ζεττα μακρή
Τι πρέπει να κάνουν οι Διευθυντές/ντριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Περιφερειακοί/ές Διευθυντές/ντριες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης

Εγγραφο με οδηγίες για την οργάνωση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων (Ε.Δ.Ε.Μ.) για το σχολικό έτος 2024-2025 απέστειλε στις διευθύνσεις εκπαίδευσης ηυφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή

Οπως αναφέρει, στο ΦΕΚ Β’ 5767/16-10-2024 δημοσιεύτηκε η υπό στοιχεία 121228/ΓΔ4/15-10- 2024 Υ.Α. (ΑΔΑ: 9Σ2Θ46ΝΚΠΔ-ΤΟΟ) με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2024-2025». Σύμφωνα με την ανωτέρω Υπουργική Απόφαση η Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων (Ε.Δ.Ε.Μ.) των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης Λυκείου και της Δ΄ τάξης Λυκείου των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. για το σχολικό έτος 2024-2025 περιλαμβάνει τα εξεταζόμενα στις πανελλαδικές εξετάσεις ειδικά μαθήματα: 1) Ελεύθερο Σχέδιο, 2) Γραμμικό Σχέδιο, 3) Γαλλικά, 4) Γερμανικά, 5) Ιταλικά, 6) Ισπανικά, 7) Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση.

Οι οδηγίες

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την έναρξη του προγράμματος και με βάση τις διατάξεις της ανωτέρω Υ.Α. παρακαλείσθε να προβείτε στις ακόλουθες ενέργειες:

Οι Διευθυντές/ντριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται:

α) Να γνωστοποιήσουν τη δημοσίευση της υπό στοιχεία 121228/ΓΔ4/15-10-2024 Υ.Α. (ΑΔΑ: 9Σ2Θ46ΝΚΠΔ-ΤΟΟ) – ΦΕΚ Β΄ 5767/16-10-2024 με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων για το σχολικό έτος 2024-2025» στις οικείες σχολικές μονάδες. Οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων οφείλουν να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς-κηδεμόνες τους για την υποβολή των αιτήσεων-δηλώσεων μαθημάτων (Υπόδειγμα_1 αίτησης_δήλωσης μαθημάτων_2024_25) και να συλλέξουν ηλεκτρονικά τις σχετικές αιτήσεις-δηλώσεις.

Σημειώνεται ότι, εφόσον οι μαθητές/τριες είναι ενήλικες, μπορούν να υποβάλουν οι ίδιοι/ες αίτηση - δήλωση για το/τα ειδικό/ά μάθημα/μαθήματα που επιθυμούν να παρακολουθήσουν. Για διευκόλυνση της διαδικασίας προτείνεται η αίτηση - δήλωση μαθημάτων της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων να αναρτηθεί και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.

Αφού συγκεντρωθούν οι αιτήσεις - δηλώσεις μαθημάτων, οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων καλούνται να συντάξουν το συγκεντρωτικό αρχείο αιτήσεων υπό μορφή excel (Υπόδειγμα_2_Διευθυντές Λυκείων_2024_25) και να το υποβάλουν ηλεκτρονικά στις οικείες Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης. Στη συνέχεια, ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας καλείται να εισηγηθεί στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών, και να προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού.

β) Να εισηγηθούν προς τον/την Περιφερειακό/ή Διευθυντή/ντρια Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης τις οικείες σχολικές μονάδες Λυκείων στις οποίες δύνανται να λειτουργήσουν Σ.Κ.Α.Ε.. Η εν λόγω εισήγηση θα συνοδεύεται από συγκεντρωτικό αρχείο υπό μορφή excel (Υπόδειγμα_3_Διευθυντές ΔΔΕ_2024_25), στο οποίο θα αποτυπώνονται ευκρινώς οι σχολικές μονάδες Σ.Κ.Α.Ε., οι σχολικές μονάδες τις οποίες θα εξυπηρετεί το κάθε Σ.Κ.Α.Ε., ο συγκεντρωτικός αριθμός μαθητών/τριών ανά μάθημα και ο αριθμός τμημάτων μαθημάτων ανά Σ.Κ.Α.Ε.. Στις εισηγήσεις για λειτουργία Σ.Κ.Α.Ε. οι Διευθυντές/ντριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να προτείνουν τους Υπεύθυνους Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης καθώς και τους αντικαταστάτες αυτών σύμφωνα με την παρ. 12 της υπό στοιχεία 121228/ΓΔ4/15-10-2024 Υ.Α. (ΑΔΑ: 9Σ2Θ46ΝΚΠΔ-ΤΟΟ) – ΦΕΚ Β΄ 5767/16-10-2024.

Επίσης, επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 5 της Υ.Α., διαμορφώνεται σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακας αιτούντων μαθητών/τριών ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε., ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων.

γ) Να εισηγηθούν προς τον/την Περιφερειακό/ή Διευθυντή/ντρια Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης τον αριθμό διδασκόντων/ουσών ανά κλάδο που θα απαιτηθεί για τη λειτουργία των οικείων Σ.Κ.Α.Ε., λαμβάνοντας υπόψη ότι στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων διδάσκουν κατά προτεραιότητα μόνιμοι/ες εκπαιδευτικοί για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Στις περιπτώσεις που τα τμήματα δεν καλύπτονται από τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς, προσλαμβάνονται αναπληρωτές/τριες μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιοι/ες εκπαιδευτικοί. Επομένως, στην εισήγηση των Διευθυντών/ντριών Δ/θμιας Εκπ/σης για τον αριθμό διδασκόντων/ουσών ανά κλάδο που θα απαιτηθεί για τη λειτουργία των οικείων Σ.Κ.Α.Ε. θα πρέπει να αποτυπώνονται με διακριτό τρόπο ο αριθμός μόνιμων εκπ/κών και ο απαιτούμενος αριθμός αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιων εκπ/κών για να λειτουργήσει το πρόγραμμα Ε.Δ.Ε.Μ., σύμφωνα και με την ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΕΔΕΜ 2024_2025 που επισυνάπτεται.

Οι Περιφερειακοί/ές Διευθυντές/ντριες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται:

α) Να συστήσουν τις Συντονιστικές Ομάδες Δομών Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Ο.Δ.Α.Ε.) σύμφωνα με την παρ. 8 της ανωτέρω Υ.Α. και να αναρτήσουν τις σχετικές αποφάσεις στη Διαύγεια. Μετά την ανάρτησή τους στη Διαύγεια, οι αποφάσεις να κοινοποιηθούν στη Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ([email protected]).

β) Να προβούν στην έκδοση των αποφάσεων ορισμού Σ.Κ.Α.Ε. Υ.Σ.Κ.Α.Ε. και αντικαταστατών αυτών, λαμβάνοντας υπόψη την καλύτερη δυνατή κατανομή Σ.Κ.Α.Ε. στις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης ευθύνης της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης και την ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΕΔΕΜ 2024_2025 που επισυνάπτεται.

ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ: Οι Υπεύθυνοι Σ.Κ.Α.Ε. και οι αντικαταστάτες τους αποζημιώνονται μόνο στην περίπτωση που στα Σ.Κ.Α.Ε. της αρμοδιότητάς τους απασχολείται τουλάχιστον ένας/μια εκπαιδευτικός αναπληρωτής/τρια μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιος/α με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.

γ) Να προβούν στην έκδοση των αποφάσεων λειτουργίας τμημάτων με αριθμό μαθητών/τριών μικρότερο από τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών/τριών, αλλά όχι μικρότερο από τρεις (03) μαθητές/τριες, ύστερα από τεκμηριωμένες εισηγήσεις των οικείων Σ.Ο.Δ.Α.Ε. λαμβάνοντας υπόψη την ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΕΔΕΜ 2024_2025 που επισυνάπτεται.

δ) Να αποστείλουν έως και την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε./Τμήμα Α΄ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected], ηλεκτρονικό αρχείο σύμφωνα με το Υπόδειγμα_4_Περιφ_Δ_Εκπαιδευτικοί_2024_25 όπου θα αποτυπώνονται ανά Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης το πλήθος ΜΟΝΟ των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ανά κλάδο που θα προσκληθούν για να διδάξουν, καθώς και τα Σ.Κ.Α.Ε. που αυτοί δύνανται να προσκληθούν για να διδάξουν. Σημειώνεται ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η κατανομή εκπαιδευτικών ανά Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης (ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΕΔΕΜ 2024_2025 που επισυνάπτεται).

Σύμφωνα με την υπό στοιχεία 121228/ΓΔ4/15-10-2024 Υ.Α. (ΑΔΑ: 9Σ2Θ46ΝΚΠΔ-ΤΟΟ) – ΦΕΚ Β΄ 5767/16- 10-2024 οι διδάσκοντες/ουσες στα Σ.Κ.Α.Ε. θα προσληφθούν με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με αμοιβές που αντιστοιχούν σε εκείνες των αναπληρωτών/τριών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.

ε) Να αποστείλουν έως και την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε./Τμήμα Α΄ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected], ηλεκτρονικό αρχείο σύμφωνα με το Υπόδειγμα_5_Περιφ_Δ_ΣΚΑΕ_Τμήματα_2024_25 το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα Σ.Κ.Α.Ε. και τα τμήματα που θα λειτουργήσουν.

Σημειώνεται ότι:

  • Καθώς τα στοιχεία του ηλεκτρονικού αρχείου, που θα αποσταλεί σύμφωνα με το Υπόδειγμα_4_Περιφ_Δ_Εκπαιδευτικοί_2024_25, θα επισυνάπτονται στην πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για τους/τις εκπαιδευτικούς, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να αποστείλουν ένα (1) πίνακα με ένα (1) φύλλο όπου θα περιλαμβάνονται όλες οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης αρμοδιότητάς τους.

  • Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να αναρτήσουν στη Διαύγεια τις αποφάσεις ορισμού Σ.Κ.Α.Ε.-Υ.Σ.Κ.Α.Ε. και αντικαταστατών αυτών και να τις κοινοποιήσουν στην Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε.- Τμήμα Α’ στο [email protected].

Τα παραπάνω αποτελούν προαπαιτούμενες διαδικασίες για τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους/τις υποψήφιους/ες διδάσκοντες/ουσες.

Δείτε όλο το έγγραφο

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μετρό Θεσσαλονίκης
Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα 60 λεπτά η τιμή του εισιτηρίου - Μείωση και στα λεωφορεία
Στα 0,60 ευρώ το εισιτήριο για ένα εξάμηνο στο μετρό, μετά τη λειτουργία του και μείωση στο ίδιο τίμημα του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ
Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα 60 λεπτά η τιμή του εισιτηρίου - Μείωση και στα λεωφορεία