διευθυντές σχολείων
Επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Υπουργό Παιδείας

Εντεκα προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία των σχολείων, υποβάλει με επιστολή της προς τον Κυριάκο Πιερρακάκη η Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ανάμεσα σε αυτές, είναι η στελέχωση των σχολείων με διοικητικο προσωπικό και γραμματείς, το ακαταδίωκτο των Διευθυντών/ριών και των Υποδιευθυντών/ριών για παραβατικές συμπεριφορές μαθητών εντός των σχολικών χώρων, η διαφάνεια στη χρηματοδότηση, κ.α

Η επιστολή των Διευθυντών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Αξιότιμοι Υπουργέ, Υφυπουργέ και Γενικέ Γραμματέα, Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε:

Α. Να σας γνωστοποιήσουμε την από 18/06/2024 (αρ. 186/2024 του Ειρηνοδικείου Αθηνών) νόμιμη σύσταση της «Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», η οποία περιλαμβάνει Διευθυντές/ριες και Υποδιευθυντές/ριες σχολικών μονάδων όλων των τύπων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Χώρας.

Ο χαρακτήρας της Ένωσης προσδιορίζεται ως επιστημονικός (εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία). Η Ένωση δεν έχει την πρόθεση να διαδραματίσει έναν αντίθετο ή ανταγωνιστικό ρόλο στους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς θεσμούς του κράτους. Αντιθέτως, όραμά της είναι η ποιοτική αναβάθμιση των θεσμών αυτών, μέσω:

(α) Εσωτερικών (από τα μέλη της) ή εξωτερικών επιμορφωτών, καθώς και της διάχυσης/ανταλλαγής μεταξύ των μελών της, γνώσεων, εμπειριών και καινοτόμων πρακτικών.

(β) Κατάθεσης προτάσεων προς το Υπουργείο Παιδείας και συνεργασίας μαζί του (όποτε αυτή ζητηθεί), για βελτίωση ή/και εισαγωγή νέων διοικητικών διαδικασιών λειτουργίας του σχολείου. Οι Διευθυντές/ντριες και Υποδιευθυντές/ντριες γνωρίζουμε άμεσα και καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον τις ανάγκες της διοικητικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων και μπορούμε να συμβάλλουμε αποφασιστικά στην ανάδειξη των αδυναμιών και την απάλειψή τους.

Παρά το σύντομο χρονικό διάστημα σύστασης της Ένωσης, αυτή απαριθμεί σήμερα περί τα οκτακόσια (800) μέλη, τα οποία αυξάνονται καθημερινά.

Β. Να σας καταθέσουμε τις πρώτες προτάσεις μας, οι οποίες αποτελούν προϊόν διαβούλευσης μεταξύ των μελών μας, προς την ανωτέρω εκτεθείσα κατεύθυνση:

  1. Κωδικοποίηση και επικαιροποίηση της Νομοθεσίας διαδικτυακά και δωρεάν πρόσβαση των Διευθυντών/ντριών σε αυτή: Θεωρείται επιβεβλημένη η διαμόρφωση ειδικού ψηφιακού χώρου ανάρτησης και τακτικής επικαιροποίησης των εκπαιδευτικών νομοθετημάτων (π.χ. στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) στην οποία θα έχουν δωρεάν πρόσβαση οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων.

  2. Σύσταση Γραφείου Διοικητικής Υποστήριξης σε επίπεδο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) για την άμεση επίλυση διοικητικών θεμάτων και την αποσαφήνιση νομοθετικών διατάξεων, καθώς παρατηρείται συχνά διαφορετική ερμηνεία της νομοθεσίας από τις ΔΔΕ σε επιμέρους, μη λεπτομερώς προσδιορισμένα, νομοθετικά πεδία.

  3. Ακαταδίωκτο των Διευθυντών/ριών και των Υποδιευθυντών/ριών για παραβατικές συμπεριφορές μαθητών εντός των σχολικών χώρων και νομική τους υποστήριξη και εκπροσώπηση σε περιπτώσεις επιθετικής συμπεριφοράς τρίτων, ψευδών καταμηνύσεων κ.ά.

  4. Απόλυτη διαφάνεια στη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων: Άμεση ενημέρωση κάθε σχολικής μονάδας από τους δήμους για το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί σε αυτή κάθε φορά που οι δήμοι πιστώνονται με τις κατανομές από το ΥΠΕΣ ή στην αρχή του σχολικού έτους για το σύνολο αυτού. Έγκαιρη και ολόκληρη καταβολή των δόσεων που δικαιούνται οι σχολικές μονάδες από τις πιστώσεις των σχολικών επιτροπών εντός του αντίστοιχου έτους.

  5. Μείωση της γραφειοκρατίας: Ανάπτυξη εύχρηστων, πλήρως ανεπτυγμένων, διαλειτουργικών μεταξύ τους εκπαιδευτικών ψηφιακών πλατφορμών, άμεση κατάργηση της παράλληλης υποβολής και έντυπων εγγράφων (π.χ. άδειες), και ψηφιοποίηση όλων των εντύπων και βιβλίων του σχολείου (Πρωτόκολλο, Βιβλίο Εύρυθμης Λειτουργίας, Πρακτικό Διευθυντή/ριας κ.ά.).

  6. Θεσμοθέτηση δυνατότητας διεξαγωγής των βασικών συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων στο τέλος του ωρολογίου προγράμματος με ολιγόλεπτη περικοπή των ωρών διδασκαλίας.

  7. Ανώτατο όριο διδακτικού ωραρίου Διευθυντών/ριών οι έξι (6) ώρες την εβδομάδα και Υποδιευθυντών/ριών οι δέκα (10) ώρες την εβδομάδα.

  8. Υποδιευθυντής/ρια και στις σχολικές μονάδες με λιγότερους από εκατόν είκοσι (120) μαθητές, αφού και το διδακτικό ωράριο των Διευθυντών/ριών σε αυτές είναι αυξημένο, αλλά και είναι αποκλειστικά επιφορτισμένοι/ες με όλες τις υποχρεώσεις της διεύθυνσης του σχολείου.

  9. Γραμματέας σε κάθε σχολική μονάδα με περισσότερους από 120 μαθητές.

  10. Απεμπλοκή του Συμβούλου Εκπαίδευσης από το πεδίο Β της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

  11. Ενεργοποίηση του άρθρου 48 του Ν. 4823/2021 περί επαγγελματικής ανάπτυξης των στελεχών της εκπαίδευσης πριν την ανάληψη των καθηκόντων τους και τακτική, περιοδική επιμόρφωση των υπηρετούντων στελεχών.

Ευελπιστώντας σε μια ειλικρινή και γόνιμη συνεργασία προς όφελος της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας και κοινωνίας γενικότερα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eoppep
ΕΟΠΠΕΠ: Ανακοίνωση για το πρόγραμμα πρακτικού μέρους εξετάσεων πιστοποίησης αποφοίτων ΣΑΕΚ και ΣΕΚ
Για τις εξετάσεις του ερχόμενου Σαββατοκύριακου 1-2 Φεβρουαρίου 2025
ΕΟΠΠΕΠ: Ανακοίνωση για το πρόγραμμα πρακτικού μέρους εξετάσεων πιστοποίησης αποφοίτων ΣΑΕΚ και ΣΕΚ
AMFITHEATRO
Αυτά είναι τα 110 Τμήματα Πανεπιστημίων που το πτυχίο τους ισοδυναμεί με μεταπτυχιακό τίτλο

Την υπαγωγή του προγράμματος σπουδών πρώτου κύκλου του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης της Σχολής Μηχανικών του Διεθνούς...

Αυτά είναι τα 110 Τμήματα Πανεπιστημίων που το πτυχίο τους ισοδυναμεί με μεταπτυχιακό τίτλο