Thumbnail
Ξεκίνησε η ατομική αξιολόγηση στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης - Η ΕΛΜΕ καλεί σε «αγωνιστική απάντηση»

Η εφαρμογή του σταδίου Α2 της ατομικής αξιολόγησης, όπως ορίζεται από τον νόμο 4823/21, σηματοδοτεί μια καίρια καμπή για τη δημόσια εκπαίδευση. Η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει ότι η εξέλιξη αυτή οδηγεί σε μια δραστική αλλαγή του ρόλου των διευθυντών σχολείων, οι οποίοι πλέον αναλαμβάνουν καθήκοντα αξιολογητών-επιθεωρητών, παρακολουθώντας και βαθμολογώντας συνολικά τη λειτουργία των εκπαιδευτικών.

Ο ρόλος αυτός, που θυμίζει το θεσμικό καθεστώς του επιθεωρητισμού, ενεργοποιεί τον διευθυντή ως διαρκή ελεγκτή, τόσο για την παιδαγωγική πράξη όσο και για τις διοικητικές υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών. Η ΕΛΜΕ υπογραμμίζει ότι η εφαρμογή του Α2 στοχεύει στην αποδόμηση της παιδαγωγικής ελευθερίας και την εδραίωση ενός αντιδημοκρατικού, ιεραρχικού σχολικού συστήματος, όπου η εξουσία συγκεντρώνεται στα χέρια του διευθυντή-μάνατζερ.

Η ΕΛΜΕ επισημαίνει ότι η αξιολόγηση δεν περιορίζεται στις δύο φορές που ο διευθυντής καλείται να παρακολουθήσει τη διδασκαλία ενός εκπαιδευτικού, αλλά επεκτείνεται στην καθημερινή λειτουργία του. Το νέο σύστημα, σύμφωνα με την καταγγελία, επιδιώκει να υπονομεύσει τη συλλογικότητα και τη δημοκρατική λειτουργία των συλλόγων διδασκόντων, δημιουργήσει συνθήκες ανασφάλειας και ανταγωνισμού ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και να προετοιμάσει το έδαφος για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων.

Επιπλέον, η ΕΛΜΕ κατηγορεί το Υπουργείο Παιδείας για παραχάραξη των ίδιων των προβλέψεων του νόμου, επιταχύνοντας την εφαρμογή του σταδίου Α2 ταυτόχρονα με το Α1, παρά την αρχική διάκριση των φάσεων.

Αντίσταση στην υποβάθμιση του Δημόσιου σχολείου

Η ΕΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να αντισταθούν μέσω της απεργίας-αποχής που έχει προκηρύξει, τονίζοντας ότι αυτή αποτελεί το ισχυρότερο όπλο κατά της αξιολόγησης. Η συμμετοχή στην απεργία-αποχή, σύμφωνα με την ανακοίνωση, καλύπτει τους εργαζόμενους από κάθε πειθαρχική ευθύνη.

Η ΕΛΜΕ προτείνει συγκεκριμένα βήματα:

  • Υπογραφή της δήλωσης συμμετοχής στην απεργία-αποχή.
  • Άρνηση συμμετοχής στη διαδικασία αξιολόγησης, περιλαμβανομένης της χρήσης της ψηφιακής πλατφόρμας.
  • Ενεργοποίηση στάσεων εργασίας κατά τη διάρκεια επισκέψεων ή συνεδριάσεων που σχετίζονται με την αξιολόγηση.

Κάλεσμα σε συμμετοχή

Η ΕΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να δώσουν μαζικό "παρών" στη Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου, στις 2:30 μ.μ., στο 1ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης. Παράλληλα, τους καλεί να συμμετάσχουν στις συγκεντρώσεις και τον απεργιακό αγώνα που έχει προγραμματίσει ο κλάδος.

«Η αξιολόγηση αποτελεί εργαλείο ενοχοποίησης και υποταγής των εκπαιδευτικών, καθώς και μέσο για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Δεν θα γίνουμε γρανάζι στα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια. Απαντάμε δυναμικά, υπερασπιζόμενοι τα εργασιακά μας δικαιώματα και το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης», καταγγέλλει η ΕΛΜΕ με ένα ξεκάθαρο μήνυμα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

    ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ Α2 ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! 
    ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ!
    ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΤΟ  ΙΣΧΥΡΟ ΜΑΣ ΟΠΛΟ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟΧΗΣ, 
ΜΕ ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΓΣ, ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ  
    ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΜΠΤΗ 23/1, 2.30μμ, 1ο Γ/Σ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ / ΤΡΙΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΡΟΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗ - ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ

Το στάδιο Α2 της ατομικής αξιολόγησης του ν. 4823/21 αποτελεί τομή, όχι μόνο για την εξέλιξη της επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα και το δημόσιο σχολείο, αλλά κυρίως για την τεράστια αλλαγή που επιφέρει στη λειτουργία του σχολείου, στον ρόλο και τη θέση των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών. Να σημειώσουμε ότι ούτε επί εποχής επιθεωρητισμού είχε ο διευθυντής αντίστοιχο αξιολογικό ρόλο - ήταν η χούντα που για πρώτη φορά όρισε τον διευθυντή ως αξιολογητή το 1970! 
Να υπενθυμίσουμε ότι ο/η εκπαιδευτικός κρίνεται συνολικά ως μη ικανοποιητικός αν σε ένα από τα τρία αξιολογικά στάδια (Α1, Α2, Β) κριθεί ως μη ικανοποιητικός. Ο αξιολογικός ρόλος λοιπόν του διευθυντή/ντριας, προϊσταμένης/ου αποκτά καθοριστικό ρόλο για την υπηρεσιακή μας κατάσταση.

• Με την ενεργοποίηση του Α2 ο/η διευθυντής/ντρια μετατρέπεται σε διοικητικό και παιδαγωγικό αξιολογητή που ελέγχει, κρίνει, παρακολουθεί, καταγράφει, παρατηρεί, και τελικά βαθμολογεί τους εκπαιδευτικούς του σχολείου! Με τον τρόπο αυτό αποκτά δικαιώματα επιτήρησης κι ελέγχου, δικαιώματα που δεν είχε ως τώρα.

• Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά τις δυο φορές που καλείται να παρακολουθήσει τη  διδασκαλία του εκπαιδευτικού, αλλά το σύνολο της καθημερινής λειτουργίας της/του εκπαιδευτικού σε όλες τις αρμοδιότητές της/του. 

• Δεν αποτελεί μόνο τον αξιολογητή της/του για τις διοικητικές υποχρεώσεις (ωράριο, εφημερίες κλπ) αλλά τον αξιολογητή για την παιδαγωγική κι εκπαιδευτική πράξη της/του. Ο 4823/21 και η ενεργοποίηση του Α2 μεταλλάσσει πλήρως το σχολείο. Καταργείται η όποια παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού είχε απομείνει, δημιουργείται ένα πρωτοφανές αντιδημοκρατικό πλαίσιο. 

• Το στάδιο Α2 της αξιολόγησης ακυρώνει πλήρως την παιδαγωγική, επιστημονική και κοινωνική μας υπόσταση και  ανάγει σε κριτή της τον διευθυντή/ντρια.

• Το νέο σχολείο που πασχίζουν να επιβάλλουν είναι μια εξεταστική αρένα με προϊσταμένους φόβητρο, συναδέλφους ανταγωνιστές και εκπαιδευτικούς ανασφαλείς και με σκυμμένο κεφάλι.

Το ΥΠΑΙΘΑ, ΔΔΕ ΚΑΙ διευθυντές σχολείων παραχαράσσοντας και τον ίδιο του το ν. 4823/21 προωθούν την αξιολόγηση στο πεδίο Α2 ανεξάρτητα ή και ταυτόχρονα από την αξιολόγηση στο πεδίο Α1. Επιδιώκει να δημιουργήσει όρους για το προχώρημά της.

ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΕΣ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.

Συνάδελφοι-ισσες, η αξιολόγηση έχει στόχο την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για όλα τα προβλήματα που οι αντιεκπαιδευτικές  πολιτικές έφεραν στην εκπαίδευση. Θα γίνει το μέσο  για την εξοικονόμηση προσωπικού, την υποταγή και τον πλήρη έλεγχο των εκπαιδευτικών στις εντολές της εξουσίας, την απομαζικοποίηση του δημόσιου σχολείου και σε συνδυασμό με την αυτονομία της σχολικής μονάδας θα  οδηγήσει στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Να μη συναινέσουμε! Να μην αποδεχτούμε την απαξίωση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και την εξουσία του διευθυντή-manager. Να μην αφήσουμε την  κυβέρνηση να στρώσει το δρόμο για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, για το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων, για το καθεστώς άνισων αμοιβών στους εκπαιδευτικούς. 
ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΓΡΑΝΑΖΙ ΣΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑ!

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ, ΤΟ ΙΣΧΥΡΟ ΜΑΣ ΟΠΛΟ!

ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΚΑΝΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ!

1) Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η ΕΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ. Την πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Η απεργία – αποχή καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους, όπως από τη συνάντηση με σύμβουλο - διευθυντή / αξιολογητή, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης, κλπ.

Επισημαίνουμε ότι η απεργία - αποχή της ΕΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ  είναι σε ισχύ και δεν έχει προσβληθεί νομικά. Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά αναγνωριζόμενη μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
2) Αν μας καλέσει ο διευθυντής\τρια, υπηρεσιακά και ατομικά,  να εκκινήσει τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης, απαντάμε υπηρεσιακά με τον αριθμό πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία - Αποχή δηλώνοντας ότι συμμετέχω στην απεργία  αποχή που έχει προκηρύξει η ΕΛΜΕ  και η ΑΔΕΔΥ  από κάθε ενέργεια της αξιολόγησης. Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον "αξιολογητή".

3) Δεν "μπαίνουμε" στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης για να μην ενεργοποιηθεί η διαδικασία.

4) Εάν παρ’ όλα αυτά συνάδελφοι «μπουν» στην ειδική πλατφόρμα, τους καλούμε να μη συνεχίσουν  τη διαδικασία. Δε γράφουμε τίποτα, μας καλύπτει η απεργία αποχή.

5) Δεν αναρτούμε τίποτα στον ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα

6) Όταν μας καλέσει ο διευθυντής σε συνάντηση προσυνεννόησης και αν επιμείνει, δεν συμμετέχουμε, μας καλύπτει η απεργία αποχή.

7)Αν ο διευθυντής/αξιολογητής ορίσει συνάντηση, ενώ έχουμε δηλώσει  απεργία αποχή, υλοποιούμε τις στάσεις εργασίας και καλούμε το σύλλογο διδασκόντων να σταθεί δίπλα μας.

Η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας. Η ΕΛΜΕ έχει προκηρύξει στάσεις (μονόωρες, 2ωρες, 3ωρες) που γίνονται την ημέρα που ορίζουν για αξιολόγηση από το σύλλογο του σχολείου (πλειοψηφία ή μειοψηφία), από άλλα σχολεία και από το ΔΣ της ΕΛΜΕ.

8) Αν οι νέοι αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπαίνουν στην τάξη, για να αξιολογήσουν συνάδελφο και να τον βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του,  πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Το σωματείο και οι σύλλογοι υπερασπίζουμε τις συλλογικές αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη.

9) Όταν οι διευθυντές / αξιολογητές επιχειρούν να μπουν στην τάξη καλούμε όλο το σύλλογο με στάση εργασίας να είναι στο πλευρό του συναδέλφου που θέλουν να αξιολογήσουν.

10) Ενημερώνουμε  άμεσα την ΕΛΜΕ, αν γίνετε αποδέκτες μηνύματος που αφορά την ατομική αξιολόγηση, εάν ο διευθυντής κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.

Απευθυνόμαστε σε όλους τους συναδέλφους να μην επιτρέψουμε την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Να μην επιτρέψουμε το ξεκίνημα της άρσης της μονιμότητας για όλους.

Καλούμε  όλους τους συναδέλφους  να στηρίξουμε τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ και να υπερασπιστούμε τα θεμελιώδη εργασιακά μας δικαιώματα. Να αντισταθούμε στην υποταγή, στην καλλιέργεια του φόβου και της εργασιακής ανασφάλειας.

Στέλνουμε σαφές μήνυμα ότι στον αυταρχικό κατήφορο του Υπουργείου Παιδείας η μόνη απάντηση είναι η συνέχιση του αγώνα με το ισχυρό μας όπλο την απεργία αποχή ενάντια στην κατηγοριοποίηση και προσαρμογή του δημόσιου σχολείου στις ανάγκες της αγοράς, για την προώθηση των διεκδικήσεων των σωματείων μας. Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στη ΓΣ της ΕΛΜΕ Πέμπτη 23/1 στις 2.30μμ στο 1ο Γ/Σ Σταυρούπολης, στις συγκεντρώσεις και στον απεργιακό αγώνα του κλάδου και των σωματείων μας.

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή που έχει 
προκηρύξει από 15/7/2024 η ΑΔΕΔΥ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το 
σύστημα αξιολόγησης , το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας 
Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που 
προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 καθώς και από την Υπουργική απόφαση υπ΄ 
αριθμ. 9950/ΓΔ5-ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών 
θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού 
Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας 
και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και 
σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση 
(συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, 
κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.). 
 
Συμμετοχής στην Απεργία Αποχή από την ατομική αξιολόγηση 
Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία - αποχή 
που έχει προκηρύξει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης  από κάθε διαδικασία ή 
ενέργεια που συνδέεται με την άσκηση των καθηκόντων μας που 
αφορούν στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπονται 
από τις διατάξεις των 9950/ΓΔ5/27-1-2023, 118891/ΓΔ5/23-10-2023 
και την μεταγενέστερη 41539/ΓΔ5/ 17-1-2024 και κάθε άλλης 
κανονιστικής πράξεως που εκδόθηκε ή θα εκδοθεί κατ’ εφαρμογή και 
κατ’ εξουσιοδότηση των άρθρων 33, 34, 35 και 36 του ν. 4692/2020 και 
των άρθρων 56 έως 83 και 97 του ν.4823/2021 και σχετίζονται με όλα 
τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση 
(συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης και Διευθυντές σχολείων, 
ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης, 
κ.τ.λ.).  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

adonis
Οργή των γιατρών στο Γεννηματάς - «Όχι κομμουνιστικά σε εμένα, είστε μειοψηφία» έλεγε ο Άδωνις (Video)
Για την υποβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, τα ράντζα και τις τραγικές υποδομές με ασανσέρ που γκρεμίζονται, διαμαρτυρήθηκαν σήμερα οι...
Οργή των γιατρών στο Γεννηματάς - «Όχι κομμουνιστικά σε εμένα, είστε μειοψηφία» έλεγε ο Άδωνις (Video)
sxoleio-edra_0.jpg
Πιλοτική εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB) - Μια νέα προσέγγιση ή δώρο στα ιδιωτικά σχολεία;
Αντίθετοι οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή του διεθνούς Απολυτηρίου στα δημόσια σχολεία
Πιλοτική εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB) - Μια νέα προσέγγιση ή δώρο στα ιδιωτικά σχολεία;