Thumbnail
«Δεν θα επιτρέψουμε τις παραβιάσεις των δικαιωμάτων μας στα σχολεία», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης

Για παραβιάσεις των δικαιωμάτων στα σχολεία κάνει λόγο η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, λέγοντας ηχηρό «όχι» στον εκπαιδευτικό "Πολυεργαλείο". 

Όπως αναφέρουν, Διευθυντές σχολείων απαιτούν από συναδέλφους εκπλήρωση εργασιών που δεν προβλέπονται, ενώ παράλληλα απαιτούν αναπληρώσεις των ωρών εκπαιδευτικών που απουσιάζουν, ή όταν γίνονται επισκέψεις των σχολείων στα πλαίσια δράσεων, για την απασχόληση των μαθητών που δε συμμετέχουν, να ορίζονται συνάδελφοι από το Διευθυντή ή να συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα με κενό για απασχόληση

«Η Διεύθυνση επανέρχεται με γραπτές οδηγίες, προφανώς γιατί πέρσι παρόμοια προφορική οδηγία σχετικά με τις εφημερίες, μετά από ενημερώσεις και παραστάσεις διαμαρτυριών από την ΕΛΜΕ δεν έγινε αποδεκτή και δεν εφαρμόστηκε. Ζητάει να στέλνονται τα ονόματα των εφημερευόντων στη διεύθυνση στην πλατφόρμα Τeachers (Αρ. Πρωτ.: 22125/20-9-’24). Η πλατφόρμα αυτή κατ’ αρχήν δεν προβλέπεται από καμία εκπαιδευτική διαδικασία να υφίσταται και επίσης δεν προβλέπεται από πουθενά οι εφημερεύοντες κάθε σχολείου να ανακοινώνονται στη Διεύθυνση», αναφέρουν.

Συμπληρώνουν πως «η κυβέρνηση δεν έχει σταματήσει να επεξεργάζεται σχέδια για την επιβολή του 30ωρου εργασίας στα σχολεία δημιουργώντας όρους τετελεσμένων. Οι επιθέσεις στα εργασιακά δικαιώματα δεν έχουν τέλος. Να υπερασπιστούμε ατομικά και συλλογικά, με αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, τα δικαιώματά μας». 

Αναλυτικά

Διοίκηση Β/θμιας Εκπ/σης και ορισμένοι Διευθυντές σχολείων να σταματήσουν να παραβιάζουν εργασιακά μας δικαιώματα! Δεν θα το επιτρέψουμε!

Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, και ενώ κλιμακώνεται η επίθεση στο δημόσιο σχολείο και στα λαϊκά δικαιώματα, από την Διεύθυνση Β/θμιας Δυτικής Θες/νίκης με οδηγίες της και από ορισμένους διευθυντές, επιχειρείται η καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων μας και η δημιουργία κλίματος ασφυκτικού ελέγχου, φόβου και υποταγής. 

Η Διεύθυνση επανέρχεται με γραπτές οδηγίες, προφανώς γιατί πέρσι παρόμοια προφορική οδηγία σχετικά με τις εφημερίες, μετά από ενημερώσεις και παραστάσεις διαμαρτυριών από την ΕΛΜΕ δεν έγινε αποδεκτή και δεν εφαρμόστηκε. Ζητάει να στέλνονται τα ονόματα των εφημερευόντων στη διεύθυνση στην πλατφόρμα Τeachers (Αρ. Πρωτ.: 22125/20-9-’24). Η πλατφόρμα αυτή κατ’ αρχήν δεν προβλέπεται από καμία εκπαιδευτική διαδικασία να υφίσταται και επίσης δεν προβλέπεται από πουθενά οι εφημερεύοντες κάθε σχολείου να ανακοινώνονται στη Διεύθυνση.  

Διευθυντές σχολείων απαιτούν από συναδέλφους εκπλήρωση εργασιών που δεν προβλέπονται.  Απαιτούν αναπληρώσεις των ωρών εκπαιδευτικών που απουσιάζουν, ή όταν γίνονται επισκέψεις των σχολείων στα πλαίσια δράσεων, για την απασχόληση των μαθητών που δε συμμετέχουν, να ορίζονται συνάδελφοι από το Διευθυντή ή να συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα με κενό για απασχόληση! Φτάνουν στο σημείο και ζητούν να μπαίνουν απουσίες στους μαθητές στη διάρκεια της απασχόλησής τους, που επίσης δεν προβλέπεται από πουθενά, επιδιώκουν τα σχέδια τους σχετικά με τις απασχολήσεις των μαθητών να είναι αποφάσεις των συλλόγων, που και αυτό δεν προβλέπεται από καμία σχετική εκπαιδευτική διαδικασία. Ετοιμάζονται με όρους τετελεσμένων να μας αυξήσουν το ωράριο εργασίας.  Κι αυτά ενώ  δεν προβλέπονται πουθενά και δεν υπάρχει καμία νέα σχετική εγκύκλιος από το υπουργείο παιδείας. 

Επισημαίνουμε  

Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο, και όχι υποχρεωτικό, 30 ώρες τη βδομάδα και ρυθμίζεται με την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (167 Α΄), όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021 (136 Α΄). Από την διατύπωση των δύο ως άνω προβλέψεων και από την νομολογία που έχει κρίνει το ζήτημα των ορίων διδακτικής αλλά και διοικητικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, προκύπτει σαφώς ότι υφίσταται διάκριση μεταξύ του διδακτικού ωραρίου, που ορίζεται σαφώς και του ωραρίου εργασίας, το οποίο σχετίζεται με την ανάθεση ορισμένου διοικητικού έργου.  Σύμφωνα με το νόμο: «Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (άρθρο 13 παρ. 8 και άρθρο 14 παρ. 20  του νόμου 1566/1985 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι  “παράνομη”. Επισημαίνουμε ότι ο νόμος 1566/1985 υπερισχύει απολύτως απέναντι σε οποιαδήποτε εγκύκλιο και ακόμη πως δε μπορεί κανείς να υποχρεώσει συνάδελφο να αντικαταστήσει στα διδακτικά του καθήκοντα απόντα συνάδελφο.

Ακόμη  επισημαίνουμε  πως το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών  είναι κατ’ ανώτατο όριο 30 ώρες εβδομαδιαίως, εφόσον τους έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου συγκεκριμένο έργο. Κατά συνέπεια, εκπαιδευτικός που συμπληρώνει το διδακτικό του ωράριο και δεν του έχει ανατεθεί άλλη εργασία, μπορεί να αποχωρήσει από το σχολείο. Για την αποχώρηση του αυτή δε χρειάζεται συνδικαλιστική κάλυψη. 

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους των σχολείων :

1.    Κανένας Διευθυντής δεν μπορεί να προσθέτει στο διδακτικό ωράριο των συναδέλφων ώρες διδασκαλίας ή απασχόλησης των μαθητών στην τάξη σε περίπτωση απουσίας άλλου συναδέλφου. Κάθε  ώρα υπερωριακής απασχόλησης  με βάση την προβλεπόμενη νομοθεσία πρέπει να αμείβεται. 
2.    Κανένας Δ/ντής δεν μπορεί να αναθέσει έργο γραμματείας σε κανένα συνάδελφο. Αυτό αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του ΠΥΣΔΕ και οι ώρες ανάθεσης αντιστοιχούν στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.  
3.    Από πουθενά δεν προβλέπεται «υπηρεσία γραφείου». Συμπλήρωση ωραρίου γίνεται με απόφαση ΠΥΣΔΕ και κανένας διευθυντής δεν μπορεί να επινοεί τρόπους αύξησης ωραρίου κατά το δοκούν.
4.    Όσον αφορά στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων: «Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων» (Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ. 2). Καμία συνεδρίαση δε μπορεί να γίνεται εκτός εργασιακού ωραρίου ή σε αργίες. Τη μέρα που έχει συγκληθεί ο ΣΔ, γίνεται σύμπτυξη των διδακτικών ωρών, ώστε να μείνει χρόνος πριν τη λήξη του ωραρίου εργασίας για να συνεδριάσει ο ΣΔ.
5.    Δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή.
6.    Κανείς συνάδελφος, κανείς Σύλλογος Διδασκόντων, κανείς Διευθυντής να μην αποδεχθούν να εφαρμόσουν τις απαράδεκτες οδηγίες τις σχετικές με τις εφημερίες. 
7.    Καλούμε τους συναδέλφους να μη συναινούν στην παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Να μην αποδέχονται επιπλέον καθήκοντα που δεν προβλέπονται από καμία εκπαιδευτική διαδικασία και να επικοινωνούν με το σωματείο σε κάθε περίπτωση παραβίασής τους.
Η κυβέρνηση δεν έχει σταματήσει να επεξεργάζεται σχέδια για την επιβολή του 30ωρου εργασίας στα σχολεία δημιουργώντας όρους τετελεσμένων. Οι επιθέσεις στα εργασιακά δικαιώματα δεν έχουν τέλος. Να υπερασπιστούμε ατομικά και συλλογικά, με αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, τα δικαιώματά μας.  Ενισχύουμε τη συλλογική δράση,  συμμετέχουμε στις διαδικασίες του συνδικαλιστικού κινήματος. 
Διεκδικούμε:
1. Την πρόσληψη σε όλα τα σχολεία  μόνιμου διοικητικού προσωπικού (γραμματείς, φύλακες, επιστάτες κ. ά.), θέσεις που ήταν ελάχιστες, και που καταργούνται μετά την αποψίλωση που έχουν υποστεί. 
2. Στελέχωση του σχολείου με μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί  λειτουργοί, νοσηλευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό).
3. Να λειτουργήσει Ενισχυτική και Πρόσθετη Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία με προσλήψεις εκπαιδευτικών οι οποίοι θα καλύψουν και έντονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που δημιούργησε η περίοδος της πανδημίας. 
4. Κανείς εκπαιδευτικός σε περισσότερα από 2 σχολεία, τα οποία θα είναι όμορα. 
5. Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013. 

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΟΛΥΕΡΓΑΛΕΙΟ!
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΓΟ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith2
Ανακοίνωση βαθμολογίας των υποψηφίων των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2024
Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ μπορούν, μετά τις 11:00 π.μ., να βρίσκουν τη βαθμολογία τους
Ανακοίνωση βαθμολογίας των υποψηφίων των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2024
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γεωπονικό πανεπιστήμιο: 31 μέλη ΔΕΠ ανακηρύχθηκαν ως κορυφαίοι επιστήμονες παγκοσμίως
Τριάντα ένα μέλη ΔΕΠ του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών στη λίστα κορυφαίων επιστημόνων σε παγκόσμιο επίπεδο
Γεωπονικό πανεπιστήμιο: 31 μέλη ΔΕΠ ανακηρύχθηκαν ως κορυφαίοι επιστήμονες παγκοσμίως