taksi_sxoleio
Καταγγελία για την υποβάθμιση και την υποστελέχωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό

Η ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, σε ένα επείγον και καταγγελτικό μήνυμα, επισημαίνει τα προβλήματα που μαστίζουν τις δομές της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Από τα αιτήματα που υποβάλλει το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, γίνεται ξεκάθαρο ότι η ανάγκη για άμεσες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο και την καθημερινή λειτουργία των σχολείων είναι επιτακτική, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας για τους εκπαιδευτικούς και τη διασφάλιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Αρχικά, το Δ.Σ. καταγγέλλει την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, με τον περιορισμό του επιμισθίου και την ανύπαρκτη πρόβλεψη για την παράταση της απόσπασης μετά τον 4ο χρόνο, κάτι που οδηγεί τους εκπαιδευτικούς σε απόγνωση και αποχωρήσεις. Ταυτόχρονα, η ανεπάρκεια των μέτρων για την κάλυψη των κενών θέσεων με μόνιμο προσωπικό και η αντικατάσταση των αποσπασμένων με ωρομίσθιους δασκάλους ενισχύει την αβεβαιότητα και την αναστάτωση στα σχολεία της ομογένειας.

Με εξίσου έντονο τρόπο, καταγγέλλει τη διακοπή της απόσπασης των εκπαιδευτικών μετά την παρέλευση 8 ετών, χωρίς καμία πρόβλεψη για την εξασφάλιση των αναγκαίων για τη λειτουργία των σχολείων. Αντίθετα, το νέο πλαίσιο αποσπάσεων, που περιορίζει τη δυνατότητα του επιμισθίου και θέτει αυστηρούς περιορισμούς στη διάρκεια της απόσπασης, δημιουργεί αδυναμίες και αβεβαιότητα στην κάλυψη των θέσεων, ενισχύοντας την υποστελέχωση των σχολικών μονάδων.

Η οικονομική κατάσταση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών παραμένει δραματική, καθώς το επιμίσθιο παραμένει καθηλωμένο εδώ και δεκαπέντε χρόνια, αδυνατώντας να καλύψει τα αυξανόμενα έξοδα διαβίωσης, ενώ η απουσία αποζημίωσης για τη μεταφορά οικοσκευής καθιστά την υπηρεσία στο εξωτερικό ακόμα πιο δυσβάστακτη. Η ΕΛΜΕ απαιτεί την αύξηση του επιμισθίου τουλάχιστον κατά 30% και την άμεση επαναφορά της αποζημίωσης για τη μεταφορά οικοσκευής, ως ένα θεμελιώδες μέτρο για την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και τη βιωσιμότητα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί επίσης την κυβέρνηση να προχωρήσει σε σοβαρές αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που αφορά τη λειτουργία των Συντονιστικών Γραφείων, ζητώντας την επανασύσταση του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, τη θεσμοθέτηση περιορισμού των μετακινήσεων εκπαιδευτικών σε αποστάσεις άνω των 50 χιλιομέτρων και τη θέση υποδιευθυντών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ταλαιπωρία των δασκάλων από τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα και τις καταχρηστικές πρακτικές διαχείρισης των θέσεων πρέπει να σταματήσει άμεσα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης για τους μαθητές του εξωτερικού.

Η κατάσταση αυτή, όπου οι εκπαιδευτικοί υφίστανται συνεχείς δυσχέρειες, χωρίς να αναγνωρίζονται οι ιδιαίτερες ανάγκες τους, καθώς και η πλήρης αποτυχία του κράτους να επιδείξει οποιοδήποτε ενδιαφέρον για τη στήριξη των δομών της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, οδηγεί την ΕΛΜΕ στην απόλυτη καταγγελία της αδιαφορίας των αρμοδίων και της πολιτικής της υποστελέχωσης και εξάντλησης των εργαζομένων. Όπως τονίζει το Δ.Σ., δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Η ανάγκη για άμεσες και αποφασιστικές ενέργειες για την αναβάθμιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό είναι πιο επείγουσα από ποτέ.

Αναλυτικά

ΘΕΜΑ:«Αιτήματα της ΕΛΜΕ. Β.Ρ.Β.»

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας απευθύνεται σε εσάς προκειμένου να σας ενημερώσει για τα πάγια και διαρκή αιτήματα που αφορούν στη λειτουργία των δομών της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Έχοντας ως στόχο την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και την επαρκή και έγκαιρη στελέχωσή τους προτείνουμε τα εξής : 

Θεσμικό πλαίσιο αποσπάσεων:

1.    Παροχή του επιμισθίου για πέντε χρόνια : Είναι ανάγκη να τροποποιηθεί άμεσα η διάταξη που προβλέπει την απόσπαση για πέντε χρόνια, αλλά την παροχή επιμισθίου μόνο μέχρι και τον τέταρτο χρόνο της απόσπασης. Η παράλογη αυτή διάταξη στην ουσία οδηγεί τις/τους εκπαιδευτικούς στη διακοπή της απόσπασης μετά τη λήξη της τετραετίας, αφού ελάχιστοι είναι οι εκπαιδευτικοί που παραμένουν και τον πέμπτο χρόνο, λαμβάνοντας μόνο τις τακτικές τους αποδοχές. Η προσδοκώμενη, λοιπόν, εξοικονόμηση είναι πραγματικά αμελητέα, αφού τη θέση των εκπαιδευτικών που διακόπτουν την απόσπαση λαμβάνουν νέες/νέοι αποσπασμένες/οι (εάν αυτό καταστεί τελικά δυνατόν), οι οποίες/οι επίσης λαμβάνουν επιμίσθιο. Το χρόνιο λοιπόν πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών διατεθειμένων να αποσπαστούν, επιβάλλει την αλλαγή στρατηγικής και την ενίσχυση της προσπάθειας, ώστε οι εκπαιδευτικοί να παραμένουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στις θέσεις τους, καλύπτοντας τις ανάγκες της υπηρεσίας. 

2.    Αυτοδίκαιη παράταση της απόσπασης των εκπαιδευτικών που λαμβάνουν παράταση της απόσπασης πέραν της 8ετίας : Παροχή της δυνατότητας σε όλες/όλους τις/τους εκπαιδευτικούς που έχουν υπερβεί την οκταετία συνεχόμενης απόσπασης στο εξωτερικό να λάβουν παράταση της απόσπασής τους κατά προτεραιότητα. Είναι φανερό πως οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία, καθώς λαμβάνουν συνεχείς παρατάσεις τα τελευταία χρόνια, καλύπτουν διαρκείς ανάγκες της υπηρεσίας, που δεν μπορούν να καλυφθούν με άλλον τρόπο. Ως εκ τούτου η ταλαιπωρία που υφίστανται με το ισχύον καθεστώς (συνεχείς μετακινήσεις σε σχολεία που απέχουν εκατοντάδες χιλιόμετρα από τον τόπο μόνιμής κατοικίας τους, εξώθηση σε άδεια άνευ αποδοχών και παραίτηση), ούτε κάποιον πρακτικό σκοπό εξυπηρετεί, αλλά ούτε και τα ίδια τα σχολεία τα οποία τελικά μένουν αστελέχωτα. Εξάλλου, με αυτό τον τρόπο θα διασφαλιστεί η παρουσία μιας μικρής ομάδας εκπαιδευτικών που θα εξασφαλίζουν τη συνέχεια σε σχολικές μονάδες με μεγάλη κινητικότητα.

3.    Άμεση απόσυρση της διάταξης που θέτει ως ανώτατο όριο απόσπασης τα τρία έτη με επιμίσθιο και τα έξι έτη συνολικά: Προτείνουμε, να δίδεται η δυνατότητα σε όλες τις/όλους τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν αίτηση προκειμένου να αποσπαστούν- ακόμη κι αν είχαν αποσπαστεί στο παρελθόν- εντασσόμενες/εντασσόμενοι σε έναν δεύτερο πίνακα από τον οποίο θα επιλέγονται οι προς απόσπαση εκπαιδευτικοί μετά την εξάντληση του πίνακα των εκπαιδευτικών που αιτούνται για πρώτη φορά απόσπαση. Από τον πίνακα αυτό οι εκπαιδευτικοί θα αποσπώνται χωρίς επιμίσθιο για έξι χρόνια με βάση τη σειρά κατάταξής τους. Η λύση αυτή θα αποτελέσει μια επιπλέον πηγή άντλησης εκπαιδευτικών διατεθειμένων να υπηρετήσουν στα ελληνικά σχολεία της ομογένειας, δίνοντας απάντηση στο χρόνιο πλέον πρόβλημα της υποστελέχωσης.

4.    Κάλυψη των κενών από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα με μόνιμη σχέση εργασίας: Για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2022-2023 επιλέχθηκε ως λύση για την κάλυψη των κενών η προκήρυξη θέσεων για ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς αντί της συμπληρωματικής προκήρυξης για απόσπαση εκπαιδευτικών από την Ελλάδα. Θεωρούμε πως η πρόσληψη ωρομισθίων από τα κατά τόπους συντονιστικά γραφεία εκπαίδευσης πρέπει να αποτελεί λύση μόνο στην περίπτωση που δεν είναι δυνατή η κάλυψη των κενών από εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να αποσπαστούν μετά την προκήρυξη των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία συμπληρωματικών αποσπάσεων (ν. 4415/2016 όπως αναθεωρήθηκε με τον 4692/2020). 

5.    Στελέχωση των Τμημάτων Ελληνικών Σπουδών των ξένων Πανεπιστημίων με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς: Τα τελευταία πολλά χρόνια το Υπουργείο Παιδείας έχει πάψει να αποσπά εκπαιδευτικούς στα Τμήματα Ελληνικών Σπουδών των Πανεπιστημίων του εξωτερικού, με αποτέλεσμα η προσπάθεια προώθησης της ελληνομάθειας να απειλείται με πραγματικό αφανισμό. Θεωρούμε αδήριτη ανάγκη να στηριχθεί κάθε πρωτοβουλία που στοχεύει στην εξωστρέφεια και το άνοιγμα του ελληνικού πολιτισμού στον κόσμο, διεκδικώντας την απόσπαση Ελλήνων εκπαιδευτικών ή τη διάθεση αποσπασμένων εκπαιδευτικών από τα κατά τόπους Συντονιστικά Γραφεία στα Τμήματα Ελληνικών Σπουδών των ξένων Πανεπιστημίων, ώστε να ενισχυθεί έμπρακτα κάθε πρωτοβουλία που στοχεύει να ακουστεί δυνατά η φωνή του ελληνισμού στον κόσμο.

Οικονομικά αιτήματα

1.    Αύξηση του επιμισθίου κατά τουλάχιστον 30% : Η καθήλωση του επιμισθίου την τελευταία δεκαπενταετία(!) δεν συνάδει με την αλματώδη αύξηση του κόστους ζωής -και ιδιαιτέρως των ενοικίων στις μεγάλες πόλεις- που έχει σαν αποτέλεσμα το επιμίσθιο να αρκεί σε πολλές περιπτώσεις μετά βίας για την κάλυψη μόνο των εξόδων στέγασης. Κατά συνέπεια ακυρώνεται ο σκοπός για τον οποίο δίνεται στις/στους εκπαιδευτικούς, που δεν είναι άλλος από την κάλυψη των εξόδων διαβίωσης στο εξωτερικό. Ως εκ τούτου θεωρούμε αναγκαία την αύξηση του επιμισθίου, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια, θεωρώντας πως αυτό θα αποτελέσει σε κάθε περίπτωση και ένα πρόσθετο κίνητρο για την προσέλκυση νέων εκπαιδευτικών που επιθυμούν να αποσπαστούν στις δομές της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. 

2.    Επαναφορά της πρόβλεψης για παροχή αποζημίωσης που αφορά στη μεταφορά της οικοσκευής: Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υπηρετήσουν για τέσσερα ή και παραπάνω χρόνια σε μια ξένη χώρα, χωρίς να δικαιούνται αποζημίωσης για την οικοσκευή που μεταφέρουν στη χώρα όπου θα υπηρετήσουν ή για τα έξοδα της μετακόμισης πίσω στην Ελλάδα μετά τη λήξη της απόσπασής τους. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό, πως το παρόν θεσμικό πλαίσιο δεν επιτρέπει την αποζημίωση ούτε για μια αποσκευή, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να αποζημιώνονται μόνο για οικονομικό εισιτήριο που περιλαμβάνει μόνο χειραποσκευή! Η κατάργηση της αποζημίωσης για την μεταφορά της οικοσκευής, που έγινε στα χρόνια της κρίσης και που δικαιολογήθηκε με βάση την έκτακτη οικονομική συγκυρία, δεν μπορεί πλέον να συνεχίσει να υφίσταται! Διεκδικούμε την απόσυρση αυτών των απαράδεκτων και προσβλητικών προβλέψεων και την επαναφορά της αποζημίωσης για την οικοσκευή κατά την πρώτη μετάβαση και την οριστική επιστροφή. 

Ζητήματα Λειτουργίας Συντονιστικών Γραφείων 

1.    Επανασύσταση και επαναλειτουργία του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Β.Ρ.Β.: Η επαναφορά του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου -δηλαδή των αντίστοιχων ΠΥΣΔΕ στην Ελλάδα με την συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο της λειτουργίας του οποίου θα ελέγχεται, μεταξύ άλλων, και η διαφάνεια των υπηρεσιακών διαδικασιών- θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών στις αποφάσεις που λαμβάνει η διοίκηση μειώνοντας τα παράπονα και την αίσθηση πως συχνά λαμβάνονται άδικες αποφάσεις με έντονο το στοιχείο της αναλγησίας και της έλλειψης ενσυναίσθησης. 

2.    Απαγόρευση της μετακίνησης εκπαιδευτικού σε σχολείο που βρίσκεται πέραν των 50 χιλιομέτρων από τον τόπο κατοικίας του. Εφαρμόζοντας τις διατάξεις που ισχύουν στην Ελλάδα και θεωρώντας τη Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία ως ενιαία περιφέρεια (να σημειωθεί πως πρόκειται για ένα κρατίδιο 17 εκατομμυρίων κατοίκων με τεράστιες αποστάσεις να χωρίζουν τις πόλεις) τα συντονιστικά γραφεία τοποθετούν τις/τους εκπαιδευτικούς σε σχολεία που βρίσκονται πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, από τον τόπο δηλαδή στον οποίο έχουν βρει και έχουν ενοικιάσει σπίτι σύμφωνα με την τοποθέτηση της προηγούμενης σχολικής χρονιάς (χαρακτηριστικό το παράδειγμα συναδέλφισσας που έμενε στο Μπίλεφελντ και τοποθετήθηκε στο Βούπερταλ- απόσταση που υπερβαίνει τις 3 ώρες- και συναδέλφισσας που από το Βερολίνο της ζητήθηκε την επόμενη χρονιά, και έχοντας λάβει παράταση να υπηρετήσει στο Μπίλεφελντ, απόσταση που υπερβαίνει τις 4 ώρες με το αυτοκίνητο). Κατ’ αυτόν τον τρόπο η ταλαιπωρία που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί είναι τεράστια, με αυτονόητη τη μείωση της αποδοτικότητάς τους, αφού φτάνουν στα σχολεία κατάκοποι, έχοντας διανύσει αποστάσεις εκατοντάδων ορισμένες φορές χιλιομέτρων. Θεωρούμε απαραίτητη την θέσπιση πρόβλεψης που δεν θα επιτρέπει την ακούσια μετακίνηση εκπαιδευτικού σε απόσταση μεγαλύτερη των 50 χιλιομέτρων από τον τόπο που έχει βρει και νοικιάσει σπίτι σύμφωνα με την τοποθέτηση της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.

3.    Πρόβλεψη θέσης Υποδιευθύντριας/Υποδιευθυντή για όλα τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας, όπου Γυμνάσια και Λύκεια λειτουργούν υπό ενιαία διεύθυνση: Ο φόρτος εργασίας στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού είναι ιδιαίτερα μεγάλος, δεδομένης της αντιμετώπισης του σχολείου ως αυτόνομης μονάδας από τις γερμανικές υπηρεσίες και της ανάγκης να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της γερμανικής γραφειοκρατίας (ζητήματα ασφαλίσεων προσωπικού κ.τ.λ.). Είναι λοιπόν απαραίτητη η πρόβλεψη  θέσης Υποδιευθύντριας/Υποδιευθυντή για όλα τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας, όπου Γυμνάσια και Λύκεια λειτουργούν υπό ενιαία διεύθυνση, αλλά και θέσης δεύτερης/ου Υποδιευθύντριας/Υποδιευθυντή, όταν ο αριθμός του μαθητικού δυναμικού υπερβαίνει τις/τους 180.

4.    Πρόβλεψη για παροχή νομικής προστασίας σε Διευθυντές και Υποδιευθυντές: Δεδομένης της υποχρέωσης των Διευθυντριών/ Διευθυντών και Υποδιευθυντριών/Υποδιευθυντών να διευθετήσουν περίπλοκα ζητήματα που άπτονται ζητημάτων οικονομικής/νομικής/ασφαλιστικής φύσεως και της απειλής άσκησης προσωπικών διώξεων ή επιβολής αυστηρότατων προστίμων σε περίπτωση παράλειψης ή λάθους, θεωρούμε επιβεβλημένη την παροχή νομικής προστασίας. Εναλλακτικά, θα προτείναμε την απαλλαγή τους από την ανάληψη υποχρεώσεων που δεν προβλέπονται και για τις Διευθύντριες/ Διευθυντές στα σχολεία της ημεδαπής και την ανάθεση των εν λόγω υποχρεώσεων σε αποσπασμένη/αποσπασμένο  τοποθετημένη/τοποθετημένο στο Γραφείο Εκπαίδευσης απασχολούμενη/απασχολούμενο αποκλειστικά με τη διεκπεραίωση των οικονομικών/ ασφαλιστικών ζητημάτων.

5.    Παρουσία Επιστάτριας Επιστάτη σε όλες τις σχολικές μονάδες: Δεδομένης της ιδιαιτερότητας της γερμανικής νομοθεσίας, η παρουσία τις επιστάτριας/ του επιστάτη στον χώρο του σχολείου είναι απαραίτητη. Δυστυχώς, μετά την κρίση όσες θέσεις έμειναν κενές λόγω συνταξιοδότησης είτε δεν αναπληρώθηκαν, είτε καλύφθηκαν μερικώς (παρουσία του προσωπικού μόνο δύο ώρες την ημέρα) με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές δυσλειτουργίες στα σχολεία. Είναι άμεση ανάγκη να προσληφθεί προσωπικό που θα βρίσκεται εντός του σχολικού χώρου καθ’όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.

Ζητήματα Αδειών

1.    Απλοποίηση της διαδικασίας χορήγησης αναρρωτικών αδειών με κατάργηση της υποχρέωσης των εκπαιδευτικών να προσκομίσουν επίσημη μετάφραση των ιατρικών βεβαιώσεων. Προτείνουμε οι άδειες που παραμένουν στο αρχείο των Συντονιστικών Γραφείων να δίδονται χωρίς οι ιατρικές γνωματεύσεις να συνοδεύονται από επίσημη μετάφραση, αλλά από απλή μετάφραση την ακρίβεια της οποίας θα ελέγχει το οικείο Συντονιστικό Γραφείο.
2.    Άμεση απόσυρση της απαράδεκτης διάταξης της παρ. 6 του άρθρ. 2 της Κ.Υ.Α. 48230/Η2 – ΦΕΚ B 1762 – 28.04.2021, όπου προβλέπει την διακοπή της παροχής του επιμισθίου όταν καθ’ όλη τη διάρκεια της απόσπασης παρέλθει χρονικό διάστημα δύο (2) μηνών, συνεχόμενο ή διακεκομμένο.
3.    Δυνατότητα των εκπαιδευτικών να λάβουν όσες άδειες προβλέπεται από τη νομοθεσία και για τους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα. Δυστυχώς, με πρόφαση την παροχή του επιμισθίου στους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς δικαιολογείται μόνο η παροχή αναρρωτικής, κανονικής και ειδικής άδειας μετάβασης στην Ελλάδα. Η παροχή του επιμισθίου εντελώς λανθασμένα συνδέεται με μια τιμωρητική αντίληψη προς τις αποσπασμένες/ τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, αφού αυτό προβλέπεται για την κάλυψη των εξόδων διαβίωσης των αποσπασμένων στο εξωτερικό και όχι ως εργαλείο πίεσης και περιστολής των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων τους.

Εκπαιδευτικά αιτήματα

1.    Ανάγκη δημιουργίας νέου αναλυτικού προγράμματος για το μάθημα των Γερμανικών, ειδικά για τα σχολεία της Β.Ρ.Β., στα οποία η γερμανική γλώσσα και πολιτισμός διδάσκονται στο Γυμνάσιο 8 ώρες εβδομαδιαίως. Το μοναδικό αναλυτικό πρόγραμμα που υπάρχει είναι ξεπερασμένο και σε μεγάλο βαθμό μη εφαρμόσιμο πια, καθώς δεν ακολουθεί τις σύγχρονες εξελίξεις στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.

2.    Άμεση συγκρότηση τάξεων ένταξης και παράλληλη στήριξη για μαθήτριες/μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και απόσπαση εκπαιδευτικών με ειδικότητα στην ειδική αγωγή ή αξιοποίηση των υπαρχόντων εκπαιδευτικών με σεμινάριο στην ειδική αγωγή. Επίσης είναι αναγκαία η δημιουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας για τις μαθήτριες/ τους μαθητές που έρχονται από γερμανικά σχολεία, αλλά και γερμανικών, καθώς την τελευταία δεκαετία πολύ μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού προέρχεται από οικογένειες νεομεταναστών με μεγάλη δυσκολία στη χρήση της γλώσσας της χώρας υποδοχής. 

3.    Δεδομένης της μη λειτουργίας στα σχολεία του εξωτερικού τμημάτων ένταξης, θα πρέπει να προβλεφθεί η προσαρμογή των γνωματεύσεων των ΚΕΔΑΣΥ στα ισχύοντα στο εξωτερικό δεδομένα. Συχνά, οι γνωματεύσεις προβλέπουν την παρακολούθηση τμήματος ένταξης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, με αποτέλεσμα -απουσία αυτής της δυνατότητας- τα παιδιά να μένουν χωρίς καμία απολύτως βοήθεια και διευκόλυνση. 

4.     Ανάγκη να προβλεφθεί η παρουσία σχολικής/ σχολικού ψυχολόγου και νοσηλεύτριας/ νοσηλευτή, ή θεσμοθέτηση της δυνατότητας συνεργασίας με τους φορείς που υπάρχουν στη χώρα λειτουργίας των σχολικών μονάδων. 

Καθώς είναι επιτακτική η ανάγκη να ληφθούν πρωτοβουλίες για την αλλαγή ενός απαρχαιωμένου νομοθετικού πλαισίου, που δεν ανταποκρίνεται στις προκλήσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία μας, σας καλούμε- λαμβάνοντας υπόψη σας τις προτάσεις μας, αλλά και το οριακό σημείο στο οποίο βρίσκονται οι δομές της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης- να προβείτε άμεσα σε αποφασιστικά βήματα, δίνοντας λύσεις σε προβλήματα που έχουν καταστεί πλέον χρόνια. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathimatika
ΓΕΛ Κεραμειών: Διακρίσεις μαθητών σε μαθηματικά και φυσικές επιστήμες
Διακρίσεις μαθητών του ΓΕΛ Κεραμειών - Προκρίθηκαν σε Επόμενες Φάσεις Διαγωνισμών Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών
ΓΕΛ Κεραμειών: Διακρίσεις μαθητών σε μαθηματικά και φυσικές επιστήμες
daskalos
Νεοδιόριστοι: Γιατί η ΔΟΕ καθυστερεί την κατάθεση των δικαστικών προσφυγών για τις μονιμοποιήσεις;
Αίτημα ενημέρωσης προς τη ΔΟΕ, καθώς οι προθεσμίες που τίθενται από τον νόμο πλησιάζουν προς τη λήξη τους...
Νεοδιόριστοι: Γιατί η ΔΟΕ καθυστερεί την κατάθεση των δικαστικών προσφυγών για τις μονιμοποιήσεις;
gak
Μαθητικός Διαγωνισμός: «Τα Αρχεία διηγούνται ιστορίες και ζωγραφίζουν τους αγώνες των λαών για Ελευθερία και Ειρήνη»
Από τα Γενικά Αρχεία Κράτους, της Λάρισας.
Μαθητικός Διαγωνισμός: «Τα Αρχεία διηγούνται ιστορίες και ζωγραφίζουν τους αγώνες των λαών για Ελευθερία και Ειρήνη»