EKPAIDEYSI
Απών ο κρατικός μηχανισμός από τα σχολεία - Εκπαιδευτικοί πληρώνουν για καθαριστικά και χαρτιά υγείας

Για «δραματική κατάσταση μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών», κάνει λόγο η ΕΛΜΕ Πειραιά, ενώ τονίζουν πως οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί πληρώνουν για τα καθαριστικά που χρειάζονται στις σχολικές μονάδες.

Όπως αναφέρουν, «η κυβέρνηση οδηγεί τα σχολεία σε οικονομική ασφυξία και αδυναμία λειτουργίας», καθώς σε πολλά σχολεία σημειώνονται ελλείψεις ακόμη και σε χαρτιά τουαλέτας ή καθαριστικά. 

Αποτέλεσμα αυτού, είναι οι εκπαιδευτικοί να αναγκάζονται να βάλουν χρήματα από την τσέπη τους με άγνωστη την ημερομηνία που θα τα λάβουν πίσω.

Αναλυτικά

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΔΗΓΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ – ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΛΟΙΠΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΧΑΡΤΙΑ ΤΟΥΑΛΕΤΑΣ Ή ΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ… ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ … ΑΝ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΙΣΩ

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τα σχολεία βρίσκονται σε κατάσταση οικονομικής ασφυξίας και αδυναμίας λειτουργίας ακόμα και για τα στοιχειώδη ζητήματα καθημερινότητας. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξυμμένο στους Δήμους κάτω των 100 σχολικών μονάδων όπου καταργήθηκαν με νόμο του 2023 οι σχολικές επιτροπές (όλοι οι γύρω Δήμοι της Περιφέρειας του Πειραιά, με εξαίρεση το Δήμο Πειραιά), καθώς τα σχολεία δεν έχουν πάρει ούτε ευρώ εδώ και μήνες! Επίσης, δεν έχει δοθεί πουθενά ακόμα και το 500αρικο της κοροϊδίας-1000αρικο για πάνω από 11 αίθουσες και 4000 για τα Εργαστηριακά Κέντρα, που υποτίθεται θα έχει ανά χείρας ο κάθε Διευθυντής/Διευθύντρια για την κάλυψη άμεσων αναγκών.

Αντίστοιχα, υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα Διευθυντών και Υποδιευθυντών που έχουν βάλει χρήματα από την τσέπη τους, με την προσδοκία κάποια στιγμή να τα πάρουν πίσω (και αν...). Ή να ψωνίζουν, με οδηγία των Δήμων,  … βερεσέ...με το τεφτέρι!

Σε άλλες περιοχές καταγγέλλονται φαινόμενα όπως διευθυντές να κάνουν «ανταλλαγή προϊόντων»: Θα σου δώσω χαρτί τουαλέτας, δώσε μου χλωρίνη. Ντροπή πια! Είναι αίσχος!
Εκεί οδηγεί λοιπόν η κυβέρνηση τα σχολεία… Στην αναζήτηση χορηγών λόγω οικονομικής ασφυξίας και άρα στην ιδιωτικοοικονομική τους λειτουργία και τελικά στην κατηγοριοποίησή τους (σε σχολεία που βρίσκουν πόρους και σε σχολεία που δεν βρίσκουν). Όχι τυχαία, με το άρθρο 98 του νόμου 4823/2021 η κυβέρνηση της ΝΔ προέβλεψε τη δυνατότητα άντλησης εσόδων από χορηγούς, γυρνώντας την εκπαίδευσης δεκαετίες πίσω, στα χρόνια των “ευεργετών”, που συντηρούσαν τα σχολεία… Όχι τυχαία, επίσης, η εύρεση χορηγών αποτελεί δείκτη για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών ήρθε να προστεθεί στη διαχρονική υποχρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό και στην σταθερή προσπάθεια  όλων των κυβερνήσεων για μετάκληση του βάρους στους ίδιους τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. 
Η ΕΛΜΕ Πειραιά είχε αναδείξει έγκαιρα τις τραγικές συνέπειες της κατάργησης των Σχολικών Επιτροπών από τις 18 Οκτωβρίου του 2023, με απόφαση της Γ.Σ. Γράφαμε τότε: “Επιπλέον, η κυβέρνηση έκανε ακόμα ένα βήμα στην υποχρηματοδότηση και εμπορευματοποίηση των σχολείων με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών που καταργεί τις Σχολικές Επιτροπές και της Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας. Τα ήδη υποχρηματοδοτούμενα σχολεία θα φτωχύνουν ακόμα περισσότερο και θα ανοίξει ο δρόμος να μετατραπούν σε σχολεία αυτόνομες μονάδες με τους διευθυντές να πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο, να μπαλώνουν όπως όπως τα προβλήματα, ενώ το κράτος θα παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο. Με αυτές τις διατάξεις επιταχύνεται η εφαρμογή του ν. 4692/20 μέσα από τον οποίο έχουν θεσμοθετήσει την αναζήτηση πόρων και χορηγών από την σχολική μονάδα. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύβεται μπροστά στις ανάγκες των σχολείων και μάλιστα όταν το ματωμένο πλεόνασμα απογειώθηκε στα 5,6 δισ. για την περίοδο του Ιανουαρίου έναντι στόχου 2,314 δισ. Ευρώ (!!)”. 

Ένα χρόνο μετά, τα όσα λέγαμε επιβεβαιώνονται δυστυχώς στο ακέραιο!

Η κατάσταση την φετινή χρονιά είναι τραγική!

Στις 30 Ιούνη οι διευθυντές ήταν υποχρεωμένοι να επιστρέψουν όσα χρήματα είχαν στα ταμεία τους στους δήμους στους οποίους σύμφωνα με το νέο νόμο περνάει η αποκλειστική διαχείριση των χρημάτων. Σχεδόν όλα τα σχολεία (και πολύ σωστά) αξιοποίησαν τα χρήματα αυτά για να αγοράσουν αναλώσιμα και είδη πρώτης ανάγκης, διαβλέποντας αυτό που συμβαίνει σήμερα. Ωστόσο, τα αναλώσιμα αυτά εξαντλούνται και μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί κανένα χρηματικό ποσό στα σχολεία!

Η 3η δόση εκταμιεύτηκε, όπως μάθαμε, προς τα τέλη Σεπτέμβρη, αλλά τα χρήματα, με ευθύνη των δήμων, θα φτάσουν στα σχολεία μέσα Οκτώβρη και αν (χωρίς μάλιστα να έχει διευκρινιστεί το πλαίσιο που θα αξιοποιείται η κρατική χρηματοδότηση)… Πόσα χρήματα θα πάρουν τα σχολεία και πώς, κανείς δεν ξέρει!!! Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία μέχρι τότε και τί θα γίνει με τα χρήματα που έχουν βάλει ήδη οι διευθυντές από την τσέπη τους; Τι θα γίνει με τους απλήρωτους λογαριασμούς; Τι θα γίνει με την προμήθεια του πετρελαίου; Πως θα γίνονται οι απαραίτητες επισκευές; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα περιμένουν απάντηση. Η ένταξη των καθημερινών αναγκών των σχολείων σε κωδικούς των Δήμων, μέσα από διαγωνισμούς, με τους γνωστούς όρους που γνωρίζουμε ότι δουλεύουν οι Δήμοι (έλλειψη πόρων, προσωπικού κ.α.), προκαλεί μεγάλη ανησυχία! Ήδη Δήμοι δηλώνουν ότι για φέτος (2024) έχουν εξαντλήσει το όριο που επιτρέπει ο νόμος για την πραγματοποίηση διαγωνισμών για προμήθεια υλικών-αναλώσιμων κ.α.

Εδώ και τώρα Κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας και Δήμοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και όχι να απαντούν, όπως έγινε σε αρκετές περιπτώσεις, «ζητήστε χρήματα από τους γονείς»!!

Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών αποτελεί έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα της υποχρηματοδότησης του σχολείου που ισχύει και πριν την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.  Το γεγονός ότι δεν φρόντισαν όλο αυτό το διάστημα, μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, να διαμορφώσουν ένα σαφές πλαίσιο χρηματοδότησης των σχολείων δεν είναι αστοχία. Είναι επιλογή για εξαναγκάσουν τα σχολεία να ξεκινήσουν να ψάχνουν χορηγούς και πόρους. Εντάσσεται στην γενικότερη κατεύθυνση εμπορευματοποίησης του σχολείου και λειτουργίας του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Αποτελεί πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης της ΝΔ. Σοβαρές ευθύνες έχουν και όσοι, είτε σαν κυβέρνηση, είτε σαν αντιπολίτευση, προωθούν ένα Σχολείο αυτόνομο, αποκεντρωμένο με διευθυντές-μάνατζερ που θα έχουν οι ίδιοι την ευθύνη διαχείρισης της σχολικής μονάδας και μαζί με τον σύλλογο διδασκόντων θα ψάχνουν να βρουν χορηγούς για να χρηματοδοτούν τα σχολεία ενώ οι γονείς θα καλούνται να βάζουν κάθε χρόνο, ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη όχι μόνο για τα έξοδα των παιδιών τους αλλά ακόμη και για τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης των σχολείων. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η κ. Κεραμέως επιδιώκουν την επιτάχυνση της εφαρμογής των ν. 4692/20 και 4823/21 (Κεραμέως) μέσα από τους οποίους έχουν θεσμοθετήσει τη αναζήτηση πόρων και χορηγών από την σχολική μονάδα.

Ο οικονομικός στραγγαλισμός των σχολείων, τα μαζικά λουκέτα σε τμήματα, η ελαστικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών, η οικονομική αφαίμαξη των γονιών και η με πάση θυσία επιβολή της κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της λεγόμενης «αξιολόγησης», με διώξεις και με αυταρχισμό, είναι κρίκοι μιας ενιαίας αλυσίδας μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει την μόρφωση των παιδιών ως κόστος, που ματώνει καθημερινά το λαό για να υπηρετεί τα ματωμένα πλεονάσματα και τα κέρδη των λίγων.  
Εδώ και τώρα απαιτούμε:

●    Σαφές πλαίσιο και διαδικασίες που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται έγκαιρα από τον κρατικό προϋπολογισμό το σύνολο των αναγκών με βάση τις ανάγκες και τα αιτήματα των σχολικών μονάδων 

●    Οι Δήμοι να προχωρήσουν στον ορισμό υπολόγων (για να δοθεί η πάγια εντολή, 500 ή 1000 ή 4000 ευρώ) και να διασαφηνίσουν ποια αναλώσιμα θα τα προμηθεύει ο Δήμος και ποια θα τα προμηθεύονται τα σχολεία μόνα τους

●    Άμεση κάλυψη των  λειτουργικών αναγκών των σχολείων με ευθύνη του κράτους.
●    Δραστική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των πραγματικών αναγκών.
●    Δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία.
●    Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν παιδεία χωρίς χορηγούς και ιδιώτες.
●    Όχι την κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες