μεταλλιο τιμης
Το μετάλλιο αφορούσε την «Εξαιρετική συμβολή στη διοίκηση της παραγωγής και τον πολύ υψηλού επιπέδου ηγετικό ρόλο στην επιστήμη του μηχανικού»

Μετάλλιο της τιμής (Medal of Honor) για "Εξαιρετική συμβολή στη διοίκηση της παραγωγής και τον πολύ υψηλού επιπέδου ηγετικό ρόλο στην επιστήμη του μηχανικού" απονεμήθηκε στον Ομότιμο Καθηγητή και πρώην Πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης, Γιάννη Α. Φίλη  στο συνέδριο World Automation Congress (WAC2024). Το συνέδριο είχε ως θέμα τη μηχανική μάθηση και την τεχνητή νοημοσύνη και έλαβε χώρα στο Κανκούν στο Μεξικό μεταξύ 22 και 25 Σεπτεμβρίου 2024. Ο Γιάννης Φίλης ήταν τιμώμενο πρόσωπο και κεντρικός ομιλητής με θέμα "Μαθηματική θεωρία εκτίμησης της αειφορίας και λήψης αποφάσεων".

μεταλλιο τιμης

Κατά την απονομή του μεταλλίου, ο Γιάννης Φίλης είπε σε σύντομη προσφώνησή του:

"Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο Mo Jamshidi και την Οργανωτική Επιτροπή για τη στήριξη και την ευγένειά τους.

Το κεντρικό θέμα του Συνεδρίου είναι μηχανική μάθηση και τεχνητή νοημοσύνη, αλλά πρόσεξα κάποια επιμέρους αντικείμενα όπως κυκλική οικονομία, κλιματική αλλαγή, κοινωνική ασφάλεια, έξυπνη διαβίωση.

Έχουμε κάνει τρομακτική πρόοδο στην επιστήμη και την τεχνολογία μέσα σε λίγες δεκαετίες. Όμως δεν γίνεται να αγνοούμε τις ατέλειες αυτής της προόδου. Μιλάω για πράγματα που υπαινίσσονται τα παραπάνω αντικείμενα. Δεν μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι για την ανθρωπογενή κλιματική κρίση, τις χαώδεις οικονομικές ανισότητες μεταξύ χωρών και πολιτών, τις μη αναστρέψιμες οικολογικές καταστροφές οι οποίες απειλούν την ίδια μας την ύπαρξη, την αισχρότητα της επίλυσης διεθνών διαφορών και αντιπαθειών με τον πόλεμο. Ενίοτε φαίνεται ότι με τον χρόνο γινόμαστε ευφυέστεροι αλλά λιγότερο σοφοί.

Δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε δίνοντας τεχνολογικές λύσεις σε τέτοια προβλήματα, αγνοώντας την πολιτική και την ανθρώπινη φύση. Η επιστήμη δεν μπορεί να είναι απολιτική. Έχουμε πολλή διεπιστημονική δουλειά μπροστά μας αν θέλουμε η κοινωνία μας να είναι βιώσιμη.

Αλλά θα προχωρήσω ένα βήμα ακόμη. Όλα αυτά τα χρόνια κατανόησα ότι, όσο σημαντικός και αν είναι ο υλικός μας κόσμος, τα πλέον μόνιμα πράγματα στη ζωή δεν περιέχουν ύλη όπως τα εργαλεία, τα αυτοκίνητα και τα κινητά τηλέφωνα. Δεν περιέχουν μόρια και άτομα αλλά κάτι που ο προηγμένος, αν και υλικός εγκέφαλός μας προσλαμβάνει τελείως διαφορετικά. Μιλάω για την ομορφιά, τη φιλία, τη συναδελφικότητα, την αγάπη - τη βαθύτερη ουσία του ανθρωπισμού.

Και αυτή η συνάντηση απόψε τα έχει όλα.

Σας ευχαριστώ εκ βαθέων!"

Το ακροατήριο ανταποκρίθηκε όρθιο με ενθουσιώδες χειροκρότημα.

μεταλλιο τιμης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χάρβαρντ
Γιατί η ακροδεξιά μισεί τα πανεπιστήμια όταν κάνουν τη δουλειά τους
Aυτά που συμβαίνουν στην Αμερική μπορεί να πατάνε πάνω στις ιδιαιτερότητες και του εκπαιδευτικού και του πολιτικού συστήματος των ΗΠΑ, αλλά δεν είναι...
Γιατί η ακροδεξιά μισεί τα πανεπιστήμια όταν κάνουν τη δουλειά τους
Σχολική αίθουσα
Ποιοτική δημόσια εκπαίδευση με λίγες αλλαγές- Το θέλει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ή όχι;
Τολμήστε να πάρετε αυτά τα μέτρα, εσείς του υπουργείου, της Κυβέρνησης και θα δείτε εντυπωσιακές αλλαγές προς το καλύτερο για την ποιότητα της...
Ποιοτική δημόσια εκπαίδευση με λίγες αλλαγές- Το θέλει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ή όχι;
μπάσκετ
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα στην Πρωτοβάθμια– Πέντε χρόνια αδράνειας και ασυνέπειας από το ΥΠΑΙΘΑ
Ο στρουθοκαμηλισμός του ΥΠΑΙΘΑ και οι ανεφάρμοστες εξαγγελίες – Η Φυσική Αγωγή σε ρόλο θεατή
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα στην Πρωτοβάθμια– Πέντε χρόνια αδράνειας και ασυνέπειας από το ΥΠΑΙΘΑ