Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας καλεί η Β' ΕΛΜΕ Έβρου

Ανακοίνωση εξέδωσε η Β' ΕΛΜΕ Έβρου σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση, καλώντας παράλληλα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου ώρα 14:00, στα γραφεία των Δ.Δ.Ε. και Δ.Π.Ε. Έβρου στην Αλεξανδρούπολη.

Όπως αναφέρεται, «Για άλλη μια σχολική χρονιά, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών δέχονται δριμύτατη επίθεση. Αντιμετωπίζονται ως κόστος για την κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης. Συμπτύξεις τμημάτων (1.600 πανελλαδικώς φέτος το καλοκαίρι), στοίβαγμα των μαθητών στα τμήματα. Η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας, σε όλο το μεγαλείο της! Στόχος το κατηγοριοποιημένο, ανταγωνιστικό σχολείο της αγοράς, των ιδωτικοποιήσεων και της λειτουργίας του με επιχειρηματικά κριτήρια. Η κατάσταση στον ακριτικό μας νομό, ιδιαιτέρως στο χώρο ευθύνης της Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ ( Γ/σιο Λαβάρων έως Γ/σιο και ΓΕ/Λ. Δικαίων) όσον αφορά τα κενά σε διδακτικό προσωπικό, σε Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, σχολικούς νοσηλευτές κλπ. είναι τραγική! Το ΥΠΑΙΘΑ με συνεχή πίεση άλλοτε επίσημα και άλλοτε παρασκηνιακά με προφορικές εντολές, μέσω των τοπικών τοποτηρητών του ( Π.Δ.Ε. και Δ.Δ.Ε., Δ.Π.Ε.), μας υποχρεώνει να διδάξουμε σε τμήματα των 27 - 30 μαθητών, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψιν από τις προϊστάμενες αρχές στην κατανομή μαθητών στα τμήματα και να καταστρατηγείται μάλιστα η σχετική νομοθεσία ( άρθρο 11 - Νόμος 4452/2017 - Ρύθμιση θεμάτων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ), για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Τα σχολεία έχουν ωθούνται σε οικονομικό αδιέξοδο μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.

Η ανακοίνωση

«Ένας μήνας συμπληρώνεται από την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία και μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τις συνέπειες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ προχώρησε μέσα στο καλοκαίρι, με κλειστά τα σχολεία, σε σαρωτικές περικοπές. Ο «εξορθολογισμός», όπως ονομάζουν κατ’ ευφημισμό τον κόφτη είναι μια πραγματικότητα που λειτουργεί σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών εξουθενώνει τους εκπαιδευτικούς και υποβαθμίζει τις συνθήκες εργασίας τους. Περικόπτει θέσεις εργασίας για να εξοικονομηθούν πόροι, με αποτέλεσμα χιλιάδες συνάδελφοι σε όλη τη χώρα να χαρακτηριστούν ως υπεράριθμοι, να μετακινούνται σε 3 έως 5 σχολεία, με δυσβάσταχτα έξοδα μετακίνησης, αλλά και με συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, αφού δεν μπορούν να καταρτίσουν σταθερό πρόγραμμα κλπ

Για άλλη μια σχολική χρονιά, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών δέχονται δριμύτατη επίθεση. Αντιμετωπίζονται ως κόστος για την κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης. Συμπτύξεις τμημάτων (1.600 πανελλαδικώς φέτος το καλοκαίρι), στοίβαγμα των μαθητών στα τμήματα. Η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας, σε όλο το μεγαλείο της! Στόχος το κατηγοριοποιημένο, ανταγωνιστικό σχολείο της αγοράς, των ιδωτικοποιήσεων και της λειτουργίας του με επιχειρηματικά κριτήρια. Η κατάσταση στον ακριτικό μας νομό, ιδιαιτέρως στο χώρο ευθύνης της Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ ( Γ/σιο Λαβάρων έως Γ/σιο και ΓΕ/Λ. Δικαίων) όσον αφορά τα κενά σε διδακτικό προσωπικό, σε Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, σχολικούς νοσηλευτές κλπ. είναι τραγική! Το ΥΠΑΙΘΑ με συνεχή πίεση άλλοτε επίσημα και άλλοτε παρασκηνιακά με προφορικές εντολές, μέσω των τοπικών τοποτηρητών του ( Π.Δ.Ε. και Δ.Δ.Ε., Δ.Π.Ε.), μας υποχρεώνει να διδάξουμε σε τμήματα των 27 - 30 μαθητών, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψιν από τις προϊστάμενες αρχές στην κατανομή μαθητών στα τμήματα και να καταστρατηγείται μάλιστα η σχετική νομοθεσία ( άρθρο 11 - Νόμος 4452/2017 - Ρύθμιση θεμάτων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ), για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες!

Είμαστε εκπαιδευτικοί λειτουργοί, παιδαγωγοί νέων ανθρώπων. Μας προβληματίζει η αύξηση των κρουσμάτων επιθετικότητας στα σχολεία, στην άμβλυνση της οποίας οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να προσφέρουμε πολύτιμη αρωγή, μέσα από ουσιαστικό διάλογο στους συλλόγους των διδασκόντων με τη βοήθεια εξειδικευμένων επιστημόνων ( ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κλπ., οι οποίοι όμως θα έχουν σταθερή παρουσία σε ένα σχολείο κι όχι σε πέντε όπως τους τοποθετεί το ΥΠΑΙΘΑ), με ουσιαστική επαφή με τους γονείς και συνεχή αγώνα για ένα σχολείο που θα διδάσκει σταθερές και διαχρονικές αξίες, θα καλλιεργεί την συλλογικότητα, την αλληλεγγύη και θα αναπτύσσει ολόπλευρες προσωπικότητες. Προφανώς η αύξηση των μαθητών στα τμήματα δυσχεραίνει την παραπάνω προσπάθεια διαμορφώνει μια επώδυνη καθημερινότητα, δυσκολεύει το παιδαγωγικό έργο, αυξάνει την πιθανότητα ατυχημάτων, κρουσμάτων βίας κ.α.

Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, η κυβέρνηση προχωρά ένα βήμα παραπάνω καταργώντας τις σχολικές επιτροπές και οδηγώντας τα σχολεία σε οικονομικό αδιέξοδο. Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών από το ΥΠΕΣ, επιφέρει εξαιρετικά δυσμενείς επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων. Είναι έντονες οι ανησυχίες των συναδέλφων Διευθυντών, σχετικά με τα προβλήματα στη διαχείριση των οικονομικών των σχολείων, την προμήθεια των αναγκαίων υλικών και αναλωσίμων, τις τεχνικές ανάγκες και την άμεση επισκευή των βλαβών που προκύπτουν καθημερινά. Οι Δ/ντές ως εκπαιδευτικοί επιφορτίζονται με διαδικασίες που επιβαρύνουν επιπλέον το παιδαγωγικό και διοικητικό τους έργο και αναλαμβάνουν ευθύνες που δεν εμπίπτουν στο πεδίο αρμοδιότητάς τους. Οι σχολικές μονάδες δε, οδηγούνται άμεσα στην αναζήτηση πόρων και χορηγών, πρωτίστως από τους ίδιους τους γονείς, προκειμένου να μην υπολειτουργούν. Όλα τα παραπάνω αποτελούν πολιτική της κυβέρνησης για να αποτινάξει από πάνω της τις οικονομικές υποχρεώσεις από τη στοιχειώδη λειτουργία του κοινωνικού κράτους, να προωθήσει την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας και να προωθήσει την κατηγοριοποίηση και την ιδιωτικοποίηση των σχολείων, διαμορφώνοντας ένα αντιδραστικό και αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας.

Υπενθυμίζουμε ότι η ΑΔΕΔΥ, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ είχαν εξ αρχής εναντιωθεί στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών, προβλέποντας τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν με ευθύνη του ΥΠΕΣ. Σχετική επιστολή είχε αποστείλει η Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ στους Δήμους της περιοχής μας (https://b-elme-evrou.blogspot.com/2024/03/blog-post_14.html).

Η Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ την ίδια στιγμή που θεωρούν «περιττό κόστος» τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους από 27 μαθητές, μοιράζουν απλόχερα χρήμα σε ιδιώτες και εργολάβους, όπως προβλέπεται στο τελευταίο νομοσχέδιο (επαγγελματικός προσανατολισμός, ψηφιακό φροντιστήριο κλπ. ) ή σε εκδοτικούς οίκους για το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο και προωθούν αλόγιστες δαπανηρές πρωτοβουλίες με αμφισβητούμενα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Σπαταλούν χωρίς αιδώ, μέχρι και 658.800,00 €, για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου του ΙΕΠ για 35 μήνες και για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν με ίδια μέσα.

Πόροι υπάρχουν για νατοϊκές δαπάνες, για φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις στο κεφάλαιο, όχι όμως για την Παιδεία, την Υγεία και την πρόληψη από τις φυσικές καταστροφές. Η πολιτική της ακραίας λιτότητας στους μισθούς συνεχίζεται! Η επίθεση στον κόσμο της εργασίας, η αυξανόμενη ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, η διάλυση του ΕΣΥ κι η επίθεση στη δημόσια υγεία συνεχίζονται. Είναι πλευρές της αντιλαϊκής αντιδραστικής πολιτικής ΝΔ – ΕΕ - κεφαλαίου, που προτάσσει το κέρδος των λίγων χωρίς να μετρά τη ζωή των πολλών.

Η τρομοκρατία δεν θα περάσει! Να σταματήσουν οι διώξεις και τα πειθαρχικά εκπαιδευτικών!

Την ίδια στιγμή συνεχίζεται η προσπάθεια τρομοκράτησης, μέσω των διώξεων και πειθαρχικών εκπαιδευτικών που δηλώνουν απεργία αποχή από διαδικασίες της αξιολόγησης. Οι διώξεις αυξάνονται μπροστά στη νέα διάσταση που δίνουν στον αγώνα οι δύο δικαστικές αποφάσεις δικαίωσης των νεοδιόριστων από εφετείο της Αθήνας και οι μαζικές κινητοποιήσεις που οργανώνονται από ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. ΥΠΑΙΘΑ και Διοίκηση, επειδή τέσσερα χρόνια τώρα δεν κατάφεραν να επιβάλουν την αξιολόγηση, καταφεύγουν στην τρομοκρατία, τις απειλές και τον αυταρχισμό, προχωρούν με παράτυπες διοικητικές διαδικασίες σε διώξεις. Πρόκειται για άθλιες ενέργειες που στρέφονται ενάντια σε συναδέλφους που συμμετέχουν στις συλλογικές αποφάσεις για απεργία - αποχή από την ατομική αξιολόγηση που είναι σε πλήρη ισχύ και απολύτως νόμιμη. Οι συνάδελφοι με τη στάση τους τιμούν τους αγώνες του κλάδου ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Ξεκαθαρίζουμε πως κάθε προσπάθεια αμφισβήτησης του δικαιώματος συμμετοχής στις συλλογικές αποφάσεις, κάθε απόπειρα υπονόμευσης του απεργιακού δικαιώματος των εκπαιδευτικών, θα μας βρει απέναντι.

Η Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ, συμμετέχοντας εξ αρχής στον αγώνα αυτόν, κατέθεσε στις 26/08 στη ΔΔΕ Έβρου συλλογικά αιτήσεις αυτοδίκαιης μονιμοποίησης νεοδιορίστων συναδέλφων, διεκδικώντας ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, χωρίς αξιολόγηση.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι!

Η κυβέρνηση δεν είναι αήττητη! Είναι ανάγκη το εκπαιδευτικό κίνημα να δώσει άμεσα δυναμική απάντηση στα σχέδια τους! Με ενωτική αγωνιστική δράση μπορούμε να αντικρούσουμε κάθε αντιεκπαιδευτική πολιτική!

