κατσής αθ
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Αθανάσιος Κατσής σε μια συνέντευξη για τις προοπτικές του ιδρύματος και τα προβλήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Νέα Πολυτεχνική σχολή στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου αναμένεται να εγκριθεί σύντομα, μετά από την πρόσφατη  αντιστοίχιση του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών και του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών με ομοειδή πολυτεχνικά Τμήματα της χώρας.

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ.Αθανάσιος Κατσής, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο alfavita.gr μιλά για το ζήτημα αυτό αλλά και για τις επικείμενες διαγραφές των λεγόμενων «λιμναζόντων» φοιτητών, τονίζοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει διαφοροποίηση μεταξύ των φοιτητών που αγωνίζονται να τελειώσουν και αυτών που ουσιαστικά έχουν εγκαταλείψει τις σπουδές τους. Ως Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου αγωνιζόμαστε ιδιαίτερα για τη στήριξη της πρώτης ομάδας.

Αναφέρεται επίσης στη  δημιουργία μη κρατικών πανεπιστημίων που θα επηρεάσει την έλευση των φοιτητών στα πανεπιστήμια της περιφέρειας, άρα και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ενώ παραθέτει τα έργα που εξελίσσονται, καθώς και τις συμμαχίες και τις συνεργασίες του ιδρύματος. 

Ολη η συνέντευξη του Αθανάσιου Κατσή στο alfavita.gr

-Ποια είναι τα πιο πρόσφατα μέτρα που έχει λάβει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου για την ενίσχυση της επαγγελματικής αποκατάστασης των φοιτητών του και πώς εξελίσσεται η φοιτητική μέριμνα (στέγαση, σίτιση, μεταφορές, κλπ);

Έχουμε αυξήσει τις συνεργασίες με ιδιωτικούς φορείς κυρίως μέσω της Πρακτικής Άσκησης ενώ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου «τρέχουμε» το πρόγραμμα «Δομές Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας έντασης γνώσης στην περιφέρεια Πελοποννήσου» (https://unistarthubs.gr) δίνοντας τη δυνατότητα σε αποφοίτους και φοιτητές του Πανεπιστημίου μας να εξελίξουν τις γνώσεις τους σε επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Σχετικά με τη φοιτητική μέριμνα, είμαστε σε διαδικασία αγοράς ξενοδοχείου στην Τρίπολη ώστε να δημιουργηθεί η τρίτη φοιτητική εστία του Πανεπιστημίου (μετά την Καλαμάτα και την Πάτρα).

-Ποιες πρωτοβουλίες λαμβάνετε για την αύξηση των συνεργασιών του Πανεπιστημίου με τον ιδιωτικό τομέα ή/και με φορείς και ΑΕΙ του εξωτερικού; Θα μπορούσαν να παρέχουν ορισμένοι εξ αυτών πρακτική άσκηση ή ευκαιρίες για έρευνα και αποκατάσταση στους φοιτητές;

Συμμετέχουμε στη συμμαχία των ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων EUNICE (https://eunice-university.eu/) μαζί με άλλα 9 ευρωπαϊκά πανεπιστήμια δίνοντας τη δυνατότητα στους φοιτητές και στις φοιτήτριες να έρχονται σε επαφή με το φοιτητικό πληθυσμό άλλων χωρών της Ευρώπης και παράλληλα να διευρύνουν τις προοπτικές συνεργασίας, πρακτικής άσκησης και επαγγελματικής αποκατάστασης.

-Ποιο είναι το σχέδιο για τη βελτίωση των υποδομών του πανεπιστημίου, όπως οι χώροι σπουδών, τα εργαστήρια και η στέγαση, ειδικά μετά από την καταστροφή και τις πλημμύρες;

Βελτιώνουμε συνεχώς τις υποδομές του Πανεπιστημίου μας σε κάθε πόλη. Χαρακτηριστικά έχουμε τα εξής ανά πόλη: α) στο Ναύπλιο κατασκευάζουμε νέο διδακτήριο αναπλάθοντας το χώρο των Παλαιών Καπναποθηκών β) στην Κόρινθο αναβαθμίζουμε το χώρο του φοιτητικού εστιατορίου γ) στην Τρίπολη αγοράζουμε νέο κτίριο για φοιτητική εστία και βελτιώνουμε τις υπόλοιπες υπάρχουσες υποδομές δ) στη Σπάρτη αναβαθμίσαμε το κτίριο των κεντρικών διδακτηρίων ε) στην Καλαμάτα προχωράμε στην αναβάθμιση των υποδομών στον Αντικάλαμο και τέλος στ) στην Πάτρα παραδίδουμε το νέο υπολογιστικό κέντρο και βελτιώνουμε τις υποδομές στη φοιτητική εστία και στα εργαστήρια του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών.

-Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στον τομέα της χρηματοδότησης και στελέχωσης από το κράτος και πώς επηρεάζουν αυτές οι προκλήσεις την ποιότητα των σπουδών και των υπηρεσιών που παρέχονται στους φοιτητές;

Η μεγαλύτερη πρόκληση αφορά τη στελέχωση με εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό σε σύγχρονες υπηρεσίες αιχμής όπως είναι συμβουλευτική, η ψυχολογική υποστήριξη, η κυβερνοασφάλεια, κλπ. Πολλές από τις παραπάνω υπηρεσίες είναι απαραίτητες με βάση και το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο. Για το λόγο αυτό αξιοποιούμε τις χρηματοδοτικές ευκαιρίες τόσο από τον τακτικό προϋπολογισμό όσο και από τις ευκαιρίες χρηματοδότησης μέσω της Περιφέρειας.

-Υπάρχουν σχέδια για την ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών με κριτήριο και την ΕΒΕ που αφήνει κενές θέσεις, ώστε να ανταποκρίνονται ακόμα περισσότερο στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας και ποιες νέες κατευθύνσεις εξετάζονται;

Τα προγράμματα σπουδών ανανεώνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να έχουμε πολύ θετικές αξιολογήσεις στις διαδικασίες πιστοποίησής του. Πιο πρόσφατη θετική εξέλιξη είναι η αντιστοίχιση του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών και του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών με ομοειδή πολυτεχνικά Τμήματα της χώρας μας ανοίγοντας το δρόμο για τη δημιουργία πολυτεχνικής σχολής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

-Ποια είναι η θέση σας σχετικά με τη δημιουργία μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα; Πιστεύετε ότι θα συμβάλουν θετικά στο εκπαιδευτικό σύστημα και πώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα δημόσια ΑΕΙ, όπως το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου;

Η δημιουργία μη κρατικών πανεπιστημίων θα επηρεάσει την έλευση των φοιτητών στα πανεπιστήμια της περιφέρειας, άρα και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Είναι γνωστό ότι η γεωγραφία αποτελεί ένα πολύ ισχυρό παράγοντα επιλογής πανεπιστημιακού τμήματος μεταξύ των υποψηφίων. Είναι πολύ νωρίς να πούμε ότι θα υπάρχει θετική επίπτωση στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από την ποιότητα των μη κρατικών πανεπιστημίων που τελικά θα εγκατασταθούν στη χώρα μας.

-Πώς σκοπεύει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου να διαχειριστεί το θέμα της διαγραφής των λεγόμενων «λιμναζόντων» φοιτητών; Θεωρείτε ότι αυτό θα συμβάλει στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ποιες πολιτικές ακολουθείτε για τη στήριξη των φοιτητών που χρειάζονται περισσότερο χρόνο για την ολοκλήρωση των σπουδών τους;

Όπως αναφέρθηκε στην πρόσφατη Σύνοδο Πρυτάνεων που έγινε υπό την προεδρία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, εκτιμούμε ότι θα πρέπει να υπάρξει διαφοροποίηση μεταξύ των φοιτητών που αγωνίζονται να τελειώσουν και αυτών που ουσιαστικά έχουν εγκαταλείψει τις σπουδές τους. Ως Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου αγωνιζόμαστε ιδιαίτερα για τη στήριξη της πρώτης ομάδας.

-Στην πρόσφατη Σύνοδο των Πρυτάνεων όπου προεδρεύσατε ποια ήταν τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν και τι προτέινατε για την ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου, την ενίσχυση της χρηματοδότησης και την αντιμετώπιση τυχόν θεσμικών εμποδίων;

Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν περιληπτικά τα εξής:

Α. Θεσμικά, κυρίως σε σχέση με τους «λιμνάζοντες» φοιτητές και τις δυσλειτουργίες του θεσμικού πλαισίου. Εκτιμούμε ότι οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν, προϋποθέτουν τη συνεργασία με την πανεπιστημιακή κοινότητα γιατί όπως έχει ιστορικά αποδειχθεί, σε διαφορετική περίπτωση οδηγούμαστε σε αδιέξοδα η επίλυση των οποίων γίνεται ακόμα πιο δύσκολη.

Β. Θέματα αύξησης πόρων σε επίπεδο οικονομικών, ανθρώπινων αλλά και της δυνατότητας συντήρησης των υποδομών μας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mouseio-hrakleio.jpg
Υπ. Πολιτισμού: Τελευταία ημέρα αιτήσεων για 249 προσλήψεις σε εκδοτήρια και πωλητήρια
Μέχρι σήμερα οι αιτήσεις για προσλήψεις σε μουσεία της Ελλάδας μέσω ΑΣΕΠ και με απολυτήριο λυκείου
Υπ. Πολιτισμού: Τελευταία ημέρα αιτήσεων για 249 προσλήψεις σε εκδοτήρια και πωλητήρια
Εκπαίδευση
Προϋπηρεσία εκπαιδευτικών: 13 σύλλογοι μιλούν για «απαξίωση»
«Ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός, που στηρίζει τη δημόσια εκπαίδευση μετακινούμενος συνεχώς εντός της ίδιας του της χώρας, ζημιώνεται και αδικείται,...
Προϋπηρεσία εκπαιδευτικών: 13 σύλλογοι μιλούν για «απαξίωση»