Ειδική Φυσική Αγωγή: «Μολονότι τα ειδικά σχολεία ανέρχονται σε 480, οι οργανικές ΠΕ11 παραμένουν 280!»
«Αδιαφορία και αμέλεια για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στα ειδικά σχολεία της χώρας» - Η επιστολή των Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγή στον Πιερρακάκη

Για «απαξίωση» της Ειδικής Φυσικής Αγωγής από το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο σε επιστολή της προς τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής.

Στην επιστολή, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr,  οι αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής υποστηρίζουν ότι «η Ειδική Φυσική Αγωγή, ελλείψει διορισμών, στελεχωνόταν επί σειρά ετών από εθελοντές  μόνιμους εκπαιδευτικούς της  Γενικής Φυσικής Αγωγής, μετά από προσκλήσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ενώ οι μόνιμοι διορισμοί στον κλάδο από τον πίνακα εξειδικευμένων  ΠΕ11 ΕΑΕ ήταν ελάχιστοι από το 2019 και μετά».

Επίσης, μιλούν για «αδιαφορία» και «αμέλεια για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στα ειδικά σχολεία της χώρας», ενώ τονίζουν τις «ελλείψεις σε πλήθος σχολικών μονάδων».

«Ηχηρό είναι το παράδειγμα, του νεοϊδρυθέντος ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. των Άνω Λιοσίων, το οποίο διαθέτει υπερσύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις αλλά δεν έχει ακόμα μόνιμο εκπαιδευτικό Ειδικής Φυσικής Αγωγής!» επισημαίνουν στην επιστολή τους.

«Ανησυχητικά και θορυβώδη είναι επίσης τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, μολονότι τα ελληνικά ειδικά σχολεία ανέρχονται σε 480, οι οργανικές ΠΕ11 Ειδικής Φυσικής Αγωγής παραμένουν 280, χωρίς να έχει γίνει προσπάθεια σύστασης νέων οργανικών θέσεων από το 2012 και μετά» εξηγούν.

Η επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής

Η Ειδική Φυσική Αγωγή  στον Καιάδα της Εκπαίδευσης

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Είναι αντιληπτό ότι η Ειδική Φυσική Αγωγή βιώνει μία απαξίωση από το Υπουργείο όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από το γεγονός ότι η Ειδική Φυσική Αγωγή, ελλείψει διορισμών, στελεχωνόταν επί σειρά ετών από εθελοντές  μόνιμους εκπαιδευτικούς της  Γενικής Φυσικής Αγωγής, μετά από προσκλήσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ενώ οι μόνιμοι διορισμοί στον κλάδο από τον πίνακα εξειδικευμένων  ΠΕ11 ΕΑΕ ήταν ελάχιστοι από το 2019 και μετά.

Παράλληλα προς τις συνεχιζόμενες ελλείψεις στο εκπαιδευτικό σύστημα για όλους τους κλάδους, η αδιαφορία - αμέλεια για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στα Ειδικά Σχολεία της χώρας δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η ισχνή έως μηδαμινή υποστήριξη της Ειδικής Φυσικής Αγωγής στα Ειδικά Σχολεία, σε καμία περίπτωση δεν αναλογεί στην προσοχή και το ενδιαφέρον που θα έπρεπε να δοθεί και αρμόζει στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, στους  μαθητές – μαθήτριες και τις οικογένειές τους.

Η Ειδική ή Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή (ΕΑΕ), αποτελεί το πιο σημαντικό μάθημα σε ένα Ειδικό Σχολείο, το οποίο προσφέρει στους μαθητές ένα εξατομικευμένο, άρτια σχεδιασμένο πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας, με τις αντίστοιχες προσαρμογές στις μεθόδους διδασκαλίας και του ασκησιολογίου. Σκοπός του είναι να ικανοποιηθούν οι ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε μαθητή με αναπηρία.

Σε παράδοξη αντίφαση προς την σημαντικότητα αυτή έρχονται οι ελλείψεις σε πλήθος σχολικών μονάδων. Ηχηρό είναι το παράδειγμα, του νεοϊδρυθέντος ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. των Άνω Λιοσίων, το οποίο διαθέτει υπερσύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις αλλά δεν έχει ακόμα μόνιμο εκπαιδευτικό Ειδικής Φυσικής Αγωγής!

Ανησυχητικά και θορυβώδη είναι επίσης τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, μολονότι τα ελληνικά ειδικά σχολεία ανέρχονται σε 480, οι οργανικές ΠΕ11 Ειδικής Φυσικής Αγωγής παραμένουν 280, χωρίς να έχει γίνει προσπάθεια σύστασης νέων οργανικών θέσεων από το 2012 και μετά.

Εν κατακλείδι, τα αιτήματα του κλάδου φαίνεται να παραμένουν επίκαιρα, ζητώντας κατ’ εξακολούθηση τη σύσταση των οργανικών θέσεων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες που αποδεδειγμένα υφίστανται.

Συνεπώς αιτούμαστε τα ακόλουθα:

  • Επικαιροποίηση υφισταμένων και σύσταση νέων οργανικών θέσεων.
  • Αξιοποίηση του κύριου πίνακα Ε.Α.Ε. για την πλήρη στελέχωση των ειδικών σχολείων με μόνιμο και πλήρως εξειδικευμένο προσωπικό από τους 1307 υποψήφιους εκπαιδευτικούς Ειδικής Φυσικής Αγωγής στον αρχικό πίνακα, (1199 μετά από τους διορισμούς).
  • Να καλυφθεί η ανάγκη για «παράλληλη στήριξη» του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της «συμπερίληψης» με καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής, ώστε να διεξάγεται το μάθημα σε ένα κλίμα ασφάλειας για όλους τους μαθητές.

Με τιμή,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΛΜΠΑΝΗ  ΕΙΡΗΝΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathites
Συγκινητικό βίντεο: Μαθητές τραγουδούν το «Έλατο» στη νοηματική και γίνονται viral
Συγκίνηση προκαλεί η πρωτοβουλία μαθητών από τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη να ενώσουν τις φωνές του και όχι μόνο, τραγουδώντας το «Ω Έλατο» στη...
Συγκινητικό βίντεο: Μαθητές τραγουδούν το «Έλατο» στη νοηματική και γίνονται viral
γαλοπουλα
Γαλοπούλα: Γιατί την λατρεύουν τόσο πολλοί και πόσο υγιεινή είναι πραγματικά;
Από τα προϊόντα στο ράφι του σούπερμαρκετ, έως το κυρίως γεύμα των Χριστουγέννων, η γαλοπούλα προτιμάται παγκοσμίως ως η πιο υγιεινή επιλογή κρέατος...
Γαλοπούλα: Γιατί την λατρεύουν τόσο πολλοί και πόσο υγιεινή είναι πραγματικά;