Συνέντευξη παραχώρησε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, στην εφημερίδα "Πελοπόννησος" (pelop.gr). Aπαντώντας, ανάμεσα σε άλλα, σε ερώτημα της δημοσιογράφου αναφορικά με τις διαμαρτυρίες Διευθυντών σχολείων και Εκπαιδευτικών για ατελείωτη γραφειοκρατία, η οποία βάζει φραγμό πολλές φορές και στο παιδαγωγικό τους έργο, η υφυπουργός Παιδείας δήλωσε τα παρακάτω:
Δημοσιογράφος: Διευθυντές και εκπαιδευτικοί σχολικών μονάδων διαμαρτύρονται για ατελείωτη γραφειοκρατία, η οποία βάζει φραγμό πολλές φορές και στο παιδαγωγικό τους έργο. Είναι έτσι;
Ζέττα Μακρή: Προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε τη γραφειοκρατία και για αυτό άλλωστε το υπουργείο Παιδείας και σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει υλοποιήσει σημαντικές ψηφιακές καινοτομίες για τη διευκόλυνση της λειτουργίας και της οργάνωσης της εκπαίδευσης (ηλεκτρονικές εγγραφές, ψηφιακά αποσπάσματα απολυτηρίων, ψηφιοποιημένες διαδικασίες τοποθέτησης αναπληρωτών, κ.ά.).
Προχωράμε με γοργά βήματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος και της λειτουργίας των σχολείων και στόχος μας είναι να εξοπλίζουμε τους εκπαιδευτικούς με τα κατάλληλα εργαλεία και ψηφιακά προγράμματα που διευκολύνουν τη διαχείριση των διαδικαστικών απαιτήσεων.
Το ΥΠΑΙΘΑ είναι ίσως ο μεγαλύτερος οργανισμός στη χώρα σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού. Και πάλι δανείζομαι λόγια του Κυριάκου Πιερρακάκη «Το θέμα είναι να μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις την τεχνολογία αλλάζοντας τον τρόπο διοίκησης, απλουστεύοντας, δηλαδή, όχι μόνο ψηφιοποιώντας. Η τεχνολογία έρχεται να υπηρετήσει μια φιλοσοφία διοίκησης που λέει κάνω τα πράγματα απλά».
Η άλλη όψη της πραγματικότητας στα σχολεία
«Ήθελα να φύγω τρέχοντας από το σχολείο»: Κραυγή απόγνωσης των εκπαιδευτικών
«Είμαι μόνιμη εκπαιδευτικός τα τελευταία 16 χρόνια και σκέφτομαι φέτος εκει κατα τον Φλεβαρη να υποβαλλω την παραιτηση μου. Δεν παει αλλο, η σχολικη πραγματικοτητα με εχει κουρελιασει. Το ψυχολογικο αντικτυπο ειναι μεγαλο. Απο που να το πιασεις...απο τα παιδια που καθε χρονο ειναι και πιο δυσκολα, την επιβαρυνση απο τα ολο και αυξανομενα καθηκοντα των πολλαπλων μας ρολων, την υποκρισια της διοικησης, τις αθλιες συνθηκες (27 παιδια, φασαρια εξω απο τη γυμναστικη, φασαρια μεσα, ο λαιμος στα ορια της εξαντλησης καθε μερα)....τελοσπαντων να μη σας κουραζω, τα ξερετε. Μιλαμε εχω σιχαθει τα παντα σχετικα με την εκπαιδευση, ουτε αδεια θελω ουτε αποσπαση, μου φαινονται ημιμετρα. Θελω να ξεκοψω οριστικα, εχω παθει burn out. Ειναι που ειμαι και ευσυνειδητη τρομαρα μου και θελω να τα κανω ολα παντα οπως πρεπει, να μαθαινουν τα παιδια, να κερδισω και τον αδιαφορο, να στεκομαι αξιοπρεπως στην ταξη...ουφ κουραστηκα. Οπως ολοι κι εγω διοριστηκα με κοπο, με ορεξη...με αλλα μυαλα...»
Τα παραπάνω σημειώνει μια εκπαιδευτικός για την κατάσταση όπως την βιώνει στο ελληνικό σχολείο. Δεν είναι η πρώτη/ος ούτε η μόνη/ος που βρίσκεται σε απόγνωση. Πολλοί εκπαιδευτικοί, έχουν υποστεί μια δραματική φθορά και βρίσκονται στα μονοπάτια μια σιωπηλής παραίτησης. Και όχι επειδή έχασαν το πάθος τους για τη δουλειά, αλλά επειδή δεν αντέχουν τη δουλειά υπό αυτές τις συνθήκες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση