Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Στέφανος Παραστατίδης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή για τον προϋπολογισμό, ανέφερε την κατάσταση της Παιδείας στην Ελλάδα, υπογραμμίζοντας τη χαμηλή δαπάνη για την εκπαίδευση, που ανέρχεται στο 3,8% του ΑΕΠ, έναντι του μέσου όρου της ΕΕ που είναι 4,7%. Επικεντρώθηκε στο πρόβλημα της αξιοποίησης των περιορισμένων πόρων και επεσήμανε ότι πολλές από τις μεταρρυθμίσεις που εξήγγειλε η κυβέρνηση παραμένουν ανεφάρμοστες ή σε πρώιμο στάδιο.
Αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα παραδείγματα, όπως οι συνεχείς παρατάσεις για τη θεσμοθέτηση του πολλαπλού βιβλίου, τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, οι ψηφιακές δεξιότητες, ο προσεισμικός έλεγχος των σχολείων και η αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών. Επίσης, σχολίασε τις καθυστερήσεις στην πλήρωση των εκπαιδευτικών κενών, κάνοντας αναφορά στο «μπακαλοτέφτερο 2.0» και τις αρρυθμίες στο σύστημα των προσλήψεων.
Ο κ. Παραστατίδης κατηγόρησε την κυβέρνηση για την προώθηση μιας πολιτικής που διευρύνει τις ανισότητες στην εκπαίδευση, με τη δημιουργία μιας «πλούσιας» Ελλάδας για τα ιδιωτικά σχολεία και τα πανεπιστήμια, ενώ η «φτωχή» Ελλάδα υστερεί σε υποδομές και εκπαιδευτικούς πόρους. Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προχωρά σε εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που εντείνουν τις ανισότητες, με τα δημόσια σχολεία και πανεπιστήμια να παραμένουν σε κακή κατάσταση.
Αναφορικά με τη δήλωση του Υπουργού Παιδείας, κ. Πιερρακάκη, για το Διεθνές Απολυτήριο και την ενδεχόμενη πρόσβαση στα Δημόσια Πανεπιστήμια χωρίς Πανελλαδικές εξετάσεις, ο κ. Παραστατίδης επισήμανε ότι η κυβέρνηση θέλει να παρακάμψει τις Πανελλαδικές για τους κατόχους του Διεθνούς Απολυτηρίου, κάτι που, όπως είπε, αφορά κυρίως ιδιωτικά σχολεία, και όχι το σύνολο των μαθητών. Επέκρινε τη θέση αυτή ως παράδοξη και ζήτησε να γίνει εθνικός διάλογος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αναλυτικά η δήλωση του Σ. Παραστατίδη
«Στην Παιδεία, Η Ελλάδα έχει την 3η χαμηλότερη δαπάνη στην ΕΕ για την Εκπαίδευση με 3.8% του ΑΕΠ έναντι μέσου όρου ΕΕ 4.7% . Όμως το πρόβλημα δεν βρίσκεται μόνο στο ύψος της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, αλλά στο πώς οι περιορισμένοι αυτοί πόροι αυτοί αξιοποιούνται. Σε επίπεδο πολιτικών επιλογών, σχεδιασμού και εφαρμογής. Και εδώ , το σύνολο των μεταρρυθμίσεων που εξήγγειλε η Κυβέρνηση στις προγραμματικές της δηλώσεις παραμένουν είτε ανεφάρμοστες είτε σε εμβρυακό στάδιο. Έτσι:
– Το πολλαπλό βιβλίο πήρε 7 παρατάσεις -σε λίγο θα πάτε στα πέναλτι, κύριοι της ΝΔ.
– Παράταση πήραν επίσης τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, οι ψηφιακές δεξιότητες στο δημόσιο σχολείο και το σύστημα προσλήψεων.
– Παράταση για το εξαγγελθέν εθνικό πρόγραμμα αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών των σχολείων της χώρας.
– Παράταση και για τον προσεισμικό έλεγχο των σχολείων, με πολλά από αυτά ετοιμόρροπα
– παγίδες για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
– Παράταση και στον διάλογο για το εθνικό απολυτήριο.
– Παράταση και για τις πολυδιαφημισμένες μέγα-δομές στην επαγγελματική εκπαίδευση.
– Παράταση και για τη δημιουργία ενός σύγχρονου πληροφοριακού συστήματος καταγραφής των εκπαιδευτικών κενών.
Ο κ. Πιερρακάκης επένδυσε στο μπακαλοτέφτερο 2.0 και φέτος, με σημαντικές αρρυθμίες στην πλήρωση των εκπαιδευτικών κενών. Παράταση στην παράταση, κύριοι της ΝΔ. Αυτά βλέπουν το Χάρβαρντ, το Γέιλ και η Οξφόρδη. Και σας αντιγράφουν. Πήραν και αυτοί παράταση. Δεν έρχονται στην Ελλάδα. Τη θέση τους θα πάρουν κάποια κολλέγια που λειτουργούν ήδη, Αφού πρώτα θα αλλάξουν μαρκίζα και θα μετονομαστούν σε πανεπιστήμια, μαζί με κάποια νέα παραρτήματα κερδοσκοπικών επιχειρήσεων χαμηλής εκπαιδευτικής ποιότητας.
Ο δε ακραίος λαϊκισμός των 40.000 φοιτητών που διακινούσατε στα τηλεπαράθυρα ότι θα φέρετε πίσω εξέπνευσε ως επιχείρημα. Οι εισροές φοιτητών που συνιστούν πραγματικό ζητούμενο, θα παραμείνουν χαμηλές και στο μέλλον. Διότι αυτό απαιτεί ισχυρά δημόσια πανεπιστήμια. Όχι αρπαχτές. Όσο για την κωδική ονομασία «ελεύθερο πανεπιστήμιο» που είχε εξαγγείλει ο φιλελεύθερος κ. Μητσοτάκης; το συνταγματικά κατοχυρωμένο «αυτοδιοίκητο» παραμένει σε εισαγωγικά. Οι πολιτικές σας επιλογές και στην παιδεία διευρύνουν αντί να αμβλύνουν τις ανισότητες. Από τη μία, η πλούσια ελλάδα των funds στα σχολική και τριτοβάθμια εκπαίδευση, των υψηλών διδάκτρων, των ανισοτήτων. Από την άλλη, φτωχή Ελλάδα των ετοιμόρροπων δημόσιων σχολείων, Των εκπαιδευτικών κενών, των πανεπιστημίων χωρίς εστίες και βιβλιοθήκες, των υποαμειβόμενων καθηγητών, των κοστοβόρων φροντιστηρίων, των λιγότερων ευκαιριών. Στη συνέχεια ο τομεάρχης Παιδείας σχολίασε την αναφορά του Υπουργού Παιδείας στο του Υπουργού Παιδείας για τον Διεθνές Απολυτήριο και συγκεκριμένα στη δήλωση.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη