικονομήσει» εκπαιδευτικό προσωπικό;

  • Γιατί έχει ήδη επιλεγεί η μη εφαρμογή της παρ. 1 της παραπάνω Υ.Α. «Η επιλογή της δεύτερης ξένης Γλώσσας που γίνεται στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού ισχύει έως και την Γ΄ τάξη του Γυμνασίου»;

  • Για ποιον λόγο το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. θυσιάζει την παροχή ποιοτικής ξενόγλωσσης δημόσιας εκπαίδευσης στο βωμό της «εξοικονόμησης» προσωπικού, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις επιλογές και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών;

  • Πώς, αλήθεια, με αυτές τις «ρυθμίσεις» καθίσταται εφικτή η εφαρμογή των Προγραμμάτων Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες;

  • Ποια ενημέρωση έχουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και διαβεβαιώνουν ότι δεν θα τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί Γαλλικής;

Επειδή η προβληματική φετινή κατάσταση έρχεται να προστεθεί στις παρόμοιες περσινές «διευθετήσεις» και δεδομένου ότι ήδη υπάρχουν κενά και ανάγκες σε εκπαιδευτικούς Γαλλικής κλ. ΠΕ05, καλούμε την ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. Α.:

  • να παρέμβει άμεσα με σκοπό την αποτροπή κάθε παρόμοιας «διευθέτησης» εις βάρος του μαθητικού πληθυσμού της χώρας και βέβαια την πρόληψη περαιτέρω φαινομένων καταστρατήγησης δικαιωμάτων στην εργασία και στην παιδεία,

  • να ανακαλέσει την παρ. 5 της παραπάνω Υ.Α.,

  • να προχωρήσει άμεσα, κατά τη 2η φάση πρόσληψης αναπληρωτών που αναμένεται στις αρχές του Οκτωβρίου, στην κάλυψη όλων των κενών Γαλλικής.

Σας ενημερώνουμε ότι, σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλογικούς και συνδικαλιστικούς φορείς, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, θα λάβουμε κάθε εκπαιδευτικό, ακόμη και νομικό μέτρο, για την προάσπιση της διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες που την έχουν επιλέξει.

Τέλος, καλούμε τους αιρετούς εκπροσώπους των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ να μην προσυπογράψουν καμία τέτοια ρύθμιση καταγγέλλοντας κάθε σχετική προσπάθεια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλούνται αυτά τα γνωστά δημητριακά βρώμης

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδί παίζει με παιχνίδια
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
Ο αγώνας των γονιών αφότου ο γιος τους διαγνώστηκε με νευρολογική αναπτυξιακή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού.
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
εκπαιδευτικος ΑΜΕΑ
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η μονάδα (αφού το σχολείο τους κρίθηκε -και ήταν- ακατάλληλο και επικίνδυνο) που θα φιλοξενούσε τα παιδιά τους...
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
depy
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης
Η ακριβής διάγνωση συχνά εξαρτάται από την κατανόηση του ασθενή και την αξιολόγηση 10 συμπτωμάτων τα οποία συνήθως οδηγούν σε λανθασμένη διάγνωση της...
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης