Χημεία
Μέσα από το υπόμνημα τους, αιτούνται να αποκατασταθεί η ζημία που έχει διαπραχθεί τόσο από οικονομικής πλευράς αφού πολλοί συνάδελφοι τους φέτος δεν έχουν δουλειά όσο και από ψυχολογικής, καθώς βιώνουν τον παραγκωνισμό ως εκπαιδευτικοί και τον υποσκελισμό του κλάδου μας

Επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους απέστειλαν οι Εκπαιδευτικοί ΠΕ85 - Χημικών Μηχανικών, ώστε να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για την ανισότιμη αντιμετώπιση του κλάδου τους.

Μέσα από το υπόμνημα τους, αιτούνται να αποκατασταθεί η ζημία που έχει διαπραχθεί τόσο από οικονομικής πλευράς αφού πολλοί συνάδελφοι τους φέτος δεν έχουν δουλειά όσο και από ψυχολογικής, καθώς βιώνουν τον παραγκωνισμό ως εκπαιδευτικοί και τον υποσκελισμό του κλάδου μας.

Αναλυτικά η Επιστολή - Διαμαρτυρία των Εκπαιδευτικών ΠΕ85 - Χημικών Μηχανικών:

Σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή ως απόρροια των τελευταίων εξελίξεων αλλά και ως ένδειξη διαμαρτυρίας όσον αφορά στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών του κλάδου Π.Ε. 85 Χημικών Μηχανικών, οι οποίες ανήλθαν συνολικά στις τρείς τόσο από την πρώτη όσο και από την δεύτερη φάση προσλήψεων. 

Τον τελευταίο χρόνο, ο κλάδος μας έχει υποστεί κατάφορη αδικία, μιας και μας στερήθηκε (Πτυχιούχοι Μηχανικοί χωρίς Πτυχίο Χημικού Μηχανικού) το δικαίωμα διδασκαλίας της χημείας - αδίκως - χωρίς καν να ελεγχθεί επαρκώς κατά πόσο μια τέτοια απόφαση δύναται να ευσταθεί αφού δεν μας απηύθυνε κανείς τον λόγο προκειμένου να αντιπαραβάλλουμε τα επιχειρήματά μας αφενός, και δεν ελέγχθηκε επαρκώς το πρόγραμμα σπουδών μας αφετέρου, ώστε να διαπιστωθεί η προηγουμένων ετών αδιαμφισβήτητη και αναντίρρητη συνάφεια του πτυχίου μας με την επιστήμη της Χημείας.

Άλλωστε, εξακολουθούν ορισμένοι κλάδοι, όπως αυτός της Γεωγραφίας να έχουν ανάθεση τη Χημεία ενώ δεν την έχουν διδαχθεί σε βαθμό ικανοποιητικό όπως εμείς και αυτό γίνεται αντιληπτό από την διασταύρωση των προγραμμάτων σπουδών μας.

Επιπροσθέτως, θα θέλαμε να επισημάνουμε – ευελπιστώντας ότι θα επιδείξετε την αμέριστη κατανόηση που αρμόζει στην τοιαύτη περίσταση – την υπέρμετρη προσπάθεια, εστεμμένη από επιτυχία, που καταβάλλεται εδώ και χρόνια από τους εκπαιδευτικούς που εντάσσονται στον περί ου ο λόγος κλάδο να υπηρετούμε την εκπαίδευση πάντα με σεβασμό απέναντι στο έργο μας και στις υποχρεώσεις μας αφού πολύ συνειδητά την έχουμε επιλέξει και να υπερασπιζόμαστε με σθένος τις επιλογές μας ακόμη και αν αυτό προϋποθέτει τον εξοστρακισμό μας μακριά από τα σπίτια μας μιας και η τοποθέτησή μας πολλάκις είναι μακριά από αυτά αφήνοντας πίσω τις οικογένειες μας ή ενίοτε παίρνοντας μαζί μας τα παιδιά μας λειτουργώντας ως μονογονεϊκές οικογένειες - και ας μην είμαστε - με όποια δυσκολία συνεπάγεται αυτό.

Αντιλαμβάνεστε πως για να περιέλθει κανείς στην παραπάνω δεινή θέση, η περιθωριοποίηση και η παραγκώνισή του από την εκπαίδευση έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση είναι κάτι που δεν του αξίζει.

Το φετινό σχολικό έτος πολλοί από τους συναδέλφους μας που κάθε χρόνο στήριζαν με την παρουσία και το έργο τους τα σχολεία της χώρας μας έμειναν χωρίς εργασία σβήνοντας τους την ελπίδα για την επαγγελματική τους εξέλιξη και της αποκόμισης των ανάλογων μορίων που θα τους επέτρεπε να ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον.

Ένα μέλλον που παραμένει αβέβαιο εντείνοντας την ανασφάλεια και την ανησυχία μας. Επιπλέον, οι έως τώρα τρεις προσλήψεις για το τρέχον σχολικό έτος διαψεύδουν τον αρχικό ισχυρισμό των έντεκα κενών όπως αυτός είχε διατυπωθεί σε έγγραφο του οποίου οι ισχυρισμοί επαληθεύθηκαν για τις προσλήψεις των λοιπών κλάδων ωστόσο διαψεύστηκαν για τον αριθμό προσλήψεων του δικού μας κλάδου.

