απθ
«Πέρα από τα αμφίβολης αξίας νομοθετικά μέτρα, τα οποία μεγεθύνουν τον κατακερματισμό της δημόσιας εκπαίδευσης, τη διαφοροποίηση και ανισότητα των μαθητών εντός αυτής (π.χ. Ωνάσεια και Πρότυπα σχολεία), διακρίνουμε μιαν όλο και πιο αυταρχική στάση της πολιτικής εξουσίας απέναντι στους εκπαιδευτικούς».

«Εκτός της επαγγελματικής εξουθένωσης, το πιο ανησυχητικό που διακρίνουμε εσχάτως είναι η ευκολία με την οποία σύρονται οι εκπαιδευτικοί στα Πειθαρχικά Συμβούλια, είτε διότι απείχαν από την αξιολόγηση, ευθυγραμμιζόμενοι με το κάλεσμα του συνδικαλιστικού τους Οργάνου, είτε διότι κάποιος από όλο το εύρος της εκπαιδευτικής ιεραρχίας αποφάσισε να ξεκινήσει ΕΔΕ ή να παραπέμψει με εντελώς υποκειμενικά κριτήρια εκπαιδευτικούς σε Πειθαρχικό Συμβούλιο. Το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή παραπέμπονται στα Πειθαρχικά Συμβούλια γύρω στις 2000 εκπαιδευτικών, επειδή απείχαν από την αξιολόγηση, συνιστά από μόνο του μιαν εξαιρετικά προβληματική και ανησυχητική εξέλιξη».

Τα παραπάνω αναφέρει, ανάμεσα σε άλλα, δήλωση των μελών του διδακτικού προσωπικού του Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. για την έξαρση των προσπαθειών πειθαρχικής δίωξης εκπαιδευτικών

Η ανακοίνωση του διδακτικού προσωπικού του ΠΤΔΕ ΑΠΘ

Δήλωση των μελών του διδακτικού προσωπικού του Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. για την έξαρση των προσπαθειών πειθαρχικής δίωξης εκπαιδευτικών

12.02.2015

Τα υπογράφοντα μέλη του διδακτικού προσωπικού του ΠΤΔΕ ΑΠΘ

παρακολουθούμε με προσοχή, αλλά και ανησυχία, την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική που ασκείται στη χώρα μας. Πέρα από τα αμφίβολης αξίας νομοθετικά μέτρα, τα οποία μεγεθύνουν τον κατακερματισμό της δημόσιας εκπαίδευσης, τη διαφοροποίηση και ανισότητα των μαθητών εντός αυτής (π.χ. Ωνάσεια και Πρότυπα σχολεία), διακρίνουμε μιαν όλο και πιο αυταρχική στάση της πολιτικής εξουσίας απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Τη στιγμή που η πολιτεία εγείρει πληθώρα απαιτήσεων από αυτούς, κάνει στην πράξη από καθόλου έως ελάχιστα για να στηρίξει το έργο τους.

Τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα, ως γνωστόν, εκβάλλουν στα σχολεία, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να είναι καθημερινά αντιμέτωποι με αγχογόνες καταστάσεις, με ποικίλες ανεπίτρεπτες συμπεριφορές από διάφορες κατευθύνσεις και όχι σπάνια από τις ίδιες τις εκπαιδευτικές διοικήσεις.

Εκτός της επαγγελματικής εξουθένωσης, το πιο ανησυχητικό που διακρίνουμε εσχάτως είναι η ευκολία με την οποία σύρονται οι εκπαιδευτικοί στα Πειθαρχικά Συμβούλια, είτε διότι απείχαν από την αξιολόγηση, ευθυγραμμιζόμενοι με το κάλεσμα του συνδικαλιστικού τους Οργάνου, είτε διότι κάποιος από όλο το εύρος της εκπαιδευτικής ιεραρχίας αποφάσισε να ξεκινήσει ΕΔΕ ή να παραπέμψει με εντελώς υποκειμενικά κριτήρια εκπαιδευτικούς σε Πειθαρχικό Συμβούλιο. Το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή παραπέμπονται στα Πειθαρχικά Συμβούλια γύρω στις 2000 εκπαιδευτικών, επειδή απείχαν από την αξιολόγηση, συνιστά από μόνο του μιαν εξαιρετικά προβληματική και ανησυχητική εξέλιξη.

Η στάση που υιοθέτησε το Υπουργείο Παιδείας και το θεσμικό πλαίσιο που προωθεί συστηματικά εμποτίζουν την εκπαιδευτική διοίκηση με αυταρχικές και συντηρητικές λογικές, που παράγουν αντιστοίχως μία πρωτοφανών διαστάσεων αυταρχική και αποπνιχτική γραφειοκρατία. Αυτά τα φαινόμενα πλήττουν την ομαλότητα της παιδαγωγικής-εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι μόνο δεν προοιωνίζονται θετικά εκπαιδευτικά αποτελέσματα, αλλά είναι βήματα που καταφανώς οδηγούν σε εποχές που πιστέψαμε ότι τις έχουμε υπερβεί ως ελληνική κοινωνία και ως πολιτικό σύστημα. Κατ’ ουσίαν γεννούν σοβαρούς προβληματισμούς για το βάθος και την ποιότητα της ίδιας της Δημοκρατίας.

Δεδομένων των παραπάνω, καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να παραιτηθεί από την αυταρχική στάση απέναντι στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ειρήσθω εν παρόδω με περισσό φιλότιμο κράτησαν όρθιο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, τόσο κατά τη διάρκεια της μεγάλης οικονομικής όσο και κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Και βεβαίως καλούμε το Υπουργείο να πάρει μέτρα ουσιαστικής στήριξης των εκπαιδευτικών (μισθολογική αναβάθμιση, μετεκπαίδευση, επιμόρφωση στα Πανεπιστήμια της χώρας) και της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αϊδίνης Θανάσης, Καθηγητής

Αλεξίου Βασίλης, Καθηγητής

Ανδρούτσος Πολύβιος, ΕΕΠ

Αποστολίδου Βενετία, Καθηγήτρια

Γιώτη Λαμπρίνα, Αναπληρώτρια καθηγήτρια

Γκιόλμας Αριστοτέλης, Επίκουρος καθηγητής

Γουλής Δημήτρης, Επίκουρος καθηγητής

Δεσλή Δέσποινα, Καθηγήτρια

Ζάχος Δημήτρης, Αναπληρωτής καθηγητής

Ζμας Αριστοτέλης, Επίκουρος καθηγητής

Ιωαννίδου Μάρθα, Επίκουρη καθηγήτρια

Κάντζου Βασιλική, Επίκουρη καθηγήτρια

Καραγιάννη Παναγιώτα, Καθηγήτρια

Κεφαλίδου Σοφία, ΕΔΙΠ

Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή, Επίκουρη καθηγήτρια

Κουϊμτζή Ελένη, ΕΔΙΠ

Κωστούλη Τριανταφυλλιά, Καθηγήτρια

Λιάμπας Αναστάσιος, Καθηγητής

Μαυρομμάτη Μαρία, Επίκουρη καθηγήτρια

Μπέτσας Ιωάννης, Αναπληρωτής καθηγητής

Μπίμπου-Νάκου Ιωάννα, Καθηγήτρια

Μπονίδης Κυριάκος, Καθηγητής

Μπουγατζέλη Ευαγγελία, ΕΔΙΠ

Νικολούδης Δημήτρης, ΕΔΙΠ

Ντρενογιάννη Ελένη, Καθηγήτρια

Ξεφτέρη Ελένη, ΕΔΙΠ

Παπαδημητρίου Φωτεινή, Καθηγήτρια

Παπαδόπουλος Ιωάννης, Αναπληρωτής καθηγητής

Παυλίδης Περικλής, Καθηγητής

Πριμεράκης Γιώργος, ΕΔΙΠ

Τουρτούρας Χρήστος, Αναπληρωτής καθηγητής

Χαραλάμπους Δημήτρης, Καθηγητής

Χριστοδούλου Μιχάλης, Επίκουρος καθηγητής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
Εκπαιδευτικοί: 7 στους 10 στον ιδιωτικό τομέα επιστρέφουν από την εργασία τους εξουθενωμένοι...
«Σαρώνει» η εργασιακή εξουθένωση στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, με βάση τα στοιχεία έρευνας του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ
Εκπαιδευτικοί: 7 στους 10 στον ιδιωτικό τομέα επιστρέφουν από την εργασία τους εξουθενωμένοι...
αρκαλοχωρι
Στο Αρκαλοχώρι είναι ακόμα ξεχασμένοι: Αφού παλεύουν μόνοι, κατάρτισαν πρόταση για στοχευμένο πρόγραμμα χρηματοδότησης
Ξεχασμένοι από την Πολιτεία παραμένουν οι σεισμόπληκτοι του Αρκαλοχωρίου, 3,5 χρόνια μετά
Στο Αρκαλοχώρι είναι ακόμα ξεχασμένοι: Αφού παλεύουν μόνοι, κατάρτισαν πρόταση για στοχευμένο πρόγραμμα χρηματοδότησης
andreas_siggros
Ανδρέας Συγγρός: εθνικός ευεργέτης ή άθλιος κερδοσκόπος που ζημίωσε τον τόπο και οδήγησε Έλληνες στην αυτοκτονία;
Η Ελλάς κήρυξε εθνικό πένθος για τρεις ημέρες, έκλεισαν τα σχολεία και ματαιώθηκαν οι εκδηλώσεις της Αποκριάς στην πρωτεύουσα
Ανδρέας Συγγρός: εθνικός ευεργέτης ή άθλιος κερδοσκόπος που ζημίωσε τον τόπο και οδήγησε Έλληνες στην αυτοκτονία;
αξιολόγηση-εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί: Κοινή καταγγελία 7 συλλόγων Π.Ε κατά της ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας για την αξιολόγηση
Εκπαιδευτικοί: Δηλώνουμε ότι δε θα επιτρέψουμε στο Υπουργείο Παιδείας να αμφισβητήσει το θεμελιώδες δικαίωμά μας στην απεργία και ότι θα συνεχίσουμε...
Εκπαιδευτικοί: Κοινή καταγγελία 7 συλλόγων Π.Ε κατά της ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας για την αξιολόγηση