Ζέττα Μακρή
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν το  το ΥΠΑΙΘΑ με εγκύκλιό του προσδιόρισε ότι οι ευνοϊκές διατάξεις του νόμου αφορούν μόνο (!) τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται μετά τη δημοσίευση του νόμου, ήτοι μετά τις 30/07/2024 και όσους εκπαιδευτικούς διανύουν το δεύτερο έτος διορισμού

Προς επίλυση βαίνει, σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή, το πρόβλημα που προέκυψε με τις αποσπάσεις και μεταθέσεις εκπαιδευτικών ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (γονείς παιδιών με αναπηρία ή που χρήζουν ειδικής θεραπευτικής αγωγής, ή που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους αντίστοιχα προβλήματα).

Ως νεοδιόριστοι, οι εκπαιδευτικοί ειδικών κατηγοριών δικαιούνταν απόσπαση κατ’ εξαίρεση. Με το αρ.17 παρ.5 του ν.5128/2024 ο χρόνος απόσπασης των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες λογίζεται πλέον ως χρόνος υπηρέτησης της οργανικής και υπολογίζεται για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης.

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν το  το ΥΠΑΙΘΑ με την υπ. αριθμ. 94121/Ε2/21-08-2024 εγκύκλιό του προσδιόρισε ότι οι ευνοϊκές διατάξεις του νόμου αφορούν μόνο (!) τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται μετά τη δημοσίευση του νόμου, ήτοι μετά τις 30/07/2024 και όσους εκπαιδευτικούς διανύουν το δεύτερο έτος διορισμού τους κατά το διδακτικό έτος 2024-2025, αποκλείοντας έτσι νεοδιόριστους των προηγούμενων ετών να είναι καταδικασμένοι να παίρνουν αποσπάσεις για πάντα με όλες τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτό στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή. 

«Ένα τέτοιο καθεστώς ομηρείας κατά το  οποίο αντιμετωπίζονται ανόμοια όμοιες περιπτώσεις, δημιουργεί εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων και έρχεται σε σύγκρουση με όλη την λογική του εν λόγω νομοθετήματος, η οποία καταγράφεται στην αιτιολογική έκθεσή του», ανέφερε σχετικά η ΟΛΜΕ ζητώντας την κατάργηση της εγκυκλίου αυτής.

Ερώτηση στη Βουλή

Για το θέμα αυτό λοιπόν, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή ο βουλευτής της «Νίκης» κ. Σπ.Τσιρώνης, σημειώνοντας ότι «η εγκύκλιος δεν μπορεί να προβαίνει σε ερμηνεία αντίθετη στο νόμο και προφανώς, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη σαφή βούληση του νομοθέτη που είναι να ισχύει για το σύνολο των εκπαιδευτικών που αφορά, όπως συνάγεται και από την αιτιολογική έκθεση του νόμου. Τέλος, η ως άνω εγκύκλιος παραβιάζει κατάφωρα τη συνταγματική αρχή της ισότητας που καθιερώνει το άρθρο 4 του Συντάγματος και επιβάλλει στο κράτος ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες, οπότε ερωτάσθε αν προτίθεσθε να προβείτε στην άμεση ανάκληση της αντίθεσης στο νόμο εγκυκλίου του Γενικού Γραμματέα; »
Απαντώντας η κ.Μακρή, παραδέχτηκε ότι «υπάρχουν κάποιες αστοχίες» και αποκάλυψε ότι με πρωτοβουλία Πιερρακάκη ετοιμάζεται εισήγηση για να αντιμετωπίσουν το θέμα αυτό και μετά την εισήγηση που θα λάβει και σε συνεννόηση βεβαίως με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, θα λυθεί με σχετική απόφαση. 

Η πλήρης απάντηση της Ζ.Μακρή στη Βουλή

Θα πω δι’ ολίγων πως ήταν και πως είναι το θεσμικό πλαίσιο. Το 2019 με το ν. 4589 προβλέφθηκε οι νεοδιόριστοι να υποχρεούνται να μένουν δύο χρόνια, να υπηρετούν δηλαδή την οργανική τους θέση στο μέρος στο οποίο διορίστηκαν και ειδικά της Ειδικής Αγωγής πλέον των δύο ετών, να μην μπορούν για μια πενταετία να πάνε στη Γενική Αγωγή. Δεν επιτρεπόταν, λοιπόν, τότε καμία απόσπαση και καμία μετάθεση. 

Το 2020 προβλέφθηκε η δυνατότητα απόσπασης για νεοδιόριστους που είναι στις ειδικές κατηγορίες, που έχουν τα ποσοστά αναπηρίας, τα αναφέρατε και εσείς στην ερώτηση, να μην κουράζομαι να τα επαναλαμβάνω. Υπήρχε δυνατότητα απόσπασης ή μετάθεσης, αλλά η υποχρέωση να υπηρετήσουν πραγματικά την οργανική τους θέση παρέμεινε. 

Τώρα, τον Ιούλιο του 2024 προβλέφθηκε να υπάρχουν αυτές οι αποσπάσεις και να θεωρούνται πλασματικά ότι οι νεοδιόριστοι έχουν υπηρετήσει την οργανική τους θέση και νομίζω ότι αυτό είναι σωστό και δίκαιο. 

Θέλω να σας πω ότι όπως έχετε διατυπώσει την επίκαιρη ερώτηση νομικά και με βάση τα ισχύοντα, υπάρχουν και κάποιες αστοχίες τις οποίες δεν θα τις επαναλάβω εδώ γιατί θεωρώ ότι αποδυναμώνει το αίτημά σας και το ερώτημά σας. Θα σας πω, όμως, κύριε συνάδελφε επειδή το ερώτημα είναι εύλογο, επειδή υπάρχουν πολλοί παράγοντες, ότι ο Υπουργός έχει δώσει οδηγία και εντολή στις υπηρεσίες να συντάξουν σχετική εισήγηση για να αντιμετωπίσουν το θέμα αυτό και μετά την εισήγηση που θα λάβει και σε συνεννόηση βεβαίως με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, θα λυθεί με σχετική απόφαση. 

Δεν είμαστε αυτή τη στιγμή σε θέση να πούμε κάτι περισσότερο, αλλά κρατήστε αυτό, το λέω δημόσια σε Κοινοβουλευτικό Έλεγχο, σε εσάς -και εννοείται ότι αυτό είναι κάτι που είναι και ανακοινώσιμο, προφανώς- ότι επεξεργάζεται το Υπουργείο το θέμα αυτό και περιμένει ο Υπουργός τις σχετικές εισηγήσεις.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλούνται αυτά τα γνωστά δημητριακά βρώμης

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

stratos
ΔΟΕ: Αίτημα για πλήρη μισθολογική και ασφαλιστική αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας των εκπαιδευτικών
ΔΟΕ: Η αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας αποτελεί πλέον αναγκαιότητα για κάθε υπάλληλο, προκειμένου να συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης...
ΔΟΕ: Αίτημα για πλήρη μισθολογική και ασφαλιστική αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας των εκπαιδευτικών
ypaith2
Πίνακας δεκτών και μη δεκτών υποψηφίων Ιεροσπουδαστών για τη Σχολή Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.) Κρήτης
Δείτε τον πίνακα
Πίνακας δεκτών και μη δεκτών υποψηφίων Ιεροσπουδαστών για τη Σχολή Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.) Κρήτης
σχολεία
Έφτασε τέλος Σεπτέμβρη και τα προβλήματα στα σχολεία δεν έχουν λυθεί - Μεγάλες οι ελλείψεις
Έλλειψη Εκπαιδευτικού προσωπικού και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης
Έφτασε τέλος Σεπτέμβρη και τα προβλήματα στα σχολεία δεν έχουν λυθεί - Μεγάλες οι ελλείψεις