γορθ
Οι επιθέσεις αυτές δεν είναι τυχαίες, αλλά αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής αποδοχής της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της καταστολής της δημοκρατίας και της κριτικής σκέψης μέσα σε αυτό

Οι μεθοδευμένες και συνεχείς επιθέσεις κατά του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών του, επιδιώκουν να απαξιώσουν το έργο τους, κατηγορώντας τους για αδιαφορία απέναντι σε κοινωνικά ζητήματα όπως η σχολική βία και οι εθισμοί.

Οι εκπαιδευτικοί, όμως, απαντούν με τον καθημερινό τους αγώνα, παρά τις ελλείψεις και τις δυσκολίες που επιφέρουν οι πολιτικές υποχρηματοδότησης.

Επισημαίνουν ότι τα προβλήματα του σχολείου αντικατοπτρίζουν τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, και προτάσσουν την ανάγκη για ουσιαστική υποστήριξη στην παιδεία μέσω προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, μείωσης των μαθητών ανά τάξη και κατάλληλης χρηματοδότησης.

Οι επιθέσεις αυτές δεν είναι τυχαίες, αλλά αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής αποδοχής της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της καταστολής της δημοκρατίας και της κριτικής σκέψης μέσα σε αυτό.

Ακουλουθεί αναλυτικά, ανακοίνωση της Αριστερής Συσπείρωσης Καθηγητών Κορυδαλλού:

Εδώ και αρκετό διάστημα γινόμαστε μάρτυρες μιας συντονισμένης προσπάθειας απαξίωσης του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών του. Δυστυχώς, η εξεύρεση «αποδιοπομπαίων τράγων» αποτελεί διαχρονική τακτική διαίρεσης των εργαζόμενων καθώς και φορτώματος των διάφορων ειδών κρίσεων (οικονομικών, κοινωνικών κ.τ.λ.) στους εκάστοτε πιο ευάλωτους για στοχοποίηση. Σε αυτό το πλαίσιο και με τον μανδύα της «κριτικής», αναπαράγονται στερεότυπα και γενικεύσεις που στοχεύουν στην πλήρη αποδόμηση της αξίας του παιδαγωγικού μας έργου. Μας κατηγορούν ότι απουσιάζουμε από τη μάχη για την αντιμετώπιση κρίσιμων κοινωνικών ζητημάτων, όπως η σχολική βία, οι εθισμοί και οι προκλήσεις της σύγχρονης εποχής, επιχειρώντας να μας παρουσιάσουν ως αδιάφορους ή ανίκανους να ανταποκριθούμε στον ρόλο μας.

Απέναντι σε αυτή την κατασυκοφάντηση, απαντάμε συλλογικά: με το έργο μας, με τους αγώνες μας, μέσα στην τάξη. Κάθε μέρα, εμείς οι εκπαιδευτικοί είμαστε στην πρώτη γραμμή, αγωνιζόμενοι να διατηρήσουμε ζωντανό το δημόσιο σχολείο. Είμαστε εκείνοι-ες που προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον ασφάλειας και δημιουργίας, παρά τις τεράστιες ελλείψεις και δυσκολίες που επιβάλλουν οι πολιτικές υποχρηματοδότησης και υποβάθμισης της εκπαίδευσης.

Δεν θα αφήσουμε κανέναν να χρησιμοποιήσει τους κοινωνικούς αυτοματισμούς ως όπλο ενάντια σε εμάς και τους μαθητές-τριές μας. Γνωρίζουμε καλά ότι τέτοιες επιθέσεις δεν είναι τυχαίες. Υπηρετούν συγκεκριμένες στοχεύσεις: τη διαμόρφωση μιας κοινής γνώμης που θα αποδέχεται τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και τη μετατροπή του σχολείου σε έναν χώρο όπου δεν θα υπάρχει χώρος για δημοκρατία, κριτική σκέψη και αλληλεγγύη.

Αποκαλύπτουμε τους μηχανισμούς προπαγάνδας και παραπληροφόρησης. Οι απόπειρες δημιουργίας μιας εικόνας συλλογικής ανεπάρκειας των εκπαιδευτικών αποκρύπτουν ότι οι πραγματικές αιτίες των προβλημάτων είναι οι συστηματικές πολιτικές που στοχεύουν στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Απέναντι στις «ειδήσεις» που μας παρουσιάζουν ως υπεύθυνους για όλα τα δεινά της κοινωνίας, προτάσσουμε την αλήθεια:

  • Το σχολείο είναι ζωντανός οργανισμός που λειτουργεί μέσα σε μια κοινωνία γεμάτη αντιθέσεις, και τα προβλήματα δεν γεννιούνται από αυτό, αλλά αντικατοπτρίζουν τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες.
  • Εμείς είμαστε εκείνοι που βλέπουμε καθημερινά τα παιδιά και τις οικογένειές τους να παλεύουν με τη φτώχεια, την ανεργία, την έλλειψη δομών στήριξης.
  • Η πραγματική υποστήριξη της παιδείας απαιτεί προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, μείωση των μαθητών ανά τάξη, ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ουσιαστική επιμόρφωση και χρηματοδότηση.

Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για το δημόσιο σχολείο. Ο παιδαγωγικός μας ρόλος δεν περιορίζεται μόνο στη μετάδοση γνώσης. Είμαστε μαζί με τους μαθητές μας, τους ακούμε, τους καθοδηγούμε, τους δίνουμε χώρο να εκφραστούν, να αμφισβητήσουν, να ονειρευτούν. Παρά τις αντιξοότητες, καταφέρνουμε να χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης και να καλλιεργούμε τις αξίες της αλληλεγγύης, της δημοκρατίας και της συλλογικότητας.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να σταθούν ενωμένοι απέναντι σε κάθε επίθεση. Απαντάμε με το έργο μας και τη συλλογική μας φωνή. Δεν είμαστε μόνοι, είμαστε μαζί και ενωμένοι μπορούμε να αντισταθούμε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαρία Καρυστιανού
Τέμπη: Αρνούνται να δώσουν στην Καρυστιανού τους ιατροδικαστικούς φακέλους εδώ και 6 μήνες
Τέμπη: Αρνούνται να δώσουν στην Καρυστιανού τους ιατροδικαστικούς φακέλους εδώ και 6 μήνες – Καταγγελία κατά του υπουργείου Δικαιοσύνης
Τέμπη: Αρνούνται να δώσουν στην Καρυστιανού τους ιατροδικαστικούς φακέλους εδώ και 6 μήνες
astynomia peripoliko
Απόπειρα αρπαγής στη Γλυφάδα: Είπε σε παιδί πως χτύπησε η μητέρα του και ότι θα το έπαιρνε εκείνος
Γλυφάδα: Συναγερμός για απόπειρα αρπαγής παιδιού στη Γλυφάδα
Απόπειρα αρπαγής στη Γλυφάδα: Είπε σε παιδί πως χτύπησε η μητέρα του και ότι θα το έπαιρνε εκείνος