Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε οριζόντιες διαγραφές φοιτητών που έχουν υπερβεί το όριο φοίτησης προκαλεί έντονες αντιδράσεις, τόσο στους φοιτητές όσο και στους πανεπιστημιακούς καθηγητές. Η πίεση που νιώθουν οι φοιτητές για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους μεταφέρεται πλέον στους διδάσκοντες, οι οποίοι τονίζουν την ανάγκη στήριξης των νέων και προσαρμοσμένων κριτηρίων για την ολοκλήρωση των σπουδών.
Οι Θέσεις των Πανεπιστημιακών Καθηγητών
Οι καθηγητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, όπως και πολλοί άλλοι στα ελληνικά ΑΕΙ, εκφράζουν την αντίθεσή τους στις οριζόντιες διαγραφές φοιτητών, υπογραμμίζοντας ότι η απόφαση αυτή παραβλέπει τις ιδιαιτερότητες κάθε σχολής και τις διαφορετικές συνθήκες που μπορεί να αντιμετωπίζει κάθε φοιτητής.
Σε ψήφισμά τους, τονίζουν ότι:
- Μεγάλος αριθμός φοιτητών παραμένει ενεργός, συμμετέχοντας σε μαθήματα και επιτυγχάνοντας στις εξετάσεις. Η πορεία αυτών των φοιτητών δείχνει ότι, με τον απαραίτητο χρόνο, μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
- Υπάρχει, ωστόσο, ένας αριθμός φοιτητών που έχει εγκαταλείψει τη φοίτηση, γεγονός που απαιτεί εξατομικευμένη προσέγγιση για την αξιολόγηση των δυνατοτήτων τους.
Οι πανεπιστημιακοί καλούν το Υπουργείο Παιδείας να μην αφαιρέσει από τα ιδρύματα την ευθύνη καθορισμού των κριτηρίων αποφοίτησης. Υπογραμμίζουν ότι οι ακαδημαϊκοί, ως δημόσιοι λειτουργοί, έχουν την απαραίτητη γνώση των εκπαιδευτικών απαιτήσεων για να αποφασίσουν σχετικά με την πρόοδο των φοιτητών.
Οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων έχουν ήδη ζητήσει από τον υπουργό να βρεθεί μια δίκαιη λύση, προκειμένου να προστατευτούν οι φοιτητές που αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες, όπως οικονομικά προβλήματα, οικογενειακές υποχρεώσεις ή προβλήματα υγείας.
Από την άλλη, τα ΑΕΙ έχουν ενημερώσει τους φοιτητές να συμμετάσχουν ενεργά στις εξεταστικές και να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την απόκτηση πτυχίου. Αυτό αναδεικνύει την ευθύνη των ίδιων των φοιτητών να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που τους δίνονται.
Οι οριζόντιες διαγραφές, σύμφωνα με τους πανεπιστημιακούς, δεν αποτελούν αντικειμενική μέθοδο αξιολόγησης της ακαδημαϊκής πορείας. Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα της Ιατρικής Σχολής Κρήτης, οι αποφάσεις για τις διαγραφές πρέπει να λαμβάνουν υπόψη:
- Τις ιδιαιτερότητες κάθε προγράμματος σπουδών.
- Τις προσωπικές και κοινωνικές συνθήκες κάθε φοιτητή.
Οι διαγραφές φοιτητών, αν δεν αντιμετωπιστούν με προσοχή, κινδυνεύουν να δημιουργήσουν κοινωνικές ανισότητες, στερώντας τη δυνατότητα από άτομα με πραγματικές δυνατότητες να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Το ερώτημα που τίθεται είναι: μπορεί το ελληνικό πανεπιστήμιο να λειτουργήσει ως φορέας ευκαιριών ή θα καταλήξει να αποκλείει τους πιο ευάλωτους;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση