Ανοιχτή επιστολή απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής τονίζοντας την αδικαιολόγητη διαρκή απροθυμία και αδιαφορία από πλευράς του Υπουργείου για την κάλυψη των καταγεγραμμένων κενών στον κλάδο.
Υποστηρίζεται ότι, «το αποτέλεσμα είναι να μην προσλαμβάνεται έγκαιρα το εκπαιδευτικό προσωπικό που χρειάζεται στα σχολεία, αφήνοντας ακάλυπτα χιλιάδες κενά, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα σε άλλες ειδικότητες να διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, τόσο στην Προσχολική Αγωγή όσο και στη Δημοτική Εκπαίδευση».
Η ανακοίνωση
«Το σχολικό περιβάλλον είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αρωγούς για την υιοθέτηση συνηθειών ζωής που προασπίζουν την υγεία, μέσω της προώθησης της σωματικής δραστηριότητας. Για ορισμένα παιδιά το σχολείο μπορεί να είναι το μοναδικό μέρος όπου συμμετέχουν σε οποιοδήποτε είδος ωφέλιμης και συνάμα χαρούμενης σωματικής δραστηριότητας. Ως εκ τούτου, το εκπαιδευτικό σύστημα και η Πολιτεία πρέπει να παρέχει ίσες ευκαιρίες και κίνητρα στους νέους για να είναι σωματικά δραστήριοι.
Η Φυσική Αγωγή θα έπρεπε να είναι ένα από το πιο σημαντικά μαθήματα στη σχολική ζωή των μαθητών και όχι το τελευταίο σε προτεραιότητα.
Αντιθέτως το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., παρά τις αλλεπάλληλες εξαγγελίες του για την αύξηση της συχνότητας και την βελτίωση της ποιότητας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, επιμένει να το κατατάσσει τελευταίο!
Οι οργανικές θέσεις της ΔΕ από το 2019 μέχρι το 2024 μειώθηκαν κατά 754 παρά τους διορισμούς.
Στις 30/10/2019 ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής που υπηρετούσαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά την περίοδο της δημοσίευσης ήταν 4.354 https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/302638_ilikiaki-katanomi-ton-monimonekpaideytikon-analytikoi-pinakes?fbclid=IwAR3UjvyXZ1KKDgtSIbdvfOjwT7PiKwP6ISZ4fLthTDTPc2fGiEuGaGhJF4 ενώ στις 30/08/2024, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, μετά τις αυτοδίκαιες αποχωρήσεις ανέρχονται σε 3.484 https://www.especial.gr/monimoiekpaideytikoi-deyterovathmias-ekpaideysis-analitika-stoiheia-kata-klado-eidikotita/.
Αποκαλύπτεται ότι το πλήθος των Εκπαιδευτικών ΠΕ11, μόνο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μειώθηκε ως τις 30/08/2024 κατά 870, ενώ φέτος πραγματοποιήθηκαν μόνο 116 μόνιμοι διορισμοί στη Δευτεροβάθμια, μειώθηκαν δηλαδή κατά 754 οι οργανικές θέσεις.
Δε δίνονται σε ΠΕ11 οι 948 θεσμοθετημένες οργανικές θέσεις που υπολείπονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!
Σύμφωνα με έρευνα της Π.ΕΝ.Α.Φ.Α., στα ΦΕΚ του Εθνικού τυπογραφείου συμπεριλαμβανομένου και του πρόσφατου ΦΕΚ με την κατάργηση 255 οργανικών θέσεων ΚΦΑ, οι θέσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται στις 4.548.
Έχει παρέλθει ήδη περισσότερο από ένα έτος έπειτα από την καταγραφή των αναγκών σε εκπαιδευτικούς ΦΑ (ΠΕ11) από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ακόμα δεν προχώρησε η σύσταση των 477 νέων οργανικών θέσεων οι οποίες έχουν προτείνει οι Διευθύνσεις.
Όσον αφορά τις προσλήψεις Αναπληρωτών, κατά την Α’ φάση, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από τα 1096 κενά καλύφθηκαν τα 769 (ποσοστό 70,5%) και παρέμειναν ακάλυπτα 321 κενά ΠΕ11, ενώ σε άλλους κλάδους το ποσοστό κάλυψης έφθασε μέχρι και 90,8%. Μεγάλη η απογοήτευση στη Δευτεροβάθμια, καθώς από τα 298 κενά δόθηκαν προς κάλυψη μόνο τα 63 (ποσοστό 21,1%) το οποίο αποτελεί εξευτελιστικό ποσοστό κάλυψης για τον Κλάδο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Είναι λοιπόν αδικαιολόγητη η διαρκής απροθυμία και αδιαφορία από πλευράς του Υπουργείου για την κάλυψη των καταγεγραμμένων κενών στον Κλάδο μας. Οι αναχρονιστικές και εσφαλμένες αντιλήψεις για την αναγκαιότητα του μαθήματος στην Εκπαίδευση, κατευθύνουν διαχρονικά τις κυβερνήσεις σε πληθώρα λανθασμένων επιλογών, αντιμετωπίζοντάς μας ως Κλάδο «δεύτερης κατηγορίας».
Το αποτέλεσμα είναι να μην προσλαμβάνεται έγκαιρα το εκπαιδευτικό προσωπικό που χρειάζεται στα σχολεία, αφήνοντας ακάλυπτα χιλιάδες κενά, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα σε άλλες ειδικότητες να διδάσκουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, τόσο στην Προσχολική Αγωγή όσο και στη Δημοτική Εκπαίδευση.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων, όταν αναγκάζονται να βρεθούν σ’ αυτή τη θέση ασφαλώς και προτιμούν να καλύψουν τη δική τους διδακτική ύλη σε βάρος της κινητικής δραστηριότητας των παιδιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών τους.
Ως οι πλέον ειδικά καταρτισμένοι επιστήμονες και επαγγελματίες, αιτούμαστε την άμεση επίλυση των κρίσιμων ζητημάτων του Κλάδου μας, ζητούμε την άμεση κάλυψη όλων των καταγεγραμμένων λειτουργικών και οργανικών θέσεων και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης των Καθηγητών ΠΕ11 και ΠΕ11 Ειδικής Φυσικής Αγωγής.
Ανακεφαλαιώνοντας, ζητούμε:
- Στελέχωση των 948 υφιστάμενων οργανικών θέσεων της Δευτεροβάθμιας στο σύνολο της χώρας.
- Ολοκλήρωση της σύστασης των νέων 477 οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τις εισηγητικές εκθέσεις των οικείων Διευθύνσεων Π.Ε.
- Μετατροπή των «χρόνιων» λειτουργικών κενών σε οργανικά (Πολυετείς αποσπάσεις σε φορείς).
- Κάλυψη όλων των «λειτουργικών» κενών στις βαθμίδες της εκπαίδευσης από την Α΄ φάση.
- Έναρξη των διαδικασιών για την ίδρυση των Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων.
- Εισαγωγή, επιτέλους, του μαθήματός μας στην Προσχολική Αγωγή σύμφωνα με τις εξαγγελίες προηγούμενων Υπουργών Παιδείας.
- Ζητάμε, τέλος, να υλοποιήσετε σε εύλογο χρονικό διάστημα τις πρόσφατες εξαγγελίες σας για αύξηση κατά μία ώρα την εβδομάδα της Φυσικής Αγωγής στις τάξεις του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη