ΔΙΕΚ
Αίτημα για άμεση αναστολή και επανεξέταση των νέων οδηγών κατάρτισης από το Σωματείο Εκπαιδευτών Δημόσιων ΙΕΚ

Το Σωματείο Εκπαιδευτών Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Λοιπών Φορέων Δια Βίου Μάθησης του Δημοσίου επανέρχεται με νέα επιστολή, κατόπιν της προηγούμενης επικοινωνίας και των συνεχών προφορικών ενημερώσεων προς τους αρμόδιους φορείς, ζητώντας την άμεση αναστολή εφαρμογής των νέων Οδηγών Κατάρτισης. Στην επιστολή τονίζεται η ανάγκη για διαβούλευση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτών, των διευθυντών των Ι.Ε.Κ., και των επιστημονικών και κλαδικών φορέων, προκειμένου να εξεταστεί και να διορθωθεί το περιεχόμενο των νέων Οδηγών Κατάρτισης, οι οποίοι έχουν προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις στον κλάδο της επαγγελματικής κατάρτισης.

Η εφαρμογή των νέων Οδηγών Κατάρτισης έχει προκαλέσει σημαντικά προβλήματα, καθώς οι εκπαιδευτές βλέπουν να καταργούνται αυθαίρετα και άδικα ολόκληρες ειδικότητες από το δικαίωμα διδασκαλίας μαθημάτων για τα οποία έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, που βασίζονται στα πτυχία τους και στις αντίστοιχες πιστοποιήσεις τους. Μέχρι το καλοκαίρι του 2024, οι εκπαιδευτές δίδασκαν επιτυχώς σε διάφορα μαθήματα στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. (Σ.Α.Ε.Κ.), όμως, μετά την έκδοση των νέων Οδηγών, βρέθηκαν ξαφνικά εκτός του δικαιώματος να διδάξουν το αντικείμενο τους, χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση ή διαβούλευση.

Σύμφωνα με το Σωματείο, οι νέοι Οδηγοί Κατάρτισης δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού και επαγγελματικού τομέα, καθώς περιλαμβάνουν ασάφειες, ελλείψεις και αναντιστοιχίες τόσο ως προς τα διδακτικά αντικείμενα όσο και ως προς τα προσόντα των εκπαιδευτών. Οι εκπαιδευτές, και μαζί τους οι φορείς από διάφορες ειδικότητες, συνεχώς καταγγέλλουν την ανεπάρκεια και τις αδικίες που προκαλούν οι νέοι οδηγοί. Τα Σ.Α.Ε.Κ. έχουν βρεθεί σε κατάσταση κρίσης, καθώς τα αναγκαία εκπαιδευτικά προγράμματα και οι διαδικασίες κατάρτισης έχουν τεθεί σε αμφισβήτηση.

Η κατάσταση έχει προκαλέσει σοβαρές δυσλειτουργίες, οι οποίες επηρεάζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης και την εύρυθμη λειτουργία των Δημόσιων Ι.Ε.Κ. Οι εκπαιδευτές εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για το μέλλον του επαγγελματικού τομέα και τη δυνατότητά τους να προσφέρουν ουσιαστική εκπαίδευση στους σπουδαστές. Η απουσία επαρκούς σχεδιασμού και διαβούλευσης με τους φορείς της εκπαίδευσης δεν έχει αφήσει περιθώρια για την αναγκαία προσαρμογή των Οδηγών στα πραγματικά δεδομένα του κλάδου.

Ως εκ τούτου, το Σωματείο ζητά την άμεση αναστολή των νέων Οδηγών Κατάρτισης πριν την έναρξη του νέου εξαμήνου 2025Α και την άμεση έναρξη διαβούλευσης για την αναγκαία αναθεώρηση και διόρθωσή τους. Η διαβούλευση αυτή, σύμφωνα με το Σωματείο, είναι απαραίτητη για την εξεύρεση λύσεων που θα βελτιώσουν την ποιότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και θα εξασφαλίσουν τη δικαιοσύνη για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Το Σωματείο Εκπαιδευτών Δημοσίων Ι.Ε.Κ. παραμένει διαρκώς σε επικοινωνία με εκπροσώπους φορέων και εκπαιδευτών σε όλη την επικράτεια, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι οι εκπαιδευτικές διαδικασίες θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται με σεβασμό στις ανάγκες της κοινωνίας και του επαγγελματικού τομέα.

Αναλυτικά

Αξιότιμοι,

Επανερχόμαστε σε συνέχεια της προηγούμενης επιστολής μας, με αρ. πρωτ.
17/2024, καθώς και της συνεχούς προφορικής σας ενημέρωσης ότι πρέπει
ΑΜΕΣΑ να γίνει ΑΝΑΣΤΟΛΗ της εφαρμογής των Νέων Οδηγών Κατάρτισης,
προκειμένου να υπάρξει Διαβούλευση με τους Εκπροσώπους Εκπαιδευτών,
Διευθυντών, Επιστημονικών και Κλαδικών Φορέων για τη βελτίωση των Οδηγών
Κατάρτισης.

Επισημαίνουμε ότι οι Νέοι Οδηγοί Κατάρτισης χρήζουν πληθώρας αλλαγών, γιατί
έχουν δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε πολύ μεγάλο αριθμό Συναδέλφων
μας, με την Αυθαίρετη και Άδικη κατάργηση ολόκληρων ειδικοτήτων Εκπαιδευτών
από το δικαίωμα διδασκαλίας μαθημάτων που βάσει των επαγγελματικών δικαιωμάτων του πτυχίου τους είχαν τη δυνατότητα αλλά και το δικαίωμα να διδάξουν – και επιτυχώς το έπρατταν στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. ( Σ.Α.Ε.Κ.) μέχρι το καλοκαίρι του 2024 – όταν εν μία νυκτί και δίχως καμία προγενέστερη Διαβούλευση, εκδόθηκαν οι Νέοι Οδηγοί Κατάρτισης.

Σας επισημαίνουμε για άλλη μία φορά ότι μέχρι και σήμερα ΔΕΝ έχει γίνει καμία
ενέργεια προς την επίλυση του ζητήματος, ενώ έχουν ήδη δημιουργηθεί αρκετά
προβλήματα στη λειτουργία των Σ.Α.Ε.Κ., που οφείλονται σε Ασάφειες, Ελλείψεις
και Αναντιστοιχίες τόσο ως προς τα Διδακτικά αντικείμενα όσο και ως προς τα
Προσόντα των Εκπαιδευτών.

Καθώς εξακολουθούμε να δεχόμαστε πλήθος Καταγγελιών από πολλούς
Συναδέλφους Εκπαιδευτές τωνΣ.Α.Ε.Κ. και από Εκπροσώπους Φορέων διαφόρων
Ειδικοτήτων όλης της Επικράτειας:

Ζητάμε την ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ των Νέων Οδηγών Κατάρτισης, πριν την έναρξη
του νέου εξαμήνου 2025Α, καθώς και την άμεση ΕΝΑΡΞΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ για τη
διόρθωση τους.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος
Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Το «αντίο» στον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο
Οι πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου Πειραιώς αποχαιρετούν με βαθύτατη θλίψη τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο, επίτιμο διδάκτορα του...
Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Το «αντίο» στον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο
3ο Γυμνάσιο Κοζάνης
Μετατροπή σχολείου σε Ωνάσειο: «Τι θα πούμε σ’ αυτά τα παιδιά που μας κοιτούν στα μάτια;»
«Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα….. » λένε οι εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Κοζάνης που θα μετατραπεί σε Ωνάσειο Σχολείο
Μετατροπή σχολείου σε Ωνάσειο: «Τι θα πούμε σ’ αυτά τα παιδιά που μας κοιτούν στα μάτια;»
ΥΠΑΙΘ
Υπ. Παιδείας: Νέες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε δομές Ειδικής Αγωγής
Νέες προσλήψεις 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε μονάδες Ειδικής Αγωγής σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα - Η Πρόσκληση υποψηφίων για κάλυψη θέσεων...
Υπ. Παιδείας: Νέες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε δομές Ειδικής Αγωγής