doukakis
Στο επόµενο διάστηµα, ολοκληρωµένα προγράµµατα κατάρτισης έρχονται να ενισχύσουν τους εκπαιδευτικούς, ώστε να προσαρµόσουν τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες στη διδασκαλία τους και να εξερευνήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους.

Στις 17 Οκτωβρίου 2024, ο Πρόεδρος του ΔΣ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κ. Σπ. Δουκάκης, δημοσίευσε άρθρο στο διαδικτυακό περιοδικό netweek με τίτλο «Μετασχηματίζοντας το σχολικό εκπαιδευτικό τοπίο». Στο άρθρο, ο κ. Δουκάκης ανέλυσε τον ρόλο των ψηφιακών τεχνολογιών και εστίασε στα διαδραστικά συστήματα μάθησης και στην Τεχνητή Νοημοσύνη που έρχονται δυναμικά για να μετασχηματίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τρόπο που οι τεχνολογίες αυτές ενισχύουν την μάθηση, δημιουργώντας ένα καθηλωτικό» μαθησιακό περιβάλλον που είναι ασφαλές και συμπεριληπτικό. Ήδη, ορισμένες από τις ιδέες και τις δράσεις που παρουσιάστηκαν στο άρθρο έχουν αρχίσει να υλοποιούνται, δείχνοντας το δρόμο του μετασχηματισμού στην πράξη.

Ακολουθεί το άρθρο.

Μετασχηματίζοντας το σχολικό εκπαιδευτικό τοπίο

Οι τεχνολογικές εξελίξεις µετασχηµατίζουν διαχρονικά το εκπαιδευτικό τοπίο. Τα τελευταία χρόνια, οι ψηφιακές τεχνολογίες όπως οι εκπαιδευτικές εφαρµογές, η διαδικτυακή εκπαίδευση, τα διαδραστικά συστήµατα µάθησης, η εικονική πραγµατικότητα και η Τεχνητή Νοηµοσύνη επηρεάζουν περαιτέρω τις µαθησιακές εµπειρίες και ενισχύουν σε µεγαλύτερο βαθµό την εξατοµικευµένη µάθηση. Η Τεχνητή Νοηµοσύνη βρίσκεται σήµερα στην πρώτη γραµµή αυτού του µετασχηµατισµού.

Με τις δυνατότητες ανάλυσης των δεδοµένων των µαθητών/τριών είναι δυνατό να εξατοµικευτούν οι µαθησιακές τους εµπειρίες και το περιεχόµενο να προσαρµοστεί στο ρυθµό και τις ατοµικές ανάγκες τους. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται ότι κάθε µαθητής και µαθήτρια µπορεί να προχωρήσει µε τον δικό του/της βέλτιστο ρυθµό. Ταυτόχρονα, η εικονική και η επαυξηµένη πραγµατικότητα έχουν ενταχθεί σε ένα πλήθος εκπαιδευτικών προσεγγίσεων, προσφέροντας καθηλωτικά περιβάλλοντα µάθησης που µπορούν να ζωντανέψουν αφηρηµένες έννοιες και να κάνουν τα σύνθετα θέµατα πιο προσιτά και ελκυστικά.

Επιπρόσθετα, τα διαδραστικά συστήµατα µάθησης, τα οποία έχουν τοποθετηθεί στις σχολικές αίθουσες, έχουν αλλάξει το εκπαιδευτικό περιβάλλον και αποτελούν ένα πρόσθετο δυναµικό τεχνολογικό µέσο διδασκαλίας και µάθησης. Για να ενισχυθεί περαιτέρω όλο αυτό το πλαίσιο, είναι σηµαντική η συνεχής αξιολόγηση όλων των δράσεων και παρεµβάσεων, ώστε να γίνονται τροποποιήσεις και προσαρµογές προς όφελος των µαθητών/τριών. Αυτές οι προσαρµογές θα συνεισφέρουν σε ακόµα πιο ποιοτικά προγράµµατα σπουδών, ώστε οι µαθητές και οι µαθήτριες να επιτυγχάνουν τα προσδοκώµενα µαθησιακά αποτελέσµατα, δηλαδή όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν, να κατανοούν και να µπορούν να εφαρµόσουν µετά την ολοκλήρωση κάθε µαθησιακής διαδικασίας.

Επιπλέον, έχουµε ενισχύσει τους εκπαιδευτικούς µε κατάλληλες δεοντολογικές κατευθυντήριες γραµµές ως προς τα ζητήµατα αντιµετώπισης ηθικών θεµάτων και διασφάλισης των προσωπικών δεδοµένων των µαθητών/ τριών. Με τον τρόπο αυτό δηµιουργείται ένα ασφαλές περιβάλλον µάθησης χωρίς αποκλεισµούς µέσα στο οποίο οι µαθητές/τριες έχουν ισότιµη πρόσβαση σε τεχνολογικούς πόρους και ευκαιρίες. Κρίσιµος κρίκος για την επίτευξη των παραπάνω είναι η επαγγελµατική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Πρόσφατα συστήθηκε το Μητρώο Επιµόρφωσης Εκπαιδευτικών, το οποίο θα επιτρέψει στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) να ενισχύσει την εθνική στρατηγική για την επιµόρφωση των εκπαιδευτικών.

Ήδη, έχουµε πραγµατοποιήσει δράσεις για να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί την Τεχνητή Νοηµοσύνη και τα διαδραστικά συστήµατα µάθησης και να τα αξιοποιούν αποτελεσµατικά. Στο επόµενο διάστηµα, ολοκληρωµένα προγράµµατα κατάρτισης έρχονται να ενισχύσουν τους εκπαιδευτικούς, ώστε να προσαρµόσουν τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες στη διδασκαλία τους και να εξερευνήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Μέσα σε αυτές τις αλλαγές, η εµπειρία των µαθητών/ τριών παραµένει η πιο δυναµική τάση στην εκπαίδευση. Οι εξατοµικευµένες διαδροµές µάθησης βρίσκονται στο επίκεντρο αυτού του µετασχηµατισµού.

Το Ι.Ε.Π. πρωτοστατεί σε ένα από τα µεγαλύτερα έργα ψηφιακού µετασχηµατισµού της εκπαίδευσης στην ιστορία της χώρας, αναπτύσσοντας 15.000 ψηφιακά µαθησιακά αντικείµενα και 4.000 εκπαιδευτικά σενάρια και µαθήµατα που προσαρµόζονται στις ανάγκες των µαθητών/τριών, προσφέροντας µια πιο ελκυστική και αποτελεσµατική εκπαιδευτική εµπειρία.

Για να ενισχυθούν περαιτέρω τα παραπάνω, ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευµάτων & Αθλητισµού, Κυριάκος Πιερρακάκης, δηµιούργησε την πύλη ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχοµένου και υπηρεσιών οµόχρονης και ετερόχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην πρωτοβάθµια και δευτεροβάθµια εκπαίδευση, η οποία αναπτύσσεται και λειτουργεί στο Ι.Ε.Π.

Σήµερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, η ενσωµάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση δεν αφορά απλώς στην υιοθέτηση νέων ψηφιακών τεχνολογιών, αλλά στον µετασχηµατισµό του εκπαιδευτικού τοπίου, ώστε οι µαθητές και οι µαθήτριές µας να προετοιµαστούν καλύτερα για το µέλλον. Απώτερος στόχος όλων των παραπάνω είναι η αειφόρος ευηµερία τους µέσα σε ένα συνεχώς µεταβαλλόµενο κόσµο, έχοντας αποκτήσει ικανότητες ώστε να αξιοποιούν την τεχνολογία υπεύθυνα και αποτελεσµατικά και να είναι σε θέση να καινοτοµούν, να επιλύουν προβλήµατα και να συνεισφέρουν στην κοινωνία ως ενεργοί πολίτες.

Αναδημοσίευση άρθρου του προέδρου του ΙΕΠ από το διαδικτυακό περιοδικό netweek

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ανταρκτικη
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στην αιχμή της αρχιτεκτονικής έρευνας στην Ανταρκτική!
Οι δύο φοιτήτριες που συμμετέχουν στην πρώτη επίσημη επιστημονική αποστολή από την Ελλάδα στην Ανταρκτική
Το Πολυτεχνείο Κρήτης στην αιχμή της αρχιτεκτονικής έρευνας στην Ανταρκτική!