epal
«H κανονικότητα του “εξορθολογισμού δαπανών” και “πάμε κι όπου βγει” δείχνει τα δόντια της», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης

Για κατάσταση που πάει «από το κακό στο χειρότερο», κάνουν λόγο οι εκπαιδευτικοί της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, τονίζοντας πως «η κανονικότητα του “εξορθολογισμού δαπανών” και “πάμε κι όπου βγει” δείχνει τα δόντια της».

Όπως επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους, τα κενά σε εκπαιδευτικούς συνεχίζουν να υπάρχουν την ίδια στιγμή που το υπουργείο κάνει πως δεν τα βλέπει και κάποια στελέχη της διοίκησης συνιστούν υπομονή ελπίζοντας στην επόμενη φάση των αναπληρωτών και παράλληλα προσδοκώντας σε κινήσεις  γονέων και μαθητών να μετεγγραφούν σε άλλα σχολεία ή να εγκαταλείψουν τις τάξεις τους.

«Τελειώνει ο Σεπτέμβρης και στα περισσότερα ΕΠΑΛ δεν έφτασαν ακόμη τα βιβλία ειδικοτήτων. Μεταξύ αυτών είναι και βιβλία σε μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά ή έχουν τράπεζα θεμάτων. Είναι ένα χρόνιο πρόβλημα που στην αρχή της σχολικής χρονιάς αντιμετωπίζονταν  με φωτοτυπίες αλλά σήμερα αυτό δεν είναι εφικτό λόγω της οικονομικής ασφυξίας των σχολείων. Η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό βιβλίο μπορεί να ακουστεί μόνο ως αστείο για τους μαθητές των ΕΠΑΛ αφού οι περισσότεροι δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή.», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά

Ο πρώτος μήνας της σχολικής χρονιάς πλησιάζει στο τέλος του και η κανονικότητα του “εξορθολογισμού δαπανών” και “πάμε κι όπου βγει” δείχνει τα δόντια της.

Τα κενά σε εκπαιδευτικούς συνεχίζουν να υπάρχουν την ίδια στιγμή που το υπουργείο κάνει πως δεν τα βλέπει και κάποια στελέχη της διοίκησης συνιστούν υπομονή ελπίζοντας στην επόμενη φάση των αναπληρωτών και παράλληλα προσδοκώντας σε κινήσεις  γονέων και μαθητών να μετεγγραφούν σε άλλα σχολεία ή να εγκαταλείψουν τις τάξεις τους.

Στα ΕΠΑΛ δεν έχουν εγκριθεί τμήματα ειδικοτήτων.

Ενδεικτικά: 

•    Στο 8ο ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκαν οι παρακάτω ειδικότητες:
     Βοηθού Οδοντοτεχνίτη Γ’ τάξης του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας με 7 εγγραφές,                      
     Τεχνικού Η/Υ και Δικτύων Η/Υ Γ’ τάξης του Τομέα Πληροφορικής με 5 ηλεκτρονικές  
     εγγραφές στην Α΄ φάση και 10 «εκπρόθεσμες» αιτήσεις γονιών που ζητούν σήμερα την  
     έγκριση λειτουργίας της παραπάνω ειδικότητας καθώς, όπως λένε, τα παιδιά τους εξ αρχής 
     γράφτηκαν στο 8ο ΕΠΑΛ για αυτή την ειδικότητα.  
•    Στο 6ο εσπερινό ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκε η Β΄ τάξη του Τομέα Πληροφορικής με 8 μαθητές και στη Γ΄ τμήμα του Τομέα Πληροφορικής  «Δικτύων» με 9 μαθητές. Καταργούν δηλ. ολόκληρο τομέα στο Εσπερινό και συνολικά στον Ευκλείδη πλήττουν τον τομέα Πληροφορικής με τη μη έγκριση τμημάτων σε πρωινά και εσπερινά σχολεία.

•    Στο ΕΠΑΛ Αγ. Αθανασίου δεν εγκρίθηκε στη Γ΄ τάξη το τμήμα Νοσηλευτικής με 8 μαθητές (5 ηλεκτρονικές εγγραφές και άλλες 3 χειρόγραφες) καθώς και το τμήμα Ηλεκτρονικών στη Γ΄ τάξη με 9 μαθητές. Χωρίς οι μαθητές αυτοί να μπορούν να έχουν διέξοδο ούτε στα ΕΠΑΛ των γειτονικών Δήμων ακόμη και αν τα κατάφερναν παίρνοντας δύο ή και τρεις συγκοινωνίες για να φτάσουν.
Στο ΕΠΑΛ  Σίνδου εξακολουθούν να υπάρχουν τα εξής κενά: Αγγλικών 15 ώρες, Ηλεκτρονικού 13 ώρες, Νοσηλευτικής 21 ώρες, Οικονομολόγου  8 ώρες,  Γαλλικών 2 ώρες. 

Στο 14ο εσπερινό ΕΠΑΛ  το ωρολόγιο πρόγραμμα συνεχίζεται με 4ωρα και με πολλά κενά (π.χ. τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών) ενώ όπου το πρόγραμμα εμφανίζεται με 6ωρα-7ωρα (π.χ. 6ο ΕΠΑΛ, 15ο ΕΠΑΛ) αυτό επιτυγχάνεται με εργαστηριακά μαθήματα σε τμήματα άνω των 13 μαθητών, χωρίς δεύτερο εκπαιδευτικό όπως προβλέπεται από το νόμο. Ειδικά στο 15ο ΕΠΑΛ λείπουν 3 μηχανολόγοι, 1 ηλεκτρολόγος και 1 ηλεκτρονικός, ενώ δεν έχει αναπληρωθεί εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής.

Τελειώνει ο Σεπτέμβρης και στα περισσότερα ΕΠΑΛ δεν έφτασαν ακόμη τα βιβλία ειδικοτήτων. Μεταξύ αυτών είναι και βιβλία σε μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά ή έχουν τράπεζα θεμάτων. Είναι ένα χρόνιο πρόβλημα που στην αρχή της σχολικής χρονιάς αντιμετωπίζονταν  με φωτοτυπίες αλλά σήμερα αυτό δεν είναι εφικτό λόγω της οικονομικής ασφυξίας των σχολείων. Η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό βιβλίο μπορεί να ακουστεί μόνο ως αστείο για τους μαθητές των ΕΠΑΛ αφού οι περισσότεροι δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Σοβαρότατο πρόβλημα αποτελεί και το περιεχόμενο των βιβλίων που είναι εδώ και χρόνια προβληματικό, καθώς άλλα τμήματα του περιεχομένου των βιβλίων έχουν ξεπεραστεί, κάποια έχουν καταργηθεί και αρκετά είναι λανθασμένα. Εξακολουθούν όμως να διδάσκονται ελέω πανελλαδικών και τράπεζας θεμάτων!

Παράλληλα, δρομολογείται η εφαρμογή του νόμου για την τεχνική εκπαίδευση (5082/24) που την ιδιωτικοποιεί, την υποβαθμίζει σε κατάρτιση, ενώ φέρνει συγχωνεύσεις και κλεισίματα ΕΠΑΛ.

Όσον αφορά στις υποδομές, από τα ΕΠΑΛ που βρίσκονται στην ευθύνη της Α΄ ΕΛΜΕ τα περισσότερα είναι κτίρια γερασμένα, λειτουργούσαν ως τεχνικές σχολές πριν η τεχνική εκπαίδευση γίνει δημόσια. Στη δε ύπαιθρο μόνο ένα από τα 4 ΕΠΑΛ έχει τις προδιαγραφές ΕΠΑΛ.

Μαθητές στοιβάζονται σε “νόμιμα” και αντιπαιδαγωγικά τμήματα των 25-29 ψυχών με επακόλουθα αρνητικά στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Εξαιτίας του συνωστισμού των μαθητών στις τάξεις προκύπτει θέμα ασφάλειας στις υπάρχουσες κτηριακές και εργαστηριακές υποδομές.  Στο 15ο ΕΠΑΛ ενώ έχει διατυπωθεί αίτημα από τη διεύθυνση του σχολείου προς την ΠΔΕ  για έγκριση δημιουργίας ενός ακόμη τμήματος στην Α και στη Β τάξη, καμία απάντηση δεν έχει δοθεί.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, κανένα πρόβλημα κάτω από το χαλί. Να βάλουμε τέρμα στη δημιουργία αρνητικών προηγούμενων.

-    Καμία ανοχή στην κανονικότητα που δεν αντιστοιχεί στις σύγχρονες απαιτήσεις για παροχή δημόσιας και δωρεάν ολοκληρωμένης μόρφωσης.

-    20 μαθητές ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, 10 στα εργαστήρια.

-    Καλούμε τους συναδέλφους να πλαισιώσουν τις κινητοποιήσεις της ΕΛΜΕ. Όπως έδειξαν οι συντονισμένες κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών που ανάγκασαν τη διοίκηση να προβεί σε έγκριση των ολιγομελών σε ΓΕΛ της περιοχής μας και αλλού, καμία κατάσταση δεν πρέπει να θεωρείται τετελεσμένη.

-    Οι σύλλογοι διδασκόντων να εμπλουτίσουν τις συγκεκριμένες διεκδικήσεις καταγράφοντας συγχωνεύσεις, κενά και ελλείψεις σε συντονισμό με την ΕΛΜΕ.

-    Οι διευθυντές να κλείσουν τα αυτιά σε απειλές και παραινέσεις που υποβαθμίζουν παραπέρα την αποτελεσματικότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θίγουν τα δικαιώματα των συναδέλφων (υπερωρίες κλπ). 

-    Τώρα να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις και διορισμοί.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kopela- vivlio
Πολύγλωσσοι... Λαρισαίοι - Ποιες γλώσσες κερδίζουν την προτίμησή τους
Οι Λαρισαίοι το… έριξαν στις “περίεργες” ξένες γλώσσες - Γλώσσες όπως τα αλβανικά και τα αραβικά, έχουν ενταχθεί τα τελευταία τρία χρόνια στη...
Πολύγλωσσοι... Λαρισαίοι - Ποιες γλώσσες κερδίζουν την προτίμησή τους
xylodarmos
Ανησυχητικά καλέσματα στο TikTok: Δίνουν διευθύνσεις και καλούν σε «λιντσάρισμα» για τον ξυλοδαρμό της 14χρονης στη Γλυφάδα
Διαδικτυακό «κυνήγι» για τον εντοπισμό όλων των παιδιών που ενεπλάκησαν στον άγριο ξυλοδαρμό της 14χρονης - Γράφουν την υποτιθέμενη διεύθυνση...
Ανησυχητικά καλέσματα στο TikTok: Δίνουν διευθύνσεις και καλούν σε «λιντσάρισμα» για τον ξυλοδαρμό της 14χρονης στη Γλυφάδα