ypoyrgeio_paideias_dia_bioy
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Παιδείας, κρατά κλειδωμένους τους πίνακες αναπληρωτών/τριών αφήνοντας εκτός εκατοντάδες νέες/νέους εκπαιδευτικούς

Το Υπουργείο Παιδείας προώθησε μια απαράδεκτη τροπολογία στη Βουλή για παράλληλο τοπικό σύστημα ανεξέλεγκτων προσλήψεων αναπληρωτών. Με βάση το αφήγημά του, ένα πραγματικό παραμύθι, ότι «οι εκπαιδευτικοί φταίνε που δεν πάνε να δουλέψουν», στήνουν έναν δούρειο ίππο! Επιδιώκουν να αντικαταστήσουν μεθοδικά και σταδιακά το κεντρικό σύστημα των πινάκων κατάταξης με ένα αυθαίρετο κι ανεξέλεγκτο τοπικό σύστημα φεουδαρχικών προσλήψεων ημετέρων με μηδαμινά εργασιακά δικαιώματα. Θα κυριαρχεί η ατομική ευθύνη και η ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση της εργασίας των εκπαιδευτικών, αφού ο τρόπος πρόσληψης θα θυμίζει πρόσληψη σε εταιρία, με τους εκπαιδευτικούς να δίνουν το βιογραφικό τους και ο διευθυντής εκπαίδευσης σε περιφέρεια ή διεύθυνση (και ίσως αργότερα και ο διευθυντής του σχολείου;) να κρίνει αυθαίρετα αν θα τους προσλάβει ή όχι.

Η ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Συσπειρώσεων κινήσεων ΔΕ

Με τη νέα (ν)τροπο-λογία θα ανοίξει ο δρόμος για την πλήρη καταπάτηση των  εργασιακών δικαιωμάτων αναπληρωτών/τριών και νέων πτυχιούχων

Το Υπουργείο Παιδείας προώθησε μια απαράδεκτη (ν)τροπολογία στη Βουλή για παράλληλο τοπικό σύστημα ανεξέλεγκτων προσλήψεων αναπληρωτών. Με βάση το ψευδές αφήγημά τους, ένα πραγματικό παραμύθι, ότι «οι εκπαιδευτικοί φταίνε που δεν πάνε να δουλέψουν», στήνουν έναν δούρειο ίππο! Επιδιώκουν να αντικαταστήσουν μεθοδικά και σταδιακά το κεντρικό σύστημα των πινάκων κατάταξης με ένα αυθαίρετο κι ανεξέλεγκτο τοπικό σύστημα φεουδαρχικών προσλήψεων ημετέρων με μηδαμινά εργασιακά δικαιώματα. Θα κυριαρχεί η ατομική ευθύνη και η ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση της εργασίας των εκπαιδευτικών, αφού ο τρόπος πρόσληψης θα θυμίζει πρόσληψη σε εταιρία, με τους εκπαιδευτικούς να δίνουν το βιογραφικό τους και ο διευθυντής εκπαίδευσης σε περιφέρεια ή διεύθυνση (και ίσως αργότερα και ο διευθυντής του σχολείου;) να κρίνει αυθαίρετα αν θα τους προσλάβει ή όχι.

Αντί για νέους διορισμούς καλούν και συνταξιούχους εκπαιδευτικούς και οι αναπληρωτές γίνονται έρμαια των Διευθυντών Εκπαίδευσης, αφού το νέο τοπικό σύστημα προσλήψεων:

- Θα εφαρμοστεί συγχρόνως με το «ΚΑΝΟΝΙΚΟ»  με πρόσχημα ότι δε βρίσκουν να προσλάβουν εκπαιδευτικούς, κάτι το οποίο είναι ψέμα και εκ του πονηρού.

- Θα είναι εκτός διαδικασίας ΑΣΕΠ, δηλαδή, εκτός ελέγχων και των υπαρχόντων πινάκων.

- Δεν θα προβλέπει την προσμέτρηση προϋπηρεσίας (!) με στόχο την ανακύκλωση της ανεργίας και η εναλλαγή από την εργασία στην ανεργία να εμπεδωθεί ως μόνιμο και «φυσικό» φαινόμενο για όλους/ες τους νέους/ες εκπαιδευτικούς ενώ το Υπουργείο Παιδείας και το κράτος δεν θα έχει καμία υποχρέωση απέναντί τους!

- Θα λειτουργεί χωρίς ενιαία κριτήρια.

- Θα είναι τοπικού χαρακτήρα σε κάθε ΔΔΕ ή ΔΠΕ με βάση τις δεσμεύσεις ΝΔ για να περάσουν τα σχολεία πλήρως στους Δήμους.

- Οι προσλήψεις θα γίνονται με ευθύνη των δ/ντων εκπαίδευσης και των περιφερειακών! Ο δ/ντης γίνεται πανίσχυρο αφεντικό που προσλαμβάνει αναλώσιμους εκπαιδευτικούς και αξιολογεί. Όμως, με ποιες συμβάσεις, με ποια δικαιώματα και μισθούς, από ποιους πόρους;;; 

- Αποκλείει και πάλι ακόμα και από αυτήν την κατάπτυστη διαδικασία και τιμωρεί ξανά τους τιμωρημένους του ΑΣΕΠ με αποκλεισμό 2 χρόνων, δηλαδή, όσες κι όσους, λόγω ανυπέρβλητων οικονομικών δυσχερειών, παραιτήθηκαν.

- Επιτρέπει την ένταξη συνταξιούχων μέχρι 67 χρονών στους πίνακες! Κάλυψη κενών και εργασία «όσο αντέξεις» πάνε πακέτο μετά και τις δηλώσεις Γεωργιάδη για συνταξιούχους που  μπορούν να δουλεύουν για να συμπληρώνουν την πενιχρή σύνταξη. Ένα ακόμα άλλοθι στις πολιτικές και των περιορισμένων διορισμών (με βάση τις πραγματικές ανάγκες) και της αδιοριστίας για τους νέους συναδέλφους. Αν και έχουν θεσπίσει δυσθεώρητα όρια συνταξιοδότησης όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, τώρα προτείνουν από τη ΝΔ να επιστρέψουν στην υπηρεσία οι συνταξιούχοι.

Όμως, τι συμβαίνει πραγματικά;

Το προσοντολόγιο διέλυσε την παραμικρή ασφάλεια που δημιουργούσαν οι πίνακες προσλήψεων με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία όπου καθένας και καθεμία προσλαμβάνονταν με την σειρά  χωρίς τις ετήσιες εναλλαγές στους πίνακες λόγω των κριτηρίων.

Οι θέσεις στα σχολειά μας μένουν κενές γιατί το υπουργείο κάνει λίγες προσλήψεις με βάση τις ανάγκες, ενώ η κυβέρνηση με τους πενιχρούς μισθούς, τα ενοίκια που εκτοξεύονται και τα μηδαμινά μέτρα, που παίρνουν για αυτά, εξαναγκάζει τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να παραιτηθούν ακόμη και στην μέση της χρονιάς αφού ο μήνας δεν βγαίνει. Παράλληλα, κλειδώνει τους πίνακες αναπληρωτών/τριών αφήνοντας εκτός εκατοντάδες νέες/νέους συναδέλφους/ισσες.  Αντί να αυξήσει τις προσλήψεις και να καλύψει όλα τα κενά των εκπαιδευτικών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς, κλείνει σχολεία, συγχωνεύει τμήματα και θεσπίζει το ψηφιακό σχολείο περικόπτοντας ακόμα περισσότερες θέσεις εργασίας.

Μετά το προσοντολόγιο, αυτό το νέο σύστημα, σε πλήρη εναρμόνιση με τις επιταγές ΕΕ και ΟΟΣΑ για ανακύκλωση της ανεργίας-εργασίας των εργαζομένων, θα διαμορφώσει ένα πολύ αρνητικό πλαίσιο που δε θα διασφαλίζει καμία σταθερότητα ούτε στις προσλήψεις αναπληρωτών! Κανείς εκπαιδευτικός, είτε επί χρόνια αναπληρωτής είτε αδιόριστος, δε θα μπορεί να διασφαλίσει την πρόσληψη ή επαναπρόσληψή του. Διότι τα κριτήρια και η μοριοδότησή τους θα υπόκεινται σε διαρκείς αλλαγές, αλλά και η πρόσληψή τους θα γίνεται με αυθαίρετο τρόπο από τους δ/ντες εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα θα είναι η συνεχής εναλλαγή των εργαζόμενων που θα ανακυκλώνονται ως αναλώσιμα υλικά ώστε να μην αποκτούν δικαιώματα με τη σταθερή μόνιμη εργασία. Μετά το αέναο κυνήγι προσόντων, τον ανταγωνισμό-κανιβαλισμό του προσοντολογίου, μετά τις προσλήψεις τριμήνων με αφορμή τον κορονοϊό και περιμένοντας τον νέο ΑΣΕΠ, έρχεται νέο χτύπημα για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών!

Δεν θα επιτρέψουμε να συμβούν όλα αυτά! Να μην υπάρξει ούτε σκέψη για την ψήφιση της τροπολογίας για προσλήψεις εκπαιδευτικών και συνταξιούχων από περιφερειακούς δ/ντες εκπ/σης.  Αν ο Υπουργός  πραγματικά «κόπτεται»  να καλύψει τις θέσεις, τότε:

Να υλοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος εδώ και πολλά χρόνια:

  1. Αύξηση των μισθών και πραγματική λύση στο πρόβλημα στέγασης.
  2. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός και μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση τον χρόνο του πτυχίου και ολόκληρη την προϋπηρεσία.                   
  3. Ούτε σκέψη για διαγωνισμό ΑΣΕΠ και συνεντεύξεις. Κατάργηση του ν. 4589/19 του προσοντολόγιου και του ν. 4692/20 Κεραμέως.
  4. Δημιουργία οργανικών θέσεων για κάθε υπάρχουσα ειδικότητα σε όλα τα σχολεία. Κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών με διορισμούς.
  5. Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Πλήρης εξίσωση προς τα πάνω των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων. Πλήρης προστασία της μητρότητας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γονείς μαθητών Δημοτικού στο Μαρκόπουλο
Για το νέο πρόγραμμα σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη»: Αθέατες πλευρές
Παρότι το πρόγραμμα καλεί τους μαθητές σε διάφορες δράσεις, η εγκύκλιος (όπως συνήθως συμβαίνει με τις επίσημες κατευθύνσεις/εγκυκλίους) μπορεί να...
Για το νέο πρόγραμμα σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη»: Αθέατες πλευρές
kinitopoiisi
Σήμερα 10:30 πμ στα Προπύλαια μεγάλο μαθητικό συλλαλητήριο Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων - Τι διεκδικούν
Δυναμικό παρών των μαθητών των Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων στο σημερινό συλλαλητήριο για το μέλλον της εκπαίδευσης
Σήμερα 10:30 πμ στα Προπύλαια μεγάλο μαθητικό συλλαλητήριο Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων - Τι διεκδικούν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Σχετικά με την Εγκύκλιο των κενών και τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών: Το χρονοδιάγραμμα
Πότε αρχίζει η διαδικασία των μεταθέσεων (συνεδριάσεις ΚΥΣΔΕ, εξέταση αιτήσεων για ένταξη σε ειδικές κατηγορίες, εγκύκλιος κενών κλπ)
Σχετικά με την Εγκύκλιο των κενών και τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών: Το χρονοδιάγραμμα
kleista_sxoleia 2022
Με αφορμή την αναστολή λειτουργίας Σχολείων κατά τη διάρκεια μιας, ήπιας σε ένταση, συνηθισμένης κακοκαιρίας
Ας φανταστούμε τι πρόκειται να γίνει, αν υλοποιηθούν οι προθέσεις της Κυβέρνησης για πλήρη υπαγωγή της λειτουργίας των Σχολείων στους Δήμους, με...
Με αφορμή την αναστολή λειτουργίας Σχολείων κατά τη διάρκεια μιας, ήπιας σε ένταση, συνηθισμένης κακοκαιρίας