Thumbnail
Το σχολείο θεώρησε καλό να αλλάξει σχολικό περιβάλλον στον αιμόφυρτο μαθητή και να κλείσει την υπόθεση, με το περιβάλλον του να καταμαρτυρά ότι πρόσωπο της διεύθυνσης, μέσω έμμεσου εκβιασμού, πρότεινε να αλλάξει σχολείο οικειοθελώς «για να μη στιγματιστεί ο ίδιος και το σχολείο» και με αντάλλαγμα τις απουσίες που είχε, χωρίς να του προστεθούν άλλες!

Το πρόσφατο περιστατικό εκφοβισμού και βίας κατά μαθητή του Πειραματικού Λυκείου Πατρών, που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια πενθήμερης εκδρομής στη Θεσσαλονίκη, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα και ευρύτερα στην κοινωνία. Η υπόθεση, αν και αρχικά αναφέρθηκε με ελλιπή στοιχεία, αποκτά πλέον νέες διαστάσεις καθώς αποκαλύπτονται άγνωστες πτυχές που αναδεικνύουν συστημικά προβλήματα στο σχολικό περιβάλλον και τη διαχείριση κρίσεων.

Τα γεγονότα: Τι πραγματικά συνέβη

  1. Οι Συνθήκες του Εκφοβισμού
    Ο μαθητής φέρεται να υπέστη επανειλημμένο bullying στο σχολείο, το οποίο κλιμακώθηκε κατά την εκδρομή. Σε μια διαστρεβλωμένη εκδοχή της ιστορίας, αρχικά διαδόθηκε ότι εξαναγκάστηκε να πιει υγρό με αηδιαστική σύνθεση. Στην πραγματικότητα, όπως προκύπτει από μαρτυρίες, του προσφέρθηκε νερό με χρωστική ουσία, ενώ οι δράστες τον έπεισαν ότι ήταν βότκα.

  2. Η Έκταση της Βίας
    Στο τελευταίο βράδυ της εκδρομής, περίπου 40 μαθητές συγκεντρώθηκαν σε δωμάτιο ξενοδοχείου, καταναλώνοντας αλκοόλ που είχαν προμηθευτεί από σούπερ μάρκετ. Το θύμα υπέστη λεκτική και σωματική βία, ενώ η κατάσταση κλιμακώθηκε σε καβγά μεταξύ του μαθητή και συμμαθητή του, συγγενή διοικητικού στελέχους του σχολείου. Η σύρραξη κατέληξε με γροθιές και τραυματισμούς, ενώ αρκετοί παρακολουθούσαν απαθείς ή κατέγραφαν βίντεο.

  3. Συμμετοχή Εξωσχολικών
    Η υπόθεση περιπλέκεται από την εμπλοκή δύο εξωσχολικών, που φιλοξενήθηκαν στο ξενοδοχείο με τη συνδρομή μαθήτριας. Σύμφωνα με πληροφορίες, είχαν ως σκοπό να τραμπουκίσουν συγκεκριμένο μαθητή, ανταποδίδοντας προσβολές.

  4. Η Αντίδραση του Σχολείου
    Παρά τη σοβαρότητα της κατάστασης, το σχολείο φέρεται να διαχειρίστηκε την υπόθεση με προβληματικό τρόπο. Το θύμα, το οποίο υπέστη σωματική βλάβη, πιέστηκε να αλλάξει σχολικό περιβάλλον «για να μην στιγματιστεί», με την υπόσχεση να απαλλαχθεί από τις απουσίες του.

Η Θεσμική Διαχείριση και η Εμπλοκή Εισαγγελικών Αρχών

Η διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας συνεδριάζει για να αποφασίσει αν συντρέχουν λόγοι απομάκρυνσης των εμπλεκόμενων μαθητών. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι η απόφαση είναι ήδη ειλημμένη, παρά τις παραινέσεις για επιείκεια από ανώτερους υπηρεσιακούς παράγοντες. Παράλληλα, έχει ήδη παρέμβει ο αρμόδιος εισαγγελέας για τη διερεύνηση πιθανών ποινικών ευθυνών.

Κοινωνικές και Εκπαιδευτικές Διαστάσεις

Το περιστατικό αυτό αναδεικνύει κρίσιμα προβλήματα:

  • Bullying και Ατιμωρησία: Η ανεκτικότητα στο εκφοβιστικό περιβάλλον ενισχύει τις συμπεριφορές βίας.
  • Σύγκρουση Συμφερόντων: Η εμπλοκή συγγενών στη σχολική διοίκηση δημιουργεί αίσθηση αδικίας.
  • Αναποτελεσματική Διαχείριση Κρίσεων: Οι πιέσεις προς το θύμα να αποχωρήσει αντί για τιμωρία των δραστών υπονομεύουν την εμπιστοσύνη στη σχολική διοίκηση.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολικός εκφοβισμός: Το νέο μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/01

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dieythintis
Πιερρακάκης: Ο Διευθυντής του σχολείου θα μπορεί να προτείνει την κατά προτεραιότητα αξιολόγηση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών στη σχολική του μονάδα
Πιερρακάκης: «Ο διευθυντής θα πρέπει να έχει πολύ μεγαλύτερη παρέμβαση σε ό,τι αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, την κατανομή ωρών στους...
Πιερρακάκης: Ο Διευθυντής του σχολείου θα μπορεί να προτείνει την κατά προτεραιότητα αξιολόγηση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών στη σχολική του μονάδα
mathites-lykeioy
Σχολεία-μαθητές: Ποιες απουσίες δεν προσμετρώνται στο τέλος της χρονιάς 
Με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5)...
Σχολεία-μαθητές: Ποιες απουσίες δεν προσμετρώνται στο τέλος της χρονιάς 
panelladikes
Πανελλήνιες 2025: Τμήματα με διπλά επαγγελματικά δικαιώματα
Καθένα από τα συνολικά δεκάδες τμήματα που θα υπάρχουν προς συμπλήρωση στο μηχανογραφικό κρύβουν ιδιαιτερότητες και επαγγελματικές δυνατότητες που...
Πανελλήνιες 2025: Τμήματα με διπλά επαγγελματικά δικαιώματα