Thumbnail
«Ελάχιστες ώρες διδασκαλίας Αγγλικών στα ειδικά σχολεία» - Η ανακοίνωση των καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας (ΣΥΚΑΓΕ)

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας Γενικής και Ειδικής Αγωγής (ΣΥΚΑΓΕ) παρατηρεί ότι «στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια- Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) προσφέρονται ελάχιστες ώρες Αγγλικών σε σχέση με τη Γενική Εκπαίδευση».

Επιπλέον αναφέρει ότι «για την παράλληλη στήριξη στην Πρωτοβάθμια Γενική Αγωγή, παρατηρούμε ότι τα παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες, "θεραπεύονται" κατά την ώρα των Αγγλικών και δεν τους παρέχεται η παράλληλη στήριξη την οποία  λαμβάνουν στα υπόλοιπα γλωσσικά μαθήματα».

«Η Αγγλική γλώσσα απουσιάζει από τα Τμήματα Ένταξης και την πλειοψηφία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Ειδικής Αγωγής, με μηδέν τον αριθμό οργανικές θέσεις πανελλαδικά, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται ως πολυτέλεια» τονίζει.

Οι καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας ζητούν την αύξηση των ωρών διδασκαλίας στα ειδικά σχολεία, τη σύστηαση οργανικών θέσεων ΠΕ06 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τη συμπερίληψη της Αγγλικής Γλώσσας στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήματα Ένταξης.

Η ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας Γενικής και Ειδικής Αγωγής (ΣΥΚΑΓΕ)

Ο νεοσύστατος Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας Γενικής και Ειδικής Αγωγής (ΣΥ.Κ.Α.Γ.Ε.), που ήδη αριθμεί πεντακόσια μέλη, πραγματοποίησε την πρώτη του Γενική Συνέλευση.

Διαπιστώνοντας την άνιση αντιμετώπιση του μαθήματος των Αγγλικών και του ωφελούμενου μαθητικού πληθυσμού όλων των βαθμίδων Ειδικής Εκπαίδευσης, επισημαίνει τα εξής:

  • Τα Αγγλικά είναι  πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Ειδικής Αγωγής, ενώ θεωρείται προαπαιτούμενη γνώση σε κάθε Σχολή και Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια- Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ) προσφέρονται ελάχιστες ώρες Αγγλικών σε σχέση με τη Γενική Εκπαίδευση, με αποτέλεσμα οι μαθητές/τριες που εξετάζονται υποχρεωτικά με  Τράπεζα Θεμάτων στα Αγγλικά  στην Α' Λυκείου, να στερούνται επαρκούς προετοιμασίας. Με την αποφοίτησή τους δε, λαμβάνουν απολυτήριο ειδικότητας με επαγγελματικά δικαιώματα και διεκδικούν την είσοδό τους σε τριτοβάθμιες σχολές  μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και θέσεις εργασίας μέσω ΑΣΕΠ, όπου η ξένη γλώσσα είναι προαπαιτούμενο προσόν.
  • Όσο για την παράλληλη στήριξη στην Πρωτοβάθμια Γενική Αγωγή, παρατηρούμε ότι τα παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες, "θεραπεύονται" κατά την ώρα των Αγγλικών και δεν τους παρέχεται η παράλληλη στήριξη την οποία  λαμβάνουν στα υπόλοιπα γλωσσικά μαθήματα. Είναι απαράδεκτο και άδικο οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (αυτισμό, δυσλεξία, διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα) να θεωρούνται τυπικοί την ώρα της διδασκαλίας των Αγγλικών και να  μεταβαίνουν στο Γυμνάσιο ή στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ με μηδενικές γνώσεις της γλώσσας.
  • Καθώς η Αγγλική γλώσσα απουσιάζει από τα Τμήματα Ένταξης και την πλειοψηφία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Ειδικής Αγωγής, με μηδέν τον αριθμό οργανικές θέσεις πανελλαδικά, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε όλες τις βαθμίδες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται ως πολυτέλεια, με τους γονείς να επωμίζονται τα έξοδα για την εκμάθησή της.

Με βάση τα προαναφερθέντα, διεκδικούμε: 

  • Την αύξηση ωρών διδασκαλίας για τα Αγγλικά στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ ή τουλάχιστον την εξίσωσή τους με τα Ειδικά Γυμνάσια και Λύκεια καθώς είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο ειδικό μάθημα με Τράπεζα Θεμάτων,  προαπαιτούμενο για την εισαγωγή σε αρκετές πανεπιστημιακές σχολές και προαπαιτούμενο συμμετοχής στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
  • Τη σύσταση οργανικών θέσεων ΠΕ06 στην Πρωτοβάθμια Ειδική Αγωγή καθώς για ανεξήγητο λόγο, η  ειδικότητά μας εξαιρέθηκε από τις οργανικές θέσεις που συστάθηκαν το καλοκαίρι που μας πέρασε.
  • Τη συμπερίληψη της Αγγλικής Γλώσσας  στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήματα Ένταξης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Αγωγή αντίστοιχα, καθώς και την ένταξη των ΠΕ06 στα ΚΕΔΑΣΥ με στόχο την ορθή  πρώιμη διάγνωση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΑΠ - Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Προκήρυξη ΑΣΕΠ: 162 μόνιμες θέσεις στο ΕΑΠ με δημιουργία Μητρώου
Πηγαίνει άμεσα στο τυπογραφείο η προκήρυξη για μόνιμες θέσεις στο ΕΑΠ - Απαραίτητο το Μητρώο ΑΣΕΠ (τι σημαίνει αυτό για την αίτησή σας)
Προκήρυξη ΑΣΕΠ: 162 μόνιμες θέσεις στο ΕΑΠ με δημιουργία Μητρώου
Κυριάκος Πιερρακάκης
Κυριάκος Πιερρακάκης: Τι απάντησε για το ενδεχόμενο κατάργησης των Πανελλαδικών εξετάσεων
Οι δηλώσεις Πιερρακάκης για Πανελλαδικές εξετάσεις, Γ' Λυκείου, Πανεπιστήμια, Ωνάσεια Σχολεία και Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών
Κυριάκος Πιερρακάκης: Τι απάντησε για το ενδεχόμενο κατάργησης των Πανελλαδικών εξετάσεων
Μαθητές ΓΕΛ για Τέμπη
Η συγκλονιστική μαντινάδα μαθητών για τα Τέμπη: Εξύπνησα από τ’ όνειρο με δάκρυα και πόνο και σ’ άκουγα που φώναζες «δεν έχω οξυγόνο»
«Η απώλεια της ζωής των ανθρώπων, μας προκαλεί αφενός θλίψη και αγανάκτηση, αφετέρου μας υποχρεώνει να παλεύουμε και να διεκδικούμε έναν κόσμο όπου η...
Η συγκλονιστική μαντινάδα μαθητών για τα Τέμπη: Εξύπνησα από τ’ όνειρο με δάκρυα και πόνο και σ’ άκουγα που φώναζες «δεν έχω οξυγόνο»