Καλούμε όλες και όλους τους/τις συναδέλφους να συμμετέχουν ενεργά στις συνδικαλιστικές διαδικασίες και να αναφέρουν κάθε πρόβλημα που προκύπτει στην ΕΛΜΕ.

Την Πέμπτη 10/10 θα οργανώσουμε την αντίδρασή μας στους σχεδιασμούς τους, για άλλη μια φορά!

Συμμετέχουμε μαζικά μαζί με τους συναδέλφους της πρωτοβάθμιας, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές μας στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Απαιτούμε άμεσα:

  • 1. Άμεση κάλυψη όλων των κενών σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές. Καμία συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων.
  • 2. Άμεση έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας και επαναλειτουργία της Π.Δ.Σ. σε όλα τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. .Άμεση έναρξη λειτουργίας των Ζ.Ε.Π. χωρίς περικοπές.
  • 3. Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛΓυμνάσια και σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
  • 4. Να ανακληθούν όλες οι συγχωνεύσεις - συμπτύξεις τμημάτων. Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού.
  • 5. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ότι: o αριθμός των μαθητών στα τμήματα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20 για τα τμήματα των Γυμνασίων και της γενικής παιδείας των Λυκείων, τους 15 στις κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και τους 10 για τα εργαστήρια.
  • 6. Εφαρμογή της νομοθεσίας στην κατανομή μαθητών στα τμήματα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη σχετική νομοθεσία για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ( άρθρο 11 - Νόμος 4452/2017 - Ρύθμιση θεμάτων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ).
  • 7. Τοποθέτηση εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.α.) και σχολικών νοσηλευτών σε κάθε σχολείο, σε καθημερινή βάση και σε όλο το ωράριο.
  • 8. Κατάργηση της διετούς υποχρεωτικής παραμονής των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών στον τόπο διορισμού τους.
  • 9. Πλήρη διαφάνεια και αντικειμενικότητα στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών όλων των κατηγοριών, με δημοσιοποίηση όλων των κενών. Για λόγους ισότιμης μεταχείρισης των συναδέλφων αναπληρωτών η ΔΔΕ Έβρου, οφείλει να αποδεχτεί το δίκαιο αίτημα, για επανατοποθέτηση με κοινοποίηση όλων των κενών ( στην πράξη δηλ., να δεχτεί την ικανοποίηση των αιτήσεων βελτίωσης που υποβάλλονται ).
  • 10. Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, χωρίς αξιολόγηση. Το ΠΥΣΔΕ ΕΒΡΟΥ υποχρεούται να συνεδριάσει και να μονιμοποιήσει όλους τους νεοδιόριστους του 2020, του 2021 και του 2022 τώρα!
  • 11. Νέοι μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Εξίσωση των δικαιωμάτων αναπληρωτών - μονίμων. Όχι στο προσοντολόγιο και σε νέο διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
  • 12. Όχι στο σχολείο – εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων και εξετάσεις PISA.
  • 13. Όχι στους μέντορες – συντονιστές – εκπαιδευτικούς ομίλους. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης και των νόμων 4692/2020 και 4823/2021.
  • 14. Όχι στην καταστολή και την επίθεση στα δημοκρατικά - συνδικαλιστικά δικαιώματα και στην απεργία. Κατάργηση των ν. Χατζηδάκη, Γεωργιάδη.

Διεκδικούμε τη δραστική αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων και επαναφορά της λειτουργίας των σχολικών επιτροπών.

Ο αγώνας υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης ούτε υποστέλλεται, ούτε τρομοκρατείται.

Συνεχίζουμε αποφασιστικά και αγωνιστικά με τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου και των Συλλόγων μας.

Αγώνας για το Δημόσιο Δωρεάν και Δημοκρατικό Σχολείο δίχως αποκλεισμούς!»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες