τηλεκπαίδευση
«Αντιβιωτικό ευρέος φάσματος για όλες τις χρήσεις η τηλεκπαίδευση»

Οι διευθυντές και διευθύντριες των σχολείων στον Δήμο Παύλου Μελά έσπευσαν να ανακοινώσουν τηλεκπαίδευση για τα κλειστά σχολεία λόγω κακοκαιρίας, «αδιαφορώντας τόσο για τα τεχνικά προβλήματα σε συνδέσεις ίντερνετε που θα προκαλέσει η κακοκαιρία, όσο και για την ψυχολογία των μαθητών», όπως καταγγέλλει η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

«Πρόκειται για τη γνωστή διαδικασία μέσω Webex, που η «επάρκειά» της κρίθηκε στην πράξη και η νομιμότητά της από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και που η μόνη της «χρησιμότητα», για τη μία μέρα που θα είναι κλειστά τα σχολεία μας, είναι να συνθέσει το υπουργείο το αφήγημα για «καμία ώρα χαμένη» (όταν μάλιστα υπάρχουν ακόμα στη ΔΔΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης και σε άλλες Διευθύνσεις σχολεία που λειτουργούν με έλλειμμα του 1/3 των εκπαιδευτικών)!» επισημαίνει η ΕΛΜΕ σε ανακοίνωσή της.

«Είναι απαράδεκτο ότι για μια ακόμα φορά ο «πανέτοιμος κρατικός μηχανισμός» δεν μπορεί να διατηρήσει τους δρόμους ανοιχτούς και ασφαλείς και τα σχολεία ζεστά για τους μικρούς μαθητές» τονίζει σε άλλο σημείο.

«Για άλλη μια φορά η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται  ως «αντιβιωτικό ευρέος φάσματος για όλες τις χρήσεις», ώστε να νομιμοποιηθεί ως ισότιμη διαδικασία εκπαίδευσης με τη ζωντανή διδασκαλία, επιδιώκεται να αναχθεί ξανά σε οργανικό μόνιμο στοιχείο λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας» προσθέτει.

Η ανακοίνωση της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Όχι τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία.

Λόγω της κακοκαιρίας, ανακοινώθηκε ότι τα σχολεία στον Δήμο Παύλου Μελά θα παραμείνουν κλειστά τη Δευτέρα 2/12. “Η απόφαση λαμβάνεται προληπτικά, ώστε να αξιολογηθεί η κατάσταση κτιρίων, εγκαταστάσεων και αύλειων χώρων για τυχόν ζημίες από την έντονη κακοκαιρία (πτώσεις κλαδιών – δέντρων, διακοπή υδροδότησης ή ηλεκτροδότησης) και να προχωρήσει η αποκατάστασή τους όπου χρειάζεται”.

Το κλείσιμο σχολείων λόγω καιρικών συνθηκών είναι μια φυσιολογική εξέλιξη – συμβαίνει κάθε χρόνο και διαρκεί ελάχιστες ημέρες. Δεν κρίνεται από αυτό το γνωστικό επίπεδο και η μορφωτική επάρκεια των μαθητών. Ωστόσο, ήδη οι Δ/ντές/τριες των σχολείων (με προφορική εντολή;), επικαλούμενοι το ΦΕΚ Β 5130/10.09.2024, Κεφ. Α, Άρθρο 1, παρ.7 αδιαφορώντας τόσο για τα τεχνικά προβλήματα σε συνδέσεις Ίντερνετ που θα προκαλέσει η κακοκαιρία, όσο και για την ψυχολογία των μαθητών, έσπευσαν να ανακοινώσουν τηλεκπαίδευση για τα κλειστά σχολεία.

Πρόκειται για τη γνωστή διαδικασία μέσω Webex, που η «επάρκειά» της κρίθηκε στην πράξη και η νομιμότητά της από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και που η μόνη της «χρησιμότητα», για τη μία μέρα που θα είναι κλειστά τα σχολεία μας, είναι να συνθέσει το υπουργείο το αφήγημα για «καμία ώρα χαμένη» (όταν μάλιστα υπάρχουν ακόμα στη ΔΔΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης και σε άλλες Διευθύνσεις σχολεία που λειτουργούν με έλλειμμα του 1/3 των εκπαιδευτικών)!

Είναι απαράδεκτο ότι για μια ακόμα φορά ο «πανέτοιμος κρατικός μηχανισμός» δεν μπορεί να διατηρήσει τους δρόμους ανοιχτούς και ασφαλείς και τα σχολεία ζεστά για τους μικρούς μαθητές.   Τα σχολεία κλείνουν όχι εξαιτίας της κακοκαιρίας, αλλά της κυβερνητικής και κρατικής αδιαφορίας, που έχει οδηγήσει ακόμα και στην κατάργηση της υπηρεσίας πρασίνου ή της υποστελέχωσης της τεχνικής υπηρεσίας των Δήμων, λόγω έλλειψης προσωπικού.

Για άλλη μια φορά η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται  ως «αντιβιωτικό ευρέος φάσματος για όλες τις χρήσεις», ώστε να νομιμοποιηθεί ως ισότιμη διαδικασία εκπαίδευσης με τη ζωντανή διδασκαλία, επιδιώκεται να αναχθεί ξανά σε οργανικό μόνιμο στοιχείο λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.  Αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό από τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό κίνημα. Δεν θα κουραστούμε να λέμε ότι  τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαίδευση. 

Επισημαίνουμε ότι:

1. Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει ότι: «. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…». Θυμίζουμε παράλληλα και την καταδικαστική για το υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco, απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021, με την 50/2021) για τη διακινδύνευση - παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων».

2. Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας και μέσα σε  αυτόν παρέχουμε το έργο μας. Οι εκπαιδευτικοί εφόσον δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στον χώρο εργασίας μας, δεν μπορούμε να παρέχουμε εργασία και άρα ούτε τηλεκπαίδευση. Από την ιδιωτικότητα του σπιτιού μας, δεν μπορούμε να διαθέσουμε ούτε τον χώρο αλλά και ούτε τα μέσα για συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κλειστό σχολείο λόγω επικίνδυνων καιρικών συνθηκών, σημαίνει κλειστό σχολείο. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει με ευθύνη των εκπαιδευτικών.

Το σπίτι μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε ή να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, αίθουσα, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κ.ά. Κανείς δεν μπορεί να ασκήσει δίωξη ή να επιβάλει κυρώσεις, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο για παροχή τηλεκπαίδευσης από το σπίτι του κάθε εκπαιδευτικού.

3. Οι εκπαιδευτικοί στηρίζουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, όχι τις πολιτικές της κυβέρνησης. Επιστρέφοντας υγιείς στα σχολεία μας θα βρούμε τους τρόπους να αναπληρώσουμε το όποιο χαμένο έδαφος υπάρξει την ημέρα που θα είναι κλειστά τα σχολεία. Το σημαντικό είναι να μπορούμε να κοιτάμε με ενσυναίσθηση και αξιοπρέπεια στα μάτια τους μαθητές μας και τους γονείς τους.

4. Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας σχ. μονάδας λόγω κακοκαιρίας,  δεν προσερχόμαστε σε κλειστές  σχ. μονάδες διακινδυνεύοντας την ασφάλειά μας. Κανείς/καμία δεν μπορεί να υποχρεώσει εργαζόμενο να προσέλθει σε αυτές!

Για τις περιπτώσεις που οι συνάδελφοι καλούνται από τη διοίκηση εγγράφως να κάνουν τηλεκπαίδευση και πιέζονται να απαντήσουν, μπορούν να αποστέλλουν το εξής κείμενο:

«Επειδή με βάση το νομοθετικό πλαίσιο δεν είμαι υποχρεωμένος να χρησιμοποιώ το χώρο κατοικίας μου ως χώρο εργασίας, ούτε με δικούς μου πόρους να εξασφαλίζω εξοπλισμό και μέσα τηλεκπαίδευσης, και εφόσον τα σχολεία είναι κλειστά, λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων, άρα η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί από τις σχολικές μονάδες, ζητώ να μου απαντήσετε εγγράφως το πώς θα γίνει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

                                                                           Για το Δ.Σ.

                  

              Ο πρόεδρος                                                                           Η γραμματέα               

                Χρήστος Ζαγανίδης                                                         Σοφία Στεφανίδου

 

Η ανακοίνωση της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗΣ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑΣ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Με αφορμή την ανακοίνωση ότι λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων τα σχολεία όλων των βαθμίδων στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης θα παραμείνουν αύριο κλειστά για λόγους ασφάλειας και  προστασίας των μαθητών και των διδασκόντων, καταφθάνουν  οδηγίες  που αναφέρονται στην πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης  κι όχι σε λήψη μέτρων που θα κρατήσουν τα σχολεία ανοιχτά.

Ξεκαθαρίζουμε τα εξής:

  1. Κλειστό σχολείο, σημαίνει κλειστό σχολείο. Αυτό δεν συμβαίνει με ευθύνη των εκπαιδευτικών.
  2. Το σπίτι μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να παρέχουμε εξ αποστάσεως εκπαίδευση με δικά μας μέσα,  να έχουμε ή να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, αίθουσα, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κ.ά.

Σύμφωνα με το άρθρο του ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας: «1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…»

Κανείς δεν μπορεί να ασκήσει δίωξη ή να επιβάλλει κυρώσεις, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, αν ο/η εκπαιδευτικός δηλώσει αδυναμία, εφόσον το Κράτος δεν διασφαλίζει όλα τα παραπάνω.

  1. Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με την απόφαση της ΓΣ των Προέδρων (16-10-21): «η τηλεκπαίδευση να διενεργείται αποκλειστικά από τον χώρο των σχολείων με εξοπλισμό που θα παράσχει η υπηρεσία. Καλούμε όλους και όλες τις εκπαιδευτικούς κάθε φορά που απαιτείται από αυτούς/ες να παράσχουν υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης να παρουσιάζονται στο σχολείο τους και να απαιτούν τον απαραίτητο χώρο, εξοπλισμό και σύνδεση από την υπηρεσία. Εφόσον δεν είναι δυνατή η πρόσβαση στα σχολεία για οποιοδήποτε λόγο και η

υπηρεσία δεν έχει παράσχει τις απαραίτητες συνθήκες και εξοπλισμό, κανείς και καμία δεν υποχρεούται να κάνει τηλεκπαίδευση.»

  1. Σε περίπτωση όμως επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, προέχει η ασφάλεια των συναδέλφων, των οικογενειών τους και  των μαθητών μας.

Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να παρέχει προστασία και ασφάλεια σε όλους. Αντί για αυτό, στερεί τα παιδιά από το δικαίωμα στη μόρφωση. Αυτό δεν υποκαθίσταται με μια μέρα WebEx. Τα σχολεία προχωρούν προς το μέσον της σχολικής χρονιάς και τα κενά παραμένουν, με την εικόνα διάλυσης να έχει άμεσο αντίκτυπο στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Χιλιάδες μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες μένουν χωρίς παράλληλη στήριξη ή τμήμα Ένταξης, χωρίς νοσηλευτή, ενώ διάφορα μαθήματα Ειδικότητας είναι ακόμα ακάλυπτα. Και όλα αυτά  με ευθύνη του κράτους.

Η τηλεκπαίδευση που εφαρμόστηκε σε όλο το διάστημα της πανδημίας, δημιούργησε μεγάλα μορφωτικά κενά σε μια ολόκληρη γενιά μαθητών/τριών. Αποδείχτηκε ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, αλλά αυτό δεν αποτιμήθηκε από την πολιτεία ποτέ. Το υπουργείο επαναφέρει σε τακτά διαστήματα την τηλεκπαίδευση για να καλύψει μεγάλες ανεπάρκειες της πολιτικής του.

  1. Ουδείς συνάδελφος/συναδέλφισσα, ούτε καν Υποδιευθυντής/Υποδιευθύντρια ή Διευθυντής/Διευθύντρια δεν υποχρεούται σε καμία περίπτωση να ασχολείται και να διεκπεραιώνει υπηρεσιακά θέματα σε ημέρες και ώρες εκτός ωραρίου εργασίας.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ

Ο Πρόεδρος                                                                   Ο Γραμματέας

 Αβραμίδης  Νίκος                                                      Γαζάκης Αντώνης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepistimiopatrwn
Παν.Πατρών: Σήμερα 2/12 ξεκινούν τα προγράμματα για 2.000 Εκπαιδευτικούς
Νέος κύκλος προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς ξεκινάει σήμερα από το Πανεπιστήμιο Πατρών - Πάνω από 2.000 εκπαιδευτικοί αναμένεται να μπουν σήμερα στην...
Παν.Πατρών: Σήμερα 2/12 ξεκινούν τα προγράμματα για 2.000 Εκπαιδευτικούς