Οι έντεκα, μηδαμινές - αναμενόμενες - προσλήψεις έγιναν μόλις τρεις επιφέροντας μας απογοήτευση και δυσαρέσκεια. Για ποιους λόγους δεν αναπληρώθηκαν αυτά τα κενά; Και αν – εν τέλει – αναπληρώθηκαν, αυτό έγινε προσλαμβάνοντας εκπαιδευτικούς από άλλον κλάδο;

Αναφορικά με τα παραπάνω και σύμφωνα με όλα όσα έχουν ήδη ειπωθεί διά μέσου προγενέστερων προσπαθειών προσέγγισής σας ώστε να σας κοινοποιήσουμε τους προβληματισμούς μας αναζητώντας μια ικανοποιητική και δίκαιη λύση αυτών, σας προτείνουμε: 

•    Την επανεξέταση του ζητήματος της ανάθεσης της Χημείας ώστε να την έχουμε ως β’ ανάθεση, τουλάχιστον, μιας και ένα αξιόλογο πλήθος συναδέλφων του κλάδου μας (που δεν είναι κάτοχοι πτυχίου Χημικού Μηχανικού) την έχουν διδάξει έχοντας τελεσφορήσει το έργο τους με θετική έκβαση αλλά και να μην δημιουργούμε πρόβλημα σε συναδέλφους του κλάδου (με πτυχίο Χημικού Μηχανικού) που την έχουν ως α’ ανάθεση. 
•     Την εξέταση του αιτήματός μας ώστε να μας ανατεθεί η διδασκαλία του μαθήματος ‘’Γεωλογία – Γεωγραφία’’ του Γυμνασίου ως α’ ανάθεση καθώς το πρόγραμμα σπουδών μας περιείχε πληθώρα μαθημάτων συναφών ως προς το παραπάνω αντικείμενο. Εξάλλου σχετικό αίτημα έχει διατυπωθεί και από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας σύμφωνα με το έγγραφο του τμήματος Μηχανικών Ορυκτών Πόρων με Αρ. Πρ. 190/07.12.2023, το οποίο αποτυπώνει τα μαθήματα σε σύγκριση με τους στόχους και το πρόγραμμα σπουδών του Ι.Ε.Π. Ευλόγως, κατόπιν των παραπάνω διεκδικούμε την ανάθεση και προσδοκούμε για την θετική σας απάντηση και την αντιμετώπιση του ζητήματος με τη δέουσα προσοχή. 
•     Την αύξηση του αριθμού των προσλήψεων τόσο όταν πρόκειται για μόνιμους διορισμούς (κάλυψη οργανικών θέσεων - είμαστε ο μόνος κλάδος που στις φετινές προσλήψεις δεν καλύφθηκαν όλα τα οργανικά κενά) όσο και αν πρόκειται για αναπληρωτές διότι οι προσλήψεις μας είναι οι λιγότερες από οποιονδήποτε άλλον κλάδο. 
•    Τέλος, να υπογραμμίσουμε τις κοινές μας αναθέσεις με τον κλάδο των Μηχανολόγων στα ΕΠΑ.Λ. όσο και την κοινή ανάθεση με τους λοιπούς κλάδους στα Γυμνάσια στο μάθημα της Τεχνολογίας, και να τονίσουμε την εύλογη απορία μας γιατί δεν πραγματοποιείται ο ίδιος αριθμός προσλήψεων και σε εμάς όπως και σε εκείνους;

Εν κατακλείδι, παρακαλούμε πολύ για τον επαναπροσδιορισμό του τρόπου αντιμετώπισης του κλάδου μας Π.Ε. 85 Χημικών Μηχανικών (και πολύ περισσότερο την ανισότητα και την μεροληψία την οποία έχουμε επωμιστεί ως εκπαιδευτικοί που δεν έχουμε πτυχίο Χημικού Μηχανικού) ώστε να αποκατασταθεί η ζημία που έχει διαπραχθεί τόσο από οικονομικής πλευράς αφού πολλοί συνάδελφοι φέτος δεν έχουν δουλειά όσο και από ψυχολογικής εξουθένωσης μιας που σε αυτή οδηγούμαστε βλέποντας τον παραγκωνισμό ως εκπαιδευτικοί και τον υποσκελισμό του κλάδου μας.

Με σεβασμό και εκτίμηση 

Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου Π.Ε. 85, Χημικών Μηχανικών (χωρίς πτυχίο Χημικού Μηχανικού) - Μεταλλειολόγοι Μηχανικοί, Μηχανικοί Ορυκτών Πόρων, Μηχανικοί Γεωτεχνολογίας & Περιβάλλοντος, Μηχανικοί Τεχνολογίας Πετρελαίου & Φυσικού Αερίου, Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 21/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

συναντηση
ΑΠΘ: Συνάντηση Πρύτανη με τη Γενική Γραμματέα Αποδήμου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας Μάιρα Μυρογιάννη
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες και οι ευκαιρίες αξιοποίησης των καινοτόμων δομών και προγραμμάτων του ΑΠΘ σε σχέση με το δίκτυο της Γενικής Γραμματείας...
ΑΠΘ: Συνάντηση Πρύτανη με τη Γενική Γραμματέα Αποδήμου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας Μάιρα Μυρογιάννη