Επιστολή αποστέλλει ο Διευθυντής Γυμνασίου της Θεσσαλονίκης, Αλέξανδρος Νικολαΐδης, αναφορικά με το περιστατικό παρενόχλησης μαθητή από συμμαθητές του στις τουαλέτες του σχολείου.
Στην επιστολή του αναφέρει πως δεν έγινε εγκλωβισμός μαθητή στην τουαλέτα. «Ο μαθητής πήγε μόνος του, αφότου είχε χτυπήσει το κουδούνι για την έναρξη της 3ης διδακτικής ώρας, και ένας άλλος συμμαθητής του κράτησε απ’ έξω την πόρτα για περίπου ένα λεπτό και τον εμπόδισε να βγει. Ένας τρίτος μαθητής ήταν στον διάδρομο των τουαλετών και έβγαλε με το κινητό του τηλέφωνο μια φωτογραφία η οποία απεικόνιζε τον μαθητή που κρατούσε την πόρτα. Συνεπώς δεν υπήρξε ούτε βίντεο ούτε φωτογραφία του μαθητή που ήταν μέσα στην τουαλέτα. Στον έλεγχο που έκανα στο κινητό τηλέφωνο βρήκα μόνο τη φωτογραφία αυτή. Εξάλλου, από τη στιγμή που το θέμα έφτασε στη δικαιοσύνη και κατασχέθηκαν τα κινητά τηλέφωνα των μαθητών, σύντομα οι εμπειρογνώμονες θα επαληθεύσουν την ύπαρξη ή μη βίντεο ή άλλων φωτογραφιών»
Όπως αναφέρει ο Διευθυντής, κανένα μέσο δεν ζήτησε επίσημη ενημέρωση του για το τι πραγματικά συνέβη. «Μόνο κατά τη στιγμή που τους ζητούσα να αποχωρήσουν, μου ζήτησαν να κάνω δηλώσεις με παρατεταμένα μικρόφωνα και κάμερες, κάτι το οποίο αρνήθηκα, διότι ήμουν σίγουρος ότι θα δημιουργούσα συνθήκες αντιπαράθεσης με τους γονείς που όπως προανέφερα βρίσκονταν εκεί», αναφέρει.
Υπενθυμίζεται, πως η καταγγελία στην αστυνομία αναφέρει ότι τρεις 14χρονοι εγκλώβισαν τον ανήλικο στις τουαλέτες και τον απείλησαν.
Μάλιστα, ένας από τους τρεις φέρεται να βιντεοσκοπούσε όσα συνέβαιναν, με το κινητό του τηλέφωνο.
Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, τα κινητά των τριών 14χρονων κατασχέθηκαν και θα ερευνηθούν από την Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος.
Οι τρεις νεαροί έχουν συλληφθεί και θα οδηγηθούν στις εισαγγελικές αρχές. Κατηγορούνται για τα κατά περίπτωση αδικήματα της Παράνομης κατακράτησης κατά συναυτουργία, απειλής κατά συναυτουργία, παραβίαση του απορρήτου της τηλεφωνικής επικοινωνίας και της προφορικής συνομιλίας.
Η ανακοίνωση της αστυνομίας
Στο πλαίσιο διερεύνησης καταγγελίας, αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Τούμπας – Τριανδρίας συνέλαβαν τρείς νεαρούς για τα κατά περίπτωση αδικήματα της Παράνομης κατακράτησης κατά συναυτουργία, Απειλής κατά συναυτουργία, Παραβίασης του απορρήτου της τηλεφωνικής Επικοινωνίας & της προφορικής συνομιλίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, πρωινές ώρες της (25-09-2024), εντός τουαλέτας σχολείου όπου φοιτούν, οι τρεις νεαροί εγκλώβισαν από κοινού τον παθόντα συμμαθητή τους στερώντας του την ελευθερία και απειλώντας τον, ενώ ένας απ’ αυτούς, με τη συνδρομή και των υπολοίπων, κατέγραψε την πράξη τους με κινητό τηλέφωνο.
Κατασχέθηκαν τα τρία κινητά τηλέφωνα των δραστών, τα οποία θα ερευνηθούν από την Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος.
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.
Αναλυτικά
Αξιότιμες Κυρίες, Αξιότιμοι Κύριοι,
Ως Διευθυντής του σχολείου της Θεσσαλονίκης στο οποίο, σύμφωνα με τα δελτία ειδήσεων πολλών τηλεοπτικών σταθμών, έγινε σοβαρό περιστατικό παρενόχλησης μαθητή από συμμαθητές του την Τετάρτη 25.9.2024, επιθυμώ, προς αποκατάσταση της αλήθειας, να σας αναφέρω τα εξής:
1. Δεν έγινε εγκλωβισμός μαθητή στην τουαλέτα. Ο μαθητής πήγε μόνος του, αφότου είχε χτυπήσει το κουδούνι για την έναρξη της 3ης διδακτικής ώρας, και ένας άλλος συμμαθητής του κράτησε απ’ έξω την πόρτα για περίπου ένα λεπτό και τον εμπόδισε να βγει.
2. Ένας τρίτος μαθητής ήταν στον διάδρομο των τουαλετών και έβγαλε με το κινητό του τηλέφωνο μια φωτογραφία η οποία απεικόνιζε τον μαθητή που κρατούσε την πόρτα. Συνεπώς δεν υπήρξε ούτε βίντεο ούτε φωτογραφία του μαθητή που ήταν μέσα στην τουαλέτα. Στον έλεγχο που έκανα στο κινητό τηλέφωνο βρήκα μόνο τη φωτογραφία αυτή. Εξάλλου, από τη στιγμή που το θέμα έφτασε στη δικαιοσύνη και κατασχέθηκαν τα κινητά τηλέφωνα των μαθητών, σύντομα οι εμπειρογνώμονες θα επαληθεύσουν την ύπαρξη ή μη βίντεο ή άλλων φωτογραφιών.
3. Ο τρίτος κατηγορούμενος μαθητής (αποκαλούμενος δεκαπεντάχρονος) ουδεμία σχέση έχει με το γεγονός και βρισκόταν κανονικά στο μάθημά του. Απλώς είναι αδελφός του μαθητή που έβγαλε τη φωτογραφία και ο πατέρας που υπέβαλε τη μήνυση προφανώς ενστερνίζεται την αρχή της ….οικογενειακής ευθύνης.
4. Το όλο επεισόδιο διήρκησε το πολύ δυο – τρία λεπτά. Απόδειξη αυτού είναι ότι οι δύο μαθητές που το προκάλεσαν, έγιναν δεκτοί στην αίθουσα από τον εκπαιδευτικό που είχε μάθημα. Ο τρίτος μαθητής, αδελφός όπως προανέφερα αυτού που έβγαλε τη φωτογραφία, ήταν στην αίθουσα από την αρχή της ώρας.
5. Ο μαθητής που ήταν μέσα στην τουαλέτα, δεν κατήγγειλε σε κανέναν (διευθυντή, υποδιευθυντές), που εκείνη την ώρα ήμασταν στα γραφεία μας, κανένα γεγονός παρενόχλησης γιατί προφανώς το θεώρησε άνευ σημασίας. Προσωπικά ενημερώθηκα για το γεγονός όταν τον είδα στον διάδρομο και τον ρώτησα γιατί είναι έξω. Μου περιέγραψε το γεγονός και διαμαρτυρήθηκε μόνο γιατί η καθηγήτρια δεν του επέτρεψε να μπει στην αίθουσα, παρότι είχε καθυστερήσει μόνο λίγα λεπτά.
6. Μόλις ενημερώθηκα για το γεγονός, κάλεσα στο γραφείο μου τους δύο εμπλεκόμενους μαθητές, ζήτησα το τηλέφωνο και είδα τη φωτογραφία, ζήτησα τη διαγραφή της και τους επέβαλα τα κατάλληλα, κατά τη γνώμη μου, παιδαγωγικά μέτρα τα οποία δέχθηκαν αδιαμαρτύρητα.
7. Την επόμενη μέρα, Πέμπτη 26.9.2024, ήρθε στο γραφείο μου ο πατέρας του μαθητή που ήταν στην τουαλέτα και μου είπε ότι θα ζητήσει μετεγγραφή του γιου του. Μάλιστα μου ανέφερε και το σχολείο στο οποίο θέλει να μετεγγραφεί. Του δήλωσα ότι αυτό είναι δικαίωμά του και, αν το αποφασίσει οριστικά, να με ενημερώσει για να δρομολογηθούν οι σχετικές διαδικασίες. Τις επόμενες ημέρες στις συνεχείς εμφανίσεις του στην τηλεόραση δηλώνει ότι εγώ του είπα να πάει το παιδί του σε άλλο σχολείο.
8. Στην ίδια συζήτηση της Πέμπτης 26.9.2024, ο πατέρας του μαθητή με ενημέρωσε ότι κατέθεσε μήνυση για το γεγονός, κατά τριών συμμαθητών του γιου του. Στις 9.30 περίπου ήρθαν δύο αστυνομικοί με πολιτικά και προσήγαγαν στο πλαίσιο του αυτοφώρου, τους τρεις μαθητές τους οποίους συνόδευσα και εγώ, παρότι δεν μου ζητήθηκε, στο αστυνομικό τμήμα.
9. Τα ανωτέρω περιέγραψα αναλυτικά σε αναφορά που κατέθεσα στην προϊσταμένη αρχή του σχολείου καθώς και κατέθεσα ενόρκως στο Αστυνομικό Τμήμα.
10. Κατά την έξοδο από τον χώρο του σχολείου των τριών μαθητών, των αστυνομικών και εμού, η μητέρα του μαθητή που ήταν στην τουαλέτα, η οποία βρισκόταν εκεί, τραβούσε βίντεο. Με παρέμβαση των αστυνομικών και δική μου, το βίντεο διαγράφηκε.
11. Την Παρασκευή, γύρω στις 10.00 π.μ. ήρθαν έξω από το σχολείο τηλεοπτικά συνεργεία και δημοσιογράφοι για να διερευνήσουν, όπως είπαν, το επεισόδιο. Με δεδομένο ότι όλοι οι μαθητές βρίσκονταν στην αυλή, λόγω της ημέρας σχολικού αθλητισμού που ορίστηκε από το Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις 27.9.2024, ζήτησα από τα συνεργεία να αποχωρήσουν. Παρά τις εκκλήσεις μου συνέχισαν να τραβούν ανεξέλεγκτα πλάνα από την αυλή του σχολείου και ένας από τους χειριστές των καμερών μου είπε «εσείς κάνετε τη δουλειά σας κι εμείς τη δική μας». Εκεί βρίσκονταν και πάλι οι γονείς του μαθητή και έδιναν συνεντεύξεις.
12. Κανείς δημοσιογράφος δεν ζήτησε επίσημη ενημέρωση από τον Διευθυντή του σχολείου για το τι πραγματικά συνέβη. Μόνο κατά τη στιγμή που τους ζητούσα να αποχωρήσουν, μου ζήτησαν να κάνω δηλώσεις με παρατεταμένα μικρόφωνα και κάμερες, κάτι το οποίο αρνήθηκα, διότι ήμουν σίγουρος ότι θα δημιουργούσα συνθήκες αντιπαράθεσης με τους γονείς που όπως προανέφερα βρίσκονταν εκεί. 13. Κατά τη γνώμη μου, το γεγονός πήρε τις διστάσεις που παρουσιάστηκαν στα Μ.Μ.Ε. λόγω της ιδιαιτερότητας της οικογένειας του μαθητή, για την οποία δεν μπορώ να αναφέρω λεπτομέρειες και οι οποίες είναι γνωστές τόσο στην προϊσταμένη αρχή του σχολείου όσο και στις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης οι οποίες σε ανύποπτο χρόνο επικοινώνησαν με το σχολείο για να πληροφορηθούν για τις συνθήκες διαβίωσης του μαθητή.
Κυρίες και κύριοι, Με δεδομένο ότι δεν προτίθεμαι να κάνω οποιαδήποτε άλλη δήλωση σχετικά με το γεγονός, το οποίο ούτως ή άλλως πήρε το δρόμο της ποινικής δικαιοσύνης, παρακαλώ πολύ να βρείτε τον καταλληλότερο κατά τη γνώμη σας τρόπο, ώστε να αποκατασταθεί, μέσω του κειμένου αυτού, η αλήθεια και να παρουσιαστούν οι πραγματικές διαστάσεις του γεγονότος.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Αλέξανδρος Νικολαΐδης
Διευθυντής Γυμνασίου”.